اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

25 يناير ... موعد المصريين (6)

Recommended Posts

انا زهقت ويأست

لا اظن انه هايمشي

لا اظن

طب

خليك cl:

:hysterical: :hysterical: :hysterical:

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

• الردود 390
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الأيام الأكثر مشاركة

انا زهقت ويأست

لا اظن انه هايمشي

لا اظن

طب

خليك cl:

:hysterical: :hysterical: :hysterical:

شوفتي الراجل بتاع حقوق الانسان قال ايه علي الجزيره من شويه

1-هناك اسلحه جديده وقنابل محرمه ارسلت امس من اسرائيل ليبدأو استعمالها من بكره

2-كان في حالات اغتصاب واختطاف امبارح لكن الناس خايفه تتكلم

شوفتي الناس الميته في اسكندريه الراجل بيقول ظابط المباحث ضرب ابنه في منتصف جبهته من مسدسه يعني مش رصاصه طايشه

وكل ده والبقره مطنشه

اذا الشعب يوما اراد الحياه

فلابد ان يستجيب البقر:sad:

رابط هذا التعليق

حاجة لازم اقولها

و مفرحاني اوي ا وي اوي

صاحبة العمارة عند اختي في مصر الجديدة

عندها ولد واحد

منزلاه في عز البرد يا حبيبي

واقف بطل مع الشباب اللي في الشارع عشان يحموا الأهالي

هذا الشاب الصغير

مسيحي

و 90% من سكان ال 30 شقة مسلمين

كان ممكن حتى تقول ده ابني الوحيد

و متخليهوش ينزل

الشاب المسيحي ده

وحيد مامته

هو و اللي زيه - بعد ربنا سبحانه و تعالى- بيحموا أختي و بنتها اللي لوحدهم و معاهمش رجالة

الفتنة الطائفية كانت أكذوبة كبرى عيشنا فيها النظام

اللهم أرنا في هذا النظام الفاسد عجائب قدرتك

آآآآآآآآآميييييييييييييييييين

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

انا النهارده حزين

لا قلبي هو اللي حزين

انا كنت ماشي في الشغل ومطاطي راسي والسعوديين كل واحد يقولي ربنا معاكم غمه وتنزاح زي مايكون اليهود محتلين بلدي

كنت باشتري حاجات من بنده النهارده

شايف الحزن في وجوه كل المصريين

سمعت واحد سعودي ومراته بيقولها شوفتي ياعيني المصريين شكلهم عامل ازاي

انا فعلا حزبن

لا لا قلبي هو اللي حزين

رابط هذا التعليق

1 - نفسنا مش قصير اوي كده

2 - رافعين راسنا قدام كل الدنيا اننا نزلنا وبنحارب من غير سلاح جيش وشرطه و بلطجيه ماسكينلنا سنج

واحنا من غير سلاح واقفين رجاله قصاد كل دول

3- نفسنا مش قصير يا اوز وبالنا طويل والحريه مش بتيجي في نص ساعه لأ

4 - انا مش عارف بكتب نقط ليه كان ممكن اتكلم على طول بس اهي حركه لشد الانتباه وخلاص!!

5 - مش امريكا اللي حتقول للملايين دي ايه الخطوات المقبله ,, احنا زي ما احنا معتصمين وفي حالة عصيان مدني ومش حنتوقف عن ترديد يسقط حسني مبارك

6 - البرادعي هو اففضل المتاح حاليا لتمثيلنا امام العالم وفي مفاوضاتنا مع الحكومه هو منظم وعقليته خارقه في المفاوضات

7 - مطالبنا هي اوكي بقاء الرئيس حتى الانتخبات الرئاسيه نوفمبر المقبل لكن :

8 - تعديل المادتين 76 و 77 من الدستور للسماح لكل المستقلين بالترشح المباشر لمنصب الرئيس

9 - انتخابات الرئاسه تجرى تحت اشراف دولي مباشر من الامم المتحده والاتحاد الاوروبي وبمراقبة منظمات حقوق الانسان والفرز يكون تحت اشراف دولي

10 - لا يترشح مبارك للانتخابات المقبله ,,

تاني حقول محتاجين نفس طويل والبرادعي افضل المتاحين ليس للرئاسه ولكن لحمل مطالب الشعب

وتاني حقول ماحدش في اي دوله عربيه وقف وقفة رجوله زي اللي وقفناها دي ولا يقدر يقول بم يبقى كل مصري يفتخر ويرفع راسه فوق السحاب ,,

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

صدقنى يا استاذ محمد انا اكتر واحدة اتمنى البرادعى بصراحة راجل محترم

لكن مش عارفة ليه اول شفته نهاردة حسيت انه نزل من مستواه او انه بيصيد فى المية العكرة

مع انه هو اكبر من كدا هو راجل له تاريخ مشرف فى الحرية والديمقراطية وغنى عن التعريف وله حصانة دبلوماسية

ما عجبنيش نهاردة انه ينزل بميكرفون فى الميدان مش عارفة ليه اتنرفيزت

استاذتي اغابي

لا اعرف حقيقة لماذا كل هذا الهجوم على هذا الرجل ..

عندما كان بالخارج قال الكثير انه بعيد عن المظاهرات و يكتفي بشحن الجو والمظاهرين وهو مريح برة مصر

وعندما عاد ودخل لقلب قلب المظاهرات برضو بينرفز

اعتقد يا سيدتي ان المشكلة ليس في شخص البرادعي نفسه بقدر ما هي رغبة الجميع ان لا يظهر اي شخص وكأنه المحرك الوحيد لهذه الثورة

ايا كان

لا اعتقد ان البرادعي قد نسب لنفسه في اي وقت انه هو المحرك الوحيد او الرئيس لكل هذه التحركات

لكن جمال الحركة الشعبية التي صمت كل الاطياف يجعل الكل لا يرغب ان يحملها لشخص بعينه

،، مع اجمــل تحيـــاتي

الســــاري

رابط هذا التعليق

انا النهارده حزين

لا قلبي هو اللي حزين

انا كنت ماشي في الشغل ومطاطي راسي والسعوديين كل واحد يقولي ربنا معاكم غمه وتنزاح زي مايكون اليهود محتلين بلدي

انا فعلا حزبن

لا لا قلبي هو اللي حزين

شفت بقى

اهو كل ده من العنب المفعص اللي مانتاش راضي بيه

لا بجد

ايه يا أستاذ اوزوزو اللي بتقوله ده

حزين ايه و مطاطي ايه؟؟

ده انت ان مفرحتش دلوقتي حتفرح امتى امال؟؟

و مطاطي ليه يا باشا؟؟

يا نهار أبيض

ده الايام دي تحديدا هي أيام رفع الرأس

مبتشفش لما البوليس يحاصر العصابة و رئيس العصابة يفضل يهاجم لآخر لحظة

و ممكن ياخد رهينة يحاول يفلت بيها

مفيش عصابة بتسلم أبدا

لازم يحاولوا الهرب لآخر نفس

هي دي طريقة المجرمين

اللا مبارك بيحاول يلعب بالكروت كلها لآخر نفس

و الاشاعات دلوقتي لازم ناخد بالنا منها كويس اوي

و منخافش ابدا

و لا نسمح للاحباط يخش جوانا

نعمل لجان شعبية داخل نفوسنا لمنع تسرب اليأس إليها

لو فقدنا اليقين بالله

حنضيع بجد

ربنا مستحيل يخذلنا

مستحيل

مستحيل

مستحيل

يارب نحسن بك الظن

يارب نحسن بك الظن

يارب نحسن بك الظن

أعد شحن طاقتك

حدد وجهتك

و اطلق قواك

رابط هذا التعليق

قال الله تعالى في حديث قدسي

( أنا عند ظن عبدي بي فليظن بي ما شاء........... )

نستطيع تغيير حياتنا بهذا الحديث من الان

مع الأخذ بالأسباب............

رابط هذا التعليق

انا النهارده حزين

لا قلبي هو اللي حزين

انا فعلا حزبن

لا لا قلبي هو اللي حزين

{و لا تهنوا و لا تحزنوا و أنتم الأعلون إن كنتم مؤمنين * إن يمسسكم قرحٌ فقد مس القوم قرحٌ مثله و تلك الأيام نداولها بين الناس}

{و لا تهنوا في ابتغاء القوم إن تكونوا تألمون فإنهم يألمون كما تألمون و ترجون من الله ما لا يرجون و كان الله عليماً حكيماً}

،، مع اجمــل تحيـــاتي

الســــاري

رابط هذا التعليق

فعلا الواحد قلبه حزين...احنا كنا برده في بنده انهاردة

وقلت لجوزي فيه جو كآبة منتشر في المكان...لإن المصريين اللي كانوا بيعملوا ليه حس وروح كلهم شاحبين الفترة دي وماشيين ساكتيين!!!

القلب حزين علشان هوا بعيد...زائد القلق على الأهل والاصحاب والجيران وعلى مصر حبيبتنا كلنا

ربنا يجمعنا على خير يا مصر يا حبيبتي

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...