اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

صدقة جارية فى الحرم المكى الشريف

Cleo

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله ......

أخى الكريم ....والله عندك حق..عندى دى ..حقك على ..وحاقولك ليه...لانى بعد ماكتبت ردى ..راجعت المداخلات ولقيت انك انت اللى كتبت عن اسم المستورد...وان زميل اخر هو اللى اتكلم فى موضوع النوايا......وكنت عايزة ارجع تانى اوضح ..لكن الظروف لم تسمح وقتها..وبعد كده انشغلت..

ومش اهمال منى انى اتهمتك وروحت بيتنا ...لكن انا كان قصدى اساسا انى اتناول نقطة واحدة بس..وهى اللى حضرتك اشارت لها بحدوث مخالفات هناك...وكنت عايزة اوصل لحضرتك بس نقطة واحدة ..ان حتى ان كانت التجاوزات دى موجودة ..فهى سلوكيات فردية...بتحدث فى اى مكان...

يعنى مثلا فى احد المرات كنا بنصلى الجمعة فى احد المساجد هنا فى القاهرة ..وبعد الصلاة..زوجى لم يجد حذائه..واخذنا تاكسى وصلنا لحد العربية واللى كانت فى مكان بعيد نسبيا عن المسجد وهو ينتعل الشراب..

فهل معنى كده ان كل اللى فى المسجد حرامية جزم؟؟ وهل معنى كده اننا اذا اضطرتنا الظروف اننا نصلى فى نفس المسجد ..حنرفض ونقول لا دول حرامية؟...

دى كانت وجهة نظرى...وحضرتك عارف المتربصين بنا..يعنى مش لازم نعمم الخطأ ونقول ان بيت الله الحرام بينتهك من عديمى الاخلاق ...بس كده ياسيدى ..ده كان قصدى...

وانا عارفة ان حضرتك حتفهم كلامى..واعذرنى انا مش باعرف اعبر عن اللى جوايا بطريقة صحيحة ويمكن ده بيزعل ناس كتير منى...

حقك على ...وكمان ماتزعلش من المشرف اللى حذف كلامك...لانى فى رائى هو كان بيقفل باب لاثارة الفتن ...لو كلامى لسه مش واضح او لسه فيه حاجة مزعلاك منى ياريت تنبهنى واكون شاكرة لك كرم اخلاقك....

اختك فى الله ....

الحـــــــــاجة فلانة....

(انا بقيت حاملة الالقاب يظهر)

وبرضه صباحك جميل ورمضان كريم يالا ابتسم بقى ............. :blush:

كما ترين ايها الاخت الفاضله العزيزة ان اختلاف الرؤى بينى وبين المدعو وليد صفوت لم تكن تستدعى منه رفع الكارت الاصفر فى وجهى فالسبب تافه ولا يستحق ولو كان بسلامته يرى العكس فكان من الواجب اعطاء هذا الكارت للزميل الذى بدأ بمهاجمه السعوديين .... والغريب ان هذا المشرف يتصرف تصرفات البلطجيه ... فهو والذى يرى المنتدى يهاجم وينتقد من هم اعظم وأهم منه الالاف المرات ... لم يرضيه مناقشتى له فى انذارة فيقوم بأنذارى للمرة الثانيه والسبب هو اننى لم اعرف من هو وما هى اهميته فى المنتدى كما لو كان بسلامته فوق النقد

والغريب ان يكون ايضا كذبا

فقرارة بمراقبه موضوعاتى لمدة اسبوع لا يزال مستمرا بالرغم من مرور 3 اسابيع عليه

فماذا تسمى هذا

ارجوا ان تحكمى بالحق وليس بزمالتك لهذا المشرف الذى لا يعرف ابسط امور الاشراف

UNDERSTANDING

JUDGMENT

CREATIVITY

GOOD COMMUNICATION SKILLS

جزاك الله خير على حسن الأدب والأخلاق الحميدة والتي تجلت في أروع صورها في مداخلتك

لن أنتظر رد فعل وليد ولن أحذف سبابك له وذلك لسببين

الأول: أن يراها بقية الأعضاء ويعلموا أن وليد كان على حق

والثاني: حتى تكون في ميزان حسناته التي رجحت بحسناتك

الإنذار الثالث ده من عندي أنا

وتم وضع مداخلاتك مرة أخرى تحت المراقبة

وحتى لا تتهمنا بالكذب مرة أخرى

المراقبة الآن لمدة غير محددة

صبح

تم تعديل بواسطة صبح
رابط هذا التعليق

تمت إعادة الموضوع مرة أخرى وإنذار العضو المخالف للقواعد

الإدارة

وعينُ الرِّضا عن كلَّ عيبٍ كليلة ٌ وَلَكِنَّ عَينَ السُّخْطِ تُبْدي المَسَاوِيَا

وَلَسْتُ بَهَيَّــــــابٍ لمنْ لا يَهابُنِي ولستُ أرى للمرءِ ما لا يرى ليــا

فإن تدنُ مني، تدنُ منكَ مودتــي وأن تنأ عني، تلقني عنكَ نائيــــا

كِلاَنــا غَنِيٌّ عَنْ أخِيه حَيَـــــاتَــه وَنَحْنُ إذَا مِتْنَـــا أشَدُّ تَغَانِيَــــــــا

رابط هذا التعليق

• بعد 2 سنة...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

الموضوع للرفع مرة أخرى ...... للفائدة

مع غض الطرف عن المدخلات التي ليست على علاقة بأصل الموضوع

مع العلم أني كنت من المستفيدين من هذه الكراسي المتحركة المجانية في الحرم المكي و التي تشهد حالة متردية الآن لقلة عددها و سوء حالتها و خصوصاً مع دخول موسم حج 1429

اسأل الله أن يرزقنا فعل الخيرات و ترك المنكرات و حب المساكين

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...