اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اقتراح بضم الهايد بارك لمحاورات المصريين

Guest النسر المصري

Recommended Posts

• الزوار
Guest النسر المصري

سؤال يعني بس ياجماعة وماحدش يآخذني

اية لازمة الهايد بارك ومحاولات استرجاعه اذا كان أعضاء محاورات المصريين موجودين معظمهم هناك

ماينضموا لينا هنا وتبقى منتدى واحد كبير وخلاص

انتم نسيتوا ان محاورات المصريين هي البيت الأكبر أو الأعظم

هاتوا مواضيع الهايد بارك هنا وخلاص

ونبقى كلنا أسرة واحدة

واللي كان عاجبه بعض قوانين الهايد بارك

خليه يقترحها علينا هنا

ونصوت عليها (قصدي استفتاء مش نصوت يعني نقول يالهوي)

ها ايه رأيكم؟؟؟؟

مين يبدأ التصويت

رابط هذا التعليق

طيب أستني شوية يا أخ النسر لما أروح شئون أدعبث في ملفات عام 2003 عشان تشوف رد الأستاذ هشام عبد الوهاب علي أقتراح حشيش بإتحاد المحاورات مع شئون

:wub:

أمنية لن تتحقق

طبعاً هناك أسباب كثيرة تمنع إتحاد هايد بارك - إن عادت - مع المحاورات و ليس رفض أستاذ عادل فقظ

بدون توقيع مؤقتاً

رابط هذا التعليق

• الزوار
Guest النسر المصري

عارف ياناصر

انا ماكنتش اعرف ان الموضوع كدة

بجد لما شفت آراء المنتديات الأخرى في منتدانا

صراحة وجدت تعليقاتهم على بعض سلبيات ادارتنا صحيحة

لية منأخذهاش على محمل الجدية ونعمل على اصلاحها

هة احنا هنكون احسن من مينا موحد القطرين في ايه

لكن بعد كام يوم من عدم رد اي واحد من على الموضوع دة ...عرفت ان الموضوع ده مش مهم بالمرة لأدارتنا الموقرة

وعجبي

رابط هذا التعليق

يا عم لا عجبي ولا يا غُلبي

الموضوع ده إتكلمنا فيه عشروميت مره

وقلنا إن تعدد المنتديات هو في صالح الثقافة والتعبير عن حرية الرأي

تخيل كده إنك صحيت في يوم الصبح مالقيتش إلا جريدة واحدة فقط وقناة تليفزيونية واحد ؟

يعني اللي عايزين نقول إن وجود العديد من منابر الفكر .. شيء جيد ماهواش سيء

والله إحنا في منتدى محاورات المصريين لا نلتفت لما يُقال أو يثار في المنتديات الأخرى .. لسبب بسيط جداً وهو إننا لا نشغل أنفسنا بأمور جانبية والقيل والقال .. وإذا كان حد أي حد عنده تعليق على الإدارة أو السلبيات اللي موجوده فيا مرحبين برأيه ... بس قبل ما نسمع رأيه نحب نعرف هو مُستعد يبقى إيجابي وهايشارك في التطوير ولا هو من جنرالات القهاوي .. يعني بؤ على الفاضي .

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

لكن بعد كام يوم من عدم رد اي واحد من على الموضوع دة ...عرفت ان الموضوع ده مش مهم بالمرة لأدارتنا الموقرة

وعجبي

يا اخ نسر

الاول خد اشرب عصير المانجه ده

المهم

دلوقت انت راجل بتبع تحف ومقتنيات وعامل دكانه حلوه والناس اللي بتتفرج والفرجه مجاني طبعا بتحترم تابلوهاتك وتماثيل النحت وكل مقتنيات المحل بتاعك لكن لما يجي يشارك في الحوار اسف اقصد يجي يسالك

عن الاسعار يلاقي سعرك غالي عشان انت فعلا بضاعتك تستاهل

يقوم جاي قايلك ايه دا فيه واحد فاتح محل على الناصيه بيبيع نفس

البضاعه وبربع التمن اللي عندك

طبعا انت عارف بضاعتك كويس وعارف انها غاليه وتستاهل

لو وافقت وتنازلت وبعت بضاعتك بالتمن اللي هو عاوز يشتري بيه ورخصت بضاعتك يبقى انت كسبت زبون ولا اتنين من عينة العدد في اللمون بس في نفس الوقت حولت محلك من محل لبيع التحف لمحل روبابيكيا

واي حاجه بجنه ونص وتعالى بص

لو منتدى محاورات المصريين اتحول لدكان بدلة حماده فيه بجنيه ونص تاكد ان انا عن نفسي هسيبه ومش هرجع له تاني

تحياتي

اخوك سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

ولو ان كلامك يا سقراط فيه تلميحات تزعل وتخلي اللي عايز يزعل يزعل لكن انا هعمل نفسي ما افهمتش هذه التلميحات

الاخ العزيز النسر لكل مكان نكهته الخاصه ولكل مكان اسلوب ادارة وكما قالوا زمان لو اتفقت الاذواق لبارت السلع وكما قال العزيز س س لو صحينا لاقينا جريدة واحده بس وقناة تليفزيون واحدة الحياه مش هتمشي وهنلاقي نفسنا بنكرر الكلام ذي ما بيقولوا مش هتعرف حلاوة التفاح الا لما تجرب الجاتوة

رابط هذا التعليق

وعجبي

لو وافقت وتنازلت وبعت بضاعتك بالتمن اللي هو عاوز يشتري بيه ورخصت بضاعتك يبقى انت كسبت زبون ولا اتنين من عينة العدد في اللمون بس في نفس الوقت حولت محلك من محل لبيع التحف لمحل روبابيكيا

واي حاجه بجنه ونص وتعالى بص

لو منتدى محاورات المصريين اتحول لدكان بدلة حماده فيه بجنيه ونص تاكد ان انا عن نفسي هسيبه ومش هرجع له تاني

تحياتي

اخوك سقراط

أخى العزيز سقراط...

أتمنى بجد أكون فهمت غلط وإن ده مش رأيك فى منتدى الهايدبارك..

أرجو أن تتقبل خالص تحياتى

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

أخى العزيز سقراط...

أتمنى بجد أكون فهمت غلط وإن ده مش رأيك فى منتدى الهايدبارك..

أرجو أن تتقبل خالص تحياتى

ولو ان كلامك يا سقراط فيه تلميحات تزعل وتخلي اللي عايز يزعل يزعل لكن انا هعمل نفسي ما افهمتش هذه التلميحات

انا لا اقصد بكلامي منتداي الثاني والحبيب الهايد بارك سواء

بالتلميح او بصريح العباره

منتدى الهايد بارك اول منتدي الى قلبي بعد محاورات المصريين

الاخ نسر في اقتباسه قال

منديات

وهنا منتديات كلمه جمع عامه

انا اقصد في كلامي المنتديات اللي تدخل تقرا فيها ربع ساعه وبعدين

تخرج وتضرب نفسك الف جزمه على ضياع وقتك

وفيه منتديات خارجها حلو وجميل وبداخلة افكار شاذه ومقرفه كمان

يا كليو و ياياسو انا بشكركم على تفهمكم وحسن نيتكم باخوكم

سقراط بس ماتخافوش علي انا بقول للاعور انت اعور وفي وشه كمان

تحياتي ونهاركم زي الفل

سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

يا كليو و ياياسو انا بشكركم على تفهمكم وحسن نيتكم باخوكم

تحياتي ونهاركم زي الفل

سقراط

يا أخى والله كل مدى باحترمك زيادة ..

إنت متجوز؟ :angry:

[وسط]!Question everything

[/وسط]

رابط هذا التعليق

واضح...

قولتلك يا ناصر بلاش تصطاد من المنطقة دى :angry2: ... السمك فيها مش حلو خالص .... :angry2:

انت مابتجيش الكلية ليه ؟ :blink:

رابط هذا التعليق

واضح...

انت مابتجيش الكلية ليه ؟ :P

عشان عندي صداع نصفي :)

بدون توقيع مؤقتاً

رابط هذا التعليق

• الزوار
Guest النسر المصري
يا عم لا عجبي ولا يا غُلبي

الموضوع ده إتكلمنا فيه عشروميت مره

وقلنا إن تعدد المنتديات هو في صالح الثقافة والتعبير عن حرية الرأي

تخيل كده إنك صحيت في يوم الصبح مالقيتش إلا جريدة واحدة فقط وقناة تليفزيونية واحد ؟

يعني اللي عايزين نقول إن وجود العديد من منابر الفكر .. شيء جيد ماهواش سيء

والله كلامك عين العقل ياسي السيد..وانا متفق معاه كليا...

بس انا كنت بتكلم من منطلق التوحيد اذا كان يوجد تشبهات كثيره

عيني اهل الاسكندريه هم هم اهل دمياط..هم برودو اهل القاره...وهم اهل ال سبعة وعشرين محافظه تحت اسم واحد ....مصر

ونفس الفكر في الهايد بارك ومحاورات المصريين

هم هم نفس الاعضاء بنفس الأسماء....وفي اتفاقيات وادارات واحدة تقريبا....طب مايتفضلوا عندنا وخلاص...ونخلي المحاورات التانيه هي الاذواق الاخرى او الصحف الأخرى زي مابتقول

انت عارف ياسي السيد....في منتدى زمالكاوي عدد اعضائه فوق 27 ألف عضو.....رقم مذهل ومهول...وعدد مداخلات الواحد فيهم من الكبار حوالي 250 الف مداخلة وموضوع

(طبعا انا اهلاوي..لكن بدخل هناك للتجسس) :blink: وكلهم طبعا ذات طابع مشترك واحد زمالكاوية و.......وكدة يعني!!

والله إحنا في منتدى محاورات المصريين لا نلتفت لما يُقال أو يثار في المنتديات الأخرى .. لسبب بسيط جداً وهو إننا لا نشغل أنفسنا بأمور جانبية والقيل والقال .. وإذا كان حد أي حد عنده تعليق على الإدارة أو السلبيات اللي موجوده فيا مرحبين برأيه ... بس قبل ما نسمع رأيه نحب نعرف هو مُستعد يبقى إيجابي وهايشارك في التطوير ولا هو من جنرالات القهاوي .. يعني بؤ على الفاضي .

دي بقى انا عندي عليها تعليق خاص

انا اقترحت عدة اقترحات خاصة بالتطوير

وقلت مره ان فيه غالبيه لبعض الاعضاء ترى ان عضوا ما او موضوعا ما يستحق الوقف او الانذار او الطرد

وفي غالبية اعضاء ترى ان موضوعا ما يجب ان يستمر ولا يغلق

فكنت بقول يبقى فيه استقتاء مشاركة من الاعضاء في القرارات اللي زي دي

وممكن يكون عبارة عن زراير زي زرار التبليغ عن هذه المشاركة تحت مشاركة كل عضو

ويكون في قانون بيقول اذا التبليغ بوقف موضوع ما او عضو ما....او انذار شخص ما...او اعادة فتح موضوع ما...جاء باكثر من خمسين عضو مثلا اذا ينفذ القرار

اي يكون الاعضاء متحملين للمسؤولية في ظهار المنتدى بشكل محترم ...مما يخفف ايضا العبء على الادارة...ويجعلنا كلنا هنا يد واحدة في مواجهة فساد بعض الأعضاء

ها...قلت ايه!!!

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...