اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أبوك بيشتغل اييييه ؟؟؟؟؟

مـي

Recommended Posts

أبـوك بيشتغـل إيه؟

فيه مدرس يدرس في المرحلة الابتدائية سأل أحد الطلاب طير بيتكلم وأول حرف منه الباء ؟

فرد عليه الطالب وبسرعة : الببغاء

فقال : ممتاز .. إسمك ايه؟

فرد : أحمد

سأله المدرس : أبوك بيشتغل اية؟

رد الطالب : دكتور

فقال المدرس : شايفين ولاد الدكاترة ؟

راح المدرس سأل سؤال ثاني : حيوان بطيء وأول حرف في اسمه السين ؟

فرد أحد الطلاب : سلحفاة

يرد المدرس : ممتاز .. اسمك إيه؟

فقال : وائل

سأله المدرس: أبوك بيشتغل ايه؟

رد الطالب: مهندس

فقال المدرس شايفين ولاد المهندسين ؟

بعدها سأل المدرس السؤال الثالث : طائر له جناحين وبيعوم على

الميّه... ما هو ؟

فرد أحد الطلاب و بسرعة : تمساح

فيقول المدرس: شايفين الغبي ده؟

اسمك إيه يا غبي؟

ردالطالب :

خلف

سأله المدرّس: أبوك يشتغل إيه ياغبي؟

رد الطالب : لواء أمن دولة

ردالمدرس : بص يا حبيبي هو التمساح بيطير بس مش كتير ولو شد حيله حيطير أعلى !!!!!

مــــ :closedeyes: ـــــي

رابط هذا التعليق

هههههههههههههههههههه

لا بجد جامدة

مشكورة مي

إلـــــــــــــــــهي

لا تغضب علي فلست أقوى على غضبك

و لا تسخط علي فلست أقوم لسخطك

يـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا رب

قد أصبت من الذنوب ما عرفت

و أسرفت على نفسي بما قد علمت

فأجعلني لك عبدا

إما طائع فتكرمه

و إما عاصي فترحمه

"اللهم إنك أعطيتنا الإسلام من غير أن نسألك , فلا تحرمنا الجنة ونحن نسألك"

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      كعادتها دائما كانت روزاليوسف- ولاتزال- تستضيف على صفحاتها تاريخ الفنانين وحكاياتهم.. نستكشف من مسيرة العمرعرض المقال كاملاً
    • 5
      انا وجدت بالصدفه على موبايل ابنى رساله بتاريخ قديم وطبعا الرساله مرسله بالخطأ وهى بتقول انهم عثروا عل اثار وعايزين يتصرفوا فيها .....ومش عارفه اعمل ايه اكبر دماغى ولا ابلغ ؟؟  ..المشكله كبيرة بالنسبه لى انى ابلغ ما اقدرش ابلغ عشان ده موبايل ابنى وانا خايفه عليه .. وكمان معرفش مدى صحه محتوى الرساله هل هى حقيقه ام اللى بعتها بيهزر !!!خايفة يكون اختبار من ربنا !!!
    • 0
      الى كل الاخوة المصريين اللى بيشتغلوا فى ليبيا يا ريت لو فى حد بيشتغل فى شركة بترول فى ليبا عايز اخد رايه فى موضوع
    • 18
      بسم الله الرحمن الرحيم أنا صيدلي مصري شغال بدولة قطر من سنة تقريبا وبصراحة مش قادر أكمل في قطر لأن الأسعار مرتفعة جدا والإيجارات شيئ خيالي يعني غرفة وصالة 5000 ريال أقل حاجة ( الريال القطري = الريال السعودي = جنيه ونص مصري ) وتكاليف المعيشة عموما مرتفعة جدا والبلد تخنق بصراحة فقررت بعد الإستخارة وسؤال الأصدقاء الإنتقال إلى السعودية إن شاء الله والبحث عن عمل هناك كمندوب دعاية لشركة أدوية وإخترت جدة بالتحديد لقربها من مكة أولا ولتميز الحياة الإجتماعية فيها ثانيا خصوصا أني متزوج ولرخص تكاليف ال
    • 8
      بق لي فترة عندي حالة قرف مقرفة مخلياني قرفان من نفسي .. مش من حاجه مُعينه .. لكن السبب الرئيس إني قاعد لأخر الصيف أعزب لوحدي بين 4 جدران وعندي وقت فراغ وملل رهيب .. وكل ما ييجي وقت الغدا عليه بأحس بإكتئاب ... وعندي مواضيع كتيرة جداً عايز أتكلم فيها لكن كل ما ادخل عالمنتدى إيدي تتيبس ومايبقاش عندي نفس اكتب حاجه .. حتى أعز اصدقائي .. هاندي كرافت واللي بيمر بنفس ظروفي وقاعد يغني ظلموه هو راخر .. أهو مشغول هو كمان ويادوب بنتقابل نتغدا أو نتعشا أو نضرب ماتش كره سوا .. وولا هو قادر يسلين وولا أنا قا
  • أضف...