اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ارجوكم اعذرونى

Howayda Ismail

Recommended Posts

اخواتى الفضليات

اغابى

مصرية متغربة

لونا

شيكو

pocy

لماضة

المهندسة

masraweya

اشكر لكم ردكم الجميل الذى اثلج صدرى وازال الكثير من حزنى

كنت سعيدة جدا لدعمكم لى وده عشمى فيكم وكلامكم فرق معايا كتير عما كنت اعانيه صباحا

انتم نعم الاصحاب والاخوات ربنا يجمعنا على خير وحب دايما

انا بحبكم كتير والله اعلم بمحبتى لكم وده اللى لاقيته منكم فشكرا لكم مرة تانية

رابط هذا التعليق

• الردود 98
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

يارب تكوني أحسن دلوقت

ربنا يكرمكم و يرجعلكم بالسلامة

دايماالسفر صعب .. حتى اللي بيتعود عليه .. دايما ليلة السفر يحس انه مخنوق

ربنا يتقبل .. ويكون حج مبرور و ذنب مغفور

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

يارب تكوني أحسن دلوقت

ربنا يكرمكم و يرجعلكم بالسلامة

دايماالسفر صعب .. حتى اللي بيتعود عليه .. دايما ليلة السفر يحس انه مخنوق

ربنا يتقبل .. ويكون حج مبرور و ذنب مغفور

حبيبتى om zayd

الحمد لله احسن كتير والفضل يرجع لله والاخوة والاخوات الكرام اللى مبخلوش على بكلمة طيبة او نصيحة

انا باشكركم كلكم وربنا يديم الاخوة والمحبة بينا جميعا

ربنا يرزقنا واياكم حجة يفيض بها علينا من رحمته وغفرانه تعالى

رابط هذا التعليق

سلام عليكم ..

بصراحة يا مدام هند أنا بجد كنت غير مستعد فجأة لكل هذا الكم من الحس المرهف في سطورك .. وبل وعذوبة الإخلاص والولاء في كلماتك ..

والله تأثرت جدا .. لأني لم أكن اتصور إن الزمن ده مازال فيه ناس ممكن نقابلهم بالسهولة ممن عندهم هذه المشاعر تجاه شركاء حياتهم ..

أثر فيَّ جدا كلام حضرتك عن عُمْر حضرتك اللي اتربتيه في بيت شريك حياتك ..

شعرت إنه لو كان قيسا يكتب عن ليلى لما كان بهذا العشق .. مشاعر بجد أشعرتني بفرحة وسعادة وأمل وشعور بأن الخير متأصل في بعض الناس ..

أعتقد إن زوج حضرتك إنسان عظيم عشان ربنا يكرمه بزوجة بمثل هذه المشاعر ..

وحبك ليه بالشكل ده مكسب في الدنيا والآخر .. ودي علامة رضا من ربنا على حضرتك ..

ربنا يبارك فيكما .. وفي ذريتكما .. ويزيدكم اخلاص وعطاء وشعور دائم بإيثار النفس ..

شكرا يا أستاذتي على مشاركتنا لهذه المشاعر العظيمة اللي أتمنها لكل بيت ..

شكرا عشان خلتينا كلنا نعرف قد إيه فيه حب بين شركاء الحياة ..

عاجز عن التعبير بكل ما يجول بخاطري من مدى رقة ما كتبتِ ..

ربنا يحفظكم دايما لبعض ..

ادعي الله دوما بحفظه لك .. والله هو خير حافظ ..

رابط هذا التعليق

سلام عليكم ..

بصراحة يا مدام هند أنا بجد كنت غير مستعد فجأة لكل هذا الكم من الحس المرهف في سطورك .. وبل وعذوبة الإخلاص والولاء في كلماتك ..

والله تأثرت جدا .. لأني لم أكن اتصور إن الزمن ده مازال فيه ناس ممكن نقابلهم بالسهولة ممن عندهم هذه المشاعر تجاه شركاء حياتهم ..

أثر فيَّ جدا كلام حضرتك عن عُمْر حضرتك اللي اتربتيه في بيت شريك حياتك ..

شعرت إنه لو كان قيسا يكتب عن ليلى لما كان بهذا العشق .. مشاعر بجد أشعرتني بفرحة وسعادة وأمل وشعور بأن الخير متأصل في بعض الناس ..

أعتقد إن زوج حضرتك إنسان عظيم عشان ربنا يكرمه بزوجة بمثل هذه المشاعر ..

وحبك ليه بالشكل ده مكسب في الدنيا والآخر .. ودي علامة رضا من ربنا على حضرتك ..

ربنا يبارك فيكما .. وفي ذريتكما .. ويزيدكم اخلاص وعطاء وشعور دائم بإيثار النفس ..

شكرا يا أستاذتي على مشاركتنا لهذه المشاعر العظيمة اللي أتمنها لكل بيت ..

شكرا عشان خلتينا كلنا نعرف قد إيه فيه حب بين شركاء الحياة ..

عاجز عن التعبير بكل ما يجول بخاطري من مدى رقة ما كتبتِ ..

ربنا يحفظكم دايما لبعض ..

ادعي الله دوما بحفظه لك .. والله هو خير حافظ ..

الاخ الفاضل محمد

دائما بلاغة كلامك تشعرنى بالعجز فى حسن الرد

بارك الله فيك ورزقك الذرية الصالحة ان شاء الله

رابط هذا التعليق

الأخت العزيزه هند :clappingrose:

احييكي على مشاعرك وحسك المرهف

اللي اختفى دلوقتي بالعصر الحالي وبقينا نحن لنسمة حب وخفقة قلب

الإنسان المتزوج يا عزيزتي بعد فترة طويلة بيحس بالإنتماء للأسرة وخصوصا لما بيشوف ولاده كبروا

ما شاء الله والبيت لا زال هوه البيت لأن مغريات الحياة دلوقتي كتيره والزواج والطلاق اصبح سهل

حتشوفي ان سفره فرصه لتغيير الأجواء والإشتياق

تمنياتي له بحج مبرور و ذنب مغفور ولك بدوام الأصالة والحب

كل عســــير إذا استــــعنت بالله فهو يســـــير

الحــــب والعطـــــر..... لا يختـــبئان

رابط هذا التعليق

مريت بالموقف ة مرات عديدة فى عمرى من سفر ابى الى امى الى اخواتى يعنى بيتنا كان ترانزيت

لحد ما اكتسب مجموعة سمات اولها انى مش ممكن اسلم على اى حدمسافر ابدااااا والكل عرف عنى كدة العيلة لكن باكون اول واحدة استقبلة

انى باقنع نفسى انة مش مسافر انة بس فى مشوار و راجع و انة فى الفترة دى لازم اغير حاجة فى حياتى

لما جة جوزى يسافر بقى للعمرة لقيت الوضع حاجة تانية خالصصصصصصصص يمكن زى ما وصفتى يا هند الخوف من شيل المسئولية الخوف من انة يحصل لة حاجة الخوف الخوف

اول يومين كانوا بالنسبة ليا مووووووووت حتى هدومة كانت ليها معنى حتى برفاناتة كانت تبقى سبب فى بكائى حتى لما باسمع رنة مفاتيج اتخيل انة هيفتح الباب بالرغم انى مكنت مش متخيلة ان جوايا الاحساس دة نفسى فاجاتنى بحاجات مش متوقعاة ابدااا منى

بعد يومين بالضبط بعد ما وصل بالسلامة و لاقيتو فرحان جداا و هو عند الكعبة و يتصل بيا ويقولى انة كويس و انة مكنش متخيل انة هيحس بالسعادة كدةة

بجد بجد كنت فرحانة عشانة قوىىىىىىىىىى و لاقيت نفسى الخوف انقلب الى سعادة طاغية بية و بقيت اقولة اعمل كل الللى نفسةفية متبطلش صلى متبطلش دعاء اقرا قران على قدما تقدر كل كويس علشان تعرف تعمل كل اللى انتعايزة

يجد يا هند لما تلاقية فرحان و سعيد انة يكمل اسلامة انة بيغسل ذنوبة انة بيدعى ليكى و لولادك قد اية بجد هتلاقى قلبك فرحان

ربنا يرجع ليكى بالسلامة يارب و السنة الجاية تكونى معاةةةةة

[على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء

أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء

بحبها وهي مالكة الأرض شرق وغرب

وبحبها وهي مرمية جريحة حرب

بحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء

واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء

واسيبها واطفش في درب وتبقى هي ف درب

وتلتفت تلاقيني جنبها في الكرب

والنبض ينفض عروقي بألف نغمة وضرب

على اسم مصر

رابط هذا التعليق

السلام عليكم،

مدام هند، انا بعد ما قريت رسالتك سألت نفسي: هوا لسه فى ستات بتحب اجوازهم الحب ده كله؟ (ما شاء الله)

انت فعلا احساسك كان متدفق جدا فى الرسالة دي، منتهى الرقة و عذوبة الاحساس

وانا بحيكي على احساسك الجميل، و بحيكي اكتر على صراحتك و صدقك فى مشاعرك، لان مش اي حد يقدر يصرح بحبه كده.

ربنا يرجعهولك بالسلامة، ويجمعكو دايما على خير

ويديم المحبة و المودة بينكم

إحنا بنعيش مرة واحدة بس،

عيش حيياتك زي ما انت عاايزها، خليها أحسن حياة

رابط هذا التعليق

مريت بالموقف ة مرات عديدة فى عمرى من سفر ابى الى امى الى اخواتى يعنى بيتنا كان ترانزيت

لحد ما اكتسب مجموعة سمات اولها انى مش ممكن اسلم على اى حدمسافر ابدااااا والكل عرف عنى كدة العيلة لكن باكون اول واحدة استقبلة

انى باقنع نفسى انة مش مسافر انة بس فى مشوار و راجع و انة فى الفترة دى لازم اغير حاجة فى حياتى

لما جة جوزى يسافر بقى للعمرة لقيت الوضع حاجة تانية خالصصصصصصصص يمكن زى ما وصفتى يا هند الخوف من شيل المسئولية الخوف من انة يحصل لة حاجة الخوف الخوف

اول يومين كانوا بالنسبة ليا مووووووووت حتى هدومة كانت ليها معنى حتى برفاناتة كانت تبقى سبب فى بكائى حتى لما باسمع رنة مفاتيج اتخيل انة هيفتح الباب بالرغم انى مكنت مش متخيلة ان جوايا الاحساس دة نفسى فاجاتنى بحاجات مش متوقعاة ابدااا منى

بعد يومين بالضبط بعد ما وصل بالسلامة و لاقيتو فرحان جداا و هو عند الكعبة و يتصل بيا ويقولى انة كويس و انة مكنش متخيل انة هيحس بالسعادة كدةة

بجد بجد كنت فرحانة عشانة قوىىىىىىىىىى و لاقيت نفسى الخوف انقلب الى سعادة طاغية بية و بقيت اقولة اعمل كل الللى نفسةفية متبطلش صلى متبطلش دعاء اقرا قران على قدما تقدر كل كويس علشان تعرف تعمل كل اللى انتعايزة

يجد يا هند لما تلاقية فرحان و سعيد انة يكمل اسلامة انة بيغسل ذنوبة انة بيدعى ليكى و لولادك قد اية بجد هتلاقى قلبك فرحان

ربنا يرجع ليكى بالسلامة يارب و السنة الجاية تكونى معاةةةةة

العزيزة ذهبية

انا سعيدة جدا بردك اللى ينم على شخصية رقيقة ومرهفة الحس زيك

لحظة الوداع صعبة جدا بس بتفرق فى اهمية الشخص اللى بتودعيه بالنسبة لك

طبعا معرفتنا بانهم رايحين لخير احسن مننا بيخفف علينا لوعة الفراق وربنا يرزقكم حجة مبرورة باذن الله

رابط هذا التعليق

السلام عليكم،

مدام هند، انا بعد ما قريت رسالتك سألت نفسي: هوا لسه فى ستات بتحب اجوازهم الحب ده كله؟ (ما شاء الله)

انت فعلا احساسك كان متدفق جدا فى الرسالة دي، منتهى الرقة و عذوبة الاحساس

وانا بحيكي على احساسك الجميل، و بحيكي اكتر على صراحتك و صدقك فى مشاعرك، لان مش اي حد يقدر يصرح بحبه كده.

ربنا يرجعهولك بالسلامة، ويجمعكو دايما على خير

ويديم المحبة و المودة بينكم

طبعا فى سيدات كتير كده

ازرع ورد حتلاقيه ورد

ربنا يكرمك بالذرية الصالحة

رابط هذا التعليق

مدام هند حبيبتي .............. اسمحيلي اهنيكي علي احساسك دة ............ الحب شيء اكثر من رائع .......... قليل من الناس بيقدروه ويعرفوا قيمته

ربنا يقبل حج زوجك ويرجعه ليكي وللاولاد بالسلامة ان شاء الله

ربنا يديم عليكم سعادتكم وحبكم ويبعد عنكم الشر يارب

ياريت تقبلي مني الوردة دي .................. وتقبلي احترامي واعجابي بيكي ......... وربنا يديم عليكي نعمة الحب :clappingrose:

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

السلام عليكم,

اختي هند الموقف دة حصل مع زوجتي من 3 سنين لما رحت الحج و سبت زوجتي و ابني هشام لوحدهم هنا في الكويت من غير قرايب او اصحاب,,وبالتالي انا بكلمك من موقف الزوج

انا مش محتاج اقولك اد اية الواحد كان حاسس ان ناقصة ايد او رجل مع الفارق طبعا,, بس واللة الواحد كان زي المجنون لولا رحمة ربنا و موقف الحج المهيب,,,بس عاوزك تتاكدي ان مافيش ثانية هتعدي علي زوج حضرتك الا لما يفتكركم و يدعيلكم و يشتاق لكم,, مافيش ثانية هتعدي الا لما يتمني تكونو معاة و يفتكر مواقف صغير يمكن,, بس جميلة و محفورة في الذاكرة حصلت بينكم,,

مافيش ثانية هتعدي الا لما يتمني تكونو في حضنة رغم انة سابح في رحمات ربنا.

ادعي ربنا يوفقة في الحج و كوني عون لية و راجعي معاة يعمل اية و يقول اية و حسسية انك قوية و قادرة علي المسئولية و انة سايب في البيت ست ب مية راجل,,

ولو كنتي في الكويت يا ستي انا مستعد ابعتلك ام هشام تقعد معاكي بعد الشغل او علي الاقل تخرجو سوا مع الاولاد و يا ستي كلنا اخوانك و تحت امرك

ربنا يتقبل من زوجك حجة و يرزقة اجابة الدعاء

رابط هذا التعليق

مدام هند حبيبتي .............. اسمحيلي اهنيكي علي احساسك دة ............ الحب شيء اكثر من رائع .......... قليل من الناس بيقدروه ويعرفوا قيمته

ربنا يقبل حج زوجك ويرجعه ليكي وللاولاد بالسلامة ان شاء الله

ربنا يديم عليكم سعادتكم وحبكم ويبعد عنكم الشر يارب

ياريت تقبلي مني الوردة دي .................. وتقبلي احترامي واعجابي بيكي ......... وربنا يديم عليكي نعمة الحب :clappingrose:

شكرا رضوى حبيبتى على ردك الجميل ده

ربنا يديم علينا جميعا نعمة الرضا كى يدوم معها نعمة الحب

رابط هذا التعليق

السلام عليكم,

اختي هند الموقف دة حصل مع زوجتي من 3 سنين لما رحت الحج و سبت زوجتي و ابني هشام لوحدهم هنا في الكويت من غير قرايب او اصحاب,,وبالتالي انا بكلمك من موقف الزوج

انا مش محتاج اقولك اد اية الواحد كان حاسس ان ناقصة ايد او رجل مع الفارق طبعا,, بس واللة الواحد كان زي المجنون لولا رحمة ربنا و موقف الحج المهيب,,,بس عاوزك تتاكدي ان مافيش ثانية هتعدي علي زوج حضرتك الا لما يفتكركم و يدعيلكم و يشتاق لكم,, مافيش ثانية هتعدي الا لما يتمني تكونو معاة و يفتكر مواقف صغير يمكن,, بس جميلة و محفورة في الذاكرة حصلت بينكم,,

مافيش ثانية هتعدي الا لما يتمني تكونو في حضنة رغم انة سابح في رحمات ربنا.

ادعي ربنا يوفقة في الحج و كوني عون لية و راجعي معاة يعمل اية و يقول اية و حسسية انك قوية و قادرة علي المسئولية و انة سايب في البيت ست ب مية راجل,,

ولو كنتي في الكويت يا ستي انا مستعد ابعتلك ام هشام تقعد معاكي بعد الشغل او علي الاقل تخرجو سوا مع الاولاد و يا ستي كلنا اخوانك و تحت امرك

ربنا يتقبل من زوجك حجة و يرزقة اجابة الدعاء

ربنا يكرمك استاذ ياسر ويباركلك فى زوجتك وابنك

والله يااخى ماوصفته هو نفس احساس زوجى دلوقت ربنا يجعلها له حجة مقبولة ومبرورة باذن الله

سلامى لام هشام وانا موجودة بين اخواتى وامى واخوات زوجى الافاضل يقطنوا نفس المنطقة

وجيرانى والحمد لله صحبة لاتتخير عن حضراتكم فوق كل ذلك ربنا يسر لى صديقة عمرى مقيمة فى مطروح

تنزل فى هذا التوقيت بالذات رحمة من ربنا ورغم ذلك كله لن يغنينى عن زوجى الكريم

رابط هذا التعليق

كل لما انوى ادخل اقولى كلمتين فى التوبيك الجميل ده الاقيهم نقلوا الموضوع الى مكان تانى

بس الحمد لله اخيرا لقيته

مدام هند ربنا يارب يتقبل من زوج حضرتك الحج ويرجعه بالسلامه ان شاء الله

بس ممكن سؤال يعنى

هو ايه سر استمرار الحب بعد الزواج والعيال وانتى عارفه دوشة العيال

تحياتى

عنبو

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

الحمد لله

الحمد لله الذى وفق زوجك الى حج بيته الحرام

رزقنا الله وكل من تهفو نفسه الى زيارة البيت الحرام زيارته

وتقبل منه وغفر ذنبه...وكما قال الرسول الكريم(الحج المبرور ليس له جزاءا الا الجنة)

حجا مبرورا وذنبا مغفورا

--------------------------

لمسة وفاء المسها منك ام عبد الله لزوجك ان دلت فهى تدل على معدنك الاصيل ووفائك لزوجك...ولعشرة سنوات طويلة

كللها الله بصحبة دائمة فى الدنيا و الاخرة

اللهم تقبل منه حجه... ومنك شعورك الطيب

اللهم ارزقنا جميعا حج البيت الحرام...

ذليل يطلب من عزيز

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

كل لما انوى ادخل اقولى كلمتين فى التوبيك الجميل ده الاقيهم نقلوا الموضوع الى مكان تانى

بس الحمد لله اخيرا لقيته

مدام هند ربنا يارب يتقبل من زوج حضرتك الحج ويرجعه بالسلامه ان شاء الله

بس ممكن سؤال يعنى

هو ايه سر استمرار الحب بعد الزواج والعيال وانتى عارفه دوشة العيال

تحياتى

عنبو

ربنا يكرمك يامحمد ويوفقك فى حياتك مع عروستك

المفروض الحب يستمر بعد الزواج وخصوصا مع الاولاد ودوشتهم عشان مسئولية الاولاد بتكون كبيرة محتاجة

زوجين متوافقين ومتحابين عشان يقدروا يربوا صح ويزيد الترابط بين افراد الاسرة كلها

فى رأى الحب عامل زى الرزع اذا لم يجد من يسقيه ويرعاه مصيره الذبول والموت

الحب ده كائن حى بيتنفس واحيانا بيتخنق وكثيرا مايموت ولكى تدوم حياته لابد من تجديد هواءه

وذلك بالكلمة الطيبة واليد الحانية والبسمة الجميلة والاحترام المتبادل والايثار والرضا

وبحث كل شريك عما يرضى شريكه والتغاضى عن الهفوات والتسامح والرحمة وشئ من الغيرة الحميدة

انا باعتبر المسئولية مشتركة بين الزوجين الا ان العبأ الاكبر لابد ان تتحمله الزوجة لانها بمثابة

الاسفنجة التى تمتص مايعانيه زوجها من متاعب او آلام نظرا لكثرة مايتعرض له الان من ضغوطات الحياة

ومايعانيه خارج البيت من متاعب العمل وزحام الطرق والمواصلات وسلوكيات الناس الغريبة فلابد ان

يكون بيته الواحة التى يجد فيها راحته كى يستطيع بعد ذلك ان يمنح الحب

وساعات باحس انه وراثة لانى وجدت حب بين والدى ووالدتى عشرة 50 سنة ومازالت تحبه بعد 11 سنة من وفاته

وده باشوفه دلوقت من اخوياواخواتى البنات مع ازواجهم ربنا يديم ( نعمة )الحب علينا جميعا ويرزقه لمن يتمناه

ياريت كل واحد يراجع نفسه هو بيعمل كده مع زوجته ولا لأ عشان يطالبها بحقوقه وواجبتها من غير مايعطيها حقوقها

وياريت نعلم اولادنا الحب لانه ده سبيلهم لبر الامان فى زمن طغت فيه المادة وعز فيه العاطفة والحنان

رابط هذا التعليق

الحمد لله

الحمد لله الذى وفق زوجك الى حج بيته الحرام

رزقنا الله وكل من تهفو نفسه الى زيارة البيت الحرام زيارته

وتقبل منه وغفر ذنبه...وكما قال الرسول الكريم(الحج المبرور ليس له جزاءا الا الجنة)

حجا مبرورا وذنبا مغفورا

--------------------------

لمسة وفاء المسها منك ام عبد الله لزوجك ان دلت فهى تدل على معدنك الاصيل ووفائك لزوجك...ولعشرة سنوات طويلة

كللها الله بصحبة دائمة فى الدنيا و الاخرة

اللهم تقبل منه حجه... ومنك شعورك الطيب

اللهم ارزقنا جميعا حج البيت الحرام...

ذليل يطلب من عزيز

متشكرة engmido على الكلام الجميل ده

ربنا يرزقك بالزوجة الصالحة التى تقر عينك بها

ويرزقنا جميعا حجة مبرورة لبيته الحرام ان شاء الله

رابط هذا التعليق

ربنا يرزقك بالزوجة الصالحة التى تقر عينك بها

ياخبر اه لو ام ملك شافتك

امال اللوجو بتاع بنتى ده اللى تحت يبقى ايه؟؟؟

ههههههههه

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• Guest waheed
      0
      ما رائيكم في مدارس ركائز التعليم بالدوادمي ارجو الافادة بخبراتكم 
    • 7
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كل عام وحضراتكم بخير ارجوكم يا جماعة تشاركونى بأرائكم لان فى مستقبل بيضيع انا عايز اعرف لو سمحتم هو انا لو اتخرجت من كلية التجارة وانا سنى 30 او 31 سنة وطبعا لسة متخرج ومشتغلتش قبل كدة ومفيش خبرة بس ممكن يكون معايا كورسات تدريب وكدة هل سنى دة وظروفى انى مفيش خبرة هل لما اقدم فى شركات الحاق العمالة بالخليج هل دول الخليج تقبلنى بظروفى دى وبسنى دة كمحاسب؟ على فكرة انا مش فى تجارة انا فى طب بيطرى بس متأخر فيها اوى بقالى 8 سنين ولسة فى سنة رابعة واحتمال لو كملت فيها
    • 1
      بسم الله الرحمن الرحيم يا اخواني ارجاء الافاده انا شاب مصري اعمل سائق تاكس في القاهره ومن طبيعة العمل عرفت ناس قطرين بيدرسو عندنا هنا في القاهره المهم انا اشتغلت معاهم هنا لمدة 3سنوات بس بعد ما هم خلصو قالو لي انهم هيرسلو لي عشان يجبوني هناك في قطر المهم فعلن وحد منهم طلب مني صورة الجواز وقال لي امامك من اسبو لسبوعين عقبال ما التقشيره تخلص انا عايز اعرف ازاي اخلاص الاوراق هنا وهوه ازاي يبعتلي الفيزه او انا اخدها ازاي الرجاء الرد
    • 0
      لقيت شاشة في هايبر باندا ال اي دي 37انش ب800 ريال بنكيو لو نزلت بيها مصر حدفع كام جمارك ؟؟؟؟؟؟؟
    • 1
      يا جماعة بكالريوس تجارة جيد جدا معروض على محاسب للعمل فى الكويت على انى محاسب ب 250 دينار..ولكن بعد الاتفاق الشخص اللى كنت متفق معاه قالى مفيش اقامات فى الكويت وهنسفرك على مهنة عامل زراعى وهنحولك المهنة من هناك ... ارجوكم افيدونى هل الكلام ده صحيح ؟؟؟؟؟
  • أضف...