اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الاسكندرية تكتوى بنار البلاك بلوك

Howayda Ismail

Recommended Posts

• الردود 87
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

هل هناك تفسير للتعتيم على التحقيقات مع من يتم القبض عليه منهم ؟

من حقنا أن نعرف من هم .. ومن وراءهم

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

مش الاخوان هما الا بيحكموا يبقى هما المسئولين عن كل صغيرة وكبيرة

وزى ما كنا هنسئفلهم فى حالة اى نجاح لدرجة شوفنا تهليل المويدين لما مرسى فتح بعض المشروعات الا اصلا انشئت فى عهد مبارك

لازم يتحملوا كامل المسئولية فى حالة الفشل

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

اللهم لك الحمد ولك الشكر كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

رابط هذا التعليق

البلاك بلوك تبع الاخوان وكل مصيبة تبع الاخوان

كدة حلينا المشكلة خلاص ؟؟

ع فكرة انا موضوعي

إذا كنت متأكد من هذا الإتهام فالواجب يحتم عليك ألا تصمت ويجب عليك أن تتوجه فورا ببلاغ رسمي للنائب العام،

غير ذلك كفاك تشنيعا على الإخوان

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

وزى ما كنا هنسئفلهم فى حالة اى نجاح لدرجة شوفنا تهليل المويدين لما مرسى فتح بعض المشروعات الا اصلا انشئت فى عهد مبارك

ولما بيجيب ناس من الاخوان الناس بتصوت وبيقول مصر ضاعت بيأخون الدولة ؟؟صح

ما قولت شعارنا هنا فالحوار

انزل البحر من غير ماتلمسك نقطة مياه

المعارضة للمعارضة وانا كل مشكلتي اني انسان عملي مش بحب العويل والبكاء ع اللبن المسكوب لكن يبدو اننا لانجيد الا العويل والبكاء ولو قولنا بدلوا المواقف يقولك اصل مش عارف ايه طب هاتوا حل يقولك يسيب الرئاسة ويمسكني وانا احل

واي حاجه ف اي حاجه المهم انا معترض اذا انا موجود

تم تعديل بواسطة herohero
رابط هذا التعليق

والله يا استاذ محمد انا عارف ان الكثير هنا هيقول كدة والحمد لله انا سبقتكم وقولت ان البلاك بلوك اخوان وقلب كدة هتلاقيني قايل الكلام ده

وربنا يسهل بس يجيبوا نائب عام مش اخواني ولا وزير داخلية مش اخوان ولا وزير دفاع مش اخوان هنعمل ايه بس ده الاخونة بقت ف كل حته

تم تعديل بواسطة herohero
رابط هذا التعليق

ولما بيجيب ناس من الاخوان الناس بتصوت وبيقول مصر ضاعت بيأخون الدولة ؟؟صح

ما قولت شعارنا هنا فالحوار

انزل البحر من غير ماتلمسك نقطة مياه

المعارضة للمعارضة وانا كل مشكلتي اني انسان عملي مش بحب العويل والبكاء ع اللبن المسكوب لكن يبدو اننا لانجيد الا العويل والبكاء ولو قولنا بدلوا المواقف يقولك اصل مش عارف ايه طب هاتوا حل يقولك يسيب الرئاسة ويمسكني وانا احل

واي حاجه ف اي حاجه المهم انا معترض اذا انا موجود

العويل والبكاء للحريم

اما الرجال ومن ذاقوا طعم الحرية سيقاومون ولن يتنازلوا عنها ابدا

رابط هذا التعليق

اه طبعا الرجال بيتكلموا ويقولوا حلول زي بالظبط جبهة الانقاذ اللي للاسف اتصدمت ف الدكتور البرادعي

بس عادي ماهو زيه زي غيره نفسي حد يقدم حل

هاتوووووووووووووولي حل !!!!!

الرد : مش الاخوان اللي ماسكين يحلوها مش هم معاهم كل الوزارات ومفاصل الدولة يتصرفوا ماليش دعوة

طب هتنفذوا الاوامر والقرارات لاطبعا هم فاكرين نفسهم ايه اوامر ايه اللي ننفذها !!!

رابط هذا التعليق

اه طبعا الرجال بيتكلموا ويقولوا حلول زي بالظبط جبهة الانقاذ اللي للاسف اتصدمت ف الدكتور البرادعي

الرد : مش الاخوان اللي ماسكين يحلوها مش هم معاهم كل الوزارات ومفاصل الدولة يتصرفوا ماليش دعوة

طب هتنفذوا الاوامر والقرارات لاطبعا هم فاكرين نفسهم ايه اوامر ايه اللي ننفذها !!!

طبعا سسنفذ الاوامر ونمد ايادينا وسنكون اول المشاركين واخر المعارضين

ان راينا قررات فى صالح مصر وليست قررات على حساب مصر

ان راينا رجل يعمل لصالح مصر فما الذى يضيرنا من ان نمد يدنا له

هو مش الخير هيعم علينا كلنا

رابط هذا التعليق

:egyflag: :egyflag: :egyflag: اللهم جنب مصر الفتن وإحفظها من كل مكروه وسؤ................. آمين :egyflag: :egyflag:

:egyflag: :egyflag:

تم تعديل بواسطة حمودى
رابط هذا التعليق

استاذ ايجابتاوي حضرتك قلبك أبيض

صدقني كثييييييييييير قوووووووووي مش هيعملوا زيك

رابط هذا التعليق

استاذ ايجابتاوي حضرتك قلبك أبيض

صدقني كثييييييييييير قوووووووووي مش هيعملوا زيك

والله ياستاذ هيرو كلنا تعبنا

تعبنا من الخلاف والشقاق والازمات الاجتماعية والاقتصادية

صديقى جزائلاى حاكلى انه العسكر والجماعات الاسلامية فضلول يضربوا فى بعض لحد ما وصلوا لمرحلة الطرفين مش قادرين يرفعوا ايديهم عشان يضربوا الطرف الاخر

الانهاك اتعبهم

احنا كمان وصلنا لكده سايبين شغلنا واهلنا ومسئوليتنا وقاعدين نفرغ شحنات الغضب امام الكمبيوتر وغيرنا بيفرغها لحاجات تانية

زهئنا بقى وعايزين استقرار واخلاص

واعلم انى لا احب احد فى جبهة الانقاذ ولكنى على استعداد اقف مع اى حد فى وجه الاستباد وانا ارلى ان الاخوان عايزين يدخولنا فى نفق مظلم

عموما

ربنا يحفظ مصر من شرور اهلها واعدائها

رابط هذا التعليق

أتمنى الا نصل الى مرحلة الجزائر او مثلا زي اللي حصل بين فتح وحماس ماهو البدايات للاسف واحدة انتخابات لم تلقى نتائجها رضا البعض والنتيجه صراع

رابط هذا التعليق

أخبار مفرحة خاصة بالكلاب بلوك

اهالي الزقازيق يقتلون عضوا من البلاك بلوك ويطاردون باقي افراد المجموعة التي حاولت اقتحام مبنى المحافظة

الأهالي بسوهاج يعتدون بالشوم على مظاهرة للبلاك بلوك وحركة 6 أبريل

الهمة يا شعب مصر ان كان عندنا شرطة عميلة فسننظف مصر بايدنا من الكلاب بلوك و محركيهم

رابط هذا التعليق

ولماذا لا تكتوي الأسكندرية بنار ( البلاك بلوك ) ؟

بل لماذا لا تكتوي مصر كلها بنارهم ؟

لما لا وبعض من وسائل إعلامنا (كرها في النظام الحاكم) تقوم بإستضافتهم كما ولو كانوا مواطنين شرفاء ذوي قضية سامية يعلمون من أجلها ؟

تم تعديل بواسطة ابراهيم عبد العزيز

رابط هذا التعليق

النائب_العام يأمر بضبط واحضار جميع عناصر (البلاك بلوك) ووصفها بالمجموعات التخريبية التي تهدف إلى نشر الإرهاب .

أصدر النائب العام المستشار طلعت عبد الله أمرا بضبط وإحضار جميع عناصر مجموعة (البلاك بلوك) ومن ينضم إليها،

وتكليف مأموري الضبط القضائي من رجال الشرطة والقوات المسلحة، بضبط أي شخص يشتبه في انتمائه لتلك الجماعة،

وتسليمهم إلى النيابة العامة.

رابط هذا التعليق

والله أتمنى بس للاسف هنا ف منتدانا الكريم بلاقي مباركات من أفاضل للبلاك بلوك بل ان كثير منهم بيقول انهم تبع الاخوان ؟؟ع اساس ان مثلا لما يتم التعدي ع السفارة الامريكية ده شئ لصالح مرسي للاسف رويات نبيل فاروق ورجل المستحيل طلع لها تأثير فظيع

أنا بقى مع رأي وجدي غنيم اللي يمسك حد من البلاك بلوك يظبطه تبع الاخوان او غيره بجد والله شوية صيع مسقطة البناطيل واجازة منتصف العام الدراسي بدأت فشوية فشلة وصيع سارحين لا يظبطوا وهم منزلين بناطيلهم يعن جاهزين يتعلموا ازاي يبقوا رجالة مش !!!!!!!!!!!!

رابط هذا التعليق

النائب_العام يأمر بضبط واحضار جميع عناصر (البلاك بلوك) ووصفها بالمجموعات التخريبية التي تهدف إلى نشر الإرهاب .

أصدر النائب العام المستشار طلعت عبد الله أمرا بضبط وإحضار جميع عناصر مجموعة (البلاك بلوك) ومن ينضم إليها،

وتكليف مأموري الضبط القضائي من رجال الشرطة والقوات المسلحة، بضبط أي شخص يشتبه في انتمائه لتلك الجماعة،

وتسليمهم إلى النيابة العامة.

عاش النائب العام الملاكى

اين انت يانائب مرسى ممن حاصروا الدستورية ومنعوا القضاء من ممارسة مهنتهم

لين انت ممن اعتدوا على معتصمى الاتحادية

اين انت منن جماعة الاخوان المحظورة ومصادر تمويلهم

اين انت ممن حاصروا مدينة الانتاج الاعلامى

رابط هذا التعليق

الله أكبر ع الموضوعية

بنساوي بين جرم المحاصرة

وبين جرم التخريب والقتل وقطع الطريق وتعطيل الناس

انا بموت ف الموضوعية

مش بقول ياجماعة هنا المنتدى انا شاكك انه من ممولي البلاك بلوك

وشكلي هقدم بلاغ للنائب العام بأن المنتدى بيمول البلاك بلوك Head.gif

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      أعلنت رئيسة وزراء فرنسا إليزابيت بورن عزمها لقاء المجموعات البرلمانية والأحزاب السياسية بما فيها المعارضة إضاعرض المقال كاملاً
    • 0
      أعشق التريانون  الجلسة على الرصيف و نرنو الى تمثال سعد زغلول و فنجال شاي في الصالون الداخلي يعطيك شعور بالسمو المجتمعي  … المكان راقي جدا  و كنت في زيارة سابقة شعرت بالأسى كما لو كان عزيزا علي و طالته صنوف الدهر … كانوا يقدم ن الشيشة للزبائن  هل يصدق أحد هذا اشيشة في تريانون ! هذه المرة  الاجرائات الاحترازية من الكورونا  ربما أعادت التريانون لعهده الذهبي. لقد تم افتتاحه سنة ١٩٠٥ هذه صورة تجمعنا امس في التريانون انا و زوجتي و الفاضل عمر الكومي و زوجته و صورة أخرى للتريانون تعو
    • 6
      توصل باحثون في وحدة بحوث المياه بجامعة الاسكندرية لتكنولوجبا سهلة غير مكلفة والاهم انها لاتحتاج لطاقة كهربائية لتحويل مياه البحر ومياه الصرف الصحي الي مياه صالحة للشرب وذلك بمنظومة "فريق عمل" من أقسام : * الهندسة الكيميائية بكلية الهندسة جامعة الاسكندرية * البحث والتطوير R&D بالأكاديمية العربية للعلوم والتكنولوجيا * والهندسة الزراعية وهندسة النظم الحيوية بكلية الزراعة جامعة الاسكندرية   الطريقة الجديدة تم تجربتها بنجاح فى المعمل وتم نشرها فى دورية علوم وتكنولوجيا المياه W
    • 28
      الداخلية ينضمون للتظاهرات بسيدي جابر والمتظاهرين يرفعوهم على الأعناق
    • 3
      قبل ان يتهمني أحد بنقل أخبار غير صحيحة انا ناقل عن موقع جريدة الوطن وهنا غالبية الاعضاء بينقلوا عنها ولها مصداقيه كبيرة جداااا ولم أنقل الخبر من اي موقع يكون له توجه مغاير على اساس ان الوطن حيادية طبعا -------------------------------------------------------- أعلنت النيابة العامة أنها تجري تحقيقات موسعة في شأن ضبط أحد المتهمين بالانتماء لتنظيم "بلاك بلوك" داخل أحد العقارات المطلة على ميدان التحرير، وبحوزته "مخطط إسرائيلي يستهدف شركات البترول والمواقع الحيوية، وخريطة بهذه الأماكن، وإرشادات بإشع
  • أضف...