اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

عايز اشحن تلفزيون ال سى دى 40من السعوديه الى مصر

Recommended Posts

السلام عليكم

ياشباب كنت عايز اعرف اذا فى حد مجرب شركه شحن كويسه من الباب الى الباب من الخبر او الدمام الى مصر...وعايز اعرف يتكلف اد ايه شحن تلفزيون ال سى دى 40 بوصه ؟وهل هيكون فى جمارك؟ولو فى هتكون كام؟

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

ياشباب كنت عايز اعرف اذا فى حد مجرب شركه شحن كويسه من الباب الى الباب من الخبر او الدمام الى مصر...وعايز اعرف يتكلف اد ايه شحن تلفزيون ال سى دى 40 بوصه ؟وهل هيكون فى جمارك؟ولو فى هتكون كام؟

وعليكم السلام , أنا آخر مره كنت فى مصر كان فى عيد الفطر ولقيت واحد من بتوع الجمارك فى وشى وانا مسافر, سبحان الله سألته هو جمرك الشاشة إل سى دى 40 بوصه كام فأجابنى دون أى تردد 1800جنيه, لكن بالنسبة للشحن من الباب للباب مش عارف التكلفه هاتكون كام

"يا ابن آدم إنما أنت أيام كلما ذهب يوم ذهب بعضك"

الإمام العابد الحسن البصرى

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

وعليكم السلام , أنا آخر مره كنت فى مصر كان فى عيد الفطر ولقيت واحد من بتوع الجمارك فى وشى وانا مسافر, سبحان الله سألته هو جمرك الشاشة إل سى دى 40 بوصه كام فأجابنى دون أى تردد 1800جنيه, لكن بالنسبة للشحن من الباب للباب مش عارف التكلفه هاتكون كام

انا شاكر ردك جداااا ياباشا ...الكلام ده عيد الفطر اللى فات ده؟

والكلام ده ينطبق على شركات الشحن او المرور بيه من المطار؟

رابط هذا التعليق

نصيحه لوجه الله

انا لسه شاحن شاشاه لكن عن طريق المطار الخطوط السعودية

سعر ال 32 بوصه ب 1500 جنية

تعاله بقا نحسبها

لو حضرتك مثلا شاري التلفيزون ب 1600 ريال ماركه محترمه سوني او توشيبا

يعني الحسبه تطلع عليك 3964 جنية

غير التعب الي هتشوفه غير العين الي هتاخدها في المطار وممكن الجهاز ميوصلش سليم

يبقا تروح مصر اقرب وكيل لسوني او ال جي وتشتري من هناك افضل حتى لو السعر 4000 جنية

عموما سيبك من عروض بانده وكارفور والتلفزونات ام 1000 ريال الي هناك لانها كلها تصنيع تحت السلم

بخصوص شركات الشحن بيتعاملو بالبوصه البوصه ب 70 ريال احسب بقا في 40

يطلع عليك ب 2800 ريال شحن بس غير سعر الجهاز

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

انا شاكر ردك جداااا ياباشا ...الكلام ده عيد الفطر اللى فات ده؟

والكلام ده ينطبق على شركات الشحن او المرور بيه من المطار؟

الكلام ده كان العيد اللى فات يعنى السنه دى , والسعر ده اذا انت واخد الجهاز معاك وانت مسافر

تحياتى

"يا ابن آدم إنما أنت أيام كلما ذهب يوم ذهب بعضك"

الإمام العابد الحسن البصرى

رابط هذا التعليق

نصيحه لوجه الله

انا لسه شاحن شاشاه لكن عن طريق المطار الخطوط السعودية

سعر ال 32 بوصه ب 1500 جنية

تعاله بقا نحسبها

لو حضرتك مثلا شاري التلفيزون ب 1600 ريال ماركه محترمه سوني او توشيبا

يعني الحسبه تطلع عليك 3964 جنية

غير التعب الي هتشوفه غير العين الي هتاخدها في المطار وممكن الجهاز ميوصلش سليم

يبقا تروح مصر اقرب وكيل لسوني او ال جي وتشتري من هناك افضل حتى لو السعر 4000 جنية

عموما سيبك من عروض بانده وكارفور والتلفزونات ام 1000 ريال الي هناك لانها كلها تصنيع تحت السلم

بخصوص شركات الشحن بيتعاملو بالبوصه البوصه ب 70 ريال احسب بقا في 40

يطلع عليك ب 2800 ريال شحن بس غير سعر الجهاز

طيب حضرتك دفعت عليه اي رسوم هنا (السعودية) في المطار

يعني حضرتك دفعت وزن عليه ولا اتحسب من ضمن الوزن بتاعك اللي مسموح بيه

رابط هذا التعليق

جزاكم الله خيرا ياشباب...على الرد الوافى...بصراحه عندكم حق الفكره بس ان الواحد بتبقا عينو هتطلع على الحاجات اللى بشوفها هنا خصوصا انهم بيعملوا عروض جامده جداااا

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      هذه الحكايات حكايات من وحى خيال الكاتب والرسام وليست لها أى علاقة بالواقع الجميل حكاية أب شايف المصلحة وعارعرض الصفحة
    • 0
      منذ أيام أعلنت إدارة نادى لاتسيو الإيطالى عن عزمها تعويض جماهير الفريق التى اشترت تذاكر حضور مباراة فريقها مععرض المقال كاملاً
    • 0
      كان ياما كان فى قديم الزمان وسالف العصر والأوان.. بيت صغيرالحب والحنان ملؤه فيه أب وأميرعان أولادهما يعرض الصفحة
    • 22
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته قبل سفري الى السعوديه عملت توكيل عام لأخي وعندما حاولت اعمل استقدام طلبوا منى شهادة المؤهل موثقة من القنصليه السعودية بمصر مع العلم اني وثقتها من مكتب التصديقات في مصر فقط قبل ان اسافر المهم ارسلت اخي ليصدقها من القنصليه السعوديه فرفضوا فهل هناك طريقه لتوثيقها من القنصليه السعودية وجزاكم الله خيرا
    • 0
      السلام عليكم ورحمة الله  الاستفسار بخصوص هل توجد محافظ فضه في البنوك السعوديه بنفس طريقة محفظة الذهب اللي بمصرف الراجحي مثلا بحيث يمكن شراء الفضه وحفظها في محفظة حسابك ،، وهل يوجد طريقه افضل للاستثمار في الفضه غير هذه الطريقه  ولكم جزيل الشكر
  • أضف...