اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أسماء محفوظ -- يا جبل ما يهزك ريح

Recommended Posts

موقع اللجنة العليا للإنتخابات

هينزل المقار الإنتخابية لكل مواطن

حسب بطاقة رقمه القومي

و هينزل أسماء المرشحين في الفردي و الأحزاب في القوائم

بس لسه محصلشي حتي الآن

و بالمناسبة لو تعرف حد نازل فردي عمال كويس غير مرشح الأخوان في مدينة نصر أبقي عرفني عليه

الفردي فئات استقريت عليه ،، و القوائم ،، الفردي العمال اللي مش لاقي حد

رابط هذا التعليق

• الردود 87
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أيضا قيل عنها ( هي بتجيبى فلوس السفريات دي منين ؟؟ ) فكان ردها أن الدعوات التي تأتي إليها من الجهات الخارجية سواء خاصة أو عامة تكون شاملة تكاليف السفر وهذا شىء طبيعي جدا ومتعارف عليه في بروتوكلات توجيه الدعوات للأفراد من الجهات , وقالت أن سفرية أمريكا جاءت بدعوة من بعض أفراد الجالية المصرية وهم من تحملوا تكاليفها

ايوة يعني لما يبعتولها تكاليف السفر دي حتكون 100 جنيه اكيد رقم في حدود ال 100 الف مثلا

يعني مصاريف سفر كل شهر جايزة سخاروف

الا بذكر الله تطمئن القلوب

رابط هذا التعليق

على فكره انا لسه مكونتش رأى او قناعه نهائيه حول 6 ابريل .. من حيث النشأة والتمويل ((وكذا حقيقة علاقاتها بالمخابرات وامن الدوله .. وتعاونها معهم من عدمه ) .. كل المتوفر لدى اشياء احاول ربطها ببعضها البعض

المهم عشان مخرجش عن مسار الموضوع .. فيه مقارنه عجبتنى اوى بين اسماء محفوظ (( اخت مقدم الجيش وضابط الشرطه)) .. وبين واحد تانى كلنا نعرفه ..ومنعرفوش

مقارنه بسيطه حتبين فعلا مين الجبل اللى مهزهوش الريح .. جندى الثورة المجهول

كلام حق يراد به باطل

وللأسف المقارنة فى غير محلها تماما

وكل الاحترام لوجهة نظرك .. لا يغضبنى أبدا ..أو يثير حفيظتى ان أتلقى سهام الاتهامات .. فى طريق السعى نحو معرفة الحقيقه .. المهم أن أصل إليها .. وغير ذلك لا ألتفت إليه .. فلست مع هذا ضد هذا .. أقول رأيى ووجهة نظرى وأرحل .. ذاك هو منهاجى

الأخ الكريم محمود البصيلى

اسف جدا لو كان كلامى زعلك بس فعلا انا اقصد ان الصورة عبارة عن كلام حق يراد به باطل ولا اقصد اى شئ اخر والله العظيم

المقارنة هنا ظالمة وباطلة انا افهم انك تقارن بين اسماء وسبايدر أو علاء عبدالفتاح وعصام بيه شرف

انما تقارن بين اسماء وعلاء ...طيب ايه الفايدة مثلا ؟؟؟؟ الإ التجريح

عاوز الحق مشكلة الجامدة اننا لغاية دلوقت عمالين نهاتى فى حاجات مالهاش دليل

قبل كده المحروق بجاز - الروينى قال كلام واشاعات ولم يتعرض له احد على الرغم من انه تباهى بذلك فى حواراته التليفزيوينة

احمد سبايدر والمعفن توفيق عكاشة وغيرهم من كدابين الزفة اللى نازلين تجريح فى الناس بطريقة مش طبيعية ولا كأننا قاعدين على مصطبة فى الشارع

والأخت حنان خواسك اللى بكلامها الغير معقول فى الوفد تسبب فى تحويل علاء عبدالفتاح للنيابة العسكرية

مشكلتنا اننا وحتى الأن مشغولين بنقاط يرميها لنا المجلس العسكرى ليشغلنا عن الأشياء الهامة

مرة تانية اسف جدا لو كان كلامى زعلك

ا

رابط هذا التعليق

يا ترى هل من يهاجمون شخصاً ما يختلفون معه فكرياً .. ويرمونه في شرفه وعِرضه بتهم باطلة .. يا ترى لما يطلع بريء بيبقى عندهم الشجاعة ويطلعوا يعتذروا ... أما تأخذهم العزءة بالإثم وبتبقى الموجة عندهم مظبوطه على الإتهامات الباطلة فقط ؟

----------

أه بالمناسبة .... الشيء بالشيء يُذكر

في إتهام علاء عبد الفتاح بالشذوذ و و و و و و

يا ترى كلفوا نفسهم شويه وقت وشافوا تاريخ الراجل ده بالرغم صغر سنه وشافوا إتسجن كام مره في عز جبروت النظام المخلوع ؟

أه صح نسيت ... عارفين مين اللي شارك في إنه يجيب حق 8 مليون مغترب لأول مره في تاريخ مصر وغحنا كده حلوين وقاعدين في التكييف وما اتعرضناش ولا لقفا حتى في حياتنا ؟

السبب في هذا يا سادة هو مركز هشام مبارك لحقوق الإنسان اللي والد علاء عضو نشط فيه وهو محامي وناشط سياسي أيضاً

حد كلف نفسه وقال متشكرين يا عم ابو علاء إنت وزمايلك المحاميين في مركز هشام مبارك واللي تطوعتوا من نفسكم لعمل ذلك بالرغم من إنكم مش مغتربين ولا حاجه ؟

مش باقول لكم ... الموجة متظبطة على الهجوم والشماتة بس

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

أيضا قيل عنها ( هي بتجيبى فلوس السفريات دي منين ؟؟ ) فكان ردها أن الدعوات التي تأتي إليها من الجهات الخارجية سواء خاصة أو عامة تكون شاملة تكاليف السفر وهذا شىء طبيعي جدا ومتعارف عليه في بروتوكلات توجيه الدعوات للأفراد من الجهات , وقالت أن سفرية أمريكا جاءت بدعوة من بعض أفراد الجالية المصرية وهم من تحملوا تكاليفها

ايوة يعني لما يبعتولها تكاليف السفر دي حتكون 100 جنيه اكيد رقم في حدود ال 100 الف مثلا

يعني مصاريف سفر كل شهر جايزة سخاروف

انا أعتقد و الله اعلم انها بتشتغل في امور مشبوهه مخله بالشرف للصرف على حملتها الإنتخابيه

ناس نسيت ربنا خلاص و اشترت الدنيا

ادعيلها بالهدايه يا جويريه

او ادعي عليها ربنا يحرقها هي و امثالها من احفاد القردة و الخنازير

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

على فكره انا لسه مكونتش رأى او قناعه نهائيه حول 6 ابريل .. من حيث النشأة والتمويل ((وكذا حقيقة علاقاتها بالمخابرات وامن الدوله .. وتعاونها معهم من عدمه ) .. كل المتوفر لدى اشياء احاول ربطها ببعضها البعض

المهم عشان مخرجش عن مسار الموضوع .. فيه مقارنه عجبتنى اوى بين اسماء محفوظ (( اخت مقدم الجيش وضابط الشرطه)) .. وبين واحد تانى كلنا نعرفه ..ومنعرفوش

مقارنه بسيطه حتبين فعلا مين الجبل اللى مهزهوش الريح .. جندى الثورة المجهول

كلام حق يراد به باطل

وللأسف المقارنة فى غير محلها تماما

وكل الاحترام لوجهة نظرك .. لا يغضبنى أبدا ..أو يثير حفيظتى ان أتلقى سهام الاتهامات .. فى طريق السعى نحو معرفة الحقيقه .. المهم أن أصل إليها .. وغير ذلك لا ألتفت إليه .. فلست مع هذا ضد هذا .. أقول رأيى ووجهة نظرى وأرحل .. ذاك هو منهاجى

الأخ الكريم محمود البصيلى

اسف جدا لو كان كلامى زعلك بس فعلا انا اقصد ان الصورة عبارة عن كلام حق يراد به باطل ولا اقصد اى شئ اخر والله العظيم

المقارنة هنا ظالمة وباطلة انا افهم انك تقارن بين اسماء وسبايدر أو علاء عبدالفتاح وعصام بيه شرف

انما تقارن بين اسماء وعلاء ...طيب ايه الفايدة مثلا ؟؟؟؟ الإ التجريح

عاوز الحق مشكلة الجامدة اننا لغاية دلوقت عمالين نهاتى فى حاجات مالهاش دليل

قبل كده المحروق بجاز - الروينى قال كلام واشاعات ولم يتعرض له احد على الرغم من انه تباهى بذلك فى حواراته التليفزيوينة

احمد سبايدر والمعفن توفيق عكاشة وغيرهم من كدابين الزفة اللى نازلين تجريح فى الناس بطريقة مش طبيعية ولا كأننا قاعدين على مصطبة فى الشارع

والأخت حنان خواسك اللى بكلامها الغير معقول فى الوفد تسبب فى تحويل علاء عبدالفتاح للنيابة العسكرية

مشكلتنا اننا وحتى الأن مشغولين بنقاط يرميها لنا المجلس العسكرى ليشغلنا عن الأشياء الهامة

مرة تانية اسف جدا لو كان كلامى زعلك

ا

لا يسعنى غير الانحناء .. احتراما لكرم اخلاقك اخى العزيز ايمن :give_rose: .. وهذا الموقف . ما هو الا تطبيق عملى لمقولة ((الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضيه)) .. واعتذر انا ايضا لو كان ردى قد بدا عليه ما يستوجب اعتذارك .. ولكنى احترمت ومازلت احترم رايك .. وقد تخيب ظنونى او تصدق حول 6 ابريل وشخوصها وعلى راسهم اسماء محفوظ .. وفى كلا الحالتين خير .. ان شاء الله خير

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...