اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      اليوم العالمى لذوى القدرات الخاصة 12/3 اسمحولى فى المقالة دى أكتفى باستعراض مجموعة من الصور وكلمة أوجهها للرئيعرض المقال كاملاً
    • 6
      رسالة من الدكتور مدحت خفاجي يطالب فيها بزراعة نبات السيفيا الذي يعطي حلاوة ٣٠٠ مثل السكر العادي و ليس به أي سعرات حرارية ، و حائز على موافقة الهيئة الأمريكية الفيدرالية للأغذية و الدواء FDA و إليكم نص الرسالة :   From: medhatkhafagy@hotmail.com To: media.office8@op.gov.eg; mkhafagy43@gmail.com; barid@ahram.org.eg; elberyahmed@yahoo.com; alraay@ahram.org.eg Subject: نبات السيفيا لتحلية الشاي الصعيدي Date: Sun, 30 Oct 2016 15:01:47 +0000   اكتسب المصريون عادات سيئة من
    • 12
      دايما نسمع جملة مشهورة قوى لما يتقدملنا احنا البنات واحد بيحبنا واحنا مش مقتنعين بيه خصوصا لو كنا بنحب واحد تانى نلاقى امنا العزيزة تقول يابنتى خدي الى بيحبك ومتخديش الى انت بتحبيه؟؟؟ انا بستغرب والله طب ماهو الراجل كمان عايز يتجوز الى بتحبوا وميتجوزش الى بيحبها وبالتالى كل واحد هيروح للي بيحبه بدل ماياخد الى بيحبها والى بتحبه دي هتجوز الى بيحبها بدل ماتجوز الى بتحبه وكل واحد يتجوز الى بيحبه طب مهو كدة محدش هيتجوز حد لان كل واحد فينا بيحب واحد وفى واحد تانى بيحبها والى بيحبها دا فى واحدة تانيه
    • 42
      فى حياه كل واحد منا مشروب مابقدرش يستغنى عنه اكيد كلنا كمصريين بنحب الشاى بطريقه عجيبه و حتى لما حد يجى يعزم حد يقوله تعالى اشرب شاى انا واحد من الناس مقدرش افتح عنيا من النوم بدون الشاى .و ساده ( من غير حليب ) و كشرى ( مش فتله ) فى ناس متقدرتش تفتح عينيها من غير القهوه او النسكافيه طبعا عارفين انا كتر تناول اى مشروب بكثره مش مفيد بس العلماء بيكتشفوا كل يوم فوائد عديده للشاى و القهوه كمان مفيده جدا بس ماتتعداش فنجانين فى اليوم يايلا كل واحد يقول ايه اكتر مشروب بيحبه .. و كمان بيحبه ليه .
    • 0
      القاهرة ـ من حنان عبد الهادي: هل يمكن استخراج الفضة من غير مناجمها في الصحاري والجبال، وهل نجد في نبات ما كميات من هذا المعدن النفيس، وهل إذا حدث يكون هذا طريقا لاكتشاف الذهب من غير هذا النبات؟ الإجابة بـنعم واثقة من قبل مخترع مصري التقته «الرأي العام» واستمعت إلى اكتشافه الفضة في نبات ما اعتبره «سرا» وفجر مفاجأة ثانية هي أن «الذهب في الطريق أيضا». صاحب الاكتشاف عضو جمعية المخترعين والمكتشفين المصرية محمد عبد الله حلابوش، كشف عن أن اكتشافه وجود الفضة في أحد النباتات جاء بالصدفة مؤكدا أن هذا الن
  • أضف...