اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ارجوكم اعذرونى

Howayda Ismail

Recommended Posts

ولاننى فى اشد الحاجة الان لتلك المساحة خاصتى

والتى اجمع بها ذكرياتى ومناسباتى السعيدة مع زوجى وابنائى

وعلى الرغم بقرارى السابق بانقطاعى عن المنتدى لفترة او ربما انسحابى كليتا منه

الا ان استحبابى لضم مناسبة سعيدة لقلبى اليوم لمساحتى هنا عدلت عن راى مؤقتا

وارضاء لابنى ان احتفل بعيد ميلاده هنا فى المنتدى كاخيه

فتلك مناسبة سعيدة ادخلت السرور الى قلبى ان يتم اليوم عبد الرحمن ( BODA ) اصغر اعضاء المنتدى

هنا وفى نفس الوقت اصغر ابنائى عامه الحادى عشر

واحب ان اهديه اغنية عيد ميلاده

http://www.youtube.com/watch?v=HQiVVsVWM4s&feature=related

كل سنة وانت طيب حبيب قلبى

كل سنة وانت واخواتك منورين حياتى وضليلة لى من نصب الايام

كل سنة وBODA طيب وعقبال 100 سنة brth)

و ربنا يبارك لحضرتك فيه وفي إخواته ويحفظهم ويوفقهم يا رب

ودايما منورة المنتدي يا مدام هند

ربنايسعدك دايما ويبعد عنك أي حزن ... آمين

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...
  • الردود 98
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ولان دى مساحتى الدافية اوى اوى

وبرجع لها من وقت للتانى استرجع ذكرياتى السعيدة فيها

وبمناسبة ايوتة حبيبتى كملت 16 سنة انهاردة

كل سنة وهى طيبة

كل سنة وهى بنتى واختى وصديقتى وحبيبتى

http://www.youtube.com/watch?v=2Jx_8HgyF3s

رابط هذا التعليق

ولان دى مساحتى الدافية اوى اوى

وبرجع لها من وقت للتانى استرجع ذكرياتى السعيدة فيها

وبمناسبة ايوتة حبيبتى كملت 16 سنة انهاردة

كل سنة وهى طيبة

كل سنة وهى بنتى واختى وصديقتى وحبيبتى

http://www.youtube.com/watch?v=2Jx_8HgyF3s

كل سنة وآية طيبة حبيبتي مداد هند وعقبال 100 سنة

ربنا يجعل أيامك كلها فرح وسعادة ويبارك لك في أسرتك الكريمة يا رب

تم تعديل بواسطة نوران

رابط هذا التعليق

كل عام وحضرتك و الأسرة الكريمة بخير وسعادة .

بارك الله لحضرتك في أولادك و جعلهم قرة عين لك في الدنيا و الآخرة.

:clappingrose::clappingrose:

وَاتَّقُوا يَوْمًا تُرْجَعُونَ فِيهِ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ تُوَفَّى كُلُّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ

رابط هذا التعليق

الاخت المباركة مدام هند كل سنة وأيه طيبة وعقبال ما تفرحى بشهادتها وتطمنى عليها بارك الله لكما الى اية الجميلة كل سنه وانتى بخير وصحة ونعمة من الله ورضا وبارك الله فيكى وحفظك من كل سوء وانعم عليكى برضاة كل سنة وكل أية فى الدنيا طيبة واسمك جميل يا أيه

لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله .

رابط هذا التعليق

كل عام وأنتي وأية بخير يارب

ربنا يحفظها ويبارك فيها ويحقق لها كل أحلامها

وربنا يخليكوا لبعض دائما يارب :give_rose:

<p class='bbc_center'><span style='color: #000080'><strong class='bbc'><span style='font-size: 14px;'>"من مدحك فإنما مدح مواهب الله فيك.....فالشكر لمن وهب وليس لمن وُهِب له" ابن عطاء السكندري<br /><br />"اللهم من ضاق صدره بنا فاجعل قلوبنا تتسع له" الامام أبو حنيفة</span></strong></span></p>

رابط هذا التعليق

كل عام وحضرتك و الأسرة الكريمة بخير وسعادة .

بارك الله لحضرتك في أولادك و جعلهم قرة عين لك في الدنيا و الآخرة.

:clappingrose::clappingrose:

وحضرتك طيب دكتور ياسر واسرتك الكريمة بالف خير :give_rose:

رابط هذا التعليق

كل سنة وحبيبتك وصديقتك اية بالف خير وعقبال ما تشوفيها عروسة وتفرحي بيها ...احلى حاجة بنتك هي صديقتك واقرب الناس لامها

وحضرتك طيبة الفاضلة ام محمد

بارك الله لك فى اولادك

رابط هذا التعليق

الاخت المباركة مدام هند كل سنة وأيه طيبة وعقبال ما تفرحى بشهادتها وتطمنى عليها بارك الله لكما الى اية الجميلة كل سنه وانتى بخير وصحة ونعمة من الله ورضا وبارك الله فيكى وحفظك من كل سوء وانعم عليكى برضاة كل سنة وكل أية فى الدنيا طيبة واسمك جميل يا أيه

وحضرتك طيب الاخ الفاضل ابو محمود واسرتك الكريمة بالف خير

رابط هذا التعليق

كل عام وأنتي وأية بخير يارب

ربنا يحفظها ويبارك فيها ويحقق لها كل أحلامها

وربنا يخليكوا لبعض دائما يارب :give_rose:

وانت طيبة دريم حبيبتى

ربنا يتمم لك فرحك على خير

وتحققى كل احلامك ان شاء الله

رابط هذا التعليق

كل سنة وكلكم طيبين .

آية وأم آية وأبو آية وأخوات آية وحبايب آية كلهم .

يارب يخليها ويبارك فيها ويجعلها ابنة بارة بكم وما يحرمكوش من بعض ابدا .

يارب تشوفيها عروسة جميلة وتشوفى ولادها وولاد ولادك كلهم ودايما كدة نسمع عنكم كل خير.

:clappingrose: :clappingrose: :clappingrose: :clappingrose: :clappingrose: :clappingrose:

(وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً)

[النساء : 93]

رابط هذا التعليق

• بعد 10 شهور...

ياااااااااااااه كم اشتاق لمساحتى الدافية هنا فى المحاورات

ركنى الخاص اللى بعتز به جدا جدا مهما اتغرب او ابعد عنه فترة احن له من جديد

ويمكن ده يكون سبب انى ادخل المنتدى النهاردة بعد فترة غياب غير قليلة

وده لان هنا بجمع مناسباتى السعيدة وربما احيانا المؤلمة اللى نادرا ماتتواجد الحمد لله

واجمل مناسبة بمر بها الايام دى مرور 22 سنة على زواجى ودايما زى مابحب اعبر لزوجى عن

عظيم حبى وامتنانى له احب اسجله هنا عشان لما بتعب فى وسط السكة اويحصل اى دروبات

ارجع هنا اشوف كلامى واذكر نفسى به واراجع نفسى فى خطأى

بقوله كل سنة وانت طيب ....كل سنة وانت حبيبى .... كل سنة وانا جواك ملكك حبيبتك

بنتك ....اختك ....صديقتك

ممكن نتخانق اه نزعل من بعض اه

بضايقنى بعض تصرفاتك وغيرتك الشديدة اه

بضايقك بعنادى وعقلى الصغير ونظرتى الضيقة لبعض الامور

لكن اللى بينى وبينك اكبر من مجرد ورقة تربطنا او ولاد تجمعنا

اكبر من اى شئ ممكن يكون بين زوج وزوجة لان ببساطة اللى بينى وبينك حياااااااااااااة

بكل معانيها حلوها ومرها عمر عشناه قضناه سوا سعدنا وفرحنا فيه سوا

مواقف سيئة مرت علينا عدناها سوا ولولا الحب والاحتواء اللى بينا كانت انهارت تلك الحياة

بشكر واحمد ربنا على اجمل رزق واجمل شئ فى حياتى كلها انه منحنى انسان زيك بيحبنى الحب ده كله

http://www.youtube.com/watch?v=9LgzH0PvQ-k

رابط هذا التعليق

• بعد 2 سنة...

ياااااااااااااه كم اشتاق لمساحتى الدافية هنا فى المحاورات

ركنى الخاص اللى بعتز به جدا جدا مهما اتغرب او ابعد عنه فترة احن له من جديد

ويمكن ده يكون سبب انى ادخل المنتدى النهاردة بعد فترة غياب غير قليلة

وده لان هنا بجمع مناسباتى السعيدة وربما احيانا المؤلمة اللى نادرا ماتتواجد الحمد لله

واجمل مناسبة بمر بها الايام دى مرور 22 سنة على زواجى ودايما زى مابحب اعبر لزوجى عن

عظيم حبى وامتنانى له احب اسجله هنا عشان لما بتعب فى وسط السكة اويحصل اى دروبات

ارجع هنا اشوف كلامى واذكر نفسى به واراجع نفسى فى خطأى

بقوله كل سنة وانت طيب ....كل سنة وانت حبيبى .... كل سنة وانا جواك ملكك حبيبتك

بنتك ....اختك ....صديقتك

ممكن نتخانق اه نزعل من بعض اه

بضايقنى بعض تصرفاتك وغيرتك الشديدة اه

بضايقك بعنادى وعقلى الصغير ونظرتى الضيقة لبعض الامور

لكن اللى بينى وبينك اكبر من مجرد ورقة تربطنا او ولاد تجمعنا

اكبر من اى شئ ممكن يكون بين زوج وزوجة لان ببساطة اللى بينى وبينك حياااااااااااااة

بكل معانيها حلوها ومرها عمر عشناه قضناه سوا سعدنا وفرحنا فيه سوا

مواقف سيئة مرت علينا عدناها سوا ولولا الحب والاحتواء اللى بينا كانت انهارت تلك الحياة

بشكر واحمد ربنا على اجمل رزق واجمل شئ فى حياتى كلها انه منحنى انسان زيك بيحبنى الحب ده كله

http://www.youtube.com/watch?v=9LgzH0PvQ-k

مش عارفة ابدأ منين كلامي ربما حبتدي من النهاية ربنا يتم علي فرحتي يارب برجوعي انا وزوجي وابو اولادي لبعض بعد مدة انفصال رسمية عدة أشهر

لكن بالنسبة لنا كانت سنين جيت هنا كالعادة اسجل فرحتي وسعادتي واعاتب نفسي وقت الخلاف تناسيت اقرأ موضوعي ده كالعادة

وحابة اقول كلمتين نصيحة من تجربة مفيدة رغم ألمها الشديد بلاش تخبي مشاعرك عن شريك حياتك وتكابر وتعاند فاكر انك كده بتعاقبه بالعكس انت بتعاقب نفسك

قبل منه بتحرم نفسك من اجمل لحظات ممكن تعيشها بحياتك

بلاش تحسسه انه مجرد شئ ثانوي في حياتك رغم من جواك هو كل شئ بالنسبة لك هو كل دنيتك وكل ناسك واهلك مهما كانوا اهلك حواليك وبيحبوك

لكن هو حب تاني مختلف حب اختاره قلبك وعقلك وصدقت عليه مشاعرك

بلاش تخلي حد غيران منك وحاقد عليك يسرق فرحتك وحبك لشريك حياتك دافع عن بيتك وولادك متديش حد فرصة يتدخل في حياتك الا بالخير

عيش حياتك صح بمشاعركم انتم بس مش مشاعر حد تاني

عيشوا ايامكم لكم انتم بس

عرفوا ولادكم مدي الحب اللي ربط بينكم سنين وسنين وعلم جوة كل واحد فيكم

ولان النعمة بتكون بين ايدينا مش بنحس بقيمتها الا لو راحت مننا او بعدت عننا وده اللي حصل بيني وبينه

كان وارد جدا هو يتجوز وانا ارتبط بحد تاني لكن ربنا اراد اي مواضيع ما تمش ويقفل قلوبنا عن حد غيرنا بس ده لحكمة وحده يعلمها انه عارف مدي حبنا وارتباطنا ببعض قد ايه

جيت عشان اتاسف له هنا تاني عن كل لحظة عند ومكابرة وعن كل لحظة حاولت ابعد نفسي عنه وعن حياته

بدعي ربنا يقدرني احبه بمقدار حبه لي اللي كان برضه مخبيه علي خجل منه باعتقاده اظهار المشاعر دي عيب او تقلل منه بالعكس

قوم وقومي بسرعة عبر وقول لشريك حياتك انك بتحبه وسعيد بوجوده في حياتك

وعن نفسي لو دار الزمن من جديد مش حختار الا هو ومش حقدر احب حد غيره مهما المشاعر كانت غربت بينا شرق او غرب

احنا ممكن نتضايق او نكره تصرفات شخص لكن عمرنا ما بنقدر نكرهه خصوصا لو الشخص توأم روحك ونور عنيك حب عمر بحاله

تم تعديل بواسطة Hend Ali
رابط هذا التعليق

مش عارفة ابدأ منين كلامي ربما حبتدي من النهاية ربنا يتم علي فرحتي يارب برجوعي انا وزوجي وابو اولادي لبعض بعد مدة انفصال رسمية عدة أشهر

لكن بالنسبة لنا كانت سنين جيت هنا كالعادة اسجل فرحتي وسعادتي واعاتب نفسي وقت الخلاف تناسيت اقرأ موضوعي ده كالعادة

وحابة اقول كلمتين نصيحة من تجربة مفيدة رغم ألمها الشديد بلاش تخبي مشاعرك عن شريك حياتك وتكابر وتعاند فاكر انك كده بتعاقبه بالعكس انت بتعاقب نفسك

بلاش تحسسه انه مجرد شئ ثانوي في حياتك رغم من جواك هو كل شئ بالنسبة لك هو كل دنيتك وكل ناسك واهلك مهما كانوا اهلك حواليك وبيحبوك

بلاش تخلي حد غيران منك وحاقد عليك يسرق فرحتك وحبك لشريك حياتك دافع عن بيتك وولادك متديش حد فرصة يتدخل في حياتك الا بالخير

عيشوا ايامكم لكم انتم بس

ولان النعمة بتكون بين ايدينا مش بنحس بقيمتها الا لو راحت مننا او بعدت عننا وده اللي حصل بيني وبينه

كان وارد جدا هو يتجوز وانا ارتبط بحد تاني لكن ربنا اراد اي مواضيع ما تمش ويقفل قلوبنا عن حد غيرنا بس ده لحكمة وحده يعلمها انه عارف مدي حبنا وارتباطنا ببعض قد ايه

جيت عشان اتاسف له هنا تاني عن كل لحظة عند ومكابرة وعن كل لحظة حاولت ابعد نفسي عنه وعن حياته

بدعي ربنا يقدرني احبه بمقدار حبه لي اللي كان برضه مخبيه علي خجل منه باعتقاده اظهار المشاعر دي عيب او تقلل منه بالعكس

وعن نفسي لو دار الزمن من جديد مش حختار الا هو ومش حقدر احب حد غيره مهما المشاعر كانت غربت بينا شرق او غرب

احنا ممكن نتضايق او نكره تصرفات شخص لكن عمرنا ما بنقدر نكرهه خصوصا لو الشخص توأم روحك ونور عنيك حب عمر بحاله

ألف مبروك أستاذة : هند

وألف مبروك رجوعه ليكي ورجوعك ليه ورجوعك لينا هنا في المحاورات .....

كم كانت كلماتك صادقة ونصائحك غالية

سارعت بإسدائها ولم تبخلي بها

حمدا لله على السلامة

تم تعديل بواسطة tarek hassan

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

عيشوا ايامكم لكم انتم بس

ألف حمد لله على سلامتك مدام هند علي.

الف حمد لله عودتك لحياتك وشريك حياتك ودنياك.

والف حمد لله عودتك بخير للمنتدى.

كل اللي اقدر اقوله هو دعاء بسيط

"ربنا يهدي سركوا وما يحرمكم من بعض ابدا"

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

اشرقت الشمس اهلت الأنوار

عودة مدام هند محلها المختار

:giverose:

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• Guest waheed
      0
      ما رائيكم في مدارس ركائز التعليم بالدوادمي ارجو الافادة بخبراتكم 
    • 7
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كل عام وحضراتكم بخير ارجوكم يا جماعة تشاركونى بأرائكم لان فى مستقبل بيضيع انا عايز اعرف لو سمحتم هو انا لو اتخرجت من كلية التجارة وانا سنى 30 او 31 سنة وطبعا لسة متخرج ومشتغلتش قبل كدة ومفيش خبرة بس ممكن يكون معايا كورسات تدريب وكدة هل سنى دة وظروفى انى مفيش خبرة هل لما اقدم فى شركات الحاق العمالة بالخليج هل دول الخليج تقبلنى بظروفى دى وبسنى دة كمحاسب؟ على فكرة انا مش فى تجارة انا فى طب بيطرى بس متأخر فيها اوى بقالى 8 سنين ولسة فى سنة رابعة واحتمال لو كملت فيها
    • 1
      بسم الله الرحمن الرحيم يا اخواني ارجاء الافاده انا شاب مصري اعمل سائق تاكس في القاهره ومن طبيعة العمل عرفت ناس قطرين بيدرسو عندنا هنا في القاهره المهم انا اشتغلت معاهم هنا لمدة 3سنوات بس بعد ما هم خلصو قالو لي انهم هيرسلو لي عشان يجبوني هناك في قطر المهم فعلن وحد منهم طلب مني صورة الجواز وقال لي امامك من اسبو لسبوعين عقبال ما التقشيره تخلص انا عايز اعرف ازاي اخلاص الاوراق هنا وهوه ازاي يبعتلي الفيزه او انا اخدها ازاي الرجاء الرد
    • 0
      لقيت شاشة في هايبر باندا ال اي دي 37انش ب800 ريال بنكيو لو نزلت بيها مصر حدفع كام جمارك ؟؟؟؟؟؟؟
    • 1
      يا جماعة بكالريوس تجارة جيد جدا معروض على محاسب للعمل فى الكويت على انى محاسب ب 250 دينار..ولكن بعد الاتفاق الشخص اللى كنت متفق معاه قالى مفيش اقامات فى الكويت وهنسفرك على مهنة عامل زراعى وهنحولك المهنة من هناك ... ارجوكم افيدونى هل الكلام ده صحيح ؟؟؟؟؟
  • أضف...