اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مرتضى منصور اخد افرااااج يا ولاااد

fatfouta

Recommended Posts

الإفراج عن مرتضي منصور في قضية قتل المتظاهرين

قضت محكمة جنايات القاهرة، بقبول التظلم المقدم من مرتضي منصور، علي قرار حبسه 15 يوماً علي ذمة قضية قتل المتظاهرين في الواقعة المعروفة إعلاميا باسم "موقعة الجمل"، وقررت الإفراج عن المتهم وإخلاء سبيله.

صدر القرار برئاسة المستشار منير محمد عبد الفهيم، وعضوية المستشارين محمد شرين فهمي، وشبيب الضمراني.

اطلعت المحكمة اليوم علي C.D مسجل عليه حوار أجراه المتهم في برنامج "مصر النهاردة"، وقال الدفاع عنه إنه يثبت براءة المتهم، ويؤكد عدم تورطه في الإثارة والتحريض علي قتل المتظاهرين، وأنه طلب منهم البقاء في جامع مصطفي محمود.

استقبل أنصار مرتضي منصور الحكم، بالصياح والزغاريد داخل القاعة، ولكن الأمن قام بإخراجهم والسيطرة علي الموقف.

http://gate.ahram.org.eg/News/64598.aspx

رابط هذا التعليق

برضه كويس

عايزين الناس تتحاكم بشفافيه ونزاهه

وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لا نَبْتَغِي الْجَاهِلِينَ

رابط هذا التعليق

بدون زعل

أنا مبسوط بالقرار ده لإني فعلا حاسس إنه مظلوم

يمكن مرتضى له أخطاء ومشاكل كتيرة بسبب عصبيته

بس بجد أنا كل اللي أعرفه إنه راجل نضيف ومش حرامي أبداااااااا وبعيد عن الفساد والبلاوي اللي كانت بتحصل

مبروك لمرتضى ويا رب بكرة الخميس نلاقي دفعة جديدة من اللي يستحقوا فعلا يشرفوا البورتو

ويا ريت بقى فرع القناطر يشتغل بزبونتين تلاتة كده

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

رابط هذا التعليق

يعني كده براءة ولا على ذمة التحقيق ؟

أتمنى كان القرار يتضمن إفراجاً مع قطع حته من لسانه عشان يبطل شتيمة وقلة أدب ليل نهار

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

بدون زعل

أنا مبسوط بالقرار ده لإني فعلا حاسس إنه مظلوم

يمكن مرتضى له أخطاء ومشاكل كتيرة بسبب عصبيته

بس بجد أنا كل اللي أعرفه إنه راجل نضيف ومش حرامي أبداااااااا وبعيد عن الفساد والبلاوي اللي كانت بتحصل

مبروك لمرتضى ويا رب بكرة الخميس نلاقي دفعة جديدة من اللي يستحقوا فعلا يشرفوا البورتو

ويا ريت بقى فرع القناطر يشتغل بزبونتين تلاتة كده

لو مش عيب كنت عرضت لك فيديو له وهو في ميدان مصطفى محمود ماسك الميكرفون و بيحرض الناس الصيع اللي معاه عشان يروحوا يحرروا ميدان التحرير من الزبالة اللي هناك - يقصد الثوار -

لو مش عيب كنت سمعتك ألفاظ سوري قذرة بتطعن في شرف وعرض الفتيات المحترمات اللي كانوا من ضمن الثوار وكانوا بيدافعوا عن بلدهم وبيموتوا بدلاً منا جميعاً .. ومع ذلك يا سيدي تم وصفهم بأبشع ما يمكن أن توصف به فتاة أو سيدة في شرفها وعرضها وده على لسانة اللي عاوز قطعه ولسان المحيطين به من أمثالة في عبارات وكلام واضح وضوح الشمس ..

بيقى بعد ده كله براءة ؟؟؟؟ اومال مين اللي يُدان ؟؟؟

رابط هذا التعليق

أتمنى كان القرار يتضمن إفراجاً مع قطع حته من لسانه عشان يبطل شتيمة وقلة أدب ليل نهار

لا

اعتقد مرتضى ممكن يقبل السجن ولا يقبل قطع اللسان :closedeyes:

وبعدين بصراحة الفرجه عليه حلوة

رابط هذا التعليق

هناك حديث شريف للرسول كريم معناه إن من ضمن الناس الذين لن ينظر الله لهم يوم القيامة ... يعني مش عاوز يشوف وشهم ... صنف يتقية الناس في الدنيا لبذاءة لسانه وفُحش كلامة

وهذا الإنسان منهم ... فلم يسلم منه شخص من الطعن في عرضة وعرض زوجته واولادة وذمتة و و و و و

فهل هذا إنسان نافع للمجتمع ويستحق أن يعيش بيننا كده عادي ؟

رابط هذا التعليق

في ذلك اليوم الأغبر في تاريخ مصر أتذكر إن بعض الزملاء أدرجوا وصلة لهذا الفيديو .. وقامت الادارة بحذفة للفحشاء والقذارة التي يحتويها والتي أتى بها هذا الكائن الغير أدمي والغير محترم بالمرة ....

و كان هناك كائن هُلامي جاهل أخر يُدعى طلعت زكريا قالها بشياكة " يا سيدي اللي قاعدين هناك في التحرير دول ومن مصادر مؤكدة بيمارسوا مع بعض جنس جماعي "

قطع لسانك دنيا وأخرى يا بعيد يا قذر ياللي حذاء أي واحد في التحرير أنضف منكم كلكم يا أوباش ...

فقد قالها هذا المريض مرتضى بمنتهى الفجاجة وعدم الإحترام وسط جمع من النساء والرجال المؤيدين له واللي بالتأكيد هما جميعاً من عينته وما بتفرقش معاهم الحاجات دي

رابط هذا التعليق

مش كفاية يا ريس

عاوزين كمان مصادرة كرتونة السيديهات اللي معاه..عشان يرحمنا بأه شوية..منه لله اللي علمه برنامج النيرو

(( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ))

رابط هذا التعليق

بيقى بعد ده كله براءة ؟؟؟؟ اومال مين اللي يُدان ؟؟؟

الأخ الفاضل سين سين

ماينفعش نفرح كل يوم بالواردين على طرة وال15 اللي بياخدوها ونشيد بالنائب العام وغيره من رجال التحقيقات

ولما واحد ياخد براءة نعترض ونتعجب

أعتقد ان اللي أفرج عنه له أسبابه وبعد تحقيقات احنا لانعرف تفاصيلها

أما بخصوص بذائة لسانه وألفاظه الخارجة فأنا متفق معك تماما وأنا شاهدت الفيديو اللي حضرتك بتكلم عنه بل طال ايضا شخصيات خارج مصر

ماشي ممكن يتحاكم او يسأل عن ده ....بس ده موضوع تاني غير اللي كان محبوس علشانه

أنا لا أدافع عنه شخصيا رغم تمسكي إنه مش حرامي خالص ولكن زي ما بنفرح لما كل مجرم ياخد جزاءه أعتقد من حق الرجل أن يأخذ حقه ولا نريد أن نظلم أحد أو نظلم من أحد

(بالمناسبة كده لو على الألفاظ فأنا سمعت مكالمة الإعلامي الرياضي الشهير مع الصحفية واعتقد ان بها ألفاظ أكثر وقاحة) وتقبل احترامي

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

رابط هذا التعليق

تعليق على تويتر

بيقولك الافراج عن مرتضى منصور ده تجربة.. لو نجحت هيعمموها #Egypt #Jan25

آه يا خوفي

ده اللي انا كنت خايفه منه من زمان

مش ان سي دي/ مرتضى يطلع براءه.... لأ..ان فعلا بعد شويه نلاقيهم طالعين واحد وراء التاني

علشان كده انا كنت مش من انصار اننا نفرح ونقيم الافراح والليالي الملاح اول ما نسمع جُملة (فولان ......اخد 15 يوم حبس)

هات لي ودنك بقى يا سي السيد gsp_)

فاكر لما قعدت تتريق عليه في احد المشاركات بتاعتي لما قلت اني خايفه افرح وتقول (هوه ده الشعب المصري,,,يموت في العياط)

تعالى اقول لك انا بقى (بكره نقعد جنب الحيطه ...ونسمع الزيطه)

رابط هذا التعليق

الممتع في الموضوع ان اللي طلعه براءة هو CD

الراجل ده له علاقة غريبة جدا مع السيديهات

حياته كلها متبرمجة عليها

شيء عجيب فعلا

العقول الكبيرة تبحث عن الأفكار ..

والعقول المتفتحة تناقش الأحداث ...

والعقول الصغيرة تتطفل علي شؤون الناس ....

رابط هذا التعليق

كده اقدر أقول للزمالك مبروك مقدماً هاتخسروا الدوري

:sofa:

مورتا هاز نو إند

تم تعديل بواسطة mamdowh

"يا ابن آدم إنما أنت أيام كلما ذهب يوم ذهب بعضك"

الإمام العابد الحسن البصرى

رابط هذا التعليق

طعنوا فى الحكم وبكرة الجلسة

النيابة تستأنف قرار إخلاء سبيل مرتضى منصور في قضية قتل المتظاهرين

قرر المستشار سامي زين الدين قاضي التحقيقات في "موقعة الجمل"، الاستئناف على قرار إخلاء سبيل مرتضى منصور، وحدد جلسة غداً الخميس للطعن علي قرار الإفراج.

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...