اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

سيناء .. الشرق الاوسط الجديد

عطر الجنة

Recommended Posts

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل

فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة

تساند جيشها

الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره

فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر

يا ابو محمد

اطلب مني البس ميري واحمل سلاح

وانا تحت امرك وانت شخصيا كده وزينا كتيييير

لكن ماترميش ابني في الهلاك لا سلاح عدل ولا زخيره كفايه

ويطلع عليه شوية صيع يموتوه وانا صارف دم قلبي عليه

الدوله رخوه لحد اللحظه دي وكده مصر رايحه في ستين داهيه

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

• الردود 93
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

يا ابو محمد

نعمل ايه ياباهى 

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

اللهم لك الحمد ولك الشكر كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

رابط هذا التعليق

حصاد تفجيرات ذكرى ثورة 30 يونيو

منذ 32 دقيقة | كتب: عبد الله سالم |

استقبل المصريون الذكرى الثانية لتظاهرات 30 يونيو ، التي عزلت الرئيس الأسبق محمد مرسي وجماعته، بمجموعة من الانفجارات، بدأت باغتيال المستشار هشام بركات، النائب العام ، بعد استهداف موكبه لدى سيره في منطقة مصر الجديدة، صباح الاثنين. وفي اليوم ذاته، تم تفجير عبوة ناسفة على طريق تسلكه حافلة تقل العاملين بهيئة الطرق والكباري في محافظة شمال سيناء، ما أسفر عن مقتل 3 أشخاص وإصابة 9 آخرين.

وتوالت العمليات الإرهاب ية بعد عملية اغتيال النائب العام، حتى بلغ مجموعها ما يزيد على 15عملية إرهابية، بحلول ظهر الأربعاء، راح ضحيتها عدد كبير من المدنيين والإرهابيين ورجال الأمن على السواء.

ففي شمال سيناء، استهدف تشكيل إرهابي من 70 عنصرًا، صباح الأربعاء، عدد من الحواجز الأمنية في مدينة الشيخ زويد، وقالت مصادر أمنية وطبية لوكالة الأنباء الفرنسية إن عدد القتلى بلغ 74 شخصًا، منهم 36 جنديًا ومدنيًا، و38 جهاديًا.

وفي الشيخ زويد أيضًا، أكدت مصادر طبية وقبلية استشهاد طفلان إثر سقوط قذيفة هاون على منزل جنوبي المدينة، وإصابة 3 آخرين في الواقعة ذاتها.

وفي مدينة 6 أكتوبر، انفجرت سيارة مفخخة في محيط قسم ثاني أكتوبر بالحي الحادي عشر، مساء الثلاثاء، كانت في طريقها إلى القسم، إلا أنها انفجرت بعد وقوع مشاجرة بين سائقي «توك توك» بحسب التحريات الأولية للنيابة، وأسفر الحادث عن مقتل 3 أشخاص بينهم إرهابيان، وإصابة 4 آخرين بجروح.

وشهدت منطقة حلوان، هجوم ناري من قبل مسلحين على الخدمات الأمنية المكلفة بتأمين متحف الشمع، مساء الثلاثاء، أسفر عن وفاة أمين شرطة، وإصابة فرد أمن بجروح، نقل على أثرها إلى مستشفى حلوان العام.

كما انفجرت عبوة ناسفة كانت بحوزة إرهابي في منطقة المعصرة، لدى توجهه إلى أحد التمركزات الأمنية للقيام بعملية إرهابية، ما أدى إلى إصابة منفذ العملية وترتب عليه بتر في يده اليمنى.

وفي محافظة الفيوم، انفجرت عبوة ناسفة زرعها مجهولون في قرية «إبجيج»، صباح الأربعاء، أسفرت عن تلفيات بسيطة بمحول كهرباء دون وقوع إصابات أو خسائر في الأرواح، فيما تمكن خبراء المفرقعات بالحماية المدنية من إبطال مفعول 3 عبوات أخرى بأماكن متفرقة.

وشهدت منطقة غرب مدينة الفيوم، 3 انفجارات، فجر الأربعاء، في محيط شرطة المرافق وشرطة المرور والسجل المدني بحي الجامعة بمدينة الفيوم، وتمكنت قوات الحماية المدنية وخبراء المفرقعات من تمشيط المنطقة وتبين أن الانفجارات أسفرت عن إصابة الملازم أول سعيد عبدالرحمن، بإدارة شرطة المرافق وبعض التلفيات بسور مركز الشرطة.

وانفجرت أيضًا عبوة ناسفة بدائية الصنع بجوار مبنى الأحوال المدنية، في حى كيمان فارس بمدينة الفيوم، فجر الأربعاء، ما أسفر عن إصابة شخص باختناق.

وشهدت محافظة القليوبية انفجار 3 قنابل تم زرعها في برجين للكهرباء في عزية أبوفرج الواقعة في مركز بنها، مساء الثلاثاء، ما أسفر عن إصابة 3 شرطيين يإصابات طفيفة، وحدوث تلفيات بالبرجين.

وفي القليوبية أيضًا، تم العثور على عبوة ناسفة من مادة شديدة الانفجار، صباح الأربعاء، بجوار أحد البنوك بمدينة بنها، ولم تسفر الواقعة عن حدوث أية خسائر بشرية.

وفي محافظة الشرقية، وقع انفجار عبوة بدائية الصنع زرعها مجهولون في محيط كلية الزراعة بميدان الزراعة قرب مسجد المدينة المنورة، الثلاثاء، ولم تسفر عن أية إصابات.

وشهدت محافظة بني سويف انفجار قنبلتان، الثلاثاء، الأولى (صوتية) ميدان الزراعيين في وسط مدينة بني سويف ولم تسفر عن وقوع إصابات، والثانية في محيط مركز شرطة سمسطا جنوب غربي المحافظة.

واستشهد أمين شرطة بمركز شرطة الفشن، وأصيب 4 آخرون، في هجوم ناري نفذه ملثمون على كمين متحرك بالقرب من مدينة ببا، الثلاثاء.

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

يا ابو محمد

يمكن الدولة رخوة وفاشلة عشان بتشتغل مع الارهابيين بالشوكة والسكينة

إنت ناسى إن فيه حاضنة بدوية لهؤلاء الإرهابيين فى مدن وقرى سيناء ؟

سيبك من حكاية إن سينا مافيهاش خاين

أيام مبارك كانت القوات الخاصة بتاعة العادلى بتدك قرية بحالها بعد كل عملية

لذلك كانت عملياتهم محصورة فى المناسبات القومية

25 أبريل - 23 يوليو - 6 أكتوبر

إبنك اللى انت صارف عليه دم قلبك فيه ناس بتقول عليه

بيشرب شاى وبيلعب طاولة

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

ببساطه ... اميركا  فى فترة الثمانينات استخدمت الجهاديين ((المحسوبين على الاسلام)) فى محاربة  واسقاط ومن ثم تفكيك الاتحاد السوفيتى ((وهو ما حدث فعلا))  .. وحاليا هناك دولة او دول ما  تستخدم نفس الجهاديين ((المحسوبين على الاسلام ايضا))  فى محاربة وإسقاط او إضعاف وسلب إرادة مصر على الاقل ومن ثم قيام دولة اسرائيل الكبرى او ما يسمى بالشرق الاوسط الجديد .. انها ببساطه اكثر حرب بالوكاله  نظام ((من دقنه وافتل له )) مع الاعتذار للدمياطه ..يعنى مسلمين منهم فيهم  يقتلوا ويدبحوا وينهكوا قوى بعضهم البعض بايعاز من تلك الدوله او الدول ذات الاغراض والاجندات المتعلقه بالمنطقه  .. وأغلب الظن ان فيه خيانات واختراقات وتعاون أيضا من قبل افراد محسوبين على  النظام المصرى من جهه ..ومن قبل أفراد وكيانات  نخبويه من جهة أخرى ..

نقطه اضافيه .. معتقدش ان الارهابيين دول جاؤا عبر الانفاق والمعابر مع غزه .. واللبيب بالاشارة يفهم 

نقطه اخيره .. لابد من رباطة الجأش والتعامل مع الموقف العصيب ده  بصبر وهدوء وحكمه وعقلانيه ,, لان المطلوب هو ان يفقد الجميع أعصابه ومن ثم تحطيم الروح المعنويه التى هى من اهم الاسلحه فى التعامل مع الوضع الراهن .. ورحمة الله على كل من يسقط  شهيدا فى معرض دفاعه  عن وطنه وماله وعرضه 

تم تعديل بواسطة التونسى

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

ببساطه كده : إحنا في معركة شرسة ، العدو فيها خاين وغدار ومش سهل

ومجمع كل قوته وخبراته وأعوانه وتمويله علشان الجايزة الكبيرة بالنسب له هي مصر

مصر اللي لو وقعت كله خلاص بقي في حجره

مسرح العمليات في سينا واسع وصعب ، وبعض البدو مؤكد خائن ، أو كاره ومتعاون مع الإرهاب

والسنة الكبيسة بتاع الخونة الإخوان مكنت الإرهاب من سيناء ، وجمعت كل الإرهابيين اللي في مصر والعالم إستعداد لمعركه التمكين

وللأمانة كمان وارد جدا وجود أخطاء في الخطط والتدريب والاستعداد

لكن ده كله بيدفع ثمنه قاده وضباط وعساكر ، بيستشهدوا بالعشرات فدا لوطنهم وشعبهم

علشان احنا كلنا في القاهره وأسيوط ودمياط واسكندريه والسويس ومطروح وكل ركن في مصر نعيش في أمان

نروح شغلنا ، ونقبض مرتباتنا ، ونسهر ، ونتفرج علي المسلسلات

لازم نبطل فلسفة وتحليل وتشكيك وانتقاد وشائعات ، ده مش وقته أبدا

نسيب ده لواحد خائن من جواه بيتمني انتصار جماعته حتي لو كان الثمن خراب الوطن

هييجي وقت نتحاسب ونتعاتب

لكن مؤكد مافيش قائد أو ضابط بيتمني إن عسكري من أولاده يتخدش ، مش يستشهد ويموت

ده وقت صمود وتحدي ، وقت إيمان بالله والوطن والجيش ، وقت يقظه وحرص وانتباه

وقت إخلاص وإتقان في العمل والإنتاج ، وقت دعا مخلص لله بالنصر في معركه أصعب من حربنا مع إسرائيل

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

ومن ولاد الكلب اللى بيتفسلفوا

ولاد الكلب اللي بيتفلسفوا واللي مغميين عنيهم واللي مستعبطين الشعب واللي بيكرروا نفس الاخطاء وبيتعاملوا بغباء ومنتظرين النتائج مختلفة 

يابشمهندس ياراجل ياعملي هو في حد يقول ان الحوادث تتكرر بنفس الاسلوب واكون انا تعالمي بنفس الطريقة ده يبقى اسمه ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

كلمة حق بس ، محدش بيقول انها مسئولية فرد بس ع الأقل نقول كلمة حق 

ملعون ابو الاخوان اللي عاملين لكم هسهس ووصلوكم لمرحلة تقولوا ان مرسى ادا التعليمات باغتيال النائب العام  ups: ده مرسي معرفش يدي اوامر وهو رئيس ده راجل بركه وكلنا عارفين كده كان بياخد التوجيهات عمره ماوجه حد 

ارحموا عقول الناس وماتهاجموش اللي بيطلب اعمال العقل لان من الغباء الاستمرار بنفس الاسلوب وانتظار نتائج مختلفة 

هيتعمل حداد ويتوقف عرض المسلسلات ولا عادي لان دول عساكر مجندين غلابة !!!

تم تعديل بواسطة herohero
رابط هذا التعليق

11666049_306063676184636_335109593111189

تسقط حكومة الخواجات

وتحيا مصر ...

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

تذكروا ان اسوأ مكان في الجحيم محجوز لهؤلاء الذين يقفون على الحياد في اوقات المعارك الاخلاقية العظيمة.

خلافك السياسي مع اي شخص او اي فصيل لا يجب ان يسمح لك بالوقوف متفرجا على القيمة الوحيدة المتفق عليها... ‫#‏مصر‬

الوطنية لا تُدرّس وحب الارض لا يُزرع.. منكم من سيتذوّق هذه الكلمات... ومنكم من سيستهزأ بها... الفرق معروف.. بين المصري.. والمتمصّر...

رابط هذا التعليق

ياريت ادارة المنتدى ترحمنا من المتمصرين عشان المرار بقى طافح

رابط هذا التعليق

11666049_306063676184636_335109593111189

تسقط حكومة الخواجات

وتحيا مصر ...

عن واقعه حدثت مع اختي الطبيبة 

"كنت في العياده ع الساعه 1ظهرا دخلت سيده محجبه لابسة  عبايه سوداء،كشفت عليها وبعد ما خلصت لقيتها بتورينى صوره شاب مطبوعه ع سلسله ذهب وقالتلي ده ابنى فقولتلها ربنا يباركلك فيه ،قالتلى هو راجع ان شاءالله هيخلص فتره الجيش بتاعته في سيناء وهيتجوز ،انا جهزت شقته ،فلقيت الممرضه بتعيط،انا بصراحه ماكنتش فاهمه، المهم لقيتها بتقولى هو انتخب مرسي وكان بيروح اعتصام رابعه ،انا منتظراه بس مش عارفه اتأخر ليه ، هو جاي ....هو اكيد مش عارف ياخد اجازه بس انا عارفه انه جاي ،انا في اللحظه دي بصراحه كنت مش قادرة امسك نفسي من العياط بس حاولت اتماسك واصبرها ،لقيتها بتقولى انا خدت وسام وفلوس من السيسي بس انا قولتله انا عاوزه ابنى ،وفتحتلي شنطتها ولقيت شنطتها مليانه 200و100 وقالتلي كلمه جرحتنى قووووووى قالتلي المسلمين وحشين بيقتلو بعض

رابط هذا التعليق

لنصطف الآن

الآن هو وقت الإصطفاف

مش قت إختلاف أبداً

لو البلد دي راحت.. مش حنلاقي حتة أرض نختلف فيها أصلاً.......

في القصص الرومانسية القديمة .. يكتب المحب رسالة حب .. ويضعها في زجاجة .. ويرمي الزجاجة في البحر .. لا يهم من سيقرأها .. لا يهم هل ستصل إلي حبيبته أم لا .. بل كل المهم .. أنه يحبها ..
وتاني .. تاني .. تاني ..
بنحبك يامصر .. ...

‎"إعلم أنك إذا أنزلت نفسك دون المنزلة التي تستحقها ، لن يرفعك الناس إليها ، بل أغلب الظن أنهم يدفعونك عما هو دونها أيضا ويزحزحونك إلى ماهو وراءها لأن التزاحم على طيبات الحياة شديد"

(من أقوال المازني في كتب حصاد الهشيم)

رابط هذا التعليق

أكدت مصادر أمنية رفيعة المستوى بشمال سيناء، أن الهجمات الإرهابية التي جرت اليوم ضد الأكمنة العسكرية بمدينة الشيخ زويد، يقف وراءها أجهزة استخبارات أجنبية، علاوة على مشاركة أعداد كبيرة من عناصر السلفية الجهادية بقطاع غزة الداعمة لداعش وبيت المقدس، التي تسلل منها أعداد كبيرة من قطاع غزة إلى سيناء عبر الأنفاق، خلال الأيام القليلة الماضية، تزامنا مع دراسة دقيقة للأكمنة العسكرية وتصويرها من قبل عناصر تنظيم بيت المقدس والتخطيط للعملية الإرهابية. 

وقالت إن عناصر السلفية الجهادية الداعمة لداعش بقطاع غزة، نقلت دعما لوجيستيا كبيرا عبر الأنفاق من غزة إلى الشيخ زويد، كمئات العبوات الناسفة والمتفجرات والأسلحة والآر بي جي لتنفيذ العملية، فيما خيم الآن هدوء كبير على ساحة الأحداث بالشيخ زويد، بعدما بدأت العناصر الإرهابية في الانسحاب من مكان الحادث، وفرت العناصر من محيط قسم شرطة الشيخ زويد.

من جانب آخر، تقوم المدرعات العسكرية الآن بنقل جثث الشهداء من القوات المسلحة من مكان الحادث إلى المستشفى العسكري 

بالعريش

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

لنصطف الآن

الآن هو وقت الإصطفاف

مش قت إختلاف أبداً

لو البلد دي راحت.. مش حنلاقي حتة أرض نختلف فيها أصلاً.......

طب وهنعمل إيه فى ام دجدج اللى مستنية اللى طلع من رابعة على الجيش عِدِل ؟

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

01-07-2015

وافقت الحكومة المصرية خلال اجتماعها الأربعاء على مشروع قانون مكافحة الإرهاب تمهيدا لاعتماده من قبل الرئيس عبد الفتاح السيسي.

ويأتي هذا القرار بعد ساعات من تنفيذ هجمات متفرقة في شمال سيناء أودت بحياة 70 شخصا بينهم جنود ومدنيون.

وأقر مجلس الوزراء كذلك مجموعة مشاريع قوانين أخرى من ضمنها قانون الانتخابات.

وأعلن الجيش المصري رفع حالة التأهب إلى درجاتها القصوى بعد مقتل النائب العام، وأعقب ذلك عمليات واسعة للقبض على مشتبه بهم في أعمال عنف.

وأفادت الشرطة المصرية الأربعاء بمقتل تسعة مسلحين مشتبه بهم في تبادل لإطلاق النار إثر مداهمة الشرطة لشقة كانوا يختبئون بها في غرب القاهرة.

وأشارت المصادر الأمنية إلى أن المسلحين فتحوا النار على قوة من الشرطة داهمت شقتهم لإلقاء القبض عليهم ما أدى إلى مقتلهم جميعا.

ومن بين القتلى قيادي في جماعة الإخوان المسلمين والعضو السابق في مجلس النواب ناصر الحوفي، حسب محام من الجماعة.

المصدر: وكالات

Read more: http://www.alhurra.com/content/egypt-anti-terrorism-law-sinai/274363.html#ixzz3ef1NDr9E

صحي النوم ياحكومه

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

وبعدين 

احنا بقالنا سنتين عمالين ناخدو في قفيان 

قفا ورا قفا لغاية ما قفانا ورم 

ومع كل قفا نقدم ثقتنا الكاملة لحكامنا وانها كبوة وهاتعدي ومش هاتتكرر وبتتكرر الصراحة وكتير اوي 

وكل مرة نعلن سيناء خالية من الارهاب ونصدقهم لان احنا عايزين نصدق وبعد شوية نلاقي القفا نازل يطرقع 

كده كتير وكتير اوي 

ده معناه اننا فاقدين السيطرة الجزئية والهامشية لسيناءوطبعا السيطرة الكلية دي صعبة المنال 

خلينا فاهمين لان الافعال تعبر اكثر من الاحلام والحنجوريات 

الافعال والنتائج ولادنا بيموتو في سيناء وكل مرة بنفس الاسلوب وبنفس الاستعراض وكل مرة بنقول نثق في رجالنا يعني هانفضل واثقين لغاية امتى مش عارف مستنيين ايه عشان نعترف بفشلنا وبصراحة مش محتاجة اعتراف لان النتائج على ارض الواقع بتقول اننا فشلة في تعاملاتنا مع الارهابيين وانهم متمكنون من رقابنا وهم دائما لهم السبق وهم من يحركون الاحداث ونحن مجرد رد فعل هزيل 

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

وبعدين 

احنا بقالنا سنتين عمالين ناخدو في قفيان 

قفا ورا قفا لغاية ما قفانا ورم 

ومع كل قفا نقدم ثقتنا الكاملة لحكامنا وانها كبوة وهاتعدي ومش هاتتكرر وبتتكرر الصراحة وكتير اوي 

وكل مرة نعلن سيناء خالية من الارهاب ونصدقهم لان احنا عايزين نصدق وبعد شوية نلاقي القفا نازل يطرقع 

كده كتير وكتير اوي 

ده معناه اننا فاقدين السيطرة الجزئية والهامشية لسيناءوطبعا السيطرة الكلية دي صعبة المنال 

خلينا فاهمين لان الافعال تعبر اكثر من الاحلام والحنجوريات 

الافعال والنتائج ولادنا بيموتو في سيناء وكل مرة بنفس الاسلوب وبنفس الاستعراض وكل مرة بنقول نثق في رجالنا يعني هانفضل واثقين لغاية امتى مش عارف مستنيين ايه عشان نعترف بفشلنا وبصراحة مش محتاجة اعتراف لان النتائج على ارض الواقع بتقول اننا فشلة في تعاملاتنا مع الارهابيين وانهم متمكنون من رقابنا وهم دائما لهم السبق وهم من يحركون الاحداث ونحن مجرد رد فعل هزيل 

مصر يحكمها رئيس المخابرات الحربية السابق !!!!!!!!!!!!

رابط هذا التعليق

مصر يحكمها رئيس المخابرات الحربية السابق !!!!!!!!!!!!

انا ماعرفش الكلام ده 

انا اعرف ميزان القوى 

اعرف ان احنا عندنا طيارات تضرب النملة في جحرها وتصطاد العصفور وهو طاير وعندنا دبابات تدخل من جبل وتطلع من الناحية التانية وعندنا جنود يسدو عين الشمس وعندنا السبع سبعات والخمس خمسات وعد انت بأه الباقي وعدونا بيحاربنا بنبل وسيوف وخناجر وبقالنا سنتين بنحاربهم ورغم كل ده بيعملو كل عملة وعملة فينا تطلع من نافوخنا واحنا بردو عندنا ثقة كاملة في رجالنا 

انا مش عارف امارة للثقة دي لكن بردو بنثق فيهم مش عارف ليه 

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

https://www.youtube.com/watch?v=Yi9UFD2tqvQ&app=desktop

لو مش قدهم يسبوا الشعب عليهم

واقسم يخلص عليهم بالشباشب

لكن نتصفي كل يوم ده غير مقبول

هو مش طلب تفويض وخده

عمل به ايه ؟!

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

بيد غزه واقفل المعبر نهائي

واللي يقول فلسطين

هسب له الدين

بس علشان نبقي متفقين 

ولادنا غاليين ...

تم تعديل بواسطة باهى الطائر الحزين

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...