اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

فرش الملايه لهيكل على روز اليوسف

Recommended Posts

وهذا حديث هيكل الذي حرك كل هذا ال××××

(نقلاً عن الأسبوع)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

هيكل: محصنة ومع ذلك الناس وقفوا وتكلموا ولكن أنا أمام وضع من أغرب ما يمكن، الراجل قال أنا أمام مادة خنثي فلا هي ذكر ولا أنثي، وأنا مش عارف أعمل فيها إيه، أتعامل معاها إزاي.

طيب القضاء طلع وأنا شايف مشهد هايل في القضاء، شايف الشارع المصري، شايف فيه حركة زي 'كفاية' مش لأن الحركة فيها قد إيه، وفيها إزاي، أنا في الإنترنت أنا من أكثر الناس اللي يقرالهم النهارده، أنا بقرا لحد معرفوش. فيه ظاهرة في الإنترنت المجتمع اللي احنا مش شايفينه أمامنا فيه واحد بكتب باسم مستعار، اسمه بهية معرفش مين بهية دي، لكن والله أنا بطلب من مكتبي يدوني مقالات بهية كل ما تطلعلها مقال أنا بقراه، باعتبار وباحترام أكبر مما بقرا لأي صحفي في أي جريدة.فيه حياة، فيه شباب طالع، فيه مجتمع بتنضج فيه حياة وبالتالي لما تقولي مصر عندها استحقاقات تقدر ولا ما تقدرش، معرفش، ترضي ولا ما ترضاش معرفش، لكن عايز أقول حاجة واحدة أساسية إن فيه مقاومة داخل البلد بتقول لي ترضي ولا ما ترضاش.

.

حقيقة اهتميت قوى بالذى قاله أستاذ/ هيكل عن بهيه

فبحثت عنه

فوجدته فى موقع Bloggers ووجدت بهيه

فعلا يستحق ان نقرأ له

وهذا هو الموقع

بهيه

ومن لا يحب صعود الجبال يعش أبد الدهر بين الحفر
رابط هذا التعليق

بصراحة أنا بقلق جدا من المصريين اللي بيكتبوا عن السياسة المصرية بالإنجليزي

وقلقي بيزيد إذا كان الإنجليزي كويس أوي.

بالطبع ليس اعتراضي على اللغة، ولكن لأن الشباب بهذه الموصفات غالبا ما تعرضوا لنوع من التعليم مش دايما سليم المقصد، والله أعلم (وأنا أطن أني تعرضت لهذا التأثير بالمناسبة)

بس مايمنعش أنه موقع مثير للاهتمام

مجرد رأي يعني

والسلام.

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...