اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بتقضي يومك ازاي

Diab

Recommended Posts

عايزين نعرف جدول رمضان

اخبار الصلاة

ولا الحياة مسلسلات علي رأي القناة

أخبار الاكل وواخد رمضان فرصة للدايت

ولا إيه

أن تأتي متأخراً خيراً من أن لا تأتي أبداً

Better Late Than Never

رابط هذا التعليق

والله يا اخى الفاضل فى رمضان عاده الايام بتختلف وخصوصا لما تكون فى مصر

بس اكيد العبادات كلها بتزيد جدا فى الشهر الفضيل وانا عن نفسي مش بحب المسلسلات ولا التليفزيون وبالتالى مليش فيها يا بقرأ حاجه على النت ياما فى المطبخ يابصلي يا بلعب مع عمر ابنى بس مش اكتر وده فايده انك تكون فى الغربه فى الشهر الفضيل بيبقي عندك وقت لقراءه القران والصلاه

ورمضان كريم

}فقلت استغفروا ربكم إنه كان غفارا * يرسل السماء عليكم مدرارا * ويمددكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم أنهارا * {

"(الحمد لله الذي تواضع كل شئ لعظمته الحمد لله الذي استسلم كل شئ لقدرته)"

"سبحان الله يا فارج الهم ويا كاشف الغم فرج همى ويسر امرى وارحم ضعفي وقلة حيلتى وارزقني من حيث لا احتسب يارب العالمين"

رابط هذا التعليق

اوصيك ونفسى بتقوى الله والابتعاد عن اللغو والشجار وكل ما يشوب الصيام

واوصيكم ونفسى بالبتعاد عن سيل المسلسلات والافلام والبرامج التافهة التى لا عائد منها الا المزيد من الذنوب فى شهر المغفرة

اللهم استرنا واجعلنا من عتقائك من النار فى رمضان

والحمد لله ان من الله علينا بالقتوات الدينية والحمد لله فالاتجاهات على اختلافها موجودة

اقرا ...الرسالة ...الناس ....الرحمة.... الحكمة

المجد العفاسى

الهدى للناطقين بالانجليزية ...وثوابا كبيرا لمن يدل عليها مسلمى كندا وامريكا واوروبا

وربنا يتقبل من ومنكم صالح الاعمال

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 1
      السلام عليكم انا زوجي مهندس ميكانيكا لحام و كنا في السعوديه سوا بولادنا و حصلت مشكله مع المكتب من تأخير رواتب لتعطيل مصالح و اترفعت قضايا كتير عشان ناخد مستحقاتنا و نزلنا مصر كلنا و بنتمني نرجع تاني  هل السعوديه الشغل فتح فيها و لا لسه و ممكن نلاقي فرصه عمل بتخصصه دا مع انه خبره 13 سنه مع العلم احنا بعتنا السي في لمعظم مكاتب سفريات في مصر و متوفرتش فرصه لحد الان و بقالنا 3 سنين بنعافر و مش لاقين
    • 0
      سلام عليكم  لو سمحتوا يا جماعه انا عايزة ادور علي فرصة سفر لدبي انا خريجة تجارة انجلش جيدجدا وfluent ف الانجلش ممكن الاقي فرصة كويسه هنا ولا ايه النظام؟   والناس اللي عرفت تسافر سافرت ازاي حد يعرف مكاتب سفريات كويسة ومضمونة اقدر اسافر من خلالها او ازاي اقدر اسافر وابتدي هناك؟  يايت بعد، اذنكوا لة حد يقدر يفيدني بمعلومة وشكرا مقدما ليكم 
    • 0
      بص يا سيدي خلينا نفهم ماهو الشحن البري الى مصر ! تعريف الشحن البري من السعودية الى مصر هي عملية نقل اي شيء من مكان الى مكان او من شخص الى شخص وفي حالة الشحن البري يعني عن طريق شاحنات بتتحرك على الحدود بين مصر والسعودية وممكن كمان الاردن من خلال خطين شحن بيستعملهم الخليج كلة : خط ضباء سفاجا خط حقل العقبة نويبع لما تقرر تستخدم الطريقة دي لازم تعرف مين هو المسؤول عن اغراضك طول الرحلة   من المسؤول عن الرحلة ؟ من لحظة التحرك بالشاحنة الرحلة في عهدة السائق غالبا
    • 1
      ازاي احذف موضوع نشرته على الموقع هنا  عمال ادور عن الخيارات لحذف موضوع نشرته بس مش عارف هي المواضيع هنا مش بتتحذف بعد النشر ولا ايه .؟؟؟
    • 8
      https://www.youtube.com/watch?v=wnKBKHHWlwU
  • أضف...