اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتـظرين الفايـل نمبـر - كيبـــك 2010-2011

Recommended Posts

شكرا جدا علي الر د بس مين ناديه فلافل واوصلها ازاي .اما بخصوص مسيو عصام انت بتقول انه غالي في حدود كام يعني وهل الاتنين دول للتحضير للمقابله فقط ولا لتعليم الفرنساوي

رابط هذا التعليق

• الردود 1.5k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

سلامى على الجميع

كان عندى فكرة كدة بخصوص موضوع الفرنساوى

احنا ممكن نبحث عن اصدقاء فى بلاد اخرى يتكلموا فرنسى طبعا و نطلب منهم اننا نتكلم عبر السكى بي skypeو نتبادل الغات مع بعض

اعتقد ان المحادثة هي اسرع طريقة لتعليم اللغة. انا عن نفسى بحاول اعمل كدة و بالفعل وجدت ناس عندها استعداد للموضوع دة و لاكن لسة مفعلناش الموضوع و دة كن عن طريق الفيس بوك.

رابط هذا التعليق

الاضافات الجديدة لليستة

اولا

تم اضافة تاريخ استلام اجاوو للفايل نمبر والف مبروووووك

ثانيا

اضافة تاريخ ارسال الملف لكل من الطنملى وجون وانشالله تستلمو قريبا الفايل نمبر

لستة المنتظريين الفايل نمبر الجديدة

1-احمد مـدحت 27/07/2010 تاريخ ارسال الملف مبرووووك اتسحبت الفلوس فى اكتوبر وفى انتظار الفايل نمبر

2- ســــيرجى 13/09/2010

3- سكـــــرة 14/09/2010 تاريخ ارسال الملف - مبرووووك استلم الفايل نمبر بتاريخ 14/12/2010

4- مانو برنس 21/09/2010

5 - مستر زوزو 22/09/2010 تاريخ ارسال الملف - مبرووووك استلم الفايل نمبر بتاريخ 01/12/2010

6- منتال 23/09/2010 تاريخ ارسال الملف مبرووووك اتسحبت الفلوس فى نوفمبر وفى انتظار الفايل نمبر

7- امير عادل 27/09/2010

8-باسم طوبيا 03/10/2010 تاريخ ارسال الملف - مبرووووك استلم الفايل نمبر بتاريخ 31/12/2010

9-هانى يعقوب 05/10/2010

10-امـير مرقص 05/10/2010

11- اجوو 07/10/2010 تاريخ ارسال الملف - مبرووووك استلم الفايل نمبر بتاريخ 04/01/2011

12-اغــابــي 07/10/2010

13- صـــوفـيا 12/10/2010

14-يوسف فوزى 30/10/2010

15- بيتوشيشي 01/11/2010

16- اخت هانى دلت 26/11/2010

17- المحظــــــوظ 21/12/2010

18-29/12/2010 جــــــون

19-12/01/2011 الطنمــــلى

اية يا اغابى انا وقعت من اللستة لية انا كنت قبل كدة رقم 17 انا كنت بقولك عدلى لى تاريخ ارسال الملف 28\11 مش تشيلينى من الليستة

و شكراا

رابط هذا التعليق

الاضافات الجديدة لليستة

اولا

تم اضافة تاريخ استلام اجاوو للفايل نمبر والف مبروووووك

ثانيا

اضافة تاريخ ارسال الملف لكل من الطنملى وجون وميشيل فارما وانشالله تستلمو قريبا الفايل نمبر

لستة المنتظريين الفايل نمبر الجديدة

1-احمد مـدحت 27/07/2010 تاريخ ارسال الملف مبرووووك اتسحبت الفلوس فى اكتوبر وفى انتظار الفايل نمبر

2- ســــيرجى 13/09/2010

3- سكـــــرة 14/09/2010 تاريخ ارسال الملف - مبرووووك استلم الفايل نمبر بتاريخ 14/12/2010

4- مانو برنس 21/09/2010

5 - مستر زوزو 22/09/2010 تاريخ ارسال الملف - مبرووووك استلم الفايل نمبر بتاريخ 01/12/2010

6- منتال 23/09/2010 تاريخ ارسال الملف مبرووووك اتسحبت الفلوس فى نوفمبر وفى انتظار الفايل نمبر

7- امير عادل 27/09/2010

8-باسم طوبيا 03/10/2010 تاريخ ارسال الملف - مبرووووك استلم الفايل نمبر بتاريخ 31/12/2010

9-هانى يعقوب 05/10/2010

10-امـير مرقص 05/10/2010

11- اجوو 07/10/2010 تاريخ ارسال الملف - مبرووووك استلم الفايل نمبر بتاريخ 04/01/2011

12-اغــابــي 07/10/2010

13- صـــوفـيا 12/10/2010

14-يوسف فوزى 30/10/2010

15- بيتوشيشي 01/11/2010

16- اخت هانى دلت 26/11/2010

17-نــادر اسـعد 28/11/2010

18- المحظــــــوظ 21/12/2010

19-29/12/2010 جــــــون

20-12/01/2011 الطنمــــلى

21- ميشـيل فارما 17/1/2011

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

شكرا جدا علي الر د بس مين ناديه فلافل واوصلها ازاي .اما بخصوص مسيو عصام انت بتقول انه غالي في حدود كام يعني وهل الاتنين دول للتحضير للمقابله فقط ولا لتعليم الفرنساوي

نادية فلافل واحدة فى القاهرة بتعمل اعداد للمقابلة

و مسيو عصام بيدرس فرنساوى و بيعمل اعداد لمقابلة

و كام بالظبط الفلوس مش عارف بس فى ناس هنا كانوا عاملين اعداد عندهم

معلش معرفتش افيدك بس اسأل الناس عنهم و هايقولولك

وَلَدي إذا مـا بِالسَّلاسِـلِ كَبَّلـوكْ

وَرَموكَ فـي قَعْـرِ السُّجونِ وَعَذَّبوكْ

وَبِرايَـةِ الأَجْـدادِ يَوْمـًا كَفَّنـوكْ

فَغَـداً سينْشُـرُهَـا وَيَرفَعُهـا بَنُوكْ

رابط هذا التعليق

نداء عاجل الي كل المحاورين المصرين اريد ان ابدأ فرنساوي مع مدرس فرنساوي شاطر .كل من يعرف معلومه عن مسيو عصام او مدرس فرنساوي ممتاز في القاهره عليه التقدم سريعا بادلاء بياناته علي وجه السرعه

رابط هذا التعليق

رقم مدام نادية 0101567366 هى بتعمل اعداد للمقابلة فقط بس بصراحة بشهادة كل اللى راحولها فهى ممتازة

فعلا يا محمد - اختى برضوه قبل المقابلة راحت عندها هى وجوزها اخدو كام حصة كدا للاستعداد للمقابلة

بس خلو بالكم بتبقى زحمة جدا - يعنى الحجز عندها قبلها بفترة

او بمجرد ما تعرف ميعاد الانترفيو علطول بتشوف الحجز معاها

شكرا يا محمد - على مجهودك الرائع

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

رابط هذا التعليق

نداء عاجل الي كل المحاورين المصرين اريد ان ابدأ فرنساوي مع مدرس فرنساوي شاطر .كل من يعرف معلومه عن مسيو عصام او مدرس فرنساوي ممتاز في القاهره عليه التقدم سريعا بادلاء بياناته علي وجه السرعه

0

ميشيل فارم

روح المركز الفرنسي وخدها من قصيرها وما تضيعش وقت

اتاسس صح لان اللغة دى هتحتاجها هناك كمان هما قالو لاختى فى المقابلة لما نجحت

كملى باقى المستويات فى المركز الفرنسي واحتفظى بايصال الدفع

وهناك لما تسافرى كيبك هيدفعو معاكى جزء من الفواتير دي كاش كنوع من المساهمة من الحكومة فى دراستك للغة

احتفظو بفواتير المركز الفرنسي اللى تثبت المبالغ اللى دفعتوها فى دراستكم للغة لانكم ممكن تقدموها هناك وتستردو جزء من المبلغ فى كيبك مساهمة منهم

ربنا معاكم

تم تعديل بواسطة اغابي

رابط هذا التعليق

مساء الخير على كل الناس اللى موجودة هنا

عاوزين نسمع اخبار حلوة

ماحدش سمع حاجة عن المقابلات او الميشن الجديد؟

بالنسبة للفايل نمبر

انا بعت فاكسين كدا من اسبوع ولكن لاحياة لمن تنادى

ربنا ينفخ فى صورتهم باة

كملها على خير يارب

رابط هذا التعليق

رقم مدام نادية 0101567366 هى بتعمل اعداد للمقابلة فقط بس بصراحة بشهادة كل اللى راحولها فهى ممتازة

فعلا يا محمد - اختى برضوه قبل المقابلة راحت عندها هى وجوزها اخدو كام حصة كدا للاستعداد للمقابلة

اهلا يا اغابي ايه اخبارك و ياترى عملتي ايه في امتحانك يارب يكون خير انا ليا رأيي في موضوع التحضير للمقابله احب اشاركم فيه و ده بناء عن تجربه شخصيه مدام ناديه فلافل سطحيه جدا في تحضيرها و تحضيراتها عباره عن ملازم مطبوعه و اسئله هي بتكتبها مع اللي بيحضر و بيكون عندها اخطاء كتير و كلام مكرر لكل الناس و مبتحضرش لا عروض سكن و لا عروض عمل و لا معلومات كافيه عن سوق عمل اي مجال يعني انا بصراحه رايي انها تبقى كويسه مع الناس اللي مستواهم قليل في الفرنساوي و مبيعرفوش يكونوا جمل صح يعني مستوى تالت او رابع لكن لو حد مستواه احسن هيقدر يحضر لنفسه اللي هيا بتحضروا ,انا حضرت مع كذا حد و بصراحه هي مضافتليش اي جديد طبعا ده رايي شخصي حبيت اقوله يمكن حد يستفيد منه و بالتوفيق للكل

رابط هذا التعليق

اهلا يا اغابي ايه اخبارك و ياترى عملتي ايه في امتحانك يارب يكون خير انا ليا رأيي في موضوع التحضير للمقابله احب اشاركم فيه و ده بناء عن تجربه شخصيه مدام ناديه فلافل سطحيه جدا في تحضيرها و تحضيراتها عباره عن ملازم مطبوعه و اسئله هي بتكتبها مع اللي بيحضر و بيكون عندها اخطاء كتير و كلام مكرر لكل الناس و مبتحضرش لا عروض سكن و لا عروض عمل و لا معلومات كافيه عن سوق عمل اي مجال يعني انا بصراحه رايي انها تبقى كويسه مع الناس اللي مستواهم قليل في الفرنساوي و مبيعرفوش يكونوا جمل صح يعني مستوى تالت او رابع لكن لو حد مستواه احسن هيقدر يحضر لنفسه اللي هيا بتحضروا ,انا حضرت مع كذا حد و بصراحه هي مضافتليش اي جديد طبعا ده رايي شخصي حبيت اقوله يمكن حد يستفيد منه و بالتوفيق للكل

عندكوا حق لأن موضوع الأجابات المحفوظة ده أتهرش من زمان و بقوا بيكشفوا الناس الحافظة

واحد صاحبى عدى من الميشن اللى فات بكل سهولة و المستشار أعجب بيه لأنه كان طابع

كتاب apprendre le quebec و ده 160 صفحة

و أعتقد ده مغطى أى معلومة و أعتقد أن أى واحد وصل السابع أو التامن هيعرف يعبر كويس

there's hope at the end of the black tunnel

رابط هذا التعليق

الى الاستاذ هانى يعقوب انت مجلكش الفايل نمبر

ياريت تبعتلى نمرتك علشان انا اتنفخت من السفارة دى كل شوية اكلمهم الكمبيوتر يفضل يرت لحد ما يقالى وايت فور اسيستنت و ينفضلى و شكلى هبهدلهم فاكسات انا كدة عديت 150 يوم مستريح من غير فايل نمبر

رابط هذا التعليق

يا انهارابيض انا قريت ال38 صفحه كلهم دلوقتى لغايه ما حسيت ان انا قربت احول

لو عندى امتحان بكرا مش هعقد اذاكر كدا ههههههه

بس بجد استفدت جدا جدا من كل الكلام بتاعكم و نصايحكم و ان شاء الله اطبقها كلها

انا لسه فى مرحله تجهيز الملف بس هتابع معاكم خطوه بخطوه بان الله

ميرسى ليكم كلكم بجد

تحياتى

ما اجمل الانوثه عندما تمتطى صهوه الحياه

رابط هذا التعليق

عندكوا حق لأن موضوع الأجابات المحفوظة ده أتهرش من زمان و بقوا بيكشفوا الناس الحافظة

و أعتقد ده مغطى أى معلومة و أعتقد أن أى واحد وصل السابع أو التامن هيعرف يعبر كويس

فعلا حضرتك عندك حق تماما و فعلا الكتاب ده مهم جدا و ليه وزن في المقابله و فعلا اناحسيت بأهميته في مقابلتي و استفدت معلومات مهمه جدا لنفسي و لحياتي هناك بس انا مكنتش قاريه كله قبل المقابله لانه كبير و مكنتش اعرف عنه حاجه الا وقت التحضيرات انا كنت عامل منه الحاجات المهمه بس , و لكن انا دلوقتي كل لما بلاقي وقت بقعد اقرا فيه شويه و قربت اخلصه

تم تعديل بواسطة LE ROI
رابط هذا التعليق

فعلا حضرتك عندك حق تماما و فعلا الكتاب ده مهم جدا و ليه وزن في المقابله و فعلا اناحسيت بأهميته في مقابلتي و استفدت معلومات مهمه جدا لنفسي و لحياتي هناك بس انا مكنتش قاريه كله قبل المقابله لانه كبير و مكنتش اعرف عنه حاجه الا وقت التحضيرات انا كنت عامل منه الحاجات المهمه بس , و لكن انا دلوقتي كل لما بلاقي وقت بقعد اقرا فيه شويه و قربت اخلصه

شكرا يا LE ROI

على الاضافة القيمة

انا اقولك نادية بتعمل ايه - بتعلمك ترتيب الاوراق ازاى خطوة خطوة وايه اللى هيطلب ودى اهم حاجة لان الناس اللى فى المقابلة بتبقى ضاربة لخمة ومتلخبطة فلازم تهيئة الجو فى البداية بحصص زى كدا - انا ما بتكلمش عن لغة انا بتكلم عن خطوات المقابلة وايه المفروض يقولوه

يعنى اختى كانت ضعيفة فى الفرنساوي هى وجوزها - مدام نادية فى الحصص قالتلهم انتم هتتهزؤ جامد فى المقابلة بسبب لغتكم دى - انت تقعدو فى البيت احسن - ايه يخليكم تعملو مقابلة - لغتكم سيئة جدا- وشخطط فى اختى وخلتهم على اعصابهم من الرعب

الحمدلله نجحو فى المقابلة

لكن انا اللى عاوزة اقوله ان الحصص اللى عند مدام نادية مهمة فى الاساسيات الاولى وبرضوه كلام حضرتك مظبوط اللى بيبقى متمكن فى اللغة بيقدر يعمل المعادلة من الانترنت وحده ومش بيبقى محتاج لحد

وهى كلها امور روتينية واسئلة المقابلة - بتبقى محفوظة طبعا بس هنعمل ايه ما هما نفسهم مش بيجددو ولا يغيرو فى الاسئلة

انت ليه هتسيب مصر ؟؟

ايه تعرفه عن كيبك ؟؟

اتكلم عن وظيفتك شوية ؟؟

هتشتغل ايه لما تروح هناك ؟؟

اتكلم عن اولادك ؟؟

اتكلم عن الجامعة اللى اتخرجت منها ؟؟

المقابلة مش بتخرج عن الكام سؤال اللى فوق هما هما فى كل مقابلة

ربنا يوفق الجميع

:give_rose:

تم تعديل بواسطة اغابي

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...