اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

هل الحشيش ماده مخدره؟

Recommended Posts

بالمناسبة

ليه أرتبط إسم النيلة الحشيش بالذات بالإبداع ؟

وإذا كنا مش هانتكلم عن ناس ميتين ربنا يرحمهم

لكن ممكن نتكلم عن ناس عايشين وبيجاهروا بشرب الحشيش في اي مناسبة زي احمد فؤاد نجم اللي بيعترف بذلك وبيقول دايماً ياريت جمهوري يسامحني لإني مش قادر أبطل ..

يا عم أطلب من ربنا يسامحك بس ويولع الجمهور

نعود مره أخرى

هاتكلم عن مصر ..

في مجال الأدب والموسيقى .. وخصوصاً الموسيقى .. في إبداعات ساعا ت بأقول لنفسي مش ممكن الروائع دي تطلع من شخص فايق أو عادي بمعنى أصح

مش هاذكر برضوا أسامي ... لكن فعلاً إيه علاقة الحشيش والسُطل بالأبداع ؟

بالتأكيد قد تكون علاقة لحظية مؤقتة .. لكن كترها وطول الفترة الزمنية بتؤدي بالإنسان إلى إنه يبقى عبارة عن خيال مآته ....

على فكره ده بيحصل له كده في كل حاجه ... حتى بتُعجل بالقضاء على قدراته الجنسية وما بيبقاش له لازمه ..

بعد ما كان بيقول في الأول إنه هايبقى سبع لو تناول مثل تلك الموبقات .... لكن هي برضوا مجرد نشوى مؤقته وبعد فترة قصيرة بيبقى سبعه ويقول ياريت اللي جرا ما كان .. لأن زي ما قلنا أكتر جهاز بيتأثر هو الجهاز العصبي

كذلك إذا كانت بتُحدث بعض النشوى الحسية العقلية عند بعض المبدعين المُبتلين ... فهي بالتأكيد كما قلنا شيء مؤقت يزول بسرعة لكن يترك أثاراُ مدمرة وفي بعض الحالات بيبقى مستحيل إصلاح ما فسد

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

• الردود 56
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

عشان تتأكد .. اعمل سيرش على جوجل وشوف بنفسك ما هو البانجو وما هي الماريجوانا ..

ما أعرفش فرق السعر جه منين .. لكن برضوا الماريجوانا مش هاتقارن حتى في أمريكا بأسعار الهيرويين مثلاً .. لإن سعرها مازال زهيداً وتلاقي الناس اللي بيكحوا تراب هما اللي بيشربوها وخصوصاً المناطق اللي بيسكنها الزنوج

بس برضوا البت باريس دي عملت كده ليه .. وإشمعنى الماريجوانا ؟

ما عندها الهيروين والكوكايين بتاع الناس الكلاس وممكن تشم براحتها لحد ما وشها يبقى عامل زي فردة الكاوتش ؟

لكن الظاهر إنها تجربة قررت أن تخوضها بغض النظر عن التكلفة ...

على فكره يا زهيري .. دي أعلنت في وسائل الإعلام إنها بتدور على رجل يحتويها ويتزوجها .... جاي في المصلحة دي ولا هاتقولي دي شمامه وبطيخه وماليش في السكة دي ؟

رابط هذا التعليق

الماريجوانا حاجه تانيه خالص غير البانجو

خلص الكلام

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

وأنا بأقول عنبو هو اللي هايجيب الخلاصة لأنه صاحب دماغ عاليه ومزاجه دايماً عنب :)

حتى أنت يا عنبو

طب

خدوا دي

ما هي الماريجوانا ( البانجو ) ؟ و ما أنواعها المختلفة ؟

الماريجوانا هي خليط أخضرو بني و رمادي من الأوراق المجففة والمقطعة مع بعض البذور والسوق والأزهار من نبات القنب. للماريجوانا اكثر من 20 اسما بين اوساط الشباب المختلفة, فهي الويد و الهاش و العشب و الماري جان الخ.

الحشيش وزيت الحشيش هما نوعان اشد قوة من الماريجوانا ( البانجو ) العادية.

كل انواع الماريجوانا تغيب العقل. بمعنى أخر, تعمل الماريجوانا على تغيير طريقة عمل المخ. لإحتوائها على مادة (THC delta-9-tetrahydrocannabinol ) و هي المادة الكيميائية الفعالة الرئيسية في الماريجوانا, كما تحتوى الماريجوانا على 400 مادة كيميائية أخرى. يعتمد تأثير الماريجوانا على مدى قوة و كفاءة مادة الTHC المستخدمة. قوة مادة الTHC زادت منذ عام 1970 الى عام 1980 الا انها ثابتة منذ منتصف الثمانينات.

الى متى يظل تأثير الماريجوانا ( البانجو ) في جسد المستخدم ؟

وبرضوا أكتب في جوجل ما هي الماريجوانا ؟

وشوف الكلام اللي فيه الخلاصة

رابط هذا التعليق

وأنا بأقول عنبو هو اللي هايجيب الخلاصة لأنه صاحب دماغ عاليه ومزاجه دايماً عنب :)

حتى أنت يا عنبو

طب

خدوا دي

ما هي الماريجوانا ( البانجو ) ؟ و ما أنواعها المختلفة ؟

الماريجوانا هي خليط أخضرو بني و رمادي من الأوراق المجففة والمقطعة مع بعض البذور والسوق والأزهار من نبات القنب. للماريجوانا اكثر من 20 اسما بين اوساط الشباب المختلفة, فهي الويد و الهاش و العشب و الماري جان الخ.

الحشيش وزيت الحشيش هما نوعان اشد قوة من الماريجوانا ( البانجو ) العادية.

كل انواع الماريجوانا تغيب العقل. بمعنى أخر, تعمل الماريجوانا على تغيير طريقة عمل المخ. لإحتوائها على مادة (THC delta-9-tetrahydrocannabinol ) و هي المادة الكيميائية الفعالة الرئيسية في الماريجوانا, كما تحتوى الماريجوانا على 400 مادة كيميائية أخرى. يعتمد تأثير الماريجوانا على مدى قوة و كفاءة مادة الTHC المستخدمة. قوة مادة الTHC زادت منذ عام 1970 الى عام 1980 الا انها ثابتة منذ منتصف الثمانينات.

الى متى يظل تأثير الماريجوانا ( البانجو ) في جسد المستخدم ؟

وبرضوا أكتب في جوجل ما هي الماريجوانا ؟

وشوف الكلام اللي فيه الخلاصة

البانجو والماريجوانا ممكن يكونوا من نفس الفصيله ولكنهم مختلفين عن بعض

والدليل على ذلك ان دماغ البانجو تختلف تماماً عن دماغ الماريجوانا

عنبو مسؤل الجوده والتخطيط فى قهوة سين سين للكيف والحشيش والخمره لا ياعم الحج

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

كنت بأدردش مع سواقين نقل تقيل وتريلات وما شابه

نوع من أنواع المعرفة التي لا تضر

وده بالمناسبة قبل ما أنسى سبب كبير من اسباب الحوادث

ناس منهم بيحلفوا لي وأنا عارف إنهم صادقين .. إنهم بيفضلوا 3 أيام صاحيين أو زي ما بيقولوا " 3 أيام على الدريكسيون "

وده ببساطه لأنهم بيفقدوا الأحساس بالزمان والمكان نتيجة الأفيون اللي بيتعاطوه ...

ونظراً لأن كثير منهم بيبقى سفرهم طويل ... اعرف ناس هنا سواقين تريلات شغالين بين الدول ... بيقعدوا شهر وأكثر في الرحلة ... فبيظن إن الأفيون أو الحشيش بيساعده على زيادة التحمُل والسهر

طب الحوادث بتحصل منين ؟

طبعاُ بنسمع كلنا بعد الحادث لما يحصل بالذات من فم سواقين البلاوي دي " والله ما شوفته "

دي حقيقة على فكره

فإلى جانب إنه راكب وحش عالي وعربيات كتيره ما بتجيش لحد الدوبل اللي عنده .... اللي بيحصل بقى إن الأفيون والحشيش بيغيروا عنده أبعاد الأشياء وممكن العربية اللي جانبه تبقى صورتها في مخه زي النملة أو ممكن ما يشوفهاش أصلاً ..

عشان كده لما يحضنها عالطريق ويفرتكها ... بيبقى معذور لأن المخدرات لحست دماغه ... وما فيش رقابة عليهم طبعاً بالرغم من الكوارث اليومية اللي بيعملوها

رابط هذا التعليق

البانجو والماريجوانا ممكن يكونوا من نفس الفصيله ولكنهم مختلفين عن بعض

والدليل على ذلك ان دماغ البانجو تختلف تماماً عن دماغ الماريجوانا

عنبو مسؤل الجوده والتخطيط فى قهوة سين سين للكيف والحشيش والخمره لا ياعم الحج

منك لله يا عنبو ، والله العظيم أنا كنت هموت على نفسي من الضحك على الوظيفة الجديدة بتعتك :)

الله يسهلكم يعم .. سهم الدولاب بتعكم زي النار اليومين دوول في البورصة :roseop:

رابط هذا التعليق

بالمناسبة

ليه أرتبط إسم النيلة الحشيش بالذات بالإبداع ؟

وإذا كنا مش هانتكلم عن ناس ميتين ربنا يرحمهم

لكن ممكن نتكلم عن ناس عايشين وبيجاهروا بشرب الحشيش في اي مناسبة زي احمد فؤاد نجم اللي بيعترف بذلك وبيقول دايماً ياريت جمهوري يسامحني لإني مش قادر أبطل ..

يا عم أطلب من ربنا يسامحك بس ويولع الجمهور

نعود مره أخرى

هاتكلم عن مصر ..

في مجال الأدب والموسيقى .. وخصوصاً الموسيقى .. في إبداعات ساعا ت بأقول لنفسي مش ممكن الروائع دي تطلع من شخص فايق أو عادي بمعنى أصح

مش هاذكر برضوا أسامي ... لكن فعلاً إيه علاقة الحشيش والسُطل بالأبداع ؟

وانا اتسأل معك فعلا ما هي العلاقة بين الحشيش والابداع في المجال الفني (موسيقي - أدب - غناء -شعر )

مسمعناش عن عالم فيزياء او كيمياء محشش مع ان ده قمة الابداع (قصدي الفيزياء والكيمياء مش الحشيش)

ولو تخيلنا مثلا مثلا عالم من دول ضرب انفاس هل هيزيد ابداعة

سؤال ايه علاقة الموضوع بالاستشارات الطبية والنفسية وهل نفسية دي جاية من نفس

يا قدس يا سيدتي معذرة فليس لي يدان ،

وليس لي أسلحة وليس لي ميدان ،

كل الذي أملكه لسان ،

والنطق يا سيدتي أسعاره باهظة ، والموت بالمجان ،

سيدتي أحرجتني، فالعمر سعر كلمة واحدة وليس لي عمران ،

أقول نصف كلمة ، ولعنة الله على وسوسة الشيطان ،

جاءت إليك لجنة، تبيض لجنتين ،

تفقسان بعد جولتين عن ثمان ،

وبالرفاء و ا لبنين تكثر اللجان ،

ويسحق الصبر على أعصابه ،

ويرتدي قميصه عثمان ،

سيدتي ، حي على اللجان ،

حي على اللجان !

رابط هذا التعليق

مسمعناش عن عالم فيزياء او كيمياء محشش مع ان ده قمة الابداع (قصدي الفيزياء والكيمياء مش الحشيش)

ولو تخيلنا مثلا مثلا عالم من دول ضرب انفاس هل هيزيد ابداعة

سؤال ايه علاقة الموضوع بالاستشارات الطبية والنفسية وهل نفسية دي جاية من نفس

أنا حاسس إننا هانتقفش برابطة المعلم في الموضوع اللي دخانه عبى الدنيا وما بقتش شايف قدامي وشارب سيجارة بني وحاسس إن دماغي بتاكلني .. :)

-----------

في إعتقادي إن الأدب والموسيقى بيبقى نتاج مجهود ذهني فقط

عكس الكيميا والفيزيا والطب مثلاً اللي بتبقى نتاج مجهود ذهني وبدني أيضاً وعاوزه تحكم في الأعصاب ...

عشان كده بعض الموسيقيين والأدباء المبدعين - مش كلهم على الإطلاق .. مستحيل نقول كده - المخدرات دي بتعمل معاهم حالة دماغية غير مُنظمة .. فبيبقى إلى جانب موهبته الأساسية . بتبقى بقى بعد الدماغ دي .. موهبه جامحه

برضوا مش هانذكر أسامي .. واحد منهم الله يرحمه بقى عمل ديوان شعر كامل مش ممكن ليس له مثيل في التاريخ ... أينعم هو ديوان قليل الأدب ويخدش الحياء بطريقة بشعة من أول إسمه إلى حد محتواه .. لكن لازم برضوا تقف وتقول إيه الدماغ دي ؟

وأعرف موسيقيين من ببنهم - رحلوا عن عالمنا - كان فنهم سابق عصرهم ... وتحس إن في جن كان لابسه وهو قاعد شغال الحاجات دي...

لكن كانت المحصلة النهائية إن عمرهم أنتهى بدري بدري

رابط هذا التعليق

احلى حاجه استفدتها من التوبيك ده حاجتين

اولا شكل الحشيش الي عشت عمري كله متخيلاه حاجه كده زي الملوخية الناشفة المطحونة وثانيا ان الي عنده شاب في عمر الزهور ينصحه ان كان ولابد يعني خليك في الحشيش وبلاش البانجو

صح كده يامعلمين ؟

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

برضوا مش هانذكر أسامي .. واحد منهم الله يرحمه بقى عمل ديوان شعر كامل مش ممكن ليس له مثيل في التاريخ ... أينعم هو ديوان قليل الأدب ويخدش الحياء بطريقة بشعة من أول إسمه إلى حد محتواه .. لكن لازم برضوا تقف وتقول إيه الدماغ دي ؟

انا اعرفه جيدا

برضوا وانا كمان مش هاذكر اسامي ..... رئيس دولة كان بيحط الحشيش في البيب عرفينه بتاع عنق الزجاجة .... وبتاع فكوا الحزام

هنا يتبادر سؤال هل توفير الحشيش وفك الحصار الشرطي عنه احسن و مفيد للشعب ولا البانجو

علي الاقل البوليس مش هيمسك واحد وبلعه طوربة حشيش ويقولك اختناق ..... استحاله

بس ممكن تقول انه ابتلع قرش حشيش وحصله هبوط في الدورة الدموية..... سعتها نصدق الكلام

بس لما يبلع كيس بانجو تبقي مش مبلوعة

شوفتوا الحشيش مفيد الزاي

اولا شكل الحشيش الي عشت عمري كله متخيلاه حاجه كده زي الملوخية الناشفة المطحونة وثانيا ان الي عنده شاب في عمر الزهور ينصحه ان كان ولابد يعني خليك في الحشيش وبلاش البانجو

صح كده يامعلمين ؟

وجب يامعلم

مساء الخيييييييييييييييييييييييييير

كل الذي أملكه لسان ،

ويسحق الصبر على أعصابه ،

ويرتدي قميصه عثمان ،

سيدتي ، حي على اللجان ،

حي على اللجان !

رابط هذا التعليق

ا

لكوكايين مُخدِّر قوي يستخرج من أوراق شجيرة الكوكا التي تنمو في أمريكا الجنوبية. وتمنع كثير من البلاد جلب الكوكايين وتصنيعه واستخدامه لغير الأغراض الطبية، إلا أن بعضهم يحصلون عليه بشكل غير قانوني، ويتعاطونه لما فيه من تأثير مخدِّر. يشكل الكوكايين خطرًا على الذين يشعرون برغبة قاهرة في استخدامه والاعتماد عليه.

ويستخدم الكوكايين في العلاج استخداما محدودا جدًا. إذ تنصح به فئة قليلة من الجراحين كمخدر موضعي ـ أي مخفف للألم ـ في أثناء عمليات جراحية بعينها. وهم يفضلون الكوكايين لما له من تأثير في انقباض الشرايين الصغيرة مما يقلل من النزيف أثناء الجراحة بالإضافة إلى تقليل الإحساس بالألم.

ازداد سوء استعمال العقاقير بسرعة كبيرة منذ السبعينيات من القرن العشرين. وينشُد معظمُ مَن يتعاطَوْن المخدر الشعور بالسعادة البالغة، فيما يعرف بالنشوة التي تدوم لفترة قصيرة بعد تعاطيه. ويتعرف الكثيرون على المخدرات في جلسات اجتماعية، ثم يبدأون في تعاطيه تشبّها بأقرانهم.

والكوكايين غير المصرَّح به مسحوق أبيض يتكون من هيدروكلوريد الكوكايين ـ وهو المكون النشط ـ مختلطا مع غيره من المكونات. والطريقة الشائعة في تعاطي الكوكايين هي شم كمية صغيرة، حيث يتم امتصاصها بالغشاء المبطن للأنف. ويلجأ بعض من يتعاطَوْن الكوكايين إلى حقن أنفسهم بالمخدر في الوريد من أجل تأثير أكثر سرعة وأشد قوة. وهذا التأثير نفسه، وربما بقوة أكبر، يحدث عند تدخين نوع من الكوكايين اسمه القاعدة الحرة. كما أن هناك كوكايين التدخين وهو على شكل أقراص شديدة التأثير تسمى المتفوق. والحقن بالكوكايين وتدخينه وراء عدد كبير من حالات الطوارئ المتعلقة بالمخدرات

مقتبس من موقع الموسوعه الشامله

ولى تعقيب

تم تعديل بواسطة من بعيد

من قال لا اعلم فقد افتى

رابط هذا التعليق

اعتقد و بدرجه تصل الى مرحلة اليقين ان الحشيش النقي لا يختلف عن اي ترانكلايزر بيتباع في الصيدليات

اذا احسن استخدامه بطبيعة الحال

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

اعتقد و بدرجه تصل الى مرحلة اليقين ان الحشيش النقي لا يختلف عن اي ترانكلايزر بيتباع في الصيدليات

متفق معاك إلا في إختلاف بسيط وهو إن

الايكولايزر بيظبط الصوت ..

والحشيش النقي بيظبط الدماغ

لكن لو ما كانش صيدلي شاطر يظبط لك الايكولايزر ده .. ممكن تنشز ودماغك يبقى فيها أصوات غريبة وخبط ورزع ...

أما عن حُسن الأستخدام .. فده محتاج تقنين للموضوع بحيث يتصرف قرش حشيش لكل مواطن على بطاقة التموين الذكية ... وبكده ندهول الناس وما نخلهمش يفكروا في حاجه .. ويشوفوا الحياة وردية .. وكمان نوفر الفلوس اللي بتتصرف على إدارة مكافحة المخدرات .. ونُحول الجعافرة وكوم السمن - معاقل المخدرات في مصر - إلى منتجعات سياحية - زيرورتس يعني - لراغبي الأستجمام

رابط هذا التعليق

انا واخد اتنين ترانكلايزر و شارب حجرين معسل تفاح و آخر روقان وامواج هادئه و احلام سعيده و كل حاجه فل

معاكوا يا فلانه هانم

ايه حكايتك مع الترانكلايزر يا استاذ زهيري والاقتباس التاني كان في الموضع ده هل مراتك صديقتك

معلش اصل الحشيش بيعمل تهيؤات وحاجات وحشة كتير ويحسسك انك عالي فوق السحاب وكمان ممكن تمطر

صباحكو زهرة الخشخاش لفان جوخ

من غير حجرين ع الشيشة

اسمع وشوف الفن وصل لغاية فين مع السطل

كل الذي أملكه لسان ،

ويسحق الصبر على أعصابه ،

ويرتدي قميصه عثمان ،

سيدتي ، حي على اللجان ،

حي على اللجان !

رابط هذا التعليق

متفق معاك إلا في إختلاف بسيط وهو إن

الايكولايزر بيظبط الصوت ..

والحشيش النقي بيظبط الدماغ

لكن لو ما كانش صيدلي شاطر يظبط لك الايكولايزر ده .. ممكن تنشز ودماغك يبقى فيها أصوات غريبة وخبط ورزع ...

أما عن حُسن الأستخدام .. فده محتاج تقنين للموضوع بحيث يتصرف قرش حشيش لكل مواطن على بطاقة التموين الذكية ... وبكده ندهول الناس وما نخلهمش يفكروا في حاجه .. ويشوفوا الحياة وردية .. وكمان نوفر الفلوس اللي بتتصرف على إدارة مكافحة المخدرات .. ونُحول الجعافرة وكوم السمن - معاقل المخدرات في مصر - إلى منتجعات سياحية - زيرورتس يعني - لراغبي الأستجمام

يا عم اصحى معايا و ركز

اللي انت بتتكلم عنه ده اللي هو الابيتايزر و ده نوع من النباتات بتنبت في افريقيا الوسطى و فيتنام

انما اللي انا كنت بتكلم عنه بقى اللي هو الومينايزر (حقولك عليها ع القهوه بقى ) :blush2:

انا واخد اتنين ترانكلايزر و شارب حجرين معسل تفاح و آخر روقان وامواج هادئه و احلام سعيده و كل حاجه فل

معاكوا يا فلانه هانم

ايه حكايتك مع الترانكلايزر يا استاذ زهيري والاقتباس التاني كان في الموضع ده هل مراتك صديقتك

معلش اصل الحشيش بيعمل تهيؤات وحاجات وحشة كتير ويحسسك انك عالي فوق السحاب وكمان ممكن تمطر

صباحكو زهرة الخشخاش لفان جوخ

من غير حجرين ع الشيشة

اسمع وشوف الفن وصل لغاية فين مع السطل

والله يابو محمد الدنيا بقت صعبه و لازم الواحد يتحايل عليها بشوية ايكولايزر :flr1:

طبعا اي حاجه مخدره اكيد مش كويسه

و مهما كانت ايجابيات الحشيش حتى و لو كان نقي فبالتأكيد له سلبيات

تماما كالأدويه المهدئه

اما و شربت حجرين ع الشيشه و الفن المعاصر فأنا اطلقت عليه لقب فن المعسل (يعني فن زي السكر ما تفهمنيش غلط) :blink:

تم تعديل بواسطة mzohairy

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

انا متفق معاك يا زهيري في النقطه دي reading.gif

Socrates : virtue is knowledge

أمنمؤبي:لا تمنع أناسا من عبور النهر إذا كان في قاربك مكان ,خذ الأجر من الغني ورحّب بمن لا يملك شيئاً

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• Guest خبير مش اجنبي
      0
      فيديو قصير عن تفعيل قانون الحشيش في كندا او الماريجوانا  من قناه يوتيوب خبير مش اجنبي     
    • Guest سلوى
      0
      تحيه للكلب"بحر" احد حراس مصر التابعين لسلاح الكلاب البوليسية بوزار الداخليه..و الذى تصادف وقوفه بكمين كان يمر به  قاضي بسيارته ..ونظرا لان القاضي معه حصانه تمنع من  التعرض له..فقد سمح له الكمين بالمرور ورفع الحواجز الحديديه له.. الا ان "بحر" كان له رائ اخر ولده اليه حاسة الشم القويه التى يتمتع بها- بحر تأكد بما لايدع مجالا للشك ان سياره القاضي بها مخدرات فأستمر ينبح نباحا قويا قاصدا الهجوم على سياره القاضى بينما حارسه يشده بقوه ممسكا به من سلاسله ناحية السياره -وضباط الشرطه المرابطين بالمكان غ
    • 16
      خبر استفذني أوي ع الصبح أول ما قريته .... بس كده فعلا نطمن علي مستوي التعليم في مصر :blink: انه دايما ً هيكون في العالي .... لأن القائمين عليه من أصحاب المزاج العالي :blink: اللي يستفزك أكتر ان البيه مدرس المجال الصناعي بيصلح ويلمع حذاء مدرسة الانجليزي :rolleyes: فعلا .... حاجة تغيظ ع الصبح رابط الخبر
    • 17
      اريد ان اعرف اسم الماده الخاصه بلزق السيراميك علي المحاره وكم سعرها و اين يمكن ان اجدها في مصر و هل هذه الطريقه مجديه عن الطريقه القديمه ؟
  • أضف...