اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

هو أنا فين؟

Morial

Recommended Posts

Community Projects for 2.3 End Of Life

12 July 2010 3 Comments

Posted by Alex Just a quick blog entry to help clear up some confusion, on July 1st IPS stopped support for IP.Board 2.3.x and declared that 2.3 has reached its end-of-life. The following community projects are also no longer supported.

•All versions of IP.Tracker below 1.3

•IP.Shoutbox 1.0.x

If you have not already done so, we recommend you upgrade to the latest version of IP.Board, and also the latest version of the addons. The newer versions fix bugs found in previous releases, whilst also adding a lot of new features.

No support will be provided for the projects listed above!

ما سبق كان إعلان على موقع الشركة منتجة البرمجيات

:roseop:مش فاهم؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

• الردود 70
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

بسم الله الرحمن الرحيم

الأخوة الكرام / أعضاء المنتدى

الأساتذة الكرام / مسئولي الموقع

أنأولاً مش شايف أي حاجة من الكتابة التي أكتبها و المنتدى غير واضح بالمرة و مش لاقي عندي صندوق الرسائل المرسلة و لا توجد خاصية تتبع الرسائل عندي و المنتدى الإقتصادي أصبح عدد زوارة خمسة افراد طوال اليوم بعد أن كان العدد يتجاوز ألف قراءة في اليوم الواحد لموضوع نشرة اخبار العقارات

برجاء إعادة النظر مرة أخرى في هذا الموضوع

تحياتي

مهندس / أشرف محمد

اللهم علمني ما ينفعني

و نفع الناس بما علمتني

رابط هذا التعليق

ببساطة الشركة المنتجة للبرمجيات توقفت عن تقديم الدعم الفنى للإصدارات القديمة بدءا من أول شهر يوليو الجارى ، و الدعم الفنى مهم و بذا فالإنتقال للإصدار الجديد كان يمثل ضرورة ملحة ، و الإصدار الجديد موجود فى الموقع الإختبارى لمحاورات المصريين منذ أربع شهور

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

:sad:لا بجد تعبت

الصفحة مش مظبوطة خاااااااااااالص ......... معرفش بتتهز ليه

والخط فعلاً صغير ...... حرام

غير انه بطييييييييييء بجد ............ كتير اوي ........ ربع ساعة في مشاركة من كلمتين ؟؟؟؟؟؟؟؟ :sad:

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

بصراحه اسوأ مرة اتصفح فيها منتدى في حياتي .. عذاب عذاب عذاب

جالي صداع .. وتوهة .. وزغلله .. واعتقد وجع مفاصل كمان

ايه ده

على كل حال في حاجتين يمكن هم السبب في كل ده

اولا ان المنتدى جاي بالمشقلب الشمال يمين واليمين شمال

ثانيا ان نص الكلام عربي ونصه انجليزي فعلى مايبدوا لي كده في منطقتين متضادتين في المخ بيشتغلوا في وقت واحد عند تصفح المنتدى .. واحده منهم نازلة المرج والثانية حلوان

اقترح ان يتم ترجمه المنتدى بالكامل ومحاولة البحث عن طريقة فنية لجعله يمين شمال مش شمال يمين

اتوقع لو حصل هيبقى اروع منتدى على الاطلاق خاصه والوانه جميلة اوي

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

هو حد شايفنى؟؟؟؟؟

انا مش شايفة حد !!!!!!!! :unsure:

اهلا وسهلا فتوفتة

للتغلب على الكتابة الصغيرة الغير مرئية لو عندك Internet Explorer 8 ستجدى عدسة زووم فوق شريط المهام

اضغطى عليه ل150% ستجدى الخط كبير وممكن تحميله من النت ان لم يكن موجود عندك

رابط هذا التعليق

وجدت في اسفل الشاشة تحت خالص على الشمال اوبشن بجعل اللغه هي العربية .. لما اخترته الصفحه الحمد لله انعدلت وبقت الصورة الرمزيه يمين كما المعتاد بس مازالت مشكلة الترجمه الي نص الكلام عربي ونصه انجليزي والي اتمنى تنحل قريب

بالنسبة لحجم الفونت انا معنديش مشكلة لانه من زمااان وهو صغير اوي وعشان كده ضبطت المستعرض عندي ( فايرفوكس ) انه يكبر الخط تلقائيا عن طريق ضغط

Ctrl + علامة زائد

ياريت بس لو يتم تعديل اعدادت المنتدى بحيث تكون اللغه العربية هي الديفولت مش الانجليزية وبالتالي يبقى الكل عندهم المنتدى جاي يمين وكمان ياريت لو تتظبط حكايه الخط دي بشكل تلقائي لانه فعلا اصغر كتير من بقية المنتديات

ملاحظه : ياريت لو في امكانية لتغيير الاصدار بتاع المنتدى خالص واستبداله ببرنامج تاني يكون معرب 100 في المية ويكون منتشر في المنتديات كلها عشان يبقى مألوف شويه.. بصراحه البرمجيات الحالية عجيبة غريبة ومحسسانا بغربة فوق الغربة .. مش ده بيتنا ابدا

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

وجدت في اسفل الشاشة تحت خالص على الشمال اوبشن بجعل اللغه هي العربية .. لما اخترته الصفحه الحمد لله انعدلت وبقت الصورة الرمزيه يمين كما المعتاد بس مازالت مشكلة الترجمه الي نص الكلام عربي ونصه انجليزي والي اتمنى تنحل قريب

بالنسبة لحجم الفونت انا معنديش مشكلة لانه من زمااان وهو صغير اوي وعشان كده ضبطت المستعرض عندي ( فايرفوكس ) انه يكبر الخط تلقائيا عن طريق ضغط

Ctrl + علامة زائد

شكرااااا جزيلااااااا اخت ضحا :roseop:

" إن قيمة الإنسان ليست في توصله إلى الحقيقة ، بل في كفاحه المخلص من أجل الوصول إليها " جاليليو

رابط هذا التعليق

أنا شايف يا جماعة أن كل خاصية في المحاورات بشكله الجديد ممكن بمرور الوقت نتعود على أستخدمها

بس المشكلة فعلا في الخط ، ياريت يزودو الحجم بتاعه شوية ويتغير الفونت من Times new roman الى Thoama زي ما أحنا كنا متعودين ، وتقريبا تغيير تنسيق الخط في صفحة عرض المنتدى مش معضلة، ولكنه مأثر بشكل كبير على نسبة تصفح الموقع..

وبالنسبة لتزويد الفونت في المتصفح أكسبلورو ، أظن مش معقولة يا جماعة نزود الزووم علشان المحاورات بس وتبقى أي صفحة تانية نزورها كبيرة قوي كدة ، أنما الممكن نكبر خط المحاورات بس بدل ما هو عامل زي المدونات كدة

ولا أيه يا أستاذ عادل

تم تعديل بواسطة الغريب

رابط هذا التعليق

انا اعلم ان الناس تقوم بالتطوير

ماحدث فى منتدانا لايمكن ان يسمى تطوير انما هو تخريب

ارجوا ان نعطونى ميزه واحده فى هذا الشكل الجديد للمنتدى

الى الاداره اذا كنتم تعتبرون ان هذا تطوير فى المنتدى فانا اقول لكم هذا التطوير لابد ان يطور ليرجع الى الحال القديم للمنتدى

وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ سَلامٌ عَلَيْكُمْ لا نَبْتَغِي الْجَاهِلِينَ

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ..

انا مش شايف فى اى مشكلة فى وضع المنتدى الجديد ده مجرد ترقية لنسخة أحدث لأن النسخة القديمة عف عليها الزمن .. بالنسبة للمشاكل اللى مقابلة الناس تتلخص فى اللغة وملف التعريب لو الناس نزلت تحت خالص واختارت اللغة العربية هتلاقى الامور بقت مقبولة تمام والاستاذ عادل ممكن يحل المشاكل دى بحاجتين :

أولا : واضح انه مستخدم ملف التعريب بتاع النسخة القديمة فياريت حضرتك تشيله وتركب ملف تعريب جديد متوافق مع النسخة دى عشان يظهر التعريب بالكامل

ثأنيا: اللغة الإفتراضية معمولة على الإنحليزية وحلها تعديل اللغة الإفتراضية إلى العربية من لوحة التحكم عشان اللى يدخل تظهرله الصفحة من اليمين للشمال من غير ما يغير اللغة من تحت

بس خلاص :)

رابط هذا التعليق

انا مشكلتي دلوقتي في الخط

لأنه صغير جدا وفعلا عنيا بتزغلل بع خمس دقايق بالكتير

ولما اكتب بفونت اكبر الكلام بيدخل علي بعضه

ذي كده

شوفوا ده فونت 6 يادوبك الواحد يشوف معقول لكن لما الكلام يزيد عن سطر ذي دلوقتي بلاقي الاسطر قريبه قوي من بعضها والكلام داخل في بعضه بس سبحان الله تقريبا المشكله دي اتحلت لأنه مش داخل في بعضه دلوقتي

هشوف كده بعد المداخله ماتظهر للنور

رابط هذا التعليق

لسه الكلام داخل في بعضه

والسطور قريبه قوي من بعضها

حاجة كده تزغلل العين

وتخلي اللي نظرهم 6/6 ذي حالاتي

يحولوا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ..

انا مش شايف فى اى مشكلة فى وضع المنتدى الجديد ده مجرد ترقية لنسخة أحدث لأن النسخة القديمة عف عليها الزمن .. بالنسبة للمشاكل اللى مقابلة الناس تتلخص فى اللغة وملف التعريب لو الناس نزلت تحت خالص واختارت اللغة العربية هتلاقى الامور بقت مقبولة تمام والاستاذ عادل ممكن يحل المشاكل دى بحاجتين :

أولا : واضح انه مستخدم ملف التعريب بتاع النسخة القديمة فياريت حضرتك تشيله وتركب ملف تعريب جديد متوافق مع النسخة دى عشان يظهر التعريب بالكامل

ثأنيا: اللغة الإفتراضية معمولة على الإنحليزية وحلها تعديل اللغة الإفتراضية إلى العربية من لوحة التحكم عشان اللى يدخل تظهرله الصفحة من اليمين للشمال من غير ما يغير اللغة من تحت

بس خلاص :)

لأ ياباشا مشكلة التعريب مش مشكلة خالص دلوقتي المشكلة كلها في الفونت ، نفسنا يكبر شوية بس علشان التصفح يبقى سهل

تحياتي .. هي فين الوردة اللي كنا بنحطها .. أيوة أهي الحمدلله خد :roseop:

رابط هذا التعليق

شوفي يا مغتربة

فوق في اقصي اليمين وتحت المربع اللي فيه اسمك

هتلاقي مستطيل ابيض مكتوب فيه search

هو ده اللي ممكن تعملي منه بحث علي اشخاص او مواضيع

جربي كده

ثانكس يا موريال

المشكله دلوقتى الكبيره هى الفونت لانه صغير جدا جدا

كمان بعض التتطبيقات الى مش فاهمه ايه استخدامها

زى مثلا الشات لما ضغط عليه ادانة ماسج عن ايرور

كمان يا ريت يرجع البانر و المشاركات النشطه ترجع تستوعب كل المشاركات النشطه خلال ال 24 ساعه ايا كان عددها

ما اجمل الانوثه عندما تمتطى صهوه الحياه

رابط هذا التعليق

لالالا حرام واللة انا تعبت من البطء دة ومش شايف الكلام خالص

سلام لحد ما تشوفلكو حل

حد شايف اللى انا كتبتة

ان شاء اللة هيجلنا عشى ليلى ونهارى وبعد الظهر

مساكم منتدى ضايع

تم تعديل بواسطة joo

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...