اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اريد نزول اجازة ضروري للأطمئنان على والدي

Guest مغترب

Recommended Posts

• الزوار

ياجماعه انا محتاج مساعده ضروري انا بئالي مع كفيلي 5 سنين مش عايز يعطيني اجازة كل حجته ان مفيش بديل وكل ما يجي بديل هو ميتفقش معاه دلوقتي انا كلمته من شهر على اجازة ضروري عشان ابويا هيعمل عملية ولازم انزل انا وحيد يعني لا في اخوات صبيان ولا بنات وعرفت كفيلي الوضع وبردو مرضيش بيقول مفيش بديل استنى اجيب واحد من مصر على فيزا وتبق تنزل يعني بالعربي كده قدامك شهرين تلاته على ما تنزل انا مش عارف اعمل ايه حد يفيدني ؟

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

تأتي لحظة نقف فيها في مفترق الطريق

تأتي اللحظة التي يجب ان ندفع فيها ثمن اختيار طريقنا في الحياة

نظام الكفيل بكل ما يحمله معلوم للكل

كما انه معلوم ان النجاح في العثور علي عمل ذو عائد مجزي يقابله دفع ثمن من حياتنا نفسه

الكفيل لا تهمه  مشاكلنا الشخصية او العائلية 

انه يدفع مقابل ان تسير اعماله .. فقط

و القانون في صفه دائمآ ...

حاول مخاطبة جانبه الأنساني مرة أخري .. فاذا وافق فخير و بركة

و اذا رفض .. فقط حضرتك من يستطيع ان يقرر ماذا يجب ان يفعل ...

فليلهمك  الله  اتخاذ القرار الصحيح ...

• أعجبني 1

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• Guest رامي محمد
      0
      أريد معرفة انا عندي بصمه استبعاد من السعودية ام لا مع العلم اني ترحلت بلاغ هروب من 2016
    • 0
      السلام عليكم ربنا رزقني بعمل بائع في سوبر ماركت بالسعوديه ولكن لدي ضعف نظر وراثي ولكن  لا يعوقني في المهنه هل كشف الطبي هعدي منه ولا النظر لبعض المهن ارجو الرد ضروري او تواصل 01092272737
    • 12
      السلام عليكم اعضاء المنتدي انا مقيمة معي زوجي هنا في الطائف واريد ان اعمل توكيل لاخي في مصر ولا اعرف الاجراءات كي اعمل توكيل برجاء افادتي وشكرا
    • Guest أبو بكر
      0
      أنا عندي سؤال. أنا أخذت الجنسيه الأمريكيه و أنا أصلا معفى نهائي من التجنيد و معايا شهادة الاعفاء  هل أنا برضه محتاج أقدم طلب الاذن بالتجنس بجنسيه أجنبيه مع الاحتفاظ بالجنسيه المصريه? و لا الكلام ده للناس اللي عايزه أعفى بس?
    • 1
      انا عيز خروج نهائي والشركه بتقول لازم تامين ونا اقامتي منتهيه وتأمين منتهي الصلاحية وعيز اروح بلدي اعمل ايه والشركه مش رضيه تأمن ونا بقالي 5 شهور علي كده 
  • أضف...