اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 1
      الحقيقة مصدومة و جدا  و حاسة بالغباء  ازاي العمر ده كله ما فكرتش ليه الحائض و النفساء بيفطروا في رمضان ؟؟  مع إن مفيش نص صريح ينهى الحائض و النفساء عن الصيام  !!!و لا أمر صريح لهن بالفطر   يمكن جزئية أتموا الصيام إلى الليل دي مش جديدة  بس كنت واثقة في الافتاء في الأزهر إنه أكيد همة فاهمين و مش هيضلونا في مسألة خطيرة زي دي  عايزة أدلة "صريحة" من الكتاب و السنة  أوامر مباشرة وواضحة يعني مش فهم السلف   على افطار الحائض و النفساء  و على ان الافطار بيكون مع آذان المغرب  
    • 0
      بسم الله الرحمن الرحيم   ليس هناك أجمل من ان تستيقظ على ما يسعدك ..ترى  جمالا وحبا صادقا ينعش كل آمالك في الآيام والسنوات القادمة.  اليوم كالعادة التي تلازمني من مدة اول ما اسيقظت وقررت مغادرة الفراش مسكت الريموت وكنت خائفة أن اجد خبرا غير طيب أو فاجعة كما حدث من أيام وقت حادث ارهاب حلوان ووقت الحريق .والله كل يوم يصيبني هذا الشعور ..الله ينتقم منهم يارب العالمين...لكن يومي الان كانت بدايته سعيدة كان الريس يفتتح عددا من المشاريع ..عدد كبير جدا والأجمل ان سيادته انتهج نهجا جميلا في
    • 10
      السلام عليكم لكل المصريين فى انحاء المملكة.... باختصار وبسرعه انا مهندس مدنى وعندى خبرة 3 سنوات كمهندس تنفيذ وانا عايز النصيحة فى3 حاجات لانى باذن الله ناوى على السفر الحاجة الاولانية: العرض اللى جايلى من شركة سفريات اسمها( العربى للسفريات) ودى شركة هنا فى القاهرة فى العجوزة.وياريت يا جماعه لو اى حد كان اتعامل معاها فى سفر سواء مهندس او غير مهندس يقولى اخبار الشركة دى ايه لقصد يعنى انها محترمة واثق فى التعامل معاها ولا لأ الحاجة التانية:ان شاء الله العرض جاى من شركة اسمنت اسمها (القصيم للاسمنت
    • 0
      أحسست بالقرف والحزن عندما قرأت هذا الخبر على موقع الأهرام ! 43716 ‏السنة 131-العدد 2006 اغسطس 15 ‏21 من رجب 1427 هـ الثلاثاء في الرحلات المتجهة من القاهرة إلي نيويورك ولندن تطبيق تعليمات سلطات الطيران المدني الأمريكية والبريطانية علي الطيران العربي والأجنبي مسموح بجواز السفر والنظارات ‏..‏ والموبايل والكمبيوتر ولعب الأطفال من الممنوعات بدأت شركة مصر للطيران للخدمات الأرضية أمس تطبيق تعليمات سلطات الطيران المدني الأمريكية والبريطانية علي شركات الطيران العربية والأجنبية‏,‏ التي تخدمها بم
    • 1
      عليكوا السلام عليا السلام عليا الحرنكش كلام مش تمام حقول المفيد نهاركم سعيد الريس خربها وآخر تمام عمل منها عزبه لآهل السلام مشكل وزارة عقولها حجارة تشرب الخمرة وتقولك حرام ممنوع التدين ممنوع تصلى خليك فى الطراوه علشان المدام لما يدلع ابنه ويقوله يا نونو ملايينك يابنى
  • أضف...