اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بوستر السيدة الفاضلة روبي للشريط الجديد

KANE

Recommended Posts

لي فنرة اسبوعين وأنا لا أشاهد المفسديون

المهم اليوم الخميس وأنا أفطر الصبح مع المدام قالت إن روبي نزلت ألبوم جديد وإعلاناته على ميلودي أفلام

ثم قالت بغضب " شفت البوستر بتاع الإعلان :blink: الله يحرقها الكلبه

قلت هو فيه إيه في البوستر -_-

قالت ياسيدي متصوره بقميص نوم :blink: وقاعده -ولامؤخذه- بشكل قذر والألعن إن الجزء العلوي-لامؤخذه برضه- بلون احمر مختلف عن لون القميص الأسود :D

قلت اكيد بتهزري :P

المهم بعدها بيجي نص ساعه ندهت عليا من امام الكمبيوتر علشان اشوف الإعلان

:) <_< :angry2:

المهم اني اكتشفت أن المدام مخطئة فما حسبته لون مختلف للمنطقة العليا

إتضح انه معمول بفوتو شوب :happy: علشان يداري على اللي باين في الصوره الأصلية :blink: التي تدل على عصر الشفافية الرائع الذي نعيشة

والله يرحم الأخلاق في الأمه دي

تم تعديل بواسطة KANE

"نحن شعب ينتحر -بمزاجه- إنتحاراً جماعياً ببطء كين

~~~~~

قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : "انها ستكون سنون خداعات .. يخون فيها الأمين ويؤتمن فيها الخائن .. ويكذب فيها الصادق .. ويصدق فيها الكاذب .. وينطق فيها الرويبضة .. قالوا وما الرويبضة يا رسول الله ؟ قال : الرجل التافه يتكلم فى أمر العامة

~~~~~

فكيف إذا جئنا من كل أمة بشهيد وجئنا بك على هؤلاء شهيدا (41) يومئذ يود الذين كفروا وعصوا الرسول لو تسوى بهم الأرض ولا يكتمون الله حديثا (42){النساء}

رابط هذا التعليق

إحنا قربنا منحتاجش للبرامج دي............

بس نفسي أفهم هما بيغنوا بإيه بالضبط...........

بالصوت ولا بالجسم..........

وربك يرحم.........

ألام على هواك وليس عدلا ................ إذا أحببت مثلك أن ألاما

رابط هذا التعليق

اه والله فعلا

كويس ان فى ناس لسه بتفكر كده

نفسى اعرف من جمهور روبى وازاى محدش قادر يمنعها

والله حرام واحدة زى ده تكون مسلمة

والادهى ان امها مربية مربية فاضلة وابوها بيشتغل فى القضاء

يا خسارة

لا يهمنى اسمك لا يهمنى عنوانك

زمانك مكانك

يهمنى الانسان ولو ملوش عنوان

يا ناس يا ناس

هيه ده الحدوته حدوته مصرية

بس اللى يفهم

رابط هذا التعليق

إنما الأمم الأخلاق ما بقيت فإن هم ذهبت أخلاقهم ذهبوا

وكل يوم ف حبك

تزيد الممنوعات

وكل يوم باحبك

أكتر م اللي فات

----------(الباشا الفاجومي)

ف كل كلمة أقولها

أو حتى ف السكات

نفسي ف العالي اشوفك

ودي أغلى الأمنيات

----------(العبد لله)

رابط هذا التعليق

يا جماعة أنا الي أعرفه إن روبي حشمة ومحترمة جدا بالمقارنة مع نجلا وبوسي سمير....

أما بالنسبة لهما بيغنوا بالصوت و لا بالجسم, في الواقع بيغنوا بالإتنين بس قبلهم بالعافية

قال تعالى : { قٍلً يّا عٌبّادٌيّ الَّذٌينّ أّسًرّفٍوا عّلّى" أّنفٍسٌهٌمً لا تّقًنّطٍوا مٌن رَّحًمّةٌ اللَّهٌ إنَّ اللَّهّ يّغًفٌرٍ الذٍَنٍوبّ جّمٌيعْا إنَّهٍ هٍوّ الًغّفٍورٍ الرَّحٌيمٍ } الزمر : 53

( نحن قوم أعزنا الله بالإسلام, و مهما إبتغينا العزة في غيره أذلنا الله )

رابط هذا التعليق

هيه دي الحرية والديمقراطية اللي الغرب عاوزها لنا

آه هيه دي بس تعرف شكلها يسد النفس عن الديمقراطية خالص

Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up

Thomas Edison

Failure Is Not An Option

رابط هذا التعليق

الحازم حسن - مش عارف الصورة الي انتي جايبها دي شكلها غريبة أوي, زي ما يكون ملعوب فيها, أو يا إما متصورة من زاوية غلط, أو قبل عملية تجميل أو مش روبي أصلا, أصل لو دي روبي أمال دي تبقى مين ركز في الدقن كويس وهاتتأكد إن الصورة الي حطتها مش الأصل.....

أنا صحيح مش مؤيد للنوعية الهابطة دي من الأغاني و الفيديوهات لمغنيات زي روبي و بوسي سمير وهيفاء...

بس بصراحة أنا شايف روبي جميلة....

قال تعالى : { قٍلً يّا عٌبّادٌيّ الَّذٌينّ أّسًرّفٍوا عّلّى" أّنفٍسٌهٌمً لا تّقًنّطٍوا مٌن رَّحًمّةٌ اللَّهٌ إنَّ اللَّهّ يّغًفٌرٍ الذٍَنٍوبّ جّمٌيعْا إنَّهٍ هٍوّ الًغّفٍورٍ الرَّحٌيمٍ } الزمر : 53

( نحن قوم أعزنا الله بالإسلام, و مهما إبتغينا العزة في غيره أذلنا الله )

رابط هذا التعليق

الاخوات والاخوه الاعزاء بعد التحية

عفوا انا لي راء ان النوعيات اللي معكننه حياتنا زي الاشكال دي ممكن نتحاشي التحدث عنها

ويجب يكون عندنا قناعة ان الفن فن لا بالعري ولا بالالفاظ الرديئه

ثالثا انا عندي في العائلة ممنوع ان نتفرج علي الكليبات ماعدا سامي يوسف

وممنوع القنوات السافلة والتي تتاجر في العري والفضايح وغمض عينيك

رابعا كفايه ان نتحدث عن الاشخاص هذه وممكن نعمل حاجه احسن

مع تحياتي

عبده بيه

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

رابط هذا التعليق

روبي "لؤلؤة النيل" على غلاف "باري ماتش"

الثلاثاء, 07 نوفمبر, 2006

نقلت مصادر مطلعة في مصر ان المغنية روبي عاشت يومين في سعادة بالغة بعد صدور مجلة "باري ماتش" لأنها تتصدر غلافها مصحوبة بعنوان "لؤلؤة النيل" بالإضافة الى تحقيق شامل عنها.

وتنبع سعادة روبي لكونها الفنانة المصرية والعربية الأولى التي تتصدر صورتها غلاف المجلة العالمية من جهة، ومن جهة أخرى لكون الموضوع جاء ليؤكد ان نجوميتها لم تنطفئ بعد خطف مطربات أخريات الأضواء منها.

وبعد فرحة روبي بهذا الحدث، سيطرت عليها حالة من الحزن الشديد اذ فوجئت بصدور قرار أنس الفقي وزير الإعلام المصري (بصفته المسؤول الأول عن تداول المطبوعات الأجنبية في مصر) بمنع تداول المجلة الفرنسية ومصادرتها اثر التقرير الذي تم تقديمه له على ان المجلة تتضمن صورا تتنافى مع الآداب العامة بالإضافة لتحقيقات أخرى مصوّرة.

ومن جهة أخرى نقل موقع "مصراوي" أن الوزير نفى انه اتخذ قرار المصادرة بسبب التحقيقات المصوّرة التي رصدتها المجلة عن تعامل رجال الأمن بعنف ودموية مع الشباب المصري خلال سلسلة التظاهرات التي شهدها الشارع المصري فى الفترة الأخيرة.

كذلك نفى ما تردد عن أن احد أسباب المصادرة تلك الجملة التي قام فيها مراسل المجلة بتشبيه روبي بالزعيم الراحل جمال عبد الناصر بقوله "ان روبي فتاة من صعيد مصر تحديدا من أسيوط مثل جمال عبد الناصر".

http://www.albaladonline.com/new/modules.p...3&archive=1

حسبي الله و نعم الوكيل :sad:

ليه لمّا أودّك تمنعني

رابط هذا التعليق

بس بصراحة أنا شايف روبي جميلة....

جميلة مين بس يا راجل "جميلة بوحريد"

طيب بلاش الصورة اللي انا حاططها بس في الصور بتاعتك انت .. يا راجل دي لو طلعت لي بالليل لوحدي قلبي حيقع في رجليه

دي المفروض يعدموها عشان الاطفال الصغيرين

Many of life's failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up

Thomas Edison

Failure Is Not An Option

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...