اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 69
      صباح الخير على الجميع الموضوع ده لأي حد عايز يعرف اي معلومه عن مرحلة (مابعد) الوصول لكندا عموما و فانكوفر اللي انا عايش فيها خصوصا تحياتي و تمنياتي بالتوفيق للجميع
    • 0
      السلام عليكم منذ ايام بدا الاخوة مالكى الاراضى فى حى ابو الهول 3 وبعد طول غياب فى استلام اراضيهم والبقية تاتى (ابو الهول 2 و ابو الهول 3 ) وهنا يجب علينا ان نساعد بعضنا بعضا فى حاجتين : 1- اللى استلم ياريت يقول لنا الاجراءات كانت اية او المشاكل اللى تعرض لها وكيفية تغلبة عليها والاخطاء التى وقع فيها حتى يعرف باقى اعضاء المنتدى ماذا سوف يفعلون ويستعدوا له وكمان توضيح نظام التوكيلات (مقبوله ام لا ) 2- اللى معاه تصاميم البناء فى العائلى ياريت يرسلها على المنتدى ونتناقش فيها ونرشحها لبعض لمعرفة
    • 40
      الاخوة والاخواة الأفاضل السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ترددن كثيرا قبل أن اسرد تجربتي للهجرة الى كندا خصوصا وانني لا اجيد حبكة السرد كالاخوة الافاضل لكن اتمنى ان اطرح تجربتي وامل ان تكون مفيدة وفيها اجابات لكثير من تساؤلات الاخوة مرتادي المنتدي ولكل مهتم بامور الهجرة الى كندا فكرة السفر في حد ذاتها فكرة قديمة كانت تراودني منذ ان كنت في المرحلة الثانوية ولكنها تلاشت مع ظروف الحياة وواقعها العملي المضني وبعدها شأت الاقدار وان أتيت الى السعودية للعمل ومازالت فكرة السفر لم تبارح مخيلتي الا ان
    • 24
      في رحله طويله قصيره يا إخواني مريت فيها من مطار فانكوفر بكندا مرورا بمطار فرانكفورت في المانيا فمطار القاهره الجديد ثم من مطار القاهرة القديم الى مطار الرياض بالسعوديه ثم العكس شاهدت بعض الأمور و التضاربات منها الحسن و منها القبيح و سأقص عليكم ملاحظاتي و لكم تحياتي سادتي سيداتي لنا عوده
    • 61
      حنزل لكم بمجموعة صور بسيطه في فانكوفر و بريتش كولومبيا عموما ارجوا فقط من اللي عندهم الضغط و السكر ما يدخلوش قبل ما ياخدوا الدوا و حديلكم كل كام يوم كده صورتين لأحلى مدينه خلقها الله على كوكب الأرض
  • أضف...