اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ماهو افضل بنك مصرى لفتح حساب بالجنيه والدولار؟

Recommended Posts

السلام عليكم انا ان شاء الله نازل اجازتى قريب وكنت عايز اعرف ايه افضل بنك يمكن ان افتح فيه حساب بنكى جارى ينفع للتعامل بالدولار .

والجنيه

عايز بنك يكون محترم فى التعامل مع العملاء ومتجرب وتكون خدمته كويسه وكمان عايز اعرف هيحتاج وقت اد ايه عشان افتح الحساب؟

شكرا

رابط هذا التعليق

أشياء تؤلم : أن تصل يوماً إلى قناعة أن كل من مر بك أخذ جزاءً منك ومضي...أن تجد نفسك مع الوقت قد بدأت تتنازل عن احلامك واحداً تلو الاخر....أن تفتح عينيك يوماً على واقع لا تريده

رابط هذا التعليق

يتابع ملايينوه بجد ؟

طيب الي زي حالاتي وعايز يتابع مديونياته يفتح على بنك الترعه الدولي

رابط هذا التعليق

بنك فيصل الاسلامى

بنك البركة "المصرى السعودى سابقا"

شكرا بس هل خدماته الالكترونيه كويسه؟وسمعت ان الحساب باى عمله يعنى حساب واحد تبعت عليه بالجنيه والدولار عادى

HSBC

وخدمه النت فيه ممتازه وتقدر تتابع ملايينك وانت بره مصر عن طريق النت:P

هههههههههههههههه ماشى ياعم... بس ايه نظام الفيزا؟والحساب بيتفتح فى اد ايه؟

يتابع ملايينوه بجد ؟

طيب الي زي حالاتي وعايز يتابع مديونياته يفتح على بنك الترعه الدولي

ههههههههههههه ربنا يغينك ويوسع عليك وعلى كل المسلمين

رابط هذا التعليق

لو انت في مصر بيتفتح في نفس اللحظه والايه تي ام بعد حوالي اسبوعين بتوصل

الفيزا لازم يكون ليك شركه شغال فيها وراتب محول عليهم

او تشنرك في الصناديق الاستثماريه بحوالي 10 الاف جنيه ...واعتقد ممكن تفكها بعد ماتطلع الفيزا .....بس انت عايز فيزا مصري ليه انا كان معايا ولغيتها الفيزا السعودي بتمشي في اي مكان حول العالم

رابط هذا التعليق

بس لو عايز تحول علي حسابك دايركت يبقي عليك وعلي البنك الاهلي وفيه نت برضه بس انا ماجربتوش شخصيا

بتقدر تحول من سامبا لو ليك فيه حساب علي حساب الاهلي في مصر بالتليفون ولو مالكش حساب بتحول من مكتب سبيد كاش

رابط هذا التعليق

بنك فيصل - للأسف سمعه على الفاضى وتعذيب

اقسم بالله كنت بروح علشان اعمل ايداع او سحب ممكن يكون قدامى 100 - 150 عميل

أما عن الخدمات الكرتونية فهى من الماضى ومتأخرة عما فى العالم ...تروح تملى طلب ب25 جنيه وبعدين لو حضرتك ضاعت منك الباسورد الدعم حيرسل الباسورد كلمة صريحة وواضحة لك على الإيميل يعنى الكلمة مكشوفة للكل

حولت الملايين بتاعتى على الCIB بنك ظريف وخفيف وفيه كل اللى انا بحتاجه وكمان مافيهوش الخنقة بتاعه بنك فيصل ( لا خدمات ولا اىمميزات ...)

فتحت حساب واعطونى الصراف والماستر كارد يمكن بعد اسبوع تقريبا

دا رابط البنك على النت

http://www.cibeg.com...es/default.aspx

بالمناسبة يمكن التحويل عادى جدا على حسابك - حولت الأسبوع الماضى ووصل فى حسابى فى نفس اليوم

كمان

ممكن تفتح حساب جارى فى بنك القاهرة من هنا - فقط تحتاج الإقامة والجواز وايداع اى مبلغ بداية من 100 ريال من خلال مشرف بنك القاهرة اللى حتلاقيه متواجد فى اى فرع من فروع ويسترن يونيون التابعه لإنجاز بنك البلاد

تحياتى

حدش يعرف بقى افضل صندوق الواد يحط الملايين بتاعته فيه ولا يخلع من السكة بتاعه الصناديق دى

تم تعديل بواسطة aimen

رابط هذا التعليق

لو انت في مصر بيتفتح في نفس اللحظه والايه تي ام بعد حوالي اسبوعين بتوصل

الفيزا لازم يكون ليك شركه شغال فيها وراتب محول عليهم

او تشنرك في الصناديق الاستثماريه بحوالي 10 الاف جنيه ...واعتقد ممكن تفكها بعد ماتطلع الفيزا .....بس انت عايز فيزا مصري ليه انا كان معايا ولغيتها الفيزا السعودي بتمشي في اي مكان حول العالم

يااخى ماشاء الله ... على الاجابه الشافيه الوافيه

فعلا الفيزا بتاعه سامبا بتمشى فى مصر؟بس دى عملتها الريال كمان هل بيكون فى مصاريف؟ لانى السنه اللى فاتت سحبت باكارت الاساسى من بنك مصر لقيته سحب عشره ريال على العمليه...

بس لو عايز تحول علي حسابك دايركت يبقي عليك وعلي البنك الاهلي وفيه نت برضه بس انا ماجربتوش شخصيا

بتقدر تحول من سامبا لو ليك فيه حساب علي حساب الاهلي في مصر بالتليفون ولو مالكش حساب بتحول من مكتب سبيد كاش

بالظبط انا عندى حساب سامبا-شكلك فاهم يانصه-بس عايز اتاكد من موضوع النت ده... صحيح هما دلوقتى بيشتغلوا فى مصر بالا يبان ولا لسه برقم الحساب عادى؟

بنك فيصل - للأسف سمعه على الفاضى وتعذيب

اقسم بالله كنت بروح علشان اعمل ايداع او سحب ممكن يكون قدامى 100 - 150 عميل

أما عن الخدمات الكرتونية فهى من الماضى ومتأخرة عما فى العالم ...تروح تملى طلب ب25 جنيه وبعدين لو حضرتك ضاعت منك الباسورد الدعم حيرسل الباسورد كلمة صريحة وواضحة لك على الإيميل يعنى الكلمة مكشوفة للكل

حولت الملايين بتاعتى على الCIB بنك ظريف وخفيف وفيه كل اللى انا بحتاجه وكمان مافيهوش الخنقة بتاعه بنك فيصل ( لا خدمات ولا اىمميزات ...)

فتحت حساب واعطونى الصراف والماستر كارد يمكن بعد اسبوع تقريبا

دا رابط البنك على النت

http://www.cibeg.com...es/default.aspx

بالمناسبة يمكن التحويل عادى جدا على حسابك - حولت الأسبوع الماضى ووصل فى حسابى فى نفس اليوم

كمان

ممكن تفتح حساب جارى فى بنك القاهرة من هنا - فقط تحتاج الإقامة والجواز وايداع اى مبلغ بداية من 100 ريال من خلال مشرف بنك القاهرة اللى حتلاقيه متواجد فى اى فرع من فروع ويسترن يونيون التابعه لإنجاز بنك البلاد

تحياتى

حدش يعرف بقى افضل صندوق الواد يحط الملايين بتاعته فيه ولا يخلع من السكة بتاعه الصناديق دى

اسمع انو السى اى بى محترم فعلا

خلو بالكم يا شباب من الربا .

ربنا يرزقك ويرزقنا بالحلال ان شاء الله

حاليا فى دماغى البنك الاهلى اوالاسكندريه او السى اى بى

هل من مزيد؟؟؟

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...