اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كيبك ام فيدرال ؟؟؟

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كل عام وانتم بخير

لا اريد ان اطيل عليكم ولكني اريد ان اقدم لهجرة الي كندا

انا خريج تربيه رياضيه 2007 واعمل في مجال الكمبيوتر ومعي خبرة سنتان ومعي ايضا خبره بتصميم المواقع واريد ان اقدم فكيف اقدم وهل من الافضل لي ان اقدم كيبك ام فيدرال ؟؟؟وايهما اسرع وافضل لي ؟؟؟ فارجوا الافاده وجزاكم الله خيرا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ايه يااخواني 27 مشاهده ومفيش ولارد الموقع ده كان زمان كويس جدااا يادوب تكتب الكلمه من هنا تلقي مليون واحد رد

فين استاذ ايهاب سالم؟؟؟ فين الناس بتاعه زمان دي

اتمني الافاده طيب حد يدخل يقول اي كلمه احس ان في جو في الموقع

رابط هذا التعليق

مهنة سيادتك ليست من تلك المطلوبة للهجرة فيدرال

يمكنك تقديم طلب هجرة الى كيبيك

تم تعديل بواسطة VIVA EGYPT

ونحن نعلم أن كل الأشياء تعمل معاً للخير للذين يحبون الله

رابط هذا التعليق

مهنة سيادتك ليست من تلك المطلوبة للهجرة فيدرال

يمكنك تقديم طلب هجرة الى كيبيك

السلام عليكم

اولا شكرا لحضرتك علي الرد

بس ممكن التفاصيل ازاي اقدم كيبك ؟؟؟ ولو هقدم من مصر افضل من من السعوديه ؟؟

وازاي اقدم من مصر وازاي اقدم من السعوديه

وجزاك الله خيرا

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      ana m2adem l Quebec ba2ale 5 snen, w talabo mene mn sana w nos keda emta7an el TCF B2, w gebto a5eran.....delwa2te lesa ba3tenle email w katbeen feh en hakoon leya interview bas lesa el ma3ad mat7adedsh!!....ana 3omre ma sme3t 7ad el ayam de ba3d ma begeb el TCF B2 betlobo meno interview....kol eli a3rafhom bya5do el CSQ 3alatol ba3d ma beb3ato el TCF B2....ana 2al2an gedan w mosh 3aef fe eh!! Fe ay 7ad ya gama3a 7asal ma3ah keda aw ye3raf 7ad 7asal ma3ah keda??....lw sma7tom 2olole 5ebratk
    • 1
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ما هى خطوات معادلة شهادة الهندسة المعمارية بكيبك ؟ حيث لم أجد وظيفتى فى الفيدرالى فمضطر أدرس فرنساوى وأقدم كيبك
    • 0
      السادة الكرام انا محامي حاصل على ليسانس حقوق جامعة الزقازيق 1998 ومقيد استئناف بنقابة المحامين ارغب في الهجرة لكند- كيبك وكنت حابب استفسر عن كيفية اعتماد شهادة المؤهل في كندا للعمل وكذلك لو حد حاول يقيد كمحامي بكندا يفيدنا بالاوراق المطلوبة والاجراءات مع خالص تحياتي وشكرا شريف النقيب alnakeb@gmail.com
    • 0
      [السلام عليكم انا مقيم بالسعودية و بدي قدم هجرة على كيبك مهنتي في جواز السفر نجار ديكور عام و على الاقامة فني هندسة ميكانيكية و انا معي شهادة في الهندسة الميكانيكية السؤال هو.. هل يؤثر ذلك على طلب الهجرة او انو لازم غير المهنة في جواز السفر؟؟ ارجو النصيحة]
    • 457
      احاول ان افي بوعدي بكتابة موضوع كيف تهاجر بدون محامي نسخة 2009 وهو طبعا لا يختلف كثيرا عن الموضوع الاساسي السابق الا في بعض التفاصيل البسيطة ساوجزها اولا يجب ان تكون وظيفتك في اللستة الفيدرال ذات ال38 مهنة مع العلم انك لو كنت تعمل في احدي تلك الوظائف سابقا (العشر سنين اللي فاتت) لمدة سنة فانه يجوز لك التقديم ليس شرطا ان تكون المهنة تقابل المؤهل نقطة الاختلاف الثانية ان التقديم الان لا يتم الي السفارة مباشرة بل وحدة في كندا اسمها CENTRAL INTAKE UNIT موجودة في نوفا سكوتشيا لها عنوان
  • أضف...