اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

آلية لمتابعة و معرفة تقييم الأعضاء لمشاركاتك (Reputation)

عادل أبوزيد

Recommended Posts

هل اطمع ان الخاصية دي تبقى متاحه ولو بحدود اوسع شويه من مجرد ثلاثه فقط في اليوم ؟

وأنا معك فى هذا الطلب ، واعتقد انه مع الوقت سيتعود الاعضاء على الاقتصاد فى استخدام الخاصية سواء بالسلب او الإيجاب.

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

• الردود 277
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

هل اطمع ان الخاصية دي تبقى متاحه ولو بحدود اوسع شويه من مجرد ثلاثه فقط في اليوم ؟

وأنا معك فى هذا الطلب ، واعتقد انه مع الوقت سيتعود الاعضاء على الاقتصاد فى استخدام الخاصية سواء بالسلب او الإيجاب.

ازاى حضرتك من المشرفين وبتطلب نفس الطلب قصدى حضرتك اللى تدعم طلبنا ده عند الادارة لانه فعلا العدد قليل جدا

وشكرا

رابط هذا التعليق

القيمة الحقيقية للتقيم زي ما قالت مدام ضحى قبل كده هو إنه عامل زي مراية للعضو اللي بيدّي التقيم .. هيبان بيها هل هو سطحي .. مغفل .. منافق .. منفسن .. أم موضوعي ..

لكن المداخلة القيمة لا تحتاج لتقيم لإن كل واحد ليه عقله اللي يقيم بيه المداخلات .. ولا يكن أحدكم إمّعة smile.gif

للأسف فى ناس سطحية جدا بتدخل تدي سالب وتجري

زي ما يكونوا خايفين يتمسكوا :lol:

رابط هذا التعليق

ازاى حضرتك من المشرفين وبتطلب نفس الطلب قصدى حضرتك اللى تدعم طلبنا ده عند الادارة لانه فعلا العدد قليل جدا

وشكرا

من حقى أن أبدى رأيى كعضو ، وبناء على رغبة الأغضاء تتم التعديلات.

تحياتى

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)

رابط

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

نريد تفسيراً منطقيا لما حدث قبل إتخاذ إجراء إداري ضد الزميلين الفاضلين Ozoozo و the Sun

اللذان أعتقد أنهما اساءا أستخدام خاصية التقييم مؤخراً ... حيث فوجئت الادارة أن الزميل أوزوز دخل على عدة موضوعات أشترك فيها الزميل نايت مير .. وهاتك يا تقييم ... الغريب انها موضوعات قديمة سبق وأن أشترك فيها الزميل أوزوز قبل ذلك

فهل اكتشف اليوم واليوم فقط أنها تستحق التقييم ؟

حتى وإن كان فعل ذلك كإعادة نظر في تقييمه لموضوعات الزميل نايت مير

فهل من الطبيعي إن الزميل أوزوز من كتر شغفه وحبه لموضوعات الزميل نايت مير .. يقوم بالدخول على عدة موضوعات له في نفس التوقيت .. ويقوم بمنحه تقييم إيجابي لعدة موضوعات في نفس اللحظة .. أي أنه يقرا أكثر من موضوع بتمعن في نفس اللحظه ويقيمها كلها في نفس اللحظة ؟!!!!!!

وهو بالمناسبة نفس ما قام به الزميل The Sun

فهل هذا تصرف طبيعي ؟

ozoozo اليوم, 12:38 PM سبحانك ربي ما أعظمك.

ozoozo اليوم, 12:38 PM "علشان تطمن على مستقبل ولادك" .... الأسود

ozoozo اليوم, 12:37 PM لماذا المغالاه فى تدليل الابن الاصغر

ozoozo اليوم, 12:37 PM يــا رســول الله عـــذرا

ozoozo اليوم, 12:36 PM حد فاهم حاجة ؟

ozoozo الأمس, 12:29 PM مفارقات لاذعة فى حياة المصريين

ozoozo الأمس, 12:28 PM مفارقات لاذعة فى حياة المصريين

ozoozo Dec 22 2010 08:11 AM فيديو تخيلي : الحرم سنة 2050

ozoozo Dec 22 2010 08:11 AM احمد ربنا

ozoozo Dec 22 2010 08:10 AM أنا فرحان عشان عُمر أفندي رجع لمصر

The Sun Dec 21 2010 05:37 PM صدق أو لا تصدق في مصـــر بالصـــور.

The Sun Dec 21 2010 01:14 PM تصريحات مستفزة

The Sun Dec 21 2010 11:01 AM هانشوفكم ..مشروع ضد النسيان

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

نريد تفسيراً منطقيا لما حدث قبل إتخاذ إجراء إداري ضد الزميلين الفاضلين Ozoozo و the Sun

وانا بصفتى بعفي حضرتك يا مشرفنا الفاضل من محاولات التفسير ومن التفكير في أي إجراء إداري بحق الزميلين الفاضلين وبطلب من حضرتك حذف عضويتى تماماً من الموقع وان امكن حذف كافة مشاركاتى وإزالة إسمى من قائمة التقييمات

وشاكر جزيلاً للفترة التى قضيتها هنا

مع تمنياتي لكم بالتوفيق

مع تحياتي:roseop:

فداك أبي وأمي ونفسي ومالي يا رسول الله

http://www.youtube.com/watch?v=yOblBbK5FqI&feature=related

رابط هذا التعليق

وانا بصفتى بعفي حضرتك يا مشرفنا الفاضل من محاولات التفسير ومن التفكير في أي إجراء إداري بحق الزميلين الفاضلين وبطلب من حضرتك حذف عضويتى تماماً من الموقع وان امكن حذف كافة مشاركاتى وإزالة إسمى من قائمة التقييمات

وشاكر جزيلاً للفترة التى قضيتها هنا

مع تمنياتي لكم بالتوفيق

مع تحياتي:roseop:

الزميل نايت مير

لسنا في مجال موقف تضحية بالنفس من أجل أن يحيا الأخرين ... وأنت لست طرفاً في هذا الموضوع من أصله .. لأنه ببساطة يُمكن أن يحدث في موضوعات أي زميل حتى لو كان مشرفاً وإن كنت ترى أن ما حدث هو أمراً طبيعياً .. فهو شأنك ورؤيتك ...

أما تركك للمنتدى وطلب شطب عضويتك فهو موضوع في يد أعضاء الإدارة جميعاً وإن كان أصعب شيء علينا هو أن نفقد أي قلم جاد ومحترم ..

رابط هذا التعليق

اللذان أعتقد أنهما اساءا أستخدام خاصية التقييم مؤخراً ... حيث فوجئت الادارة أن الزميل أوزوز دخل على عدة موضوعات أشترك فيها الزميل نايت مير .. وهاتك يا تقييم ... الغريب انها موضوعات قديمة سبق وأن أشترك فيها الزميل أوزوز قبل ذلك

فهل من الطبيعي إن الزميل أوزوز من كتر شغفه وحبه لموضوعات الزميل نايت مير .. يقوم بالدخول على عدة موضوعات له في نفس التوقيت .. ويقوم بمنحه تقييم إيجابي لعدة موضوعات في نفس اللحظة .. أي أنه يقرا أكثر من موضوع بتمعن في نفس اللحظه ويقيمها كلها في نفس اللحظة ؟!!!!!!

فهل هذا تصرف طبيعي ؟

ozoozo اليوم, 12:38 PM سبحانك ربي ما أعظمك.

ozoozo اليوم, 12:38 PM "علشان تطمن على مستقبل ولادك" .... الأسود

ozoozo اليوم, 12:37 PM لماذا المغالاه فى تدليل الابن الاصغر

ozoozo اليوم, 12:37 PM يــا رســول الله عـــذرا

ozoozo اليوم, 12:36 PM حد فاهم حاجة ؟

ozoozo الأمس, 12:29 PM مفارقات لاذعة فى حياة المصريين

ozoozo الأمس, 12:28 PM مفارقات لاذعة فى حياة المصريين

ozoozo Dec 22 2010 08:11 AM فيديو تخيلي : الحرم سنة 2050

ozoozo Dec 22 2010 08:11 AM احمد ربنا

The Sun Dec 21 2010 01:14 PM تصريحات مستفزة

The Sun Dec 21 2010 11:01 AM هانشوفكم ..مشروع ضد النسيان

سيدي الفاضل ما فعلته هو اعتراض علي ترك الفاضل نايت للمنتدي ومحاوله مني لتوصيل رساله له ان كل موضوعاته تستحق التقييم

وبالنسبه لان الموضوعات شاركت بها قبل ذلك ولم اقيمها فانت تعلم ان التقييم محدد ب 3 فقط في اليوم فيوجد مئات المشاركات لمئات الاعضاء غير نايت تستحق التقييم ولم استطع التقييم في ساعتها

فاظن اني استخدمت حقي كعضو في خاصيه ممنوحه لي دون ان اسئ الي اي احد

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

هو انا اسمي مش مكتوب

بس لو ممكن اقول بس حاجة لاني فعلا لاحظت ان ما شاء الله استاذنا نايت مير متصدر القائمة و كده و لكن بصيت ليها من ناحية تانية خالص

بصيت ليها

ان اي عضو زميل بيحاول يرجع استاذ نايت مير للكتابة مرة اخري....لكن بطريقة غير مباشرة

يعني كأنه بيبعتله رسالة صداقة و حترام ضمنية....مفادها انك مهم انك ترجع و تكتب و تتفاعل مع الناس في مكان رائع زي المحاورات

ع فكرة انا...كمان فكرت اعملها....بس ما عملتهاش لاني حسيت ان هيكون فيها ظلم مثلا لحد كتب مداخلة و فعلا اثرت الموضوع

بس في نفس الوقت....ده من وجهة نظري تعبيراو نداء لمحاور ما من محاور اخر

طب حد هيرفع ايده و يقولي...طب ليه نعمل كده اصلا

انا برضه من وجهة نظري....دي وسيلة عشان منلقيش في يوم و ليلة عضو اختفي من وسطنا....و معندناش اي وسيلة تانية نرجعه يكتب تاني معانا....زي لولا و مهيب

فكأننا بنسخر خاصية موجودة عشان نبقي البناء متماسك

دي وجهة نظري....و شخصيا ما ادتشي استاذ نايت مير اي بوينت....طيلة فترة غيابه

مع كامل تقديري و احترامي

عندي سؤالين

ليه الحوار مكانشي ع الخاص...مع استاذ اوزاوز و استاذ الشمس؟؟؟

هل فيه ضرورة لاتخاذ "اجراء إداري"....طب هو فيه ضرر اصلا وقع؟ و علي مين؟؟؟

اعتقد...الموضوع بسيط

و الله اعلم

تقبلوا مروري

تحياتي

رابط هذا التعليق

معلشي انا تاني

هو بمناسبة ان التوبيك اترفع

افتكر ان احنا في خضم...الحوار بتاع الالية و كده

كنا قولنا هنخلي الخاصية لفترة تجريبية...هل يا تري احنا لسه في الفترة التجريبة و لا ايه...؟

و كمان كان فيه اقتراح انها تبقي زي الفيس بوك....بتاع like & unlike

يا تري هل احنا لسه بمجال التطوير بتاع الخاصية و لا ايه

و شكرا جزيلا

رابط هذا التعليق

الموضوع بأختصار هو أن كل حرف كتبه الزميل nightmare يستحق من وجهة نظرى تقييم موجب وهذا شأنى ,وهذا رأيى

ولو أردت أتخاذ قرار ادارى فليكن حذف عضويتى تماما من المنتدى

رابط هذا التعليق

نريد تفسيراً منطقيا لما حدث

فهل هذا تصرف طبيعي ؟

الفاضلان ozoozo و The Sun,

من حق إدارة المنتدى أن تطلب تفسيرا.

ومن حق إدارة المنتدى أن تسأل عن مدى طبيعة هذا التصرف.

إدارة المنتدى ليست هنا لإرهاب الأعضاء الكرام ولا للتأديب والتهذيب والإصلاح, بل دورها يأتي في المساعدة والتنسيق والمحافظة على أعضاء المنتدى ومداخلاتهم وخصوصيّـتهم والتأكد من الالتزام بقواعد المنتدى ونظامه. ومن هذا المنطلق تتخذ إدارة المنتدى قراراتها الإدارية, وهذا شأن يعود لها دون غيرها.

ستقوم إدارة المنتدى في التشاور بشأن التفسير الذي قدمتموه بخصوص التساؤلات التي طرحتها وستتخذ بعدها ما فيه مصلحة المنتدى وأعضاؤه.

الإدارة

رابط هذا التعليق

مع كامل تقديري و احترامي

عندي سؤالين

ليه الحوار مكانشي ع الخاص...مع استاذ اوزاوز و استاذ الشمس؟؟؟

هل فيه ضرورة لاتخاذ "اجراء إداري"....طب هو فيه ضرر اصلا وقع؟ و علي مين؟؟؟

اعتقد...الموضوع بسيط

و الله اعلم

تقبلوا مروري

تحياتي

نفس الأسئلة راودتني

أيضا .. تقييمات ايجابية أخرى ممكن نختلف عليها و تعتبر مجاملة

و للآن لم نتفق أساسا على طريقة استخدامها

و اعود و أكرر .. هل هناك استفادة ستعود على نايت من هذا؟ .. هي محاولة لاظهار التقدير

قليل من التروي بعد اذنكم

هذا بيتنا جميعا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

أرى أننا نخلط الأمور ونحاول تبرير إساءة إستخدام الأشياء والأدوات التى بين أيدينا.

خاصية التقييم مخصصة لتقييم كتابة عضو بعد قراءتها وليست لجبر الخواطر أو سلف ودين.

أتخيل أن طالب جيد فى الجامعة قرر ان يتوقف عن الدراسة إحتجاجا على بعض زملائه من تيار مخالف لتفكيره ،

وبما أن هذا الطالب ذو خلق ومنتظم فى دراسته وعضو فى فريق التمثيل ، للا أتخيل أن يجتمع الأساتذة ويقرروا معا رفع درجاته فى السنين السابقة لإسترضائه وتشجيعه على العدول عن قراره.

أعتقد ياجماعة أنا جميعا أعضاء ناضجين ومسئولين عما نتخذه من قرارات.

إذا قرر أحدنا الإستقالة من عمله والعودة إلى وطنه ، فبالتأكيد قرر ذلك بعد تقليب الموضوع داخل رأسه عدة مرات ، وأستقر أمره على ذلك ، حتى لو كان ذلك القرار قد إتُخذ إحتجاجا على أن الاسانسير عطلان ، فلا أعتقد أنه من الحكمة أن نعمل جمعية ونقوم بإصلاح الأسانسير حتى يتراجع زميلنا عن قراره ، لانه فى المرة القادمة سيفعل نفس الشيئ لو نسى عامل النظافة أن يلمع أكرة الباب.

فياريت ياجماعة نحسن إستخدام الأدوات المتاحة ومنها " التقييم " بدلا من إستخدامها كوسيلة للإسترضاء وتطيب الخواطر.

وكما تطالبون الفاضل se_ Elsyed بعدم كتابة ملاحظة الإشراف على العلن على الرغم من أنها أمر عام يجب أن يقرأه الأعضاء ، فأعتقد أنه من باب أولى أن تكون محايلة عضو أن يتراجع عن قرار توقفه ؛ أن تكون على الخاص ، فهذا أولى.

شكرا للجميع وآسف إن أطلت أو لو لم تعجبكم صراحتى

--

رابط

رابط هذا التعليق

يجوز يكون اوزوزو غلطان واساء استخدام خاصية التقييم في ذات الوقت الي كان معتقد انه بيمارس حقه الاصيل في التعبير عن رايه .

عن نفسي مش مع المجاملة والتعبير عن التقييم الايجابي للشخص مش للراي لكن معليش هو اوزوزو بس الي عمل كده ؟

ياريت لما تشوف رد كده يكون عادي ومفيهوش حاجه وتلاقيه واخذ تقييمين تلاته تضغط على الرقم عشان تعرف ان دائما وابدا نفس الشخص الي بيتكلم ونفس الشخص او الاشخاص الي بيرد عليه يقيمه بذات التقييم مهما كان الكلام ومهما كانت المناسبة ..

وبرضه عن نفسي في ناس كتير فقدت مصداقيتها عندي لما لقيتهم بيقيموا ناس ايجابي عمال على بطال لدرجه ان لو فلان او فلانة عطس بياخذ على عطسته ايجابية ومن ناس بيعينهم . .

ده غير لما واحد ياخذ تقييم سلبي من شخص ما فيتدخل اخرون بشكل سافر لاعطاءه ايجابي ( يعادل ) الحامضية الي حصلت . . وعادي وكلنا كاعضاء شايفين وعارفين ان الراي لا يستحق وانما التقييم عيني عينك ودي قصاد دي ..

الموضوع بسيط والتقييمات مش نهاية العالم ومش مهم ابدا حصلت على تقييمات قد ايه المهم انا استاهل التميز فعلا ولا مستاهلوش .ده الي المفروض الواحد يقلق عليه ..

من حقكم اكيد تعترضوا على الي عمله اوزوزو بس اكيد من حق بعضنا برضه يتسائل وماذا عن البقية ؟؟

لا استطيع ان الوم اوزوزو فربما في احد التقييمات الي حصلت عليها في محاباة ما من اي كان مقدرش الوم حد على حاجه ممكن انا نفسي اكون ارتضيتها لما كانت في صالحي .. وبالتاكيد كلنا كده والي عاوز يلومه ياريت يراجع تقييماته الاول هو شخصيا ويتأكد ياترى اخذها كلها بنزاهة وعن استحقاق ولا كان في برضه للمجاملة فيها دور .. وياترى لما كان بيقيم حد كان فعلا عشان رايه يستاهل يبقى ( ويتبروز ) ولا عشان ده صاحبي وحبيبي وله في رقبتي دين ؟

من كان منكم بغير خطيئة فليرمي بحجر ..

عن نفسي مش هرمي حاجه ..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

الفاضلان ozoozo و The Sun,

من حق إدارة المنتدى أن تطلب تفسيرا.

ومن حق إدارة المنتدى أن تسأل عن مدى طبيعة هذا التصرف.

إدارة المنتدى ليست هنا لإرهاب الأعضاء الكرام ولا للتأديب والتهذيب والإصلاح, بل دورها يأتي في المساعدة والتنسيق والمحافظة على أعضاء المنتدى ومداخلاتهم وخصوصيّـتهم والتأكد من الالتزام بقواعد المنتدى ونظامه. ومن هذا المنطلق تتخذ إدارة المنتدى قراراتها الإدارية, وهذا شأن يعود لها دون غيرها.

ستقوم إدارة المنتدى في التشاور بشأن التفسير الذي قدمتموه بخصوص التساؤلات التي طرحتها وستتخذ بعدها ما فيه مصلحة المنتدى وأعضاؤه.

الإدارة

الاداره الفاضله

وهل اتهم احد الاداره الكريمه بالارهاب او بأنها للتهذيب والاصلاح؟

فلماذا ساقت الاداره الكريمه تلك التبريرات دون اي اتهامات ؟

انا اريد ان اسأل عن اليه التقييم والقوانين المنظمه له

هل لها فتره معينه لي الحق تقييم المشاركات خلالها وان لم اقيمها خلال تلك الفتره لا يجوز التقييم ؟

هل يجب عدم اعطاء نفس الشخص اكثر من تقييم في نفس اليوم؟

لقد راجعت بنود المحاورات المنظمه ولم اجد مثل ذلك البند كل ما وجدته ردا للفاضل استاذ عادل -شفاه الله- وكان ردا اداريا اقرب منه شخصيا

تم الارسال 27 August 2010 - 05:05 PM

الفاضل زهيرى

إسمحلى هذا السلوك أن تعطى Reputation بالسالب لشخص ما لا لشئ إلا أنه سبق و أعطال Reputation سالب أيضا لا أستطيع إلا أن أسميه تصرف طفولى !!!

الأصل فى المشاركات العادية الموضوعية ألا يكون هناك Reputation المشاركات التى لا تمثل إضافة أو الخرجة عن الموضوع أو التى تمثل إستظرافا فى غير مكانه هذه تستحق Reputation سالب و المشاركات التى تضيف قيمة للموضوع أو التى "تلم الموضوع و تلخصه" أو التى تمثل جهذا فى وضعها فهذه لها Reputation إيجابى.

بإختصار شديد أصبح جميع الأعضاء كما لو كانوا جزءا من فريق التنسيق و الإشراف.

حتى الآن درجات ال Reputation تحتاج إلى إعادة تقسيم التقديرات حسب محصلة ال Reputation بالوضع الحالى بعد أسبوع سيحصل الجميع على إمتياز !!

فأنا وجدت ان تلك الردود تستحق التقييم الايجابي من وجهه نظري الشخصيه ولم استطع التقييم في حيينها لمحدوديه النقاط الممنوحه يوميا بثلاثه نقاط

الفاضل محمد

تقييمي لم يكن جبرا للخواطر وانما وجهه نظر شخصيه في التقييم وهاذا ماكفله لي دستور المحاورات كعضو وهو حق استخدمه كباقي الاعضاء

:give_rose:

ايضا تقيماتي للفاضل نايت كانت لمداخلات تمت تقييمها من اكثر من عضو بالفعل

فلماذا اذن الحجر علي وجهه نظري انا فقط

رابط هذا التعليق

أقسى ما يؤلمني أن يكون هناك حوار بين شخصين في موضوع محدد وكل واحد تلاقيه بيتكلم في ناحية شكل ...

يعني واحد بيسأل التاني : إسمك إيه ؟

سؤال محدد وفي منتهى البساطة ..

فيرد .. أنا ساكن في مدينة نصر وعندما أتيت إلى الدنيا كانت أمي في المطبخ ... ويبتدي يطخطخ في أي حاجه

السؤال كان واضح أيها الساده .. وأجاب عليه الزميل OZOZO بمنتهى الوضوح وأفاد إنه لم يقرا موضوعات نايت مير بالتأكيد وإلا كيف قرأها كلها في نفس التوقيت وقيمها في نفس التوقيت .. كل ما فعله هو عشان يخليه يرجع ...

بارغم من إن في موضوع خاص ومستقل لذلك في باب الإجتماعيات وشارك فيه العديد من الزملاء الأفاضل

رابط الموضوع

يبقى ما علاقة هذا بتلك ؟

وأتفق مع الزميل محمد ... ينفع عشان الفت النظر لموضوع إنسحاب نايت مير لأسباب خاصة به هو وحده . أدخل أحذف موضوعاتي أو أولع في المنتدى لمجرد لفت النظر ..

بكل بساطة ... موضوع التقييم خاص بموضوع أو مداخلة ما ... فهل تم ذلك الفيضان بناء على قراءة وفهم واعي ؟

وبالتاكيد كلنا كده والي عاوز يلومه ياريت يراجع تقييماته الاول هو شخصيا ويتأكد ياترى اخذها كلها بنزاهة وعن استحقاق ولا كان في برضه للمجاملة فيها دور

من فضلك يا أخت ضُحى راجعي السؤال الخاص بـ : إسمك إيه ؟

الموضوع يا أختاه لا يتعلق بمجاملة في موضوع واحد ولا غيره . الموضوع يتعلف بفيضان تقيياامت ورا بعض وفي نفس التوقيت بدون قراءة ولا معرفة محتوى الموضوع أصلاً

رابط هذا التعليق

فأنا وجدت ان تلك الردود تستحق التقييم الايجابي من وجهه نظري الشخصيه ولم استطع التقييم في حيينها لمحدوديه النقاط الممنوحه يوميا بثلاثه نقاط
سيدي الفاضل ما فعلته هو اعتراض علي ترك الفاضل نايت للمنتدي ومحاوله مني لتوصيل رساله له ان كل موضوعاته تستحق التقييم

بالسرعة دي غيرت رأيك وكلامك ما بين عشية وضحاها ؟

يا خسارة

يا سيدي الفاضل إبنعم أنت لم ترتكب جريمة يعاقب عليها القانون ..

ولكن هناك شيء إسمه منطق وعقل ......

------------

مره أخرى ... الموضوع لا يتعلق بمداخلات الزميل نايت مير .... بل بسلوك خاص في موضوع خاص ... ولو ترجعوا لمداخلاتي بهذا الخصوص هاتلاقوني لفت نظر عدة أعضاء أساءوا أستخدام تلك الخاصية ومنهم من صرح بالإنتقام ممن يتجرا ويعطيه تقييم سالب .. وقمنا بسحب الخاصية منهم ..

ومنهم من غير رأيه في لحظات في نفس الموضوع وضد نفس العضو .. مره يعطيه سالب يمكن في رأي لا يحتمل أي جدل ... وبعدها بثواني موجب يمكن على نفس المداخلة .. ما هذا ... ولماذا أساساً ؟

رابط هذا التعليق

السيد الفاضل سي السيد

ارجو مراجعه اجاباتي مره اخري

فانت قلت اني شاركت بتلك المواضيع فعلا ولم اعطه اي تقييم ثم بعد ذلك بفتره اعطيته التقييم

لذلك فانا فعلا قرأت مداخلاته كلها من قبل

اما عن اني قلت ان التقييمات تعتبر نداء له للرجوع لان اجاباته تستحق التقييم فلا يوجد اي تناقض فلم اقيمه ساعتها لان فعلا تقييماتي انتهت والموضوع تم دفنه وسط الموضوعات واستحدثت عليه مواضيع اخري وقيمته الان دون غيره برضه لان اجاباته تستحق التقييم وانا معي 3 تقييمات في اليوم ففضلت اني اعطيه تلك التقيمات عن غيره رغم وجود عشرات التقييمات الحاليه التي تسشتحق التقييم

فالان نايت مير يستحق واخرون يستحقه بنفس الدرجه ففضلت ان اعطيها لنايت لا لشخصنه التقييم لكن لتكون لفته رقيقه من عضو لزميله بان حتي تعليقاتك القديمه والتي تستحق التقييم-اكثر من عضو قيم نفس المشاركات- لم ننساها

واخيرا اعلم سيدي الفاضل انه تقريبا لا توجد مداخله منذ اشتراكي بالمنتدي لم اقراءها وبالرجوع لصفحه الاعضاء زوار الصفحه ستجدني بها دائما وان لم اشارك فكثيرا ما اشعر بضحاله فكري امام عمالقه المنتدي فافضل المشاهده فقط والتعلم منهم

خد دي:clappingrose:

صباح الفل

تم تعديل بواسطة ozoozo

رابط هذا التعليق

الموضوع يا أختاه لا يتعلق بمجاملة في موضوع واحد ولا غيره . الموضوع يتعلف بفيضان تقيياامت ورا بعض وفي نفس التوقيت بدون قراءة ولا معرفة محتوى الموضوع أصلاً

معليش مش عاوزه اكون باجادل او ( اقاوح ) في موضوع ميخصنيش بالمقام الاول بس عبارتك الاخيرة دي استوقفتني بجد واضطرتني للتعقيب مجددا..

دلوقت ايه الفرق مابين واحد قرأ المداخله ومقق عينه فيها ولم يجد فيها مايستحق التقييم ومع ذلك قيمها وفقا لهواه الشخصي تجاه صاحب المداخله وبين واحد تاني مقراهاش من الاساس وبرضه جاء تقييمه بناء على تقييمه لصاحبها مش لماكتبه .. مش الفكرة ان التجاوز في الحالتين واحد وهو تدخل الهوى الشخصي في التقييم مش استحقاق المداخلات لما اعطيت من قيمه فعلا ؟؟

لو حضرتك شايف فرق بين الاثنين ياريت تنورني بيه لاني مش شايفه اي فرق ..

يعني من المشاهدات الي مرت علي هنا في المحاورات ان احد الاعضاء كان كاتب رد معين وفي حد تاني اقتبسه وكتب انه يؤيد هذا الرأي وفوجئت ان في شخص ما اعطى تقييم ايجابي لصاحب الاقتباس كونه يؤيد .. طيب ماتدي صاحب الراي الاصلي ؟ للدرجه دي الاهواء الشخصية بتتحكم في البعض ؟

من الامور الي لاحظتها برضه اثناء تجولي بين المواضيع القديمه اني بلاقي موضوع دخله ناس من الحاليين ومروا على الردود فيه وبيكون في ردود قيمه لناس معادتش موجوده بينا ومع ذلك مبشوفش حد تكرم او ( تبرع ) وحط لها تقييم ايجابي .. هل عشان الناس دي خلاص مش موجوده ( ومجاملتهم ) ملهاش معنى فيبقى خلاص محدش ( بينقط ) حد ميعرفوش ؟

عن نفسي تخلصت من الاستغراب لما بطلت اصلا اشوف اجمالي التقييمات الخاصه باي عضو بمن فيهم انا شخصيا .. الي يهمني تقييم المداخله الي اشوفها قيمه وصاحبها يستحق واكيد بعتز لما الاقي حد بحترم رايه مقيم راي لي او راي لحد تاني ويكون عاجبني واعرف اننا متفقين .. فيما عدا ذلك فلا تعنيني امور التقييم ولا مين يستحق ومين واخدها ردود للنقطه .. ولكن بما اني لقيتكم مهتمين كده اوي وتفرق معاكم كتير ان كان شخص ما وصل لقائمه المميزين باستحقاق ام لان آخرين ( بيرفعوه ) بدون حساب يبقى معلش وقفه بقى ويبقى الكلام على الكل ..

بعدين اقولك حاجه تريحك .. انتم زعلانين على مية ميتين نقطه ممكن حد يكون واخد خمسة سته فيهم بالاوانطة ؟ في جوجل اجابات الناس الي في قمه الريبيتيشن رصيدهم بالخمسين والستين الف نقطه خضرا .. شفت ازاي ؟يعني لو واحد خد حتى 500 نقطه اونطه مهياش حاجه جنب الفطاحلة دول .. بقولك مش فارقه :happy:..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...