اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

وداعاً للكآبة ..نفسي أسمع خبر حلو!

المدهش

Recommended Posts

و كمان زغروده لأختنا عليـ***ـاء علشان اخواتها الحلوين و نهديها اغنيه ام كلثوم ( ايها الراقدون تحت التراب )

و عقبال منباركلك لما تعمليها و تنجحى و من دلوقتى حدورلك على اغنيه مناسبه

كلمه حكمه قالها ابويا ...( انت راجل فخليك قد الكلمه دى )

رابط هذا التعليق

• الردود 64
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الف مبروك لاولادك يا استاذ عادل وعقبال متشيل الاحفاد

وعقبال نجاحك زى اخواتك يا علياء

رابط هذا التعليق

خبر حلو

12 بحار مصرى اصيبوا فى ضرب المدمرة الاسرائيلية على شواطىء لبنان !!!!

خبر من قناة الجزيرة

{الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ }آل عمران173MOHAMEDDESSOUKI

رابط هذا التعليق

خبر حلو

خبر من قناة الجزيرة

حسبى الله و نعم الوكيل حقيقى.... انا سمعت ان حزب الله هو اللى ضرب الصاروخ بالخطأ...

سيبونا بقى من الاخبار المميتة دى و خلينا فى الزغاريد

لولولولولولولولىىىىىىىىى لبنت شعنونة و نسر( الفتوة ) واستاذ محمود و استاذ عادل ( الله يكون فى عودن ولادك .. الدهب سعره فوووووووووووق). و كمان مبروك لاخوات علياء بمناسبة النجاح ... و من طنط هايدى و عمو هانى و العم مصطفى و الخال وائل و العمة فيفيان للامور عبد الصمد بمناسبة نجاحه فى كى جى 1 ...و اسرة البرنامج بتهديلهم اغنية ( طيرى طيرى يا عصفورة).

حبيبتي ان يسالوك عني يوما

فلا تفكري كثيرا

قولي لهم بكل كبرياء

يحبني..يحبني كثيرا

حبيبتي

ان عاتبوك يوما

كيف قصصتي شعرك الحرير

وكيف حطمت إناء طيب

من بعد ماربيته شهورا

وكان مثل الصيف في بلادي

يوزع الظلال والعبير

قولي لهم

انا قصصت شعري

لان من احبه ..يحبه قصيرا

حبيبتي ان اخبروك اني لا املك المال والقصور

وليس عندي في يدي بضع جنيهات تكف عنك تقلب الدهور

قولي لهم بكل كبرياء بانك حبي الاول والاخير

كفاني بانه يحبني كثيرا

وسامحيني لانني احبك كثيرا

رابط هذا التعليق

خبر حلو

خبر من قناة الجزيرة

حسبى الله و نعم الوكيل حقيقى.... انا سمعت ان حزب الله هو اللى ضرب الصاروخ بالخطأ...

سيبونا بقى من الاخبار المميتة دى و خلينا فى الزغاريد

لولولولولولولولىىىىىىىىى لبنت شعنونة و نسر( الفتوة ) واستاذ محمود و استاذ عادل ( الله يكون فى عودن ولادك .. الدهب سعره فوووووووووووق). و كمان مبروك لاخوات علياء بمناسبة النجاح ... و من طنط هايدى و عمو هانى و العم مصطفى و الخال وائل و العمة فيفيان للامور عبد الصمد بمناسبة نجاحه فى كى جى 1 ...و اسرة البرنامج بتهديلهم اغنية ( طيرى طيرى يا عصفورة).

اعلن حسن نصر الله انه متاكد من ان اصابتهم جائت من القوات الاسرائيلية المسيطرة على شواطىء لبنان بالكامل وذلك فى قناة الجزيرة اليوم 16/7/2006 يقدر حد يفتح بقة ؟ كلب وراح !!!

لولولولولولولولولوى زغردى ياللى مانتش غرمانه

{الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ }آل عمران173MOHAMEDDESSOUKI

رابط هذا التعليق

خبر حلو

خبر من قناة الجزيرة

واحد منهم تم بتر قدمه و راقد فى مستشفى طرطوس العام بسوريا و يلقى مزيد من العنايه

و الآخرون الإحدى عشر بحار فى طريقهم لميناء القاهره الجوى و السفينه فى عرض البحر لا احد يعلم مصيرها و لم يؤمن عليها و فقدانها يصيب الشركه بلإفلاس ....و تحيا مصر

رابط هذا التعليق

مبروك يا علياء لنجاح أخواتك..الصغيرة والوسطانية..ويا ترى انتي ترتيبك الكام..قصدي ترتيبك في الأسرة مش على الدفعة..

عقبالك ويا رب تكوني الأولى علىالدفعة..

وبعدين فين يا عليا الزغرودة بتاعتي؟!!!!!

احلي زغرودة لمدهش المنتدي ......... مش عارفة نسيتك ازاي ........ هو الزهايمر

انا يا استاذ مدهش الكبيرة " الحدوة " بدل القدوة "علي راي بابا

وبعدين حضرتك لما تدعي ادعي دعاء يستجاب اولي علي الدفعه ايه بس انا من ضمن

العامة بنجح بجيد واحمد ربنا

و كمان زغروده لأختنا عليـ***ـاء علشان اخواتها الحلوين و نهديها اغنيه ام كلثوم ( ايها الراقدون تحت التراب )

و عقبال منباركلك لما تعمليها و تنجحى و من دلوقتى حدورلك على اغنيه مناسبه

هوبسن

شكرا علي الاغنية بصراحة مناسبة للموقف تماما والله ماقصرت

اهديلي بقي اغنية عملنا اللي علينا علينا والباقي علي الله لحكيم ولا شكلك هتختارلي اغنية من نوع تاني زي ايها الراقدون تحت التراب

هكذا الحياة ........ لقاء ......... ثم فراق ........ فدموع ........ ثم حنين .......... وتبقي الذكري

رابط هذا التعليق

زهايمر يا علياء في السن ده..

امال احنا نقول ايه..عموماً ألف مبروك مقدماً وجيد جيد ..المهم نعيش..حاولي السنة دي تجيبي جيد بشارطة..أعتقد انه بيروح الدقي..

بالمناسبة انتي في كلية ايه؟

رابط هذا التعليق

انا في كلية اقتصاد وعلوم سياسية " قسم علوم سياسية [/size] "

هكذا الحياة ........ لقاء ......... ثم فراق ........ فدموع ........ ثم حنين .......... وتبقي الذكري

رابط هذا التعليق

وداعا للكآبه

وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه

وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه ..... .....وداعا للكآبه

وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه ..... .....وداعا للكآبه

وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه ..... .....وداعا للكآبه ..... .....وداعا للكآبه

وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه

وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه ..... .....وداعا للكآبه ..... .....وداعا للكآبه

وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه ..... .....وداعا للكآبه

وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه ..... .....وداعا للكآبه

وداعا للكآبه..... .....وداعا للكآبه

وداعا للكآبه

تم تعديل بواسطة khedr

يامصر... يامصر...يامصر

ياااااااااااااااااااااااااااااامصر

رابط هذا التعليق

خبر حلو

خبر من قناة الجزيرة

واحد منهم تم بتر قدمه و راقد فى مستشفى طرطوس العام بسوريا و يلقى مزيد من العنايه

و الآخرون الإحدى عشر بحار فى طريقهم لميناء القاهره الجوى و السفينه فى عرض البحر لا احد يعلم مصيرها و لم يؤمن عليها و فقدانها يصيب الشركه بلإفلاس ....و تحيا مصر

سؤال:

ماذا لو كانت القوات المصرية وهى تضرب المصريين الذين يعبرون عن رايهم بالتظاهر ( لان القوات المصرية لاتقتل او تضرب فى هذا العهد الا المصريين فقط ) وضربت بطريق الخطاء فاصابت بعض الاسرائيليين الذين اصبحوا يملاؤن البلد ؟؟

ما موقف اسرائيل ؟ وما سيكون موقف مصر ؟

موقف مصر معروف لقد قتل الاسرى المصريين احياء فى حرب67 و 73 ولم تتحرك اى دعوى قضائية من الدولة او شغلت بال اعضاء الحزب الحاكم او نوابه فى مجلسى الشعب والشورى ( الديكور ) !!

وقتلت اسرائيل عشرات المواطنين المصريين على الحدود المصرية الاسرائيلية ( بعد كامب ديفد طبعا ) وفى الـ26 سنة الماضية منهم جنود شرطة استشهدوا بقتلهم غدرا من الصديقة اسرائيل ، فماذا كان موقف مصر ( اكفى على الخبر ماجور )

وبعد ان حط اولمرت يده على كتف مبارك محققا المثل الشعبى عند العزم على عمل شىء مشترك ( ايدى على كتفك ) قتل من قتل وجرح من جرح من البحارة المصريين على ايدى اسرائيل . كل ما هنالك طائرة راحت تجيبهم فى السر وظهر خبر فى الجرائد ( اهالى البحارة يشكرون الرئيس !!!!!!!! ) على ايه ؟

فى هذه الاجواء الكئيبة لا استطيع ان امزح

ولكن اليكم طرفة ثقافية :

عندما الف صالح جودت اغنية( اسال دموع عنية ) لوردة الجزائرية لم يعجب الكلام الفنان صلاح جاهين فالف الزجل الاتى :

اسال دموع عنية..... واسال مخدتى

اسال شرباتى ....... واسال كمان فنلتى

بقى دة ا كلام تقوله..... يا صالح جودتى ؟

رابط هذا التعليق

علياء..دبلوماسية المستقبل..

انتي عارفة ان انا لما كنت طالب في اعلام ..كنا واخدين الدور الرابع في مبنى اقتصاد..قبل ما تنتقل الاعلام لمبناها الجديد الحالي..يعني كنا ضيوف ثقلاء عليكم..ويا ترى هل صحيح ان عميدة اقتصاد الحالية هي شقيقة الدكتور البرادعي..

وبالمناسبة دي انا عايز منك خدمة بعد اذنك..يا ريت تسألي لي ايه الشروط المطلوبة لعمل دبلوما في معهد السياسة الدولية التابع للكلية عندكم..

رابط هذا التعليق

سؤال:

ماذا لو كانت القوات المصرية وهى تضرب المصريين الذين يعبرون عن رايهم بالتظاهر ( لان القوات المصرية لاتقتل او تضرب فى هذا العهد الا المصريين فقط ) وضربت بطريق الخطاء فاصابت بعض الاسرائيليين الذين اصبحوا يملاؤن البلد ؟؟

اخى محمد دسوقى ...اسمحلى ان اقول لحضرتك أن كلامك هذا مرفوض جمله وتفيصلا ...و لا حتى يمكن أن يحدث فى الخيال....فأولادنا بتوع الأمن المركزى على درايه عاليه المستوى و يمكنهم التميز و بكل سهوله بين المصرى و الأجنبى و خصوصا اليهود منهم فلا يمكن أن يخطىء العسكرى اسم الله عليه و يحرسه لأمه و بلمس واحد يهودى صحيح هو ميعرفش يفرق بين الألف و كوز الدره .بس الدراسات العليا الحاصل عليها و الدبلومات التى ينجح فيها تجعله يضرب و هو مغمض العينين و يده تميز تمام التميز بين هذا و هؤلاء ...فإطمئن يا اخى و نام قرير العينين و مصر لسه بخير

رابط هذا التعليق

علياء..دبلوماسية المستقبل..

انتي عارفة ان انا لما كنت طالب في اعلام ..كنا واخدين الدور الرابع في مبنى اقتصاد..قبل ما تنتقل الاعلام لمبناها الجديد الحالي..يعني كنا ضيوف ثقلاء عليكم..ويا ترى هل صحيح ان عميدة اقتصاد الحالية هي شقيقة الدكتور البرادعي..

وبالمناسبة دي انا عايز منك خدمة بعد اذنك..يا ريت تسألي لي ايه الشروط المطلوبة لعمل دبلوما في معهد السياسة الدولية التابع للكلية عندكم..

[size=4]بصراحة المعلومة دي جديدة انا اعرف ان كليتنا عمرها صغير 50 سنه تقريبا

انما العميدة ايوة ....... اسمها مني البرادعي اخت الدكتور محمد البرادعي للاسف جت بعد الدكتور كمال المنوفي "ده منوفي علي فكرة ومن الباجور " خلاص مبقاش لينا كلمة في الكلية دي بعده واختها كمان منورااااااانا . :P ..... ليلي البرادعي دكتورة الادارة عندنا ربنا يكرمها اخر كرم :) ........ بتحط امتحانات متتحلش من المحاضرة والابحاث اللي بنعملها النهاردة وننساها بكرة ........ ما علينا

بخصوص الدبلومة حاضر هسالك .......معهد السياسة الدولية ... دا في المبني الجديد اكيد ......هسال لحضرتك وارد عليك

رابط هذا التعليق

هوبسن

شكرا علي الاغنية بصراحة مناسبة للموقف تماما والله ماقصرت

اهديلي بقي اغنية عملنا اللي علينا علينا والباقي علي الله لحكيم ولا شكلك هتختارلي اغنية من نوع تاني زي ايها الراقدون تحت التراب

سفيرتنا فى واشنجطون

عاجبنى قوى انك بتكتبى اسمى صح

ها..... قوليلى النتيجه طلعت ولا لسه؟؟؟؟؟

بتوع الهندسه طلعت نتيجتهم و كلفونى تورتايه ...هو انا ناقص

يلا الأغنيه اللى حهديهالك جاهزه...

رابط هذا التعليق

سفيرتنا فى واشنجطون

عاجبنى قوى انك بتكتبى اسمى صح

ها..... قوليلى النتيجه طلعت ولا لسه؟؟؟؟؟

بتوع الهندسه طلعت نتيجتهم و كلفونى تورتايه ...هو انا ناقص

يلا الأغنيه اللى حهديهالك جاهزه..

احلي حاجة اننا بنتخانق في موضوع ونتكلم كويس في موضوع تاني .......

النتيجة لسه ........ لسه ........لسه ياجماعه كل اللي يكلمني بيشك اني جبتها ومخبية عليهم

هسال بكرة عليها ......... يارب الكنترول يولع والميه تقطع في الكلية وينجحوا بقي كل الطلبة .......

افهم بقي من سيادتك ان بتوع هندسه طلعت نتيجتهم وجبتلهم تورته امال سياسة لما تطلع هتجبلهم ايه .......اي حاجة غير الفول والطعمية لو سمحت........

رابط هذا التعليق

سفيرتنا فى واشنجطون

حلي حاجة اننا بنتخانق في موضوع ونتكلم كويس في موضوع تاني .......

طبعا ما كل حادث و له حديث ...ولا عايزه حضرتك تجيبى الناس تتفرج و انا مشمر و ماسك الساطور

النتيجة لسه ........ لسه ........لسه ياجماعه كل اللي يكلمني بيشك اني جبتها ومخبية عليهم

هسال بكرة عليها ......... يارب الكنترول يولع والميه تقطع في الكلية وينجحوا بقي كل الطلبة .......

وجعتيلى قلبى ...مش كده !!!!..حنام ازاى دلوقتى؟؟؟

افهم بقي من سيادتك ان بتوع هندسه طلعت نتيجتهم وجبتلهم تورته امال سياسة لما تطلع هتجبلهم ايه .......اي حاجة غير الفول والطعمية لو سمحت........

انا برضه بتاع فول و فلافل ( طعميه دى بتاعه المصاروه )

حجيب لك كوزين دره عليهم تخفيض معتبر و كمان اجيبلك اللى يكولهم .....

رابط هذا التعليق

انا برضه بتاع فول و فلافل ( طعميه دى بتاعه المصاروه )

حجيب لك كوزين دره عليهم تخفيض معتبر و كمان اجيبلك اللى يكولهم .....

مصاروه ........ هو الاستاذ مش من البلد دي برده

كوزين دره ليه حد قالك اني بطة وعايزين يزغطوها وكمان هتجيب حد يكلهم

طيب خليهم ياكلوا الدره بقي انا هقعد مع بتوع الهندسه

سلام

رابط هذا التعليق

مصاروه ........ هو الاستاذ مش من البلد دي برده

لا والله ...انا من حته تانيه ...بيقولو عليها البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران ....و ايووووووووووووه يا جدعان

كوزين دره ليه حد قالك اني بطة وعايزين يزغطوها وكمان هتجيب حد يكلهم

طيب خليهم ياكلوا الدره بقي انا هقعد مع بتوع الهندسه

سلام

على حد علمى ان البط مش بيتزغط بالكوز و كمان مشوى....و حضرتك فاكره ان بتوع هندسه لسه حيخلو حاجه فى التورته ...دى اتقسمت و اتهندست و كمان اتاكلت خطف قبل ما تنزل على الترابيزه ..دى عالم مفجوعه يابا.... و اللى طلعت من البيسين قال بتتشرط ..( انا مش عايزه اللى فيها شيكولاته ) ...و كان نصيبها قاعده التورته فاضيه...ناسيه انها لازم تاخد الدنيا بالدراع ......خليكى مع الدره احسن ده حتى مفيد و بيلكم ...بس انتى اتفرجى عليهم و هما بيتاكلو و حتحسى بالشبع ...

سمـــــمصرــا

حمدلله على السلامه مقدما و طالما حتشرفينا يبقى مش حنشوف اسمك لأسابيع ....و العزومات ..على ودنه واشى محمر واشى مشمر و اشى مسلوق ..وزى اختنا نانسى حتقولى محدش عزمنا ....اللهم لا حسد ...احنا بس خايفين على وجع البطن وعلى وزنك مش اكتر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...