اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الهاربين من صوت مصر

Abo Aley

Recommended Posts

بدء أعضاء صوت مصر الفارين من نير الاستعمار السعدوي اللجوء إلى الدول الصديقة مثل محاورات المصريين وذلك بناءا على معلومات مخابرتيه من الأخت سلفر سوان وذلك حفاظا على ماء وجهنا من الحمات التأديبية

وأنا هنا باحيي كل أعضاء المنتدي

وبادعو الاصحاب القدام انهم يتلموا تاني زي زمان

وبالمناسبة للي لسه ما عرفش انا مين منهم انا موني بس غير النيك نيم علشان العضمه كبرت بقى

رابط هذا التعليق

عُرف عن دولة "محاورات المصريين" منذ القِدم عطفها على كل عابر سبيل .. واجتوائها لكل فكر جاد ومحترم ..

كما عُرف عنها كرمها الشديد مع الأغراب

تشترط دولة "محاورات المصريين" حب مصر فقط للحصول على الجنسية ..

وكما هى كريمة .. فلقد عُرف أيضا عن حكامها فى ذات الوقت غلظة القلب .. وتحجر الشعور .. كما عُرف عنهم أنهم لا يترددون فى استخدام القوة ضد كل مخطىء ..

أهلا بك عضوا جديدا فى أسرتنا الصغيرة .. ونتمنى ألا تكون مسافر ترانزيت cld:

أفادنا الله بك وأفادك بنا ..

[وسط]!Question everything

[/وسط]

رابط هذا التعليق

قام رعايا مملكة صوت مصر والشهيره بعزبة سعداوي بجر (ضرف) العزبه بعد ما خرجوا منها في هجره للبحث عن ملاذ امن وقد قررنا وضع السلاح بعد الثورة الحمراء التي قمنا بها في العزبه ..... إلا اننا لا نحب اصحاب القلوب المتحجره

ويقول الله عز وجل

لو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك

واسف على عدم كتابة الأيه بالتشكيل

ويا سيدي انا مسلم مولود في مصر ولا تفرق عندي جنسيتي سواء كنت مصريا او باكستاني او صيني طالما ان مسلم ولله الحمد

معرفة طيبه ان شاء الله يا اخ اسو

والسلام عليكم

رابط هذا التعليق

مونييي ازيك يا ابو علّي و ازي علّي !!

والله ليك وحشه .. انا فرحانه اوي انك جيت ... cld:

ايوه كده .. اهلا بيك معانا - انا لسه ضيفه و برضه برحب - البقيه الباقيه من بعد الثوره التي تبعتها الحرب هتوصل لارض المحاورات قريبا ان شاء الله ..

و مين عارف يمكن نعمل انقلاب و ناخد الحكم me0:

رابط هذا التعليق

طيب ماتدونا فكره عن الحرب العالميه التالته و ثورتكم الحمرا

علشان الواحد يعمل حسابه و يحضر الشوزن بتاعه

cld: me0: ax: s-:

تســـــقـــــط الامـــــــــم عــــنـــــدمــــــــا تــــحــــرم مــــن حــــق الــــمــــنـــــاقــــشــــه

رابط هذا التعليق

من 103 إلى جميع المشرفين ...

جاءنا إنذار مبكر بإن في شوية ثورجية هايهجموا على المحاورات ... إستعدوا وكل واحد يقف على الباب بتاعه ويتبت ويفنجل عينه .

أبو علي .. مرحباً بك وبكل إنسان محترم ينضم إلى

المحاورات ...

صدقني لو قلت لك إن أي مشرف هنا ليست له إمتيازات تميزه عن أي عضو عادي .. لكل المسألة عندنا تنيظمية أكثر ... وروح إقرأ موضوع " يوميات مشرف في المنتدى " في باب الإبتسام وشوف بيحصل لنا إيه ..

تحياتي لك ولكل أعضاء منتدى صوت مصر ( أول مره أسمع عنه ) بس والله ...

والله

والله ما بتفرق معانا الأسماء ...

تكون جاي من صوت مصر ... من كلام مصر ... مرحباً بك .. واظن سيلفر سوان سبقتكم وعملت إستطلاع وهاتعرفكم نظامنا هنا ....

هنا ما فيش ياما أرحميني me0: ax: s-: cld:

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

نفسى أرد عليه .. بس أنا مش فاكر رقمى كام ... fty::

رقمك كام يا إسو ؟

كام يا إسو :o ؟

ده لسه قايللى عليه من يوميين .. cld: fty:: :o

[وسط]!Question everything

[/وسط]

رابط هذا التعليق

ابو علي اهلا بيك

انت تقرب لام على اللي بناكلها

نورت المكان تعالى جنبي في متسع للحبايب كلهم بس بلاش حكاية الثورة الحمرا والثورة الخضرا احنا هنا كلنا بتوع كلام وبس

رابط هذا التعليق

جاءنا إنذار مبكر بإن في شوية ثورجية هايهجموا على المحاورات ... إستعدوا وكل واحد يقف على الباب بتاعه ويتبت ويفنجل عينه .

أبو علي .. مرحباً بك وبكل إنسان محترم ينضم إلى

المحاورات ...

صدقني لو قلت لك إن أي مشرف هنا ليست له إمتيازات تميزه عن أي عضو عادي .. لكل المسألة عندنا تنيظمية أكثر ... وروح إقرأ موضوع " يوميات مشرف في المنتدى " في باب الإبتسام وشوف بيحصل لنا إيه ..

تحياتي لك ولكل أعضاء منتدى صوت مصر ( أول مره أسمع عنه ) بس والله ...

والله

والله ما بتفرق معانا الأسماء ...

تكون جاي من صوت مصر ... من كلام مصر ... مرحباً بك .. واظن سيلفر سوان سبقتكم وعملت إستطلاع وهاتعرفكم نظامنا هنا ....

هنا ما فيش ياما أرحميني  me0:  ax:  s-:  :)

:P :P :D

طبعا سلفر سبقت اصل انت مش عارف يا س س - اهو انا ماشيه على سلو بلدكوا - اصلي في بيتنا القديم اللي اتطربق على دماغنا ف الزلزال كنت دايما اللي بسبق و بعمل واشارك ودايمااللي اغلط برضه rs:

كنا في صوت مصر مجموعه متميزه جدا و في اعضاء مننا اعضاء معاكوا من زمان منهم الست امينه و اخرون ...

ولولا السايت قفل فعلا و كل مشاركاتنا و ذكرياتنا راحت كنت جبتلك منها لينكس تتفرج و تقرا و تعيش معانا ..

اعتقد ان عمر صداقتنا هناك عدا ال 3 سنين ولا ايه ؟؟ فكرني اي ابو علي ؟؟ و خدوا بالكم اللي يناديه يقوله ابو علّي بتشدبد اللام - واخده بالك مني يا ميس لايت :) -

كل الاعضاء هيجوا قريب بس البعض بيشتكي من صعوبة التسجيل ف الموقع يعني حكاية الكود و كمان الكونفيرميشن ايميل بياخد وقت على ما يجي ..

اوعدكم ان الناس اللي هتجي من اعضاء صوت مصر هيكونوا ناس فعلا على مستوى من الاحترام و الثقافه هيذهلكم ..

- شوفتوا الاعلانات ;) -

اتمنى نلاقي معاكوا اللي افتقدناه هناك ..

رابط هذا التعليق

]نفسى أرد عليه .. بس أنا مش فاكر رقمى كام ...  :)

رقمك كام يا إسو ؟

كام يا إسو  :P ؟

ده لسه قايللى عليه من يوميين ..  rs:   :)  :P

يا اسو يا حبيبي (بللم بللم ) ذي اسماعيل يا سين

الله يرحم الشاويش عطية (هو بسحنته.... هوب,,,,,,)

تم تعديل بواسطة yasovinas

رابط هذا التعليق

أصدقائي الأعزاء جداً أبو عليً و سيلفر و قبلهم ست الكل ست أمينة :angry: ... و من سيأتي بعدهم.

أنا أحد الأعضاء اللي كانوا (كان فعل ماضي على اعتبار ان الموقع راح في الوبا) فعَّالين جداً جداً ... و كمان جداً :P في صوت مصر... و مش هاقول على اسمي و أخليها فزورة و أنا واثق من ذكائكم :angry:

هاااااااا .... عرفتوا؟ md2:

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

يا جماعة انا متشكر جدا من الاستقبال الحار ده ( وده يقرب للفول ابو زيت حار ) واتمنى يكون المنتدي زي ما فرقة الاستطلاع بلغتنا

انا عرفتك يا مودست ... اطلع من دول يا بو سعده

عمري البندقيه يا سلفر ... وفتحي عنيكي ولو مش عارف كلمة السر طخيه

والست امينه الشهيره بأم برعي دي ست الكل وصحيح هي سبقتنا من غير ماتقول بس هنسامحها المره دي علشان خاطر برعي

ومين تاني نرد عليه .. أه ... يا فندم انا ابو علي وام علي من الفاموليا بس اللي من غير مكسرات .. اللي بمكسرات دي من عيلة تانيه وده مجرد تشابه اسماء

بس تعال هنا هو انت اسمك ايه احسن انا ما عرفتش انطقه ... هو انت بللم بتاع الشاويش عطية

رابط هذا التعليق

مونييي ازيك يا ابو علّي و ازي علّي !!

والله ليك وحشه .. انا فرحانه اوي انك جيت ... :)

ايوه كده .. اهلا بيك معانا - انا لسه ضيفه و برضه برحب -  البقيه الباقيه من بعد الثوره التي تبعتها الحرب هتوصل لارض المحاورات قريبا ان شاء الله ..

و مين عارف يمكن نعمل انقلاب و ناخد الحكم  me0:

fr1:: lo:: rs:

ايه ده ؟

ادى اخرة اللى يقول الاسرار للبنات

اهى راحت لاهل تروى وقالتلهم على الخطة السرية

وبعدين خدى هنا

ايه ال 68 بوست اللى كتبتيهم بسرعة دول

هالحقك ازاى انا طيب دلوقتى

رابط هذا التعليق

طيب ماتدونا فكره عن الحرب العالميه التالته و ثورتكم الحمرا

علشان الواحد يعمل حسابه و يحضر الشوزن بتاعه

:)  me0:  ax:  s-:

بس يا سيدى انا هاقولك على الموضوع وامرى لله

1-تعاقد مع اتنين يكونوا بيلعبوا كلمات متقاطعة وشطرنج علشان يحاولوا يخمنوا الحروف الناقصة والمتلخبطة فى كلام العضوة دى علشان تفهمها

2-ربنا يستر وميتعملهاش بان لان ده ممكن يكون لعنة على السايت صدقنى

دى قفللت بتاع عشرة تماناشر سايت لغاية دلوقتى

يعملولها بان تغضب عليهم السايت يقع والادمن ينتحر والموديريتورز يجيلهم عقد نفسية وحاجات كتيرة مش هاقولها احسن تقول عليا انى باطلع عليها سمعة وحشة او حاجة

رابط هذا التعليق

هنا ما فيش ياما أرحميني  me0:  ax:  s-:  :)

fr1:: lo::

ربنا يسامحك ياللى فى بالى

يعنى عنصر المفاجاة فقدناه وكمان عنصر التخفى

انا مش قولتلكم البنات متلعبش حرب معانا يا جماعة محدش سمع كلامى

اشربوا بقى

رابط هذا التعليق

رقمك كام يا إسو ؟

كام يا إسو  :) ؟

ده لسه قايللى عليه من يوميين ..

17

بص يا سيدى انت تجمع الارقام اللى موجودة فى رقم العضوية بتاعتك

او تجمع الارقام اللى موجودة فى عدد بوستاتك (اوعى تكتب حاجة تانى احسن الخطة تبوظ)

او تجمع الارقام اللى فى تاريخ اشتراكك (محدش يقوله يا جماعة انهم 18 مش 17 هنا علشان الراجل مايتلخبطش)

او تجمع الارقام اللى فى تاريخ ميلادك هتلاقيهم 17 برضه

من الاخر كده احنا مشفناك

وبيتهيالى المفروض انهم يعدموك علشان انت خلاص بقيت كارت محروق

رابط هذا التعليق

ابو علي اهلا بيك

انت تقرب لام على اللي بناكلها

نورت المكان تعالى جنبي في متسع للحبايب كلهم بس بلاش حكاية الثورة الحمرا والثورة الخضرا احنا هنا كلنا بتوع كلام وبس

لا بجد

انت التوقيع بتاعك تحفة فنية

سكر بجد وملهوش حل

رابط هذا التعليق

واخده بالك مني يا ميس لايت  :) -

كل الاعضاء هيجوا قريب بس البعض بيشتكي من صعوبة التسجيل ف الموقع يعني حكاية الكود و كمان الكونفيرميشن ايميل بياخد وقت على ما يجي ..

ميس لايت مين بس

ده اسمه سى السيد

يادى الافلام الكارتون اللى اكلت دماغك

وبعدين ايه اللى بيشتكوا من صعوبة التسجيل دى

التسجيل سهل جدا والايميل بيوصل بسرعة جدا

ولا انتى كده وخلاص

دايما تجيبى العيب على الموديريتورز fr1::

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      لم تعد لندن عاصمة الضباب فقط بل والإرهاب أيضا.. فمنذ أن فتحت أراضيها لتؤوى الهاربين من الأحكام فى مصر وعلى رأعرض المقال كاملاً
    • 22
      ا لعجب العجاب في زمن المسخ واللا معقول احتفالات اكتوبر التي تقام كل عام بهذه المناسبه وتقام بمناسبتها الافراح والليالي الملاح هذا العام تتصوروا من يحييها ويقيم لياليها البطلين...هيثم شاكر...و..تامر حسني البطلين الهاربين من التجنيد الهاربين من الخدمه العسمريه الهاربين من خدمه الوطن الهاربين من ان يكونا رجلين مثل الرجال وهكذا مصر هذه الايام تأكل اولادها الشرفاء وتسجن المدافعين عن الحقوق والابرياء بينما اشباه الرجال تامر وهيثم فأنهم اصبحوا من الابطال والشرفاء ويحيوا الافراح بالانت
    • 13
      رجال الاعمال الاعمال الهاربين باموال الشعب  ماهو تصوركم لهذة المشكلة  ومارئيكم فى تصريحات رئيس الوزراء التى تناشدهم بالعودة مع جدولة ديونهم ومنحهم تيسيرات اخرى الا يعد هذا تشجيع لرجال الاعمال الموجودين حاليا فى مصر على الهرب ومماطلة البنوك  فى الدفع والظغط من اجل مذيد من التسهيلات وهل يوجد بلد فى العالم بة هذا التهريج فى مناخ الاستثمار تصريحات رئيس الوزراء
  • أضف...