اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المزور حازم صلاح أبو إسماعيل: تزوير أيمن نور حلال

Recommended Posts

طيب يا ا/ زهيرى

يعنى ما ينفعش مثلا .... انه يبقى عايز يضحك على الاخوان والسلفيين ببمجلس الشعب والشورى منزوع الصلاحيات اللى الحكومة طنشته كذا مرة

عشان يطلعوا من دماغه وييجى فى انتخابات الرئاسة اللى قد تقرر مصيره هو نفسه مش ممكن يلعب لعبة صغيورة كده

طيب بلاش كده ....

السؤال بصيغة تانية .....

ماذا اعد المجلس العسكرى لنفسه بعد المولد ما يفض يعنى مش عامل حساب واحد( قول الف ) يطلع يقوله احاكمك على كذا وكذا وكذا

اترك الاجابة لحضرتك

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

طيب يا ا/ زهيرى

يعنى ما ينفعش مثلا .... انه يبقى عايز يضحك على الاخوان والسلفيين ببمجلس الشعب والشورى منزوع الصلاحيات اللى الحكومة طنشته كذا مرة

عشان يطلعوا من دماغه وييجى فى انتخابات الرئاسة اللى قد تقرر مصيره هو نفسه مش ممكن يلعب لعبة صغيورة كده

طيب بلاش كده ....

السؤال بصيغة تانية .....

ماذا اعد المجلس العسكرى لنفسه بعد المولد ما يفض يعنى مش عامل حساب واحد( قول الف ) يطلع يقوله احاكمك على كذا وكذا وكذا

اترك الاجابة لحضرتك

على فكره

اوعوا حد يعتقد اني بحب العسكر او معاه

انا آخر واحد ممكن يتقال عليه كده و الكل يعلم ذلك

نرجع لتحليلك

انا قناعاتي ان نتيجة مجلس الشعب كانت مبالغ فيها (و رأي عدة اصدقاء مقربين لي في امن الدولة السابق و في مراكز مطلعه حاليا)... يعني مش مزوره بالكامل بس فيها تعظيم لحجم الأغلبية لإخراص الجهه الثورية التانية عن طريق الفئة المكتسحة الاسلامية

و ده ماينفعش بنسبة 55 و 45 في الميه مثلا او 60 و 40

لازم تبقى نسبه كبيره جدا لخلق العداء بين طرفي الثورة (اسلاميين و ثوريين او ليبراليين) و قتل الامل لدى الثوريين في دولة مدنية

بعد كده يجب الحد من صلاحيات اي مرشح اسلامي بكل الطرق و اعطائها لعسكري او فلول بشكل منطقي خاصة بعد اضعاف الثوريين في المرحلة الاولى ...و وصم الاسلاميين بالكذب في المرحلة الثانية

لذلك انا مع فكرة التزوير في المرحلتين (و لا يعني ذلك بالنسبة لي تبرئة الشيخ حازم بشكل قطعي..لأن المزور قد يجد عملة مزورة في طريقة توفر عليه بعض المجهود) و الله اعلم طبعا

اثق في ذلك لايماني بأن العسكر الحالي غير محترم.... و براعته في خطة التفريق في الوحده الأولى الغالبة للثورة و التي تم تفتيتها لاحقا بتحييد الجانب الاسلامي و تعشيمه بالدولة منفردا

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

انا قناعاتي ان نتيجة مجلس الشعب كانت مبالغ فيها (و رأي عدة اصدقاء مقربين لي في امن الدولة السابق و في مراكز مطلعه حاليا)... يعني مش مزوره بالكامل بس فيها تعظيم لحجم الأغلبية لإخراص الجهه الثورية التانية عن طريق الفئة المكتسحة الاسلامية

...........................

لذلك انا مع فكرة التزوير في المرحلتين (و لا يعني ذلك بالنسبة لي تبرئة الشيخ حازم بشكل قطعي..لأن المزور قد يجد عملة مزورة في طريقة توفر عليه بعض المجهود) و الله اعلم طبعا

أتفق معاك إن المجلس ساهم فى إن النتيجة تظهر بالشكل ده .. خصوصا بالنسبة للسلفيين اللى كانوا قبل الانتخابات باربع شهور بيقولوا الديموقراطية كفر والانتخابات باااااطل

بس المساهمة لم تكن بالتزوير .. ولكن كانت بالتطنيش على المخالفات .. زى استخدام المساجد فى الدعاية الانتخابية .. الدعاية فى أيام الصمت الانتخابى .. استخدام الدين فى الدعاية الانتخابية .. استغلال جهل الجاهلين بخداعهم فى موضوع الرموز ... يعنى كان مودى وشه الناحية التانية

اثق في ذلك لايماني بأن العسكر الحالي غير محترم.... و براعته في خطة التفريق في الوحده الأولى الغالبة للثورة و التي تم تفتيتها لاحقا بتحييد الجانب الاسلامي و تعشيمه بالدولة منفردا

براعة أو جهل ؟ .. إرسى على بر يا مايسترو .. كل اللى بيشتم فى المجلس العسكرى لازم يقول إنهم قليلى الخبرة ولا يفهمون فى السياسة .. أنا شايف إن المؤشر راح على الناحية التانية اللى بتتكلم عن دهاء ومكر المجلس

أنا شخصيا شايف إنهم صِيَّع سياسة .. انت شايف إيه بقى .. بس آخر كلام يعنى

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

أتفق معاك إن المجلس ساهم فى إن النتيجة تظهر بالشكل ده .. خصوصا بالنسبة للسلفيين اللى كانوا قبل الانتخابات باربع شهور بيقولوا الديموقراطية كفر والانتخابات باااااطل

بس المساهمة لم تكن بالتزوير .. ولكن كانت بالتطنيش على المخالفات .. زى استخدام المساجد فى الدعاية الانتخابية .. الدعاية فى أيام الصمت الانتخابى .. استخدام الدين فى الدعاية الانتخابية .. استغلال جهل الجاهلين بخداعهم فى موضوع الرموز ... يعنى كان مودى وشه الناحية التانية

براعة أو جهل ؟ .. إرسى على بر يا مايسترو .. كل اللى بيشتم فى المجلس العسكرى لازم يقول إنهم قليلى الخبرة ولا يفهمون فى السياسة .. أنا شايف إن المؤشر راح على الناحية التانية اللى بتتكلم عن دهاء ومكر المجلس

أنا شخصيا شايف إنهم صِيَّع سياسة .. انت شايف إيه بقى .. بس آخر كلام يعنى

المجلس العسكري مش شغال لوحده يابو محمد

يعني طنطاوي مابيقعدش مع عنان و الفنجري و عتمان و ياخدوا قرارات

المجلس عنده كل موارد الدوله الادارية و كوادرها ...مخابرات و وزارات و داخلية و خبراء سياسيين ووووووووووو

كل دول بيساعدوهم للوصول لهدفهم و هو تعيين رئيس لا و لن يعاديهم و يحاول ينبش في قبر الماضي المجهول

و بالتالي لا ابو اسماعيل و لا ابو الفتوح و لا البرادعي و لا خالد علي و لا حمدين صباحي و لا اي حد زيهم ممكن يفكر يحلم انه يبقى رئيس

الا لو قامت ثورة ثانية (و مستمرة بدون تشتيت)

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

أنا مش جاي لي نوم من ساعة لما شفت الفيديو ده

حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا حازم يا أبو إسماعيل

http://www.youtube.com/watch?v=PFCWa9TeT3c

انا سمعت الفيديو بالكامل

أين قال الشيخ ابو اسماعيل كما تفوهت به : تزوير ايمن نور حلال ؟ !!

الراجل قال لماذا زور ايمن نور من أجل ممارسه حقوقه الشرعيه وبسبب التعنت من السلطات وعليه يجب العفو عنه فقط لا غير لم يقل أن تزوير ايمن نور حلال، هذا ما جاء فيما معناه من لسان الرجل.

هذا ادعاء وبهتان يصل إلى حد الكذب على الشيخ ولا حول ولا قوة إلا بالله.

تم تعديل بواسطة AAyman
رابط هذا التعليق

انا سمعت الفيديو بالكامل

الراجل قال لماذا زور ايمن نور من أجل ممارسه حقوقه الشرعيه وبسبب التعنت من السلطات وعليه يجب العفو عنه فقط لا غير لم يقل أن تزوير ايمن نور حلال، هذا ما جاء فيما معناه من لسان الرجل.

طيب وما رأيك فى اعتباره أن تزوير أيمن نور يعتبر دفاع "شرعى" عن النفس .. هو الشرع اليومين دول بقى فيه تزوير للدفاع "الشرعى" ؟

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

انا سمعت الفيديو بالكامل

طيب وما رأيك فى اعتباره أن تزوير أيمن نور يعتبر دفاع "شرعى" عن النفس .. هو الشرع اليومين دول بقى فيه تزوير للدفاع "الشرعى" ؟

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الامور دي بتحصل يوميا لينا وارجوك الواقع بيفرض علينا استخدام مثل تلك الامور الملتوية ولا ينكر عاقل بان التزوير في حد ذاته حرام، لا يوجد انسان في العالم يستطيع ان يدعي المثالية وخصوصا في مصر ــ الرشوة في حد ذاتها يعتبر نوع من انواع التزوير لانك تعطي من ليس له حق حقا ليسرع مثلا في اجراءات انهاء اورقاك حتى وإن كان ليس دورك .. وفي بعض الاحيان يُفرض عليك هذا الواقع من الموظف المختص حتى لا يقعد عليك الامور وبتحصل كل يوم في مصر ... وهكذا ــ الواسطة نوع من انواع التزوير

ارجو ان لا تحمل كلام الرجل بما لا يحتمل ..

وهذا ما تحدثت عنه سابقا في كثير من المداخلات ولا حول ولا قوة إلا بالله فالموت والحياه تحت سلطه اللسان وهذا بهتان على الرجل ومن ادعى أنه قال بالحرف " تزوير ايمن نور حلال " سيحاب على ما قاله بإذن الله إلا لو رجع وتاب ونفى ما قال في حق الرجل نسأل الله له العفو

تم تعديل بواسطة AAyman
رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إتهام شخص ما بالمزور في قضية مازلت منظورة أمام القضاء ولم يصدر حكم بذلك أمر لا تقبله الاديان ولا الأعراف ولا الأخلاق

وترك هذا الخطأ بدون تصويب من أهل الاختصاص ظلم بين وصارخ

واستمراره بعد أن أصدرت محكمة القضاء الإداري البراءة واتضح أنها كانت مؤامرة كبرى اشتركت فيها جهات عدة هو استمرار لهذا الظلم

أحببت أن تكون أول مشاركاتي

لرفع بعض الظلم عنه فما أقسى الظلم على النفس البشرية

فرحة أنصار أبو اسماعيل ببراءته من تهمة التزوير

تم تعديل بواسطة Folana

هل ضاعت الفرصة لنحيا كراما في دولة محترمة وشعب مصون؟؟؟

انتبه مصر تعود إلى الخلف

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...