اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

رخصه بالكويت

Recommended Posts

هل لرخصه القياده المصريه نفع بالكويت ولا لزم نطلع رخصه كويتيه لنسوق عربيه هناك وايه يعنى الرخصه الدوليه

السلام عليكم

طبعا الاجابه على السؤال لاء لايوجد اى نفع لرخصه القيادة بالكويت ولا يعترفوا بها نهائيا ذى مصر برده لا يعترفوا بالرخصه الكويتية كل بلد لها نظامها

اما بالنسبة للرخصة الدولية كل اللى اعرفه ومش عارفه صح ولا لاء انها بتستخرج من مصر قبل السفر للكويت مثلا ولكن بتكون لمده شهور قليلة يعنى ذى حاجة مؤقته كدا ولكن برده معرفش هل بيعترفو بيها ولا ايه نظامها

وبحبك وحشتينى ... بحبك وأنتى نور عينى

ولو أنتى مطلعه ... عينى بحبك موووت

مــــــــــصــــــــــــــر

رابط هذا التعليق

هل لرخصه القياده المصريه نفع بالكويت ولا لزم نطلع رخصه كويتيه لنسوق عربيه هناك وايه يعنى الرخصه الدوليه

السلام عليكم

طبعا الاجابه على السؤال لاء لايوجد اى نفع لرخصه القيادة بالكويت ولا يعترفوا بها نهائيا ذى مصر برده لا يعترفوا بالرخصه الكويتية كل بلد لها نظامها

اما بالنسبة للرخصة الدولية كل اللى اعرفه ومش عارفه صح ولا لاء انها بتستخرج من مصر قبل السفر للكويت مثلا ولكن بتكون لمده شهور قليلة يعنى ذى حاجة مؤقته كدا ولكن برده معرفش هل بيعترفو بيها ولا ايه نظامها

الرخصة الدولية يعترف بها إذا كنت فى البلد بفيزة زيارة .. أما إذا كنت مقيم فلا تصلح للقيادة

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 1
      فنى صحى بالكويت: ما هي المهارات والخبرات المطلوبة؟ كفني صحي في الكويت، تلعب مهاراتك وخبراتك دورًا حاسمًا في نجاحك في هذا المجال المهم. فنيو الصحة العامة مسؤولون عن الحفاظ على صحة الجمهور وتوفير الخدمات الصحية اللازمة. هنا بعض المعلومات حول دور فنى الصحة العامة والمهارات والخبرات المطلوبة في الكويت. ما هو دور فنى الصحة العامة؟ دور فنى الصحة العامة في الكويت يتضمن القيام بأنشطة متعددة للحفاظ على صحة الجمهور. وهذه الأنشطة تشمل: تنفيذ برامج الصحة العامة: يساهمون في تنفيذ و
    • 0
      محتاج اغير البطاقه لسائق خاص ايه المطلوب
    • Guest Ahmed Hussien
      1
      يا جماعه انا عندي مقابله كمان يومين مع كويتي واذا وفقت حنحدد الراتب  انا اصلا محاسب بس طالع اشتغل في مطبعه هو مش حيزود الراتب عن 220 عايز اعرف حقدر اوفر منهم قد ايه وانا اعزب ؟ وهل المرتب دا مناسب ولا قليل ؟ السكن المفروض يكون علي مين ؟
    • Guest محمد محمود
      0
      حد عنده معلومة عن رخصة القيادة السعودية انا معايا رخصة قيادة الامارات و عليها لوجو مجلس التعاون بس منتهية من سنة هل ممكن تستبدل في السعودية و لا لازم تكون سارية؟ شكرا مقدما ???
    • 6
      هل من الممكن لمن اكتشف الاصابة بفيروس س عند السفر للكويت للعمل في جهة حكومية ان يحاول السفر مرة اخرى عن طريق عمل استقدام من أحد أقاربه فى الكويت ؟ وهل بهذه الطريقة يتجنب الكشف الطبى مرة اخرى مع العلم ان الكشف الأول كان من حوالى سنة و جزاكم الله خيرا و شفانا و شفاكم الله بالله عليكم لا تنسوا أن تدعوا لى فى صلاتكم بالشفاء "قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا
  • أضف...