اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

انتى فيييييييييييييييين يا فيروز

Farida

Recommended Posts

حدش شاف واحدة بنت مصريه و عايزة تصلح الكون و ماسكه فى ايدها عود كبريت و ماشيه تقول اياكشى تولع ...اللى يشوفها يقولها ترجع خلاص العو مشى و لما ترجع حا نعملها اللى هى عايزاه بس ترجع احسن المنتدى من غيرها وحش خالص

*اللهم انى اشكو اليك ضعف قوتى و قلة حيلتى و هوانى على الناس

*اللهم و لى امورنا خيارنا و لا تول امورنا شرارنا

* الساكت عن الحق شيطان أخرس

* الشعوب تستحق حكامها

رابط هذا التعليق

عقلى الباطن : رغم إنى بطلت آخد حبوب صداع ومهدئات .. لكن آهى برضه كانت عامله حس ..

السؤال ده كان على بالى النهارده الصبح :rolleyes: وفكرت أحط لها سطرين فى موضوع "أعضاء نفتقدهم" لكن رجعت قلت يمكن تكون بتصيف مثلا cl:

ويمكن تكون قالت .. لكن أنا ما عرفتش ..

يا ولاد الحلال ..

لو حد شافها ...

يبقى يسلم لنا عليها .. وكفاية

[وسط]!Question everything

[/وسط]

رابط هذا التعليق

اه صحيح هى فين

انا رغم انى مشترك معكم من فترة قليلة

الا انى كنت بقرا هنا كتير قبل اما اشترك وكن ملاحظ انها نشيطة جدا وارائها كانت بتعجبنى

برضه لو حد شافها يبقى يوصل لها السلام

رابط هذا التعليق

رد فى السريع المريع :rolleyes:

انا فى البحرين :o

معلش الرد ارديحى "مش عارفه بالقاف ولا بالالف" :D ومش قد المقام .. صدرونى البحرين فجاة يوم السبت الماضى و هارجع مصر المحروسه السبت القادم ان شاء الله .. bk:

وعلى راى السادات .. شكرا للذين قالوا نعم و الذين قالوا لا .. m8: واخص بالذكر الست ام نعيمه عشان قالت نعمين .. قصدى الست ام فريده و الاخ اسو و الاخ محمد و جميع الاهل و الاحباب .. وسمعونا سالمه يا سلامه .. عاوزين ايكون بيزغرد من السعاده و ايكون بيرقص يا اداره لو سمحتو cl:

تم تعديل بواسطة فــيــروز

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

تيجي بالسلامة

شكرا جزيلا يابو حميد ..:D انا محتاجه الدعوه دى بشده لان اصبت بدور برد سخيف بسبب الخروج من التكييف الى الشارع و العكس ..

شكلك بتنزلي سيستم لبنك هناك

لازم فيه حد غريب بيننا يا رجاله ... :P

الحقيقه المعلومات اللى قلتها صحيحه بس مش بنفس الترتيب ده mf-:

يعنى لو لخبطناها على بعض و رتبناها بصوره جديده نعرف اين الحكيكه :D

فوازير بقى بمناسبة قرب حلول شهر رمضان المبارك اعاده الله علينا جميعا باليمن و البركات

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

شكلك بتنزلي سيستم لبنك هناك

لازم فيه حد غريب بيننا يا رجاله ... :P

الحقيقه المعلومات اللى قلتها صحيحه بس مش بنفس الترتيب ده :D

يعنى لو لخبطناها على بعض و رتبناها بصوره جديده نعرف اين الحكيكه :P

فوازير بقى بمناسبة قرب حلول شهر رمضان المبارك اعاده الله علينا جميعا باليمن و البركات

يبقى شكلك بتنزلي بنك لسيستم هناك

أو بتنزلي هناك لسيتم بنك

أو بتنزلي بنك سيستك لهناك

:D :D mf-: صح صح

يعني تستني لما مندوبنا الكبير حشيش ينزل مصر وتروحي البحرين بالذمه دا كلام

أمانه وأنتي راجعه تجيبيلنا معاكي بحر من الأتنين وسيبلهم التاني

ترجعي بألف سلامه أحسن الأسكور بتاعك حينزللللللللل

القسوة أن ألقاك غريبا ... في وطن ناء عن وطنك

والأقسى غربة أنفاس ... بين الخلان وفي أهلك

رابط هذا التعليق

هممممممم

بما إن البنوك في البحرين متقدمة عن البنوك في مصر. يبقى بتعرفي إزاي تنزلي سيستم معين أو جديد... عشان ينزل في مصر بعد كده

أي خدمة!

:P

رابط هذا التعليق

امتى ترجعي بقى يافيروز

الاسبوع طويل جدا :P

والمنتدى من غيرك وحش قوي :D

مٌر الكلام

زي الحسام

يقطع مكان ما يمر

اما المديح سهل ومريح

يخدع صحيح ويغٌر

والكلمة دين

من غير إيدين

بس الوفا

ع الحر

رابط هذا التعليق

ترجعي بالسلامه يا فيروز احسن فعلا النتدى عايزك انا جديده يمكن بالنسبه لكم بس انتو مش جداد عليا :P

السر في مأساتنا

صراخنا أضخم من أصواتنا

وسيفنا أطول من قامتنا

رابط هذا التعليق

رد فى السريع المريع  :P

انا فى البحرين  :P

معلش الرد ارديحى "مش عارفه بالقاف ولا بالالف"  :D ومش قد المقام .. صدرونى البحرين فجاة يوم السبت الماضى و هارجع مصر المحروسه السبت القادم ان شاء الله ..  mf-:

وعلى راى السادات .. شكرا للذين قالوا نعم و الذين قالوا لا ..  :D واخص بالذكر الست ام نعيمه عشان قالت نعمين .. قصدى الست ام فريده و الاخ اسو و الاخ محمد و جميع الاهل و الاحباب .. وسمعونا سالمه يا سلامه .. عاوزين ايكون بيزغرد من السعاده و ايكون بيرقص يا اداره لو سمحتو  :D

الفاضلة فيروز

أظنك تشعرين أنك فى فسحة و ستقومين بالتسوق فى المساء و و و !!

هذا كله وارد و أتمنى لكى إقامة سعيدة فى البحرين

لكن - و على رؤوس الأشهاد - أنت مطالبة (بمعنى مطلوب منك) عند العودة أن تكتبى عن تقنية المعلومات فى البحرين و خاصة فى البنوك .... فى بلادنا فى أكبر بنوك مصر و أول بنوك إفريقيا و الشرق الأوسط ما زلنا نستعمل النحاسة و و "أضابير" طولها متر - عليك بسؤال لايتهاوس عن معنى أضابير - و يستخدمون نظام مزدوج فى القيود بمعنى التسجيل فى الورق و الدفاتر بإستخدام الكربون ثم التسجيل مرة أخرى على الحاسب الآلى الحقيقة مأساة

الفاضلة فيروز

"معلهش بقى شغل يهود يعنى تروحى البحرين و تيجى من غير ما نستفيد منك ... ده حتى ما ينفعش"

تمتعى بوقتك و كلنا فى إنتظارك

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

يادى الكسوف :D

انا والله يا جماعه مش عارفه اعبر لكم عن سعادتى الشديده بسؤالكم عنى :)

اصل الواحد هنا بردو حاسس انه وحيد فريد "مش بتاع السيما" دى صفات مش اسم شخص .. :D

هييييييه دنيا ..

داروين قال:

يعني تستني لما مندوبنا الكبير حشيش ينزل مصر وتروحي البحرين بالذمه دا كلام

أمانه وأنتي راجعه تجيبيلنا معاكي بحر من الأتنين وسيبلهم التاني

ترجعي بألف سلامه أحسن الأسكور بتاعك حينزللللللللل

ما انت عارف بقى قلت حشيش بتاع بنك و فلوس و عملات f((: اشى خضرا و صفرا لو لقانى رحت البحرين وطلبت معلومات يعنى هيقول دى داخله على طمع فاستنيت لحد ما هو نزل و انا طلعت .. ;)

بالمناسبه .. بالامس شفت البحر اللى هنا .. عارفين الملاحات اللى فى مصر اللى فى مدخل اسكندريه اللى عند العامريه ‍‍‍!! اهو البحر هنا زى كده !! مفيهوش موج !! :o حاجه مذهله ده انا قلت عمار يا مصر يا ام العجايب .. mf(

بالنسبه بقى للاسكور .. وحشنى اوى الكلام يا ناس :P .. اصل هنا طول النهار شغل ويمكن بالليل كمان .. وبعدين كل الناس يا اما هنود او فلبينيين mfb: وماتعلمتش من الزميل الهندى غير كلمه واحده : تيكا .. تيكا حاجه زى ok بس بالهندى .. امتى بقى نرجع مصر .. :D

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

مصراوى بالخارج هولمز قال : f((:

بما إن البنوك في البحرين متقدمة عن البنوك في مصر. يبقى بتعرفي إزاي تنزلي سيستم معين أو جديد... عشان ينزل في مصر بعد كده

يا جماعه حد يمشى الجدع ده من هنا .. ;) انا حاسه انى قاعده فى محطة مصر او فى محطة القمر الاصطناعى .. mf( ايوه يا سيدى هو كده صح .. :D مبروك عليك الجايزه الكبرى .. علبة بيره .. mfb: لا لا استنى اوعى تصدق

اصل فى الفندق هنا كل ما تاخد وجبه باكتر من 10 دينار يقوموا يدوك كوبون من بتاع خربش و اكسب .. وكل مره تطلع لزميلى جايزه علبة بيره وهو مش بيدخن اصلا :D .. وحتى مايقدرش يهادى بيهم اى حد من اللى اتعرف عليهم هنا فى الفندق .. وانا كسبت طبق بصل cbyb:

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

ضوء البيت عم تحكى و بتجول:

امتى ترجعي بقى يافيروز

الاسبوع طويل جدا 

والمنتدى من غيرك وحش قوي 

وحياتك يا لايت انا النهارده عيانه جدا و عينى بتدمع من اول النهار و انفى ملتهب بشده :D و ابتديت اكح كمان .. عاوزه ارجع بيتنا بقى .. تعالى لى يامّه mf(

ترجعي بالسلامه يا فيروز احسن فعلا النتدى عايزك انا جديده يمكن بالنسبه لكم بس انتو مش جداد عليا

عبير تقريبا صح؟ mfb: اظن ان ده كان اسمك فى موضوع التعارف مش كده؟

على فكره انا عجبنى اوى موضوع الطبيب البيطرى بتاعك .. خصوصا انه موضوع جاد لكن مكتوب بصيغه ظريفه و دمها خفيف .. هانت كلها يومين ان شاء الله و مصر تضلم تانى برجوعى ;)

استاذ عادل ابو زيد

الحقيقه انا باشتغل فى بنك فى مصر

وبصراحه كنت باتحرج من التصريح بهذا عشان عارفه رد فعل البعض تجاه التعامل مع البنوك فما بالنا بالعمل فيها اصلا .. :D

و انا جيت هنا لان البنك مركزه الرئيسى البحرين و نحن بسبيلنا لشراء نظام جديد لبطاقات الائتمان .. فللاسف الشديد معظم الوقت اقضيه فى شركة الكمبيوتر ولم اذهب حتى لفرع البنك الموجود هنا رغم انه يقابل الفندق الذى نقيم فيه ..

على العموم ساحاول باذن الله ان اناقش الموضوع مع من التقى بهم رغم انهم اختصاصاتهم فى الغالب فنيه وليست تجاريه او بنكيه ..

شكرا جزيلا لاهتمام حضرتك بالتعليق فى الموضوع و دعواتكم و ربنا يخليكم يا رب f((:

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

فيروز

ترجعي لنا بالسلامه

و مادام انتى فى الخليج , مش حوصيكى على كام اكله خليجى يطلعوا منك البرد ..... عليكى بما يلى

فى الصباح خبيصه و بلاليط

و على الغدا مجبوس دياى

وفى العشاء بريانى سمك

و ممكن تسلى نفسك بشوية نخى

و ادعيلى

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

فى الصباح خبيصه و بلاليط

و على الغدا مجبوس دياى

وفى العشاء بريانى سمك

ده شرب ولا حقن

Smile ...........you are in the broken hearts club

Big Zer0

رابط هذا التعليق

ترجعى بالسلامه يا فيروز

بس إوعى تنسى تجيبي لنا توكيل المشابك فى البحرين non::

م

"و من يتق الله يجعل له مخرجا" صدق الله العظيم

اللهم إنى أستغفرك من كل ذنب تبت اليك منه ثم عدت فيه

اللهم إنى أستغفرك من كل عقد عقدته لك ثم لم أوف لك به

اللهم إنى أستغفرك من كل نعمة أنعمت بها على فقويت بها على معصيتك

اللهم إنى أستغفرك من كل عمل عملته لوجهك خالطه ما ليس لك

رابط هذا التعليق

فى الصباح خبيصه و بلاليط

و على الغدا مجبوس دياى

وفى العشاء بريانى سمك

ده شرب ولا حقن

لا

الحقيقه دول تغمض عينك و تأخدهم من غير ما حد يشوفك

non::

mf(

:)

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

إخوانى اخواتى اصدقائى احبائى ..

واخيرا ..

اخيرا جدا .. هارجع مصر بكره ان شاء الله

متوقعه ناس تكون بتمصمص شفايفها وتقول دى فرحانه على وكسة ايه :huh: ومعاهم بعض الحق طبعا :huh:

المهم هذه رسالتى الاخيره من البحرين .. اتيت الآن لآخذ الهارد ديسك اللى عليه شقى عمرى .. على راى نور الشريف .. يعنى خلاص الاكل اللى مش معروف كنهه اللى قضيت معاه اسبوع كامل هاترحم منه و لله الحمد .. و البرد ايضا فى سبيله الى الزوال بعد ما انتقمت نوم النهارده rs: كل شكرى للكاست معانا فى الاستوديو و اتمنى لكم نوما سعيدا و احلاما هادئه ;)

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...