اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      عرض الصفحة
    • 6
      مشكلة حقيقية بنعاني منها جميعا في شغلنا تعالوا نشوف الموضوع إيه موظف راح يشتكي لسكرتير المدير أنه يستحق علاوة من سنين على مجهوده وانتاجه .. بينما الموظف سين ياخذ علاوات كل سنة بدون انتاج .. سأله السكرتير .. انت دجاجة والا سمكة؟ زعل الموظف وقال انا جاي اشتكي من الظلم وانت بتهزر وتتريق عليه .. جاوب السكرتير وقال .. يا اخي انا صادق الدجاجة تبيض بيضة كل يوم .. بس قبل ما تبيض تكاكي وتسمع كل الجيران انها باضت .. بينما السمكة تبيض
    • 5
      زى العادة ساعات كتير مش بنعرف هناكل ايه .. طيب حددنا الجمعة سمك طيب سمك ايه وازاى؟ المهم بعد لف .. اشتريت السمكة دى وهى ما يعرف فى الخليج بالنويبى أو فى مصر باللوت (قريبة الحاج فوزى) المهم تعمل فيها ايه يا بندق تعمل فيها يا بندق جت كده .. السمكة مفتوحة من الظهر ونخليها من الشوك .. وفى اللون المسألة بسيطة لأنه عبارة سلسلة الظهر فقط .. من الداخل متبله بخل بلسمك وملع وعصير ليمون وتوم وزنجبيل مفرومين ناعم كانه معجون .. ومعاها كم شرحة ليمون وفلفل أخضر وتدهن خل بلسمك وتدخل افرن الحامى لمدة 40 دقي
    • 0
      السمكة لا يمكن النفس تيجى عليها .. لأنها شكلها وهى سليمة مش حلو نهائى .. مش عارف ليه تذكرت انها زى الفأر .. راس كبيرة .. والجسم مسحوب لرفيع فى النهاية .. هى كلها عاملة زى ذيل الفيل .. :lol: المهم هى عشان كده رخيصة جدا .. يعنى لو الواحد مش بينكسف ممكن ياخدها ببلاش .. صارت خناقة بينى وبين البياع .. عشان يسلخها وهو مش راضى .. المهم قلت خلاص أقوم انا بالمهمة .. لأنه جلدها شديد الزفارة فلابد من سلخها وازالة العمود الفقرى أيضا .. تتبل فى خل وليمون وملح لمدة نصف ساعة .. تحشى ببقدونس وكرافس وفلفل
    • 1
      في جراحة غريبة من نوعها، خضعت سمكة لا يزيد طولها عن 25 سنتمترًا لعملية جراحية دقيقة في بريطانيا أملاً في إنقاذ حياتها إثر إصابتها بفتق في المعدة. وذكرت صحيفة 'دايلي ميل' البريطانية ان السمكة كارلا تم وضعها على طاولة خاصة فيما عمل الطبيب البيطري ويدعى "سيو ثورنتون" مع مساعديه على إجراء الجراحة الغريبة والاستثنائية. وقد وضع الطبيب في فم السمكة بعد تخديرها أنبوباً وتم ضخ المياه في جسمها وخياشيمها كي تتمكن من التنفس. يشار إلى أن تلك الحالة يصاب بها البشر عادة. وقد تكلفت العملية 780 دولاراً، ووضع
  • أضف...