اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الصندوق الأسود من جديد

tarek hassan

Recommended Posts

السيد البدوي يسب المجلس العسكري ويقلل من قيمة نجيب ساويرس وحمدين صباحي

https://www.youtube.com/watch?v=6G0nfmZ3NcA

عرض الإعلامي عبدالرحيم علي، رئيس مجلس إدارة وتحرير "البوابة نيوزخلال برنامجه "الصندوق الأسود"، المذاع على فضائية "العاصمة"، اليوم الإثنين، مكالمة للسيد البدوي رئيس حزب الوفد، مع شخص مجهول يقلل خلالها من قيمة رجل الأعمال نجيب ساويرس.
وجاء نص المكالمة كالآتي:
المجهول: شفت الحوار الوطني بتاع امبارح بتاع يحيى الجمل ومجلس الوزرا وكده
السيد البدوي: لا ده جه فين
المجهول: اتذاع إمبارح وكانوا قاعدين واتذاع مباشر
السيد البدوي: مين اللي كان بيتحاور معاه
المجهول: يعني كل الناس.. يحيى الجمل ونجيب ساويرس وعمرو موسى والإخوان كان ليهم ناس وكان بيدير الجلسة حافظ الميرازي وكل الأطياف كانت موجودة حاجة بدل مجلس الشورى كده
السيد البدوي: نجيب ساويرس اللي طالع في المقدر ده
المجهول: اه كل الناس كانت موجودة
السيد البدوي: ماعدا إحنا
المجهول: ما كانش فيه ولا حزب.. كانوا بيقولوا التجمع والناصري والوفد ما اتوجهش ليهم دعاوي
السيد البدوي: متجاهلين الأحزاب ولاد الكلب.. حد من الإخوان كان موجود
المجهول: اه عصام العريان.. حمدين صباحي ابتدا حملة الرئاسة بيقول هيخلي مصر من أكبر 8 دول اقتصاديًّاخلال 8 سنين
السيد البدوي: يعني ده عايز يقعد يحكم 8 سنين يعني هههههههههه.. طب قول في الأول في 4 سنين هتعمل إيه.. طيب اطلبلي أسامة هيكل وسليمان جودة.. هخليهم يقطعوهم ولاد الكلب
المجهول: يقطعوهم ليه
السيد البدوي: عشان مدعوش الوفد.. الأيام جاية وهنديهم بالجزمة وافتكر الوفد ده هيبقى له شأن
المجهول: ولا شأن ولا يحزنون
السيد البدوي: مين نجيب ساويرس ده.. بيمثل أي تيار.. إيه علاقته بالسياسة أساسًا.. تجاهل الوفد في هذه المرحلة.. هو تجاهل لخبرات تصب في النهاية في صالح التغيير وفي صالح الثورة وده ينبئ بأن هناك سوء نية ومحاولة للالتفاف بالجلوس مع من ليس لديهم بالسياسة وهذا نوع من الخداع الذي لا يمكن أن نقبله لا على الوفد ولا على مصر ولا على ثورة 25 يناير.

تم تعديل بواسطة tarek hassan

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

حنبدأ بقى حكايات ألف ليلة وليلة مع صندوق عبد الرحيم علي الاسود.

عموما كلها تمريرات مخابرات

و السيد البدوي دا المفروض يتكسف بقى على دمه و يختفي من المشهد

زهقنا وتعبنا من الوشوش دي .. ما كفاية عليهم يبقوا رجال اعمال .. عاوزين برستيج وتدخل في تشريعات الدولة كمان لصالحهم ؟!!

أوفففف

خير الكلام ما قل ودل وإتكتب بالمصري الفصيح

رابط هذا التعليق

لمن فاته تسريبات الصندوق الاسود ..... اليكم التفريغ

نص مكالمة تكشف تآمر السيد البدوي رئيس حزب الوفد والإعلامي محمد عبدالمتعال لإسقاط التليفزيون المصري.

وجاء نص المكالمة كالآتي:

محمد عبدالمتعال: أوامرك يا فندم

السيد البدوي: باقولك يا أستاذ محمد، كلمت محمد كامل بتاع "بير شويري"؟

عبدالمتعال: كلمته يا فندم ما ردش عليا.. بس سألت المساعد بتاعه شكله في لبنان.

البدوي: آه آها آه الحقيقة قلقان لأن علاء هيتعكبل جامد جامد جامد لأنه فتح جامد برضه ومافيش قدامنا في ظل الظروف الراهنة دي إلا إن تجيلنا إيرادات من خارج مصر ووكيل إعلاني قوي يجبلنا من بره مصر، ويقدر ياكل السوق من التليفزيون المصري.. علاء مش هيقدر

عبدالمتعال: مظبوط يا افندم

البدوي: ونشوف علاء هنقف جنبه جدا جدا طبعا مش هنسيبه يقع، طبعا، بس دلوقتي علاء ياعيني متلخبط.. يعني الفجر عادل حمودة عارف بيقولوا عادل حمودة شيكاته بترجع كلها وده كلام فارغ يعني.

عبدالمتعال: والله هو عنده الفجر.

البدوي: آه مضى للفجر وشيكاته بتقع وبتاع، وبعدين بيسألني بيقول الشاذلي إن دلوقتي مش واثق فيه عايز أغيره ففتوح بيكلمني قلت له علاء ده من أشرف الإعلاميين في مصر.. كلمت أحمد بهجت شكرني جدا طبعا وياريت إنت كمان تكلم أسامة عز الدين تقوله الدكتور سيد كلمني.

عبدالمتعال: عايز أقول لحضرتك افتح على إبراهيم عيسى.

البدوي: أنا موافق بس افتح عليه ازاي؟

عبدالمتعال: خلي أحمد عصام فهمي يفتح عليه.. خلاص يا فندم والنبي كلم دلوقت ساويرس وحتى لو قال ندخل البرادعي ندخل البرادعي.

السيد البدوي: خلاص ماشي برافو عليك برافو عليك.

*********المكالمة الثانية***********

مكالمة الإعلامي محمد عبدالمتعال والسيد البدوي رئيس حزب الوفد، ترصد اتفاقهما على محاولة السيطرة على سوق الإعلانات في مصر.

وجاء نص المكاملة كالآتي:

عبدالمتعال: مساء الخير يا فندم

البدوي: اه يا أستاذ محمد.. أنا بفكر عايز اطلع النهارده اطلع فين ولا أعمل إيه قولي

عبدالمتعال: أنا كنت هكلم حضرتك في حاجتين.. ما تكلم نجيب ساويرس وتعملوا مبادرة معاه يعني حضرتك وهو

البدوي: طب نعملها فين

عبدالمتعال: في "الحياة" في "أون تي في" حضرتك كلمه وقوله أي حاجة

البدوي: أنا مبحبش اطلع في الحياة

عبدالمتعال: خليها في أون وإحنا ناخدها من أون يعني حضرتك لو عملتها في أون إحنا ممكن نذيعها.. أنا ليه بقول نجيب ساويرس.. عايز أضرب عصفورين بحجر.. عايز ألم نجيب ساويرس فأنت بتكبره من غير ما نقوله

السيد البدوي: طيب ما نرتبها مع خيري رمضان أنا ونجيب ساويرس أو تامر أمين هوه كويس معايا خالص

محمد عبدالمتعال: أنا رأيي إنك لازم ترفع سماعة التليفون على نجيب، وحاجة تانية أن حضرتك برضه تكلم بهجت تقوله إن الحياة بتاعتك ولو عايز تشوف وجهة نظرك

السيد البدوي: حاضر هكلمه حالا.. هكلم أحمد بهجت الأول وبعدين نجيب ساويرس

محمد عبدالمتعال: والنبي نجيب ساويرس عايز ألمه وبعدين ليه موقف كويس الراجل وقف معايا في الانتخابات.. يكون مقموص من الوفد واللي حصل فيه.. وبعدين الناس ما بتفرقش بين الوفد وحضرتك.

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

لسه .. مفيش إثارة .. مفيش مفاجآت

إدينا أكتر يا عبرحيم

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

السيد البدوي :

"أنا عندي فرصة أبقى رئيس جمهورية، وهذا الإحتمال يتحقق فقط بمساندة الإخوان .. وإنت مش عارف قوة الإخوان عاملة إزاي .. لو الإخوان أيدوني، يبقى السلفيين هيأيدوني، يبقى الجماعات الإسلامية كلها هتأيدني"

حلاوتك يا ليبرالي !

الليبرالية الوفدية بطعم الاخوانجية القطبية !!!!!!

فالسيد البدوي (رئيس حزب الوفد وصاحب قنوات الحياة) كان ناوي يبيع مصر للإخوان في مقابل إنه يبقى رئيس صوري زيه زي المرزوقي طرطور تونس أيام حكم الاخوان ليها !!

هما دول بقى النخبة والسياسيين الحزبيين المحترمين ؟؟؟!!

هما دول اللي كانوا عاوزين يدخلوا البرلمان ويشكلوا الحكومة ويوقعوا الرئيس ؟!!!!

يا خسارة يا حزب الوفد .....

حزب باع تاريخه وشرفه في مقابل كام مقعد !!

لازم في الانتخابات البرلمانية القادمة بإذن الله ناخد بالنا من الأحزاب المشبوهة دي ونتجنبها، لأن كل صوت هيحصلوا عليه مننا هو صوت ضد مصر وهو طعنة خنجر في ظهر مصر.

كله كان بيقطع في جسد الوطن لمصلحته كانوا بيقسموا الدبيحة على بعض وكله طمعان فيها

إخواني على سلفي على ليبرالي على علماني مكنش فيه فكر ولا مبدأ إلا المصلحة

تم تعديل بواسطة tarek hassan

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

السيد البدوي

اين النائب العام من التجسس علي السياسيين !

اللي اختشوا ماتوا ...

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

السيد البدوي

اين النائب العام من التجسس علي السياسيين !

اللي اختشوا ماتوا ...

https://www.youtube.com/watch?v=_bjPLmNJIXo&sns=fb

مجنون الكرسي يعترف بصحة التسريبات

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

التسريبات دى عاملة زى الأكل الماسخ

ليه بقى ؟

لأن كل اللى فيها متوقع وناس كتير كانت عارفاه وبتقوله

غير تسريبات الأيقونات .. الرموز .. الأنقياء

كانت حاجة كده حِرْشة زى أكلة الجمبرى بصلصة التارتر

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

سيد البدوي كان عاوز يبقى رئيس مصر ؟!!

دا لو نزل الانتخابات ماحدش هينتخبه غير عيلته

المجانين في نعيم

بس ايه حكاية الاخوان هيتقتلوا في سرايرهم والفوضى هتعم مصر ؟!!

مش غريبة شوية ا ؟!!

انا من الناس القليلة اللي مش عارفة اللي في التسريبات :donknow:

خير الكلام ما قل ودل وإتكتب بالمصري الفصيح

رابط هذا التعليق

تسريب السيد البدوى ده بياكد لى اكتر واكتر ظنى الاكبر .. الا وهو ان مرسى فعلا تم التزوير له فى انتخابات الرئاسه .. او على الاقل جهة ما سياديه ساعدته بكل السبل عشان يوصل هو وجماعته للحكم .. مش عشقا لسواد عيونهم او اقتناعا بيهم .. بالعكس طبعا .. يعنى مش محتاج اقول خلاص ((حتى بينى وبين نفسى)) ليه تم الزج بمرسى والاخوان فى طريق الثوره وإستخدامهم أسوء استغلال .. .. واللى يفتكر معايا ايام الانتخابات ان كلنا كنا شبه موقنين ان اللى حينجح فيها هو المرشح الاخر اللى امام مرسى اللى بيمثل الفلول والنظام السابق ((والله نسيت اسمه ايه)) .. ونجاح مرسى كان مفاجاه مدويه تصل للصدمه عند الكثيرين من المؤيدين قبل المعارضين

كانت خيه .. وأغبى جماعه سياسيه عرفها التاريخ المصرى وقعت فيها بكل أريحيه .. وقال ايه جايين بكل عبط بيتكلموا وبيدافعوا عن شرعية مرسى .. بدلا من ان ينتحروا بكرامه كما ينتحر اليابانيين الفشله على طريقة الهارى كارى

والظاهر جدا ان دولتنا ((من قبل ومن بعد)) يتحكم فيها ويحكمها المخابرات او أمن الدوله أو جهه ما ((سمها كما شئت)) .. والجهه دى كل الجهات الاخرى بالنسبه لها ((قضاء شرطه جيش اعلام الخ الخ الخ الخ)) مجرد قطع على رقعة شطرنج تحركها على حسب مصلحتها ((او ما تراه)) مصلحة للدوله ..

عشان كده ..وبعد كل ما سبق ذكره .. من الغباء والهطل والعبط والاستفزاز.. ان الاخوان ومن والاهم يتهموا القضاء مثلا بأنه مسيس ((واظنه صحيح)) ..وفى نفس الوقت يعتقدوا لدرجة اليقين بأن نفس هذا القضاء كان نزيه وشريف وحيادى ومستقل وزى فل ((((فقط)))) لما اشرف على انتخابات الرئاسه اللى فاز ((او تم تفويز)) مرسى فيها

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

تسريب السيد البدوى ده بياكد لى اكتر واكتر ظنى الاكبر .. الا وهو ان مرسى فعلا تم التزوير له فى انتخابات الرئاسه .. او على الاقل جهة ما سياديه ساعدته بكل السبل عشان يوصل هو وجماعته للحكم .. مش عشقا لسواد عيونهم او اقتناعا بيهم .. بالعكس طبعا .. يعنى مش محتاج اقول خلاص ((حتى بينى وبين نفسى)) ليه تم الزج بمرسى والاخوان فى طريق الثوره وإستخدامهم أسوء استغلال .. .. واللى يفتكر معايا ايام الانتخابات ان كلنا كنا شبه موقنين ان اللى حينجح فيها هو المرشح الاخر اللى امام مرسى اللى بيمثل الفلول والنظام السابق ((والله نسيت اسمه ايه)) .. ونجاح مرسى كان مفاجاه مدويه تصل للصدمه عند الكثيرين من المؤيدين قبل المعارضين

كانت خيه .. وأغبى جماعه سياسيه عرفها التاريخ المصرى وقعت فيها بكل أريحيه .. وقال ايه جايين بكل عبط بيتكلموا وبيدافعوا عن شرعية مرسى .. بدلا من ان ينتحروا بكرامه كما ينتحر اليابانيين الفشله على طريقة الهارى كارى

والظاهر جدا ان دولتنا ((من قبل ومن بعد)) يتحكم فيها ويحكمها المخابرات او أمن الدوله أو جهه ما ((سمها كما شئت)) .. والجهه دى كل الجهات الاخرى بالنسبه لها ((قضاء شرطه جيش اعلام الخ الخ الخ الخ)) مجرد قطع على رقعة شطرنج تحركها على حسب مصلحتها ((او ما تراه)) مصلحة للدوله ..

عشان كده ..وبعد كل ما سبق ذكره .. من الغباء والهطل والعبط والاستفزاز.. ان الاخوان ومن والاهم يتهموا القضاء مثلا بأنه مسيس ((واظنه صحيح)) ..وفى نفس الوقت يعتقدوا لدرجة اليقين بأن نفس هذا القضاء كان نزيه وشريف وحيادى ومستقل وزى فل ((((فقط)))) لما اشرف على انتخابات الرئاسه اللى فاز ((او تم تفويز)) مرسى فيها

الفريق احمد شفيق

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

https://youtu.be/5C2jGNC38Bg

عشره بس يابوب

قليلين عليك !!

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

https://www.youtube.com/watch?v=eIF3GkSvvWA&feature=youtube_gdata_player

اصندوق الأسود الخاص

بإبراهيم عيسي ...

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

https://www.youtube.com/watch?v=KVnpclBTR9o&feature=youtube_gdata_player

الزباله انتشرت جامد طحن

هههه

شر المصائب ...

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...