اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

صورة غريبة

محمود الشاعر

Recommended Posts

الصورة دي جت لي ومش فاهم حاجة حد يفهمني لو فى حد فاهم

دي بجد ولا تركيب ولا ايه

البحر موعدنا ...........وشاطئنا العواصف جازف فقد بعد القريب ومات من ترجوه واشتد المخالف لن يرحم الموج الجبان ولن ينال الأمن خائف القلب تسكنه المواويل الحزينة ......... والمدائن للصيارف خلت الاماكن للقطيعة من تعادي أو تخالف جازف ولا تأمن لهذا الليل أن يمضي ولا أن يصلح الاشياء تالف هذا طريق البحر ................لا يفضي لغير البحر والمجهول قد يخفى لعارف جازف فان سدت جميع طرائق الدنيا امامك فاقتحمها ولا تقف كي لا تموت وانت واقف

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

لا يا محمود

دي تركيبة طبعا

دي البرامج إتطورت أوي و ممكن تعمل حاجات

محدش يشك فيها خالص

بس الشكل ده وحش خالص

و ملهوش معنى

رابط هذا التعليق

كنت ارجو ان تكون الصور جدية و بالمشاركة فى البحث عن صاحبها مع بعض المعلومات يمكن ان تكون الاستفادة عامة

اما ان ندخل فى صور وهمية وخداع وشعوذة ودجل فلن نستفيد وندخل فى موضوعات السحر والبخت ...

ارجو ان نحتلرم عقول الزملاء

{الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ }آل عمران173MOHAMEDDESSOUKI

رابط هذا التعليق

كنت ارجو ان تكون الصور جدية و بالمشاركة فى البحث عن صاحبها مع بعض المعلومات يمكن ان تكون الاستفادة عامة

اما ان ندخل فى صور وهمية وخداع وشعوذة ودجل فلن نستفيد وندخل فى موضوعات السحر والبخت ...

استاذي الفاضل محمد دسوقى

اولا اشكرك على اهتمامك وحرصك على احترام عقول الزملاء واشكرك على النصيحة

ثانيا انا مقلتش اي معلومة عن الصورة لاني فعلا معرفش عنها حاجة

ثالثا انا لقيتها ومفهمتش حاجة عنها علشان كدة كنت عاوز اعرف معلومات عنها لان فى المحاورات عملاقة فى التصميم الجرافيك زي مصرية ونانسي وفى ناس عباقرة فى النت يمكن يكونوا يعرفوا حاجة عنها

رابعا لو تابعت مداخلاتي فى الكثير من المواضيع ستجد هناك ما يبين انني احترم عقل الزملاء ولكني فى بعض الاوقات اهرب من الواقع ومن العقل يعني شوية هبل ميضرش

عموما انا شاكر ليك النصيحة

على فكرة الزملاء دمغهم توزن بلد

البحر موعدنا ...........وشاطئنا العواصف جازف فقد بعد القريب ومات من ترجوه واشتد المخالف لن يرحم الموج الجبان ولن ينال الأمن خائف القلب تسكنه المواويل الحزينة ......... والمدائن للصيارف خلت الاماكن للقطيعة من تعادي أو تخالف جازف ولا تأمن لهذا الليل أن يمضي ولا أن يصلح الاشياء تالف هذا طريق البحر ................لا يفضي لغير البحر والمجهول قد يخفى لعارف جازف فان سدت جميع طرائق الدنيا امامك فاقتحمها ولا تقف كي لا تموت وانت واقف

محمد ابراهيم ابو سنة

رابط هذا التعليق

• بعد 2 شهور...

موضوع احترام عقول الزملا دة حاجة على العين والراس بس الواحد لازم يفك عن نفسة شوية و الراجل مغلطش و الصورة حلوووووووة متركبة صح

رنجايه بتولد قرد .. عاتى -_-

الله يرحمك يا أمي

رابط هذا التعليق

الصورة مش متركبة ولا حاجة فالصورة حقيقية لمجسم قام بعمله "فنان" ومعروض بأحد المتاحف الى جانب عدد أخر من المجسمات الخزعبلية فرأس كلب وجسد خنزير على جزع فيل "فنون" غريبة

رابط هذا التعليق

استاذي الفاضل محمد دسوقى

اولا اشكرك على اهتمامك وحرصك على احترام عقول الزملاء واشكرك على النصيحة

ثانيا انا مقلتش اي معلومة عن الصورة لاني فعلا معرفش عنها حاجة

ثالثا انا لقيتها ومفهمتش حاجة عنها علشان كدة كنت عاوز اعرف معلومات عنها لان فى المحاورات عملاقة فى التصميم الجرافيك زي مصرية ونانسي وفى ناس عباقرة فى النت يمكن يكونوا يعرفوا حاجة عنها

رابعا لو تابعت مداخلاتي فى الكثير من المواضيع ستجد هناك ما يبين انني احترم عقل الزملاء ولكني فى بعض الاوقات اهرب من الواقع ومن العقل يعني شوية هبل ميضرش

عموما انا شاكر ليك النصيحة

على فكرة الزملاء دمغهم توزن بلد

يا اخى الواحد اليومين دول مبيخدش باله وواخد الدنيا جد مع ان الدنيا ضحك ولعب وجد وحب على راى الفليسوف عبد الحليم حافظ

{الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ }آل عمران173MOHAMEDDESSOUKI

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

اذا كنت موافق على نظرية النشوء والتطور لدارون فالصوره مقصوده ولها معنى ولازم تقول مصدرها واذا ام تكن تؤمن بذلك فهى تركيب لسمكه بتولد قرد .. عادى وطبيعى :)

رابط هذا التعليق

هناك روايات (انترنيتية) تنسب هذة الصورة الى حكايات خزعبلية عن الفتاة (راوية) التى استهزأت برب العباد فقام اهلها من النوم ذات يوم ليجدوها كذلك <_< .... بينما ورد الى بريدى منذ زمن رواية اخرى عن هذا المخلوق العجيب الذى وجدوه ميتاً على شاطئ البحر الأحمر من ناحية السعودية و احتار علماء العالم اجمع فى معرفة سلالاته :closedeyes:

الخلاصة ان هذا عمل فنى بحت ... مثله مثل صورة الجنى الذى صوره احد الشباب ثم لقى حتقه (الشاب المصور) بعد التصوير مباشرة :blink:... مثله مثل كلمة لا إله إلا الله التى وجدوها على اشجار حديقة فى ألمانيا ثم اغلقت السلطات الحديقة و حتى لا يشاهد هذة المعجزة أحد ..... ثم نكتشف فى النهاية ان كلا الصورتين هما لعمين فنيين الأول كان لتمثال فى احد كهوف الجبال نحته فنانيين... و الأخير كان لرسام مصرى ابدع فى الصورة فجعلها تبدو كالطبيعية ...

تحياتى ....

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...