اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

من المسئول عن صمت المراهقين؟

shadow_girl

Recommended Posts

هل تخفى اسرارك عن اسرتك ؟ هل انت قادر على مواجهة ابويك بكل ماتفعله ؟ اكيد فى هيقولوا اه وفى هيقولوا لأ انا هتكلم عن اللى هيقول لأ اللى مش قادر يواجه اسرته بكل اللى بيعمله هلى معنى كده انه بيعمل حاجات غلط انا من رأيى مش لازم ممكن بيعمل حاجات صح ولكن اهله مش فاهمينه وممكن برده بيعمل حاجات غلط وخايف من اهله لكن لما يعمل حاجه غلط مين المسئول عن ده ؟ اكيد اهله لانهم اكيد مش متقربين له ولاعارفين حاجه عنه فى مراهقين بيضطروا يخبوا على اهلهم لاسباب كتير منها دايما بيسمع كلمات النهى زى ده عيب ده حرام ده ممنوع فطبعا بقى خايف يحكيلهم حاجه وفى سبب تانى ممكن يكونوا الاهل اصلا مبيتكلموش مع المراهق وعندهم اهم شىء هى الاكل والشرب وناسيين ان فى حد معاهم محتاج نصيحتهم وتوجيهم . الكلام فى الموضوع ده كتير اوى لكن مبدئيا انا عايزه اعرف ارائكم حول الكلام ده .

رابط هذا التعليق

لكن مبدئيا انا عايزه

عايزه

نقولك

مرحبا بيكي واهلا وسهلا

وبسم الله ما شاء الله باين عليكي ه....

هتشعللي الدنيا نشاط وهمه

نورت بين اهلك وناسك واخوانك

هل تخفى اسرارك عن اسرتك ؟

هل انت قادر على مواجهة ابويك بكل ماتفعله ؟

اكيد فى هيقولوا اه وفى هيقولوا لأ

انا هتكلم عن اللى هيقول لأ

اللى مش قادر يواجه اسرته بكل اللى بيعمله هلى معنى كده انه بيعمل حاجات غلط انا من رأيى مش لازم ممكن بيعمل حاجات صح ولكن اهله مش فاهمينه وممكن برده بيعمل حاجات غلط وخايف من اهله لكن لما يعمل حاجه غلط مين المسئول عن ده ؟ اكيد اهله لانهم اكيد مش متقربين له ولاعارفين حاجه عنه فى مراهقين بيضطروا يخبوا على اهلهم

لاسباب كتير

منها دايما بيسمع كلمات النهى زى ده عيب ده حرام ده ممنوع فطبعا بقى خايف يحكيلهم حاجه

وفى سبب تانى ممكن يكونوا الاهل اصلا مبيتكلموش مع المراهق وعندهم اهم شىء هى الاكل والشرب وناسيين ان فى حد معاهم محتاج نصيحتهم وتوجيهم .

كله علي الاهل مش كده...... والبيت

طيب والمراهق هنا ايه اللي ممكن ننتظر منه

الوضوح والصراحه والمعرفه والبحث

ويعرف انه في مرحله الحيره وعدم الثبات

علي ما أظن الموضوع محتاج الطرفييين

الاهل والمراهق......مش طرف واحد

المعادله من ناحيتين مش ناحيه واحده

ومره تانيه

مرحبا بوجودك معنا وحمد الله علي سلامتك

يامصر... يامصر...يامصر

ياااااااااااااااااااااااااااااامصر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...