اذهب الي المحتوي
إنشاء باب جديد بعنوان سد النهضة الإثيوبي لكل الموضوعات المتعلقة بسد النهضة ×
alaaeldeenelkolany

سؤال لأهل الخبرة و العلم

Recommended Posts

سؤال لاهل العلم والمعرفة هل يمكن السفر للسعوديةكمرافق بدون عمل لزوجتى لعملها بالجامعه وهناك أدور على عمل وأشتغل طب لو ينفع بيتعمل أيه فى الاقامه و التأشيرة بيفضلوا ذى ماهم و لا لازم يتغيروا ولو لازم يبقى أزاى وشكرا

شارك هذه المشاركه

رابط المشاركه

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زوار
اضف رد علي هذا الموضوع....

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• محاورات مشابهه

• العلم الرائع في فهم النفس والطبائع - طبعة جديدة غير بتاعة كلسليم

طبعا فاكرين مسرحية عادل خيري الشهيرة ...لما كان عنده مشاكل كتيرة ووقع ف ايده الكتاب بتاع كلسليم وابتدا ينفذ كل اللي فيه بالحرف فتتحل مشاكله في التعامل مع الناس مش عارف ليه لما قريت موضوع المهموز بتاع سي السيد ..حسيت بالحاجة الي فتح هذا الموضوع . لأن مهما بلغ مستوي خبرة الانسان الفرد في التعامل مع البشر فانها تظل محدودة ....لكن لو جمعنا خبراتنا كلها مع بعض وكمان اتناقشنا فيها فممكن بالتالي يبقي عندنا زي دليل استخدام او كتالوج نقدر نعرف بيه ازاي نتعامل مع البشر من حوالينا ...يعني ازاي نتعامل م

في موضوعات شخصية

• إما إن العلم إتجدم يا إما أنا إتجنيت

منذ أربعين سنة تقريبا  كانت هذه العبارة  هي رد فعل و تعليق  شاب إماراتي  و أنا أشرح له  معالج النصوص  بسيط بنظام دوس ما سبق كان إستهلالا لابد منه منذ  دقائق كنت أتصفج موقع ال bbc على الآيباد تغطية  لفيروس كورونا و مواجهته و الجهود المبذولة للوصول إلى لقاح  … ؤا إلهي  كلام جاد جدا و منًظم جدا و شر ح وافية جدا … و ما إستفزني  كلمة إنجليزية لم أفهمها  عادي جدا  لمستها بطرف إصبعي السبابة و وجدت نافذة بها عدة خيارات منها lookup  سبحان الله  شرح للكلمة و كل ما يتعلق بها بذمتكم  ألا يحق

في عالم الكومبيوتر و الإنترنت

• سؤال لذوي الخبرة بالسعودية

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .  انا طبيب مخلص الفيرست والسكند باطنه . هل ممكن العمل والتسجيل كطبيب مقيم بالسعودية . ام فقط استطيع العمل كطبيب عام . !؟ارجو التوضيح . ه شكرا .. وجزاكم الله خيرا ..

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• سؤال الى اهل الخبرة فى المملكة من اعضاء هيئة تدريس

انا صيدلى حاصل على ماجستير وقدمت على وظيفة محاضر بأحد الجامعات السعودية ومفروض الخطوة القادمة هى الاتفاق على بنود التعاقد فكنت بسأل لو حد يقدر يفيدنى ايه الراتب المناسب للوظيفة والبدالات المناسبة لانى سمعت ارقام متضاربه ما بين 8000 و16000 ريال وانا فى حيرة من امرى ومفروض ابداء الترم التانى هناك ..ارجو المساعدة وشكرا

في المغتربين المصريين - egyptian expatriates

• عايزة فكرة مشروع صغير من ذوى الخبرة فى السوق

السلام عليكم يا اصدقائى انا عندى محل ضغير لا تتجاوز مساحتة 12 متر ملك لى اريد ان اعمل فية مشروع صغير يدر لى عائد بدل ما هو مقفول ولا استفيد منة باى شىء للاسف فكرت انى ااجرة و ارتاح من وجع الدماغ توفيرا للوقت والجهد والمال لكن للاسف اى حد يجى يشوف مساحتة يسمعنى كلمتين فى عضمى انة لا يصلح لاى شىء و يبص علية و يمشى فورا مع انى عملة فية ديكورات اكتر من رائعة على امل انة يشد العين طالما مساحتة ضغيرة لكن برضة للاسف محدش جاء و خسرت اللى اندفع فية و بصراحة انا مضايقة مش عارفة اعمل فية

في مسائل إقتصادية - economic issues

• اضف...