اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

توقف عن الكتابة و اعتذار واجب...

بنت شعنونة

Recommended Posts

اسوأ حاجا لما الأنسان يتفهم غلط ويكون عاجز عن الدفاع عن نفسه

من صدمتة!

هنا اقدم اعتذار واجب حدث عن غير قصد و المقدم له هذا الأعتذار يعلم نفسه و بدون ذكر اسماء..

عشان مش عاوزة ازود الطين بلة :blush:

انا اسفة فعلا

بس الموضوع مش كدا خالص والله ولا عمره راح يكون بتلك الصورة " على جثتي فعلا"... :angry:

و ربنا العالم بالنية...

و اسمحولي انسحب...

سلام عليكم...

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

• الردود 71
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

انا اعلم انك لست ممن يتفوهون بكلام جارح بظلم او على الأقل بدون اسباب ..... و اعلم جيداً انك صريحة جداً و لست من انصار الكلام المبطن ...

ارجوك يا د/ شانا ان تفهمينى ما هو السبب لهذا الإنسحاب ؟ و لو حتى فى رسالة خاصة ....

ارجو على الأقل ان اتفهم ماهية الموقف ...و لا تلتفتى لأى محاولة سلبية مقصود منها اشعال الموضوع .....

تقبلى تحياتى ...

رابط هذا التعليق

اسوأ حاجا لما الأنسان يتفهم غلط ويكون عاجز عن الدفاع عن نفسه

من صدمتة!

هنا اقدم اعتذار واجب حدث عن غير قصد و المقدم له هذا الأعتذار يعلم نفسه و بدون ذكر اسماء..

عشان مش عاوزة ازود الطين بلة :angry:

انا اسفة فعلا

بس الموضوع مش كدا خالص والله ولا عمره راح يكون بتلك الصورة " على جثتي فعلا"... :blink:

و ربنا العالم بالنية...

و اسمحولي انسحب...

سلام عليكم...

العزيزه شعنونه ..

الموضوع انتِ اللى مكبراه ده الوقت :blush: من المفترض اننا كلنا شخصيات رمزية و كل ما نكتب عنه هو في اطار الشخصيات الرمزية التى نكتب بها و بالتالى فمن الخطأ ان نتعامل مع مداخلاتنا بحكم شخصى ... اذا تضرر شخص ما من مداخلة ما لكِ بامكانك تسوية الامر اما في نفس الموضوع او برسالة شخصية ... بلاش الحساسية المفرطه دى ..

ريحي يومين و ارجعى تانى :wub:

الماتش متباع

رابط هذا التعليق

تمشى تروحى فين يا شعنونه .. وايه اللى حصل يخلليكى تنسحبى وايه الفايده من الانسحاب

استهدى بالله كده وروقى .. هو المنتدى يبقى له طعم من غيرك بس :blush: :angry:

وبعدين حتسيبى المطعم لوحده كده يضرب يقلب والناس اللى ف اخر الدنيا اللى

مش عارفين يعملوا اكل ومعتمدين على الله وعليكى حيعملوا ايه دلوقتى . :blink:

رابط هذا التعليق

ليه كدة يا دكتورة شانا؟

بعد الإعتذار, لماذا الإنسجاب؟

رجاء إعادة النظر,

الأخت الكريمة

أنا رأيي من رأي أستاذنا جميعاً الأفوكاتو -أدام الله عليه الصحة والعافية- إذا اعتذرتي لمن يعرف نفسه .. فلماذا الانسحاب ؟؟

وبعدين هذا العنوان بيفكرني بعنوان لموضوع سابق لي ... يعني ده اعتداء على حقوق الملكية الفكرية :D

من فضلك انسي أي حساسيات أوجدها أي لبس مقصود أو غير مقصود، فقط انتي تراجعي نفسك وأي طرف آخر -وهو يعرف نفسه كما تفضلتي- يراجع نفسه، ليكون الجميع أخوة وأخوات

بدون كلام مكعبر ولا اسم محجر :D

تحياتي الخالصة للأخت العزيزة

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( ما كان الرفق في شيء إلا زانه ، ولا نزع من شيء إلا شانه)

( صحيح الجامع 5654).

رابط هذا التعليق

العزيزة شعنونة

سوء الفهم أمر وارد جدا - وطالما النية صافية - يبقي يكفي التوضيح بأن الأمر لم يكن مقصود - يعني حتي الاعتذار في هذه الحالة مش مطلوب

واحنا منقدرش نستغني عن مداخلاتك الجميلة

رابط هذا التعليق

بصي يا شانا يا بنتي :P .. أيوة ما أنا لو كنت اتجوزت و انا عندي 11 سنة كان زمان عندي بنت في سنك :P .. بس أنا إتأخرت في الجواز شوية :D

باختصار و من غير مقدمات و لإننا كلنا بنحبك و ما نستغناش عنك.

توقفك عن الكتابة مرفوضضضضضضضضض :D

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

و اسمحولي انسحب...

سلام عليكم...

:P

:D

توقفك عن الكتابة مرفوضضضضضضضضض :D

يا عابر الدهر سيب بينا أثر قدمك

اياك تكون امعة وجودك شبه عدمك

رابط هذا التعليق

دكتوره ... انتى مش متابعه التعديلات اللى تمت على القوانين ولا ايه ؟

اسألى عمنا الأفوكاتو أو أى حد فى اتحاد الكوره .. انسحاب يعنى تنزلى درجه تانيه !!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وليه تسكتي زمن اتكلمي .

ليه تدفعي وحدك التمن اتكلمي .

وتنامي ليه تحت الليالي اتكلمي .

المشربيات عيونك بتحكي عاللي خانوكي .

والى سنين همّلوكي جوة البيبان سلسلوكي .

وليه تسكتي زمن اتكلمي ليه تدفعي وحدك التمن اتكلمي .

المشربيات عيونك بتحكي على خلق ولّت .. سهرت .. صلّت .. وعلّت .

فى الصخر شقّت ماكلّت أنا إبن كل الى صانك رمسيس واحمس ومينا ..

كل الى زرعوا فى وادينا حكمه تضلل علينا .

رابط هذا التعليق

عزيزتى شعنونه،

احتكاكنا بالمنتدى كإحتكاكنا بالحياه بيعلمنا أشياء كثيره..عن أنفسنا والآخرين..فانظرى للموقف كتجربه ثمينه نتعلم منها كيف نتصرف فيما بعد وكيف نحسن من جوانب معينه فى تعاملنا مع الاشياء والبشر..وليست هذه التجربه الاولى...ولم تكن الاخيره...فأسفه انها آلمتك ولكنها بلا شك ستكون إضافه لكى ولشخصيتك ان شاءالله...and life goes on :D

SHAME ON THE WORLD....SHAME ON US..

رابط هذا التعليق

شعنونة هتنسحب

ازاي يعني ده اول حاجة بعملها لما اخش المحاورات اني ادور على موضوعاتك علشان اضحك من قلبي ده من ناحية ومن ناحية تانية انت صاحبة اكتر المواضيع شعبية ومواضيعك بتولع بمجرد ما تكتبيها يعني ببساطة مينفعش تسبينا وتمشي

يا ام قلب ابيض يا طيبة

طلبك مرفوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووض

البحر موعدنا ...........وشاطئنا العواصف جازف فقد بعد القريب ومات من ترجوه واشتد المخالف لن يرحم الموج الجبان ولن ينال الأمن خائف القلب تسكنه المواويل الحزينة ......... والمدائن للصيارف خلت الاماكن للقطيعة من تعادي أو تخالف جازف ولا تأمن لهذا الليل أن يمضي ولا أن يصلح الاشياء تالف هذا طريق البحر ................لا يفضي لغير البحر والمجهول قد يخفى لعارف جازف فان سدت جميع طرائق الدنيا امامك فاقتحمها ولا تقف كي لا تموت وانت واقف

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

الفاضلة شعنونة

طالما استسمحتى الزملاء ده يعنى ببساطه ان ليهم عندك مكانة خاصة

والكل طلب منك مراجعة موقفك . مش شايفة ان الواجب تسمعى لهم

ولو كل واحد اخطأ فى اختيار لفظ او كلمة للتعبير عن حاجة ينسحب يبقى ح تفتحى عالمحاورات تلاقيها فاضياااااااااااااااااااااااا

وانا من يوم ماعرفت المحاورات وكان واضح انك لون منفرد من الوان المجموعة الجميلة الموجودة ( مع حفظ الالقاب )

موقفك نابع من حس مرهف

والحس ده هو اللى ح يخليكى تعيدى النظر فى موقفك

مع الاحترام

من يهن سهل الهوان عليه .....

رابط هذا التعليق

احنا هنستعبط بقى ياشانا

وبعدين معاك....هو انت فاكره انك انت ملك نفسك وبس...مش في ناس محاوراتيه بني الكترونيات هنا بيحبوك....لا ياشانا....انسي الفكره دي

ثم عندك انا اهو الحمدلله داخل النهارده على الخمس اشهر مصايب وكوراث من حيث لاتعلم ...ورغم ذلكالقاشية معدن والحمدلله...وحبايبي هنا ف المنتدى والله ماجصروا .....وليل نهار سؤال .......وكل اللي قدرت اعمله هو اني اطلب انقطاع مؤقت......

ذلك كان صديقي واخي الغالي الرافعي مش سايبني ف حالي

كل ماسقط واقع من المنتدى كان يجر رجلي تاني....من قفايا كمان....بحبكم بقى اعمل ايه

والنبي انسي الفكره البتنجانيه دي وروقي...انا ماصدقت اتدلع ف المطبخ باكلاتك الحلوه دي

وعلى رأي محمود الشاعر....طلبك مرفوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووض

يارب الرحمه..!!

رابط هذا التعليق

شانا الحبوبة

بصراحة مالكيش حق خالص

كلنا ممكن يقع منا الكلام سهوا

اكيد

ولكن لما يكون الكلام دة معروف مين الشخص اللى قالو

اكيد هيبقى معروف قصدة منة اية

واحنا كلنا هنا عارفينك من زمان وعارفين انك قلبك ابيض وصريحة وموش بتاعة تلميحات

ولكن يوجد بعض الاعضاء موش عارفة اجد صفة لهم ينجذبوا لاشعال النار ف الحطب

ايوة يعنى بيحاولوا يثيروا المشاكل لا اعرف لما

نرجع لموضوعنا

اظن يا شانا

ان موقفك واضح وحب الناس هنا ليكى واضح

عودى بقلمك وحروفك الغاليين علينا

نحن ننتظرك

اذا اردت ان تعرف نعم اللة عليك............ اغمض عينيك.]

رابط هذا التعليق

وعلى رأي محمود الشاعر....طلبك مرفوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووض

تعلن محاورلت المصريين عن توفر حرف الواو و بكميات كبيره و لا صحه على الاطلاق للشائعات التى اتحدثت عن ختفاء حرف الواو من الأسواق !

النوبى ..

الوكيل الوحيد لحرف الواو فى منتدى محاورات المصريين و المنتديات المجاوره .

احذروا التقليد ... فيه ناس بتوزع حرف ز على انه واو !

وليه تسكتي زمن اتكلمي .

ليه تدفعي وحدك التمن اتكلمي .

وتنامي ليه تحت الليالي اتكلمي .

المشربيات عيونك بتحكي عاللي خانوكي .

والى سنين همّلوكي جوة البيبان سلسلوكي .

وليه تسكتي زمن اتكلمي ليه تدفعي وحدك التمن اتكلمي .

المشربيات عيونك بتحكي على خلق ولّت .. سهرت .. صلّت .. وعلّت .

فى الصخر شقّت ماكلّت أنا إبن كل الى صانك رمسيس واحمس ومينا ..

كل الى زرعوا فى وادينا حكمه تضلل علينا .

رابط هذا التعليق

ايه يا شانا !!!

هو المنتدى حيكون له طعم من غيرك؟

و بعدين ايه حكايه الإعتذار دى ؟؟

كفايه تعذبى فينا ...ده حتى انتى خفيفه علينا و كلامك الصريح حبناه و اخدنا عليه ولا شوفى مين حسدك

بجد ...الموضوع مش ناقص اعتذار و كلام فارغ من ده ..و زى ما قلت لك انتى فى العين ...يعنى نرجع تانى حلوين ...مش كده برضه ...!!

اونكل القبودان

كلمه حكمه قالها ابويا ...( انت راجل فخليك قد الكلمه دى )

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

ايه يا دكتوره ايه الحكايه دا انا مصدقت فهمت كلمتين فى الطبيخ وكلت النهارده وقاعد طول الليل ابص على صور المطعم المحاوراتى والعيال فى الصين عاملين مظاهرات وكل محد يشوفنى يضربنى فى عينى اه يا عينى وفى الاخر عرفت من واحد ابن حلال بعد برضه مضربنى انك عاوزه تسيبينا

صلى على النبى كده واستهدى بالله المنتدى من غيرك مش حيبقى ليه طعم والله

رابط هذا التعليق

تمشي تروحي فين يا شاااااااااااااابة :)

مافيش خرووووووووووج

ولو اصريتي حنكتفوكيييييييييييييييي

ونحبسوكييييييييييييييييييييييييييي

اقفلوا الباب يابناااااااااااااااااات

واحرسوا البوابة يارجالة

شانا لازم تفضل معانا

انسحاب مرفوض مرفوض مرفوض يا شاااااااااااااااااااااااااااااااااااااانااااااااااااااااااااااا

مع تحيات تيتا شــــــــــهد

تم تعديل بواسطة شهد
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...