اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

نسي عيد ميلاد زوجته ... فقتلته

Simba

Recommended Posts

من هنا ورايح

مفيش حد ينسي عيد ميلاد زوجته ... الدنيا بتتطور

ذكرت صحيفة «الدايلي ميل» البريطانية أن امرأة روسية قتلت زوجها لأنه نسي عيد ميلادها الـ 45، حيث أخبرت لياليا توبيكوفا الشرطة أن زوجها خالبيك لم يتذكر يوم عيد ميلادها خاصة قبل ذهابه إلى العمل صباحا، وعندما عاد إلى المنزل من وظيفته، كانت تتوقع أن يدخل المنزل ومعه باقة من الزهور ليقدمها لها، ولكنه لم يحضر شيئا.

أكد متحدث باسم الشرطة في قرية بالقرب من مدينة استراخان في جنوب روسيا أن الزوجة قامت بتحضير مأدبة عشاء على ضوء الشموع لشخصين، بينما كان زوجها غافلا عن يوم عيد ميلادها، وذلك ما جعلها تفقد أعصابها، وفجأة قامت أثناء تناوله العشاء بالاستيلاء على سكين المطبخ وطعنته في قلبه، ومن ثم انهار زوجها (50 عاما) وتوفي بعد فترة وجيزة إثر فقده الكثير من الدماء دون إسعاف

يعني هي تقعد تحضر له العشا له ضوء الشموع وهو ولا علي باله

راح فيها

رابط هذا التعليق

كل اللي بيحصل دا ..

مؤشرات أكيدة ليا إني أصرف نظرّ عن موضوع الجواز تماماً ..

أخبار الفترة اللي فاتت كلها حوادث قتل و حالات طلاق علي أسباب تافهه جداً ..

يارب إهدي نساء المسلمين و استرهم و هدّي سرهم و إجعل ما بين كل الأزواج الموده و الرحمه و إحفظ نساء المسلمين ..

آمين يارب العالمين ،،

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

لا حول ولا قوة الا بالله بس اكيد مش دا السبب ممكن الحرمان العاطفي من اول الجواز على اهانات واستخفاف بمشاعرها ولو ان بردو حتفضل مفترية في نظري !!!

رابط هذا التعليق

كل اللي بيحصل دا ..

مؤشرات أكيدة ليا إني أصرف نظرّ عن موضوع الجواز تماماً ..

أخبار الفترة اللي فاتت كلها حوادث قتل و حالات طلاق علي أسباب تافهه جداً ..

يارب إهدي نساء المسلمين و استرهم و هدّي سرهم و إجعل ما بين كل الأزواج الموده و الرحمه و إحفظ نساء المسلمين ..

آمين يارب العالمين ،،

لا طبعا ليس هذا سبب لكى تصرف النظر عن الجواز اهم شىء هو حسن الاختيار (فأظفر بذات الدين تربت يداك)

رابط هذا التعليق

لا حول ولا قوة الا بالله بس اكيد مش دا السبب ممكن الحرمان العاطفي من اول الجواز على اهانات واستخفاف بمشاعرها ولو ان بردو حتفضل مفترية في نظري !!!

فعلا ممكن جدا تكون هي دي القشة التي قسمت ظهر البعير، لكن هذا لا يمنع تفاهة السبب وعظم الجريمة

وعلى العموم هي المسألة دي من البداية بتكون مسألة تعود

أقصد ان لو عودتها مثلا على إن مفيش احتفال بعيد ميلادها ونسيته من أول سنة زواج يبقى مفيش زعل بعد كده

بس في الحالة دي احذر انك تفكر مرة تحتفل بيه في سنة من السنين لأن في الحالة دي حتشك فيك طبعا وتقول يا ترى انت عملت مصيبة إيه وجاي تخبيها بالهدية أو بالاحتفال.

إِلَهِـي أَنْــتَ ذُو فَـضْـلٍ وَمَـنٍّ

وإِنِّـي ذُو خَطَـايَـا فَاعْـفُ عَنِّـي

اغفر ذنوبك في دقيقتين

http://www.YalaChaT.com/2minutes.htm

رابط هذا التعليق

فعلا ممكن جدا تكون هي دي القشة التي قسمت ظهر البعير، لكن هذا لا يمنع تفاهة السبب وعظم الجريمة

أقصد ان لو عودتها مثلا على إن مفيش احتفال بعيد ميلادها ونسيته من أول سنة زواج يبقى مفيش زعل بعد كده

بس في الحالة دي احذر انك تفكر مرة تحتفل بيه في سنة من السنين لأن في الحالة دي حتشك فيك طبعا وتقول يا ترى انت عملت مصيبة إيه وجاي تخبيها بالهدية أو بالاحتفال.

لا لا لا انا اختلف معاكي يا اختي الامر مش بالتعقيد دا وممكن اصلا يكون عمره ما افتكر عيد ميلادها ولما طلبت منه يحتفل معاها استهزأ بمشاعرها زي انو يقولها انت كبرت وخرفت ولا حاجة وباقي الكلام معروف

و الحادثة دي مش المفروض تأثر على الناس عادي لو افتكرت جيب هدية ولا ما افتكرتش خلاص بس ما تسخرش من مشاعرها لو حبت تحتفل وتحس بنفسها و لا ايه رأيك ؟؟

و بردو انا ضد انها قتلت جوزها ما ببررش يعني

وشكرا لك

رابط هذا التعليق

لا لا لا انا اختلف معاكي يا اختي الامر مش بالتعقيد دا وممكن اصلا يكون عمره ما افتكر عيد ميلادها ولما طلبت منه يحتفل معاها استهزأ بمشاعرها زي انو يقولها انت كبرت وخرفت ولا حاجة وباقي الكلام معروف

و الحادثة دي مش المفروض تأثر على الناس عادي لو افتكرت جيب هدية ولا ما افتكرتش خلاص بس ما تسخرش من مشاعرها لو حبت تحتفل وتحس بنفسها و لا ايه رأيك ؟؟

وشكرا لك

أنا بأقصد انه لما ييجي من نفسه ويحتفل بيه فجأة ومن دون تعود على ذلك (وليس إذا طلبت منه هي ان يحتفل معها)فقد يثير الشكوك حوله انه فيه مصيبة عاملها،

وأظنك معايافي الحالة دي يثير دهشتها وربما شكها

لأنه فعلا هناك رجال كثيرين( البعض وليس الكل طبعا) يعتمدون هذه الطريقة في إخفاء المصائب. وشكرا

إِلَهِـي أَنْــتَ ذُو فَـضْـلٍ وَمَـنٍّ

وإِنِّـي ذُو خَطَـايَـا فَاعْـفُ عَنِّـي

اغفر ذنوبك في دقيقتين

http://www.YalaChaT.com/2minutes.htm

رابط هذا التعليق

وشكرا لك

أنا بأقصد انه لما ييجي من نفسه ويحتفل بيه فجأة ومن دون تعود على ذلك (وليس إذا طلبت منه هي ان يحتفل معها)فقد يثير الشكوك حوله انه فيه مصيبة عاملها،

وأظنك معايافي الحالة دي يثير دهشتها وربما شكها

لأنه فعلا هناك رجال كثيرين( البعض وليس الكل طبعا) يعتمدون هذه الطريقة في إخفاء المصائب. وشكرا

مممم في دي معاك حق فعلا بس واضح اني من النوع اللي على نياته و بيفرح من اي حاجة

شكرا للتوعية :)

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...