اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

استفسار عن الشهادات المعترفة لدي السفارة الكندية

Recommended Posts

ازيكوا ؟ ... عاملين ايه ؟ ... يارب تكونوا كويسين

انا كان عندي اسفسار بسيط ... انا دلوقتي ابتديت ادرس الفرنساوي مع نفسي علشان اقدر ادخل مستوي اعلي بس انا كنت عاوز اعرف المركز الفرنسي موجود فين والمستوي بيكلف كام وايه نظام الدراسة هناك يعني اعمل تحديد المستوي وبعدين ادخل ادرس المستوي وبعدين امتحن عليه و بعدبن ادخل مستوي اعلي ولا ايه .... وهل فيه كورسات تانيه ممكن تكون معترفه من السفارة زي كورسات في الجامعة الامريكية ولا مفيش غير المركز الفرنسي .... وكان في سؤال تاني يا تري المقابلة بتكون في مصر ولا بره ؟

رابط هذا التعليق

انا كان عندي اسفسار بسيط ... انا دلوقتي ابتديت ادرس الفرنساوي مع نفسي علشان اقدر ادخل مستوي اعلي بس انا كنت عاوز اعرف المركز الفرنسي موجود فين والمستوي بيكلف كام وايه نظام الدراسة هناك يعني اعمل تحديد المستوي وبعدين ادخل ادرس المستوي وبعدين امتحن عليه و بعدبن ادخل مستوي اعلي ولا ايه .... وهل فيه كورسات تانيه ممكن تكون معترفه من السفارة زي كورسات في الجامعة الامريكية ولا مفيش غير المركز الفرنسي .... وكان في سؤال تاني يا تري المقابلة بتكون في مصر ولا بره ؟

رابط هذا التعليق

ازيك عامل ايه ,, الكورس في المركز الثقافي الفرنسي ب700 جنية لكل مستوي و لكن في الاول 880 علشان التقديم و البداية و ايضا الكتب كل مجموعة مستويات معا مثل 1,2,3 في كتاب واحد ب 170 جنية. وهو فعلا كويس انا باخد فيه و فعلا استفدت

رابط هذا التعليق

شكرا علي ردك ..... وانا ناوي ادرس في المركز الثقافي بس بعد مخلص كتاب نزلت من النت علشان اقدر ادخل مستوي اعلي .... وبالنسبة للمقابله هتكون في مصر علشان الاحداث اللي في سوريا .... ربنا يوفقك في الهجرة

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...