اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

برنامج صبايا

صافى

Recommended Posts

:closedeyes: ياجماعة فى برنامج كتيررر حلو وهادف من مساعدات لمفترحات لموضوعات مهمة جداا على قناة المحوررر والمذيعة بتاعتة بجد بجد انسانة كويسة جدا اسمها ريهااام بتمنى انكم تشوفوة بيجى يومالاحد والاربعاء الساعة 12 وربع بليلوالاعادة تانى يوم الساعة 11 الصبح اكيد منكم كتيرر بيشوفة وربنا يجزيكم خيررر :happy: وبرنامج تانى بجد كتيررر تحفة على قناة البدر اسمة من الجانى للاستاذ احمد بدوى بتشوفو بجد حاجات تقطع القلب معلش اعذرونى انا حبيت اوصلكم احساسى واد اية البرامج دى هادفة وبيجى الاحد والاربع بردوة بس الساعة 8 مساءا :lol: ولكم منى الف تحيةارجو الاهتمام

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

معلش انا لا انصح بالمشاهده العائليه للي اسمها ريهام

معظم مواضيعها جنسيه فجه

زي مايكون عندها مشكله شخصيه في الحاجات دي.....انا ماقدرش اقعد اتفرج انا وابني او بنتي وبعد الحلقه يسألني يعني ايه زنا المحارم يابابا؟

رابط هذا التعليق

فعلا امبارح بالصدفة وجدت برنامج صبايا وكنت ناوية اتابعه وفجاة وجدت المذيعة تتكلم فى موضوع محرج جدا ودون فائدة مرجوة منه سوى الاثارة واظهار الفتيات المصريات بصورة منحطة ودى مش اول مرة تتكلم فى المواضيع دى عن نفسى لم اتحمل متابعة الكلام وخاصة فى وجود ابنتى فى الاعدادى وابنى الصغير اللى انتبه للكلام عيب برامج زى دى تذاع امام الاسر كده ونرجع نقول اولادنا ا خلاقهم اتغيرت من مدة نفس المذيعة استضافت نساء اقل مايقال عنهم بلطجيات يكتسبون اموالهم من تأجيرهم فى المعارك والانتخابات وحاجة مخجلة لان البرنامج يذاع فى كل الدول العربية كأننا نعرى انفسنا امام الاخرين غير حلقات الشذوذ وفتيات الشوارع والاغتصاب زى مايكون حد بيدفع تبرعات المرضى مقابل نشر هذه المواضيع التى تسئ لمصر وفتياتها

رابط هذا التعليق

فعلا امبارح بالصدفة وجدت برنامج صبايا وكنت ناوية اتابعه وفجاة وجدت المذيعة تتكلم فى موضوع محرج جدا ودون فائدة مرجوة منه سوى الاثارة واظهار الفتيات المصريات بصورة منحطة ودى مش اول مرة تتكلم فى المواضيع دى عن نفسى لم اتحمل متابعة الكلام وخاصة فى وجود ابنتى فى الاعدادى وابنى الصغير اللى انتبه للكلام عيب برامج زى دى تذاع امام الاسر كده ونرجع نقول اولادنا ا خلاقهم اتغيرت من مدة نفس المذيعة استضافت نساء اقل مايقال عنهم بلطجيات يكتسبون اموالهم من تأجيرهم فى المعارك والانتخابات وحاجة مخجلة لان البرنامج يذاع فى كل الدول العربية كأننا نعرى انفسنا امام الاخرين غير حلقات الشذوذ وفتيات الشوارع والاغتصاب زى مايكون حد بيدفع تبرعات المرضى مقابل نشر هذه المواضيع التى تسئ لمصر وفتياتها

الله اعلى واعلم اختى الغالية بس انا بيعجبنى ان الحالات الانسانية دى بتفرح لما ابنهم او بنتهم بيخفو واحنا كلنا عندنا اولاد وبنتمنى يكونو بصحة وعافية والحمد للة ربنا يديم علينا الصحة والعافية اللهم ما امين

دى بتبقى وجهات نظر وبلنسبة لوجود اولاد كبارر انت وراحتك بس انا اولادى صغار وطبعا مش هيكونو صاحينوبحب اعرف الجديد علينا اية :closedeyes: عشان مغلطش فى تربية اطفالىبلنسبة للبرنامج دة وغيرة :roseop:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

معلش انا لا انصح بالمشاهده العائليه للي اسمها ريهام

معظم مواضيعها جنسيه فجه

زي مايكون عندها مشكله شخصيه في الحاجات دي.....انا ماقدرش اقعد اتفرج انا وابني او بنتي وبعد الحلقه يسألني يعني ايه زنا المحارم يابابا؟

انا بتكلم على الحالات الانسانية يعنى تقدر تساعد وتشفى مريض محتاج يكون زى وزيك وربنا يعافى امة الاسلام والمسلمين

:closedeyes:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

اسفة يا صافي مش هقدر اشاركك حماسك

لأن اللي اسمها ريهام دي فاشلة كمذيعة بكل المقاييس من وجهة نظري

وحتي ماتستاهلش اني اتعب نفسي واكتب الاسباب

الله يصلح حالها ويقلل من امثالها

رابط هذا التعليق

اتفق معك تماما يا اوزوزو

الموضوع هنا مفيهوش نيات

النية سليمة والفعل مش سليم معملناش حاجة

تمام برده يا موريال ....قلل الله من امثالها

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

مذيعة مستفزة وبرنامج مالوش اى لزمة

بتحاول تكسب تعاطف الناس

حد شاف اللقاء بتاع اللى اسمها ريهام دى مع الست البلطجية اللى بالفلوس؟؟....شئ كده فى منتهى الاستفزاز

بصراحة مش بحب البرنامج ده خااااااالص وفعلا هى واحدة استعراضية ومش مذيعة ناجحة ابدااا

رابط هذا التعليق

اختى صافى البرنامج ده كلمة حق يراد بها باطل فى عشرات البرامج تقوم بعلاج المئات من الحالات ايضا عن طريق جمع التبرعات لكن دون اسفاف اوجرح لمشاعر المشاهدين وعدم المساعدة على نشر الرذيلة كما يحدث فى هذا البرنامج عندك الاعلامى المحترم محمود سعد فى برنامج مصر انهاردة وقبله برنامج البيت بيتك يجمع مئات الالوف فى دقائق حتى دون عرض صاحب الحالة بالصورة المهينة التى تعرضها مقدمة برنامج صبايا كأنه يستجدى الناس للتبرع وايضا لايتباهى بما جمعه اوانجزه كما تفعل يكفى الام المرض على اصحابها فلانعرضهم لالام الاستجداء فهى اشد من المرض نفسه

رابط هذا التعليق

بتحاول تكسب تعاطف الناس

حد شاف اللقاء بتاع اللى اسمها ريهام دى مع الست البلطجية اللى بالفلوس؟؟....شئ كده فى منتهى الاستفزاز

بصراحة مش بحب البرنامج ده خااااااالص وفعلا هى واحدة استعراضية ومش مذيعة ناجحة ابدااا

اهلا حبيبتى فتفوتة بمناسبة الحلقة دى كنت باتفرج وفجأة ابنى سألنى بتتفرجى على ايه غيرى غيرى ولحظة وزوجى نهرنى لمشهادتى مثل هذه البرامج وقال لى ده برنامج حد يشوفه وازاى سمحوا انه يذاع للاسف القناة كويسة والبرنامج ده يسئ لها

رابط هذا التعليق

[اسفة يا صافي مش هقدر اشاركك حماسك

لأن اللي اسمها ريهام دي فاشلة كمذيعة بكل المقاييس من وجهة نظري

وحتي ماتستاهلش اني اتعب نفسي واكتب الاسباب

الله يصلح حالها ويقلل من امثالها

جزاكى اللة خير بس الواحد لما يقول مثل كلامك لازم يبرر الى بيقولة ارجو ان تتعبى نفسك شوية لمعرفة هذة الاسباب لكى لا نحتاررر وشكرا لكى عزيزتى :roseop:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

اختى صافى البرنامج ده كلمة حق يراد بها باطل فى عشرات البرامج تقوم بعلاج المئات من الحالات ايضا عن طريق جمع التبرعات لكن دون اسفاف اوجرح لمشاعر المشاهدين وعدم المساعدة على نشر الرذيلة كما يحدث فى هذا البرنامج عندك الاعلامى المحترم محمود سعد فى برنامج مصر انهاردة وقبله برنامج البيت بيتك يجمع مئات الالوف فى دقائق حتى دون عرض صاحب الحالة بالصورة المهينة التى تعرضها مقدمة برنامج صبايا كأنه يستجدى الناس للتبرع وايضا لايتباهى بما جمعه اوانجزه كما تفعل يكفى الام المرض على اصحابها فلانعرضهم لالام الاستجداء فهى اشد من المرض نفسه

شكرا لكى عزيزتى بس انا كنت بفرح لما بشوف الناس فرحانة انا معاكى ان مش لازم تبين الناس دى للاحراج وجزاكى اللة الف خيرر :roseop:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

اتفق معك تماما يا اوزوزو

الموضوع هنا مفيهوش نيات

النية سليمة والفعل مش سليم معملناش حاجة

تمام برده يا موريال ....قلل الله من امثالها

طب يا جماعة حد يقلنا لية ربنا يقلل من امثلها متسيبوش الموضوع كدة عايم يمكن اكون غلاطانة حد ينورنى لك تحياتى :closedeyes:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

عندك حق بس انا معاها فى الحالات الانسانية بس لى تعليق على ظهورهم واحراجهم بس ببقا مبسوطة لا بشوف حد شفى ومبسوط جزاكى اللة خيررر :closedeyes:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

بتحاول تكسب تعاطف الناس

جزاكى اللة خير شكرا على مرووورك :closedeyes:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

بتحاول تكسب تعاطف الناس

جزاكى اللة خير شكرا على مرووورك :closedeyes:

انتى زعلتى يا صافى ولا ايه؟؟

انا مش قصدى حاجة والله انا بتكلم عن المذيعة.....إنتى تلاقيكى اول مرة تشوفى البرنامج لكن بعدين هتصدقى كلامنا

ماتزعليش بقى :closedeyes:

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

هو بس مجرد اقتراح لمن يريد المساعدة

ممكن تشوفو حواليكم جمعية ثقة او مستشفى وتحاولوا تساعدوا مباشرة

انا بحس معظم البرامج دي بتبقى نظام شو ومنظ ممكن يكون بعضها جاد

ده غير ان كام حالة بتقدر تظهر ولما بتتحل المشكلةالناس بتكسل تدور على غيرها الا من خلال البرنامج

فاللي عايز يساعد فيه وسائل كتير بس ندور حوالينا

مجرد اقتراح

[(من أجل ذلك كتبنا على بني إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعا ومن أحياها فكأنما أحيا الناس جميعا ولقد جاءتهم رسلنا بالبينات ثم إن كثيرا منهم بعد ذلك في الأرض لمسرفون) سورة المائدة (32)

{وَكَذَلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ} [الأنعام:129]

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)سورة الأنعام 123

( أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (الجاثية 23 )

{ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ }[ سورة الأعراف ]

رابط هذا التعليق

انتى زعلتى يا صافى ولا ايه؟؟

انا مش قصدى حاجة والله انا بتكلم عن المذيعة.....إنتى تلاقيكى اول مرة تشوفى البرنامج لكن بعدين هتصدقى كلامنا

ماتزعليش بقى :rolleyes:

لا يا حبيبتى انا مش ممكن ازعل من حد منكم بس دى حرية شخصية وبحب اسمع الاراء :happy: بس حبة الى يقول حاجة يقول راية بوضوح اكتر عشان منبقاش محتاريين زى بعض الاخوةالى قالو ربنا يقل منهامثلا ولكم جميعا تحياتى :happy:

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

هو بس مجرد اقتراح لمن يريد المساعدة

ممكن تشوفو حواليكم جمعية ثقة او مستشفى وتحاولوا تساعدوا مباشرة

انا بحس معظم البرامج دي بتبقى نظام شو ومنظ ممكن يكون بعضها جاد

ده غير ان كام حالة بتقدر تظهر ولما بتتحل المشكلةالناس بتكسل تدور على غيرها الا من خلال البرنامج

فاللي عايز يساعد فيه وسائل كتير بس ندور حوالينا

مجرد اقتراح

جزاك اللة كل خيرراقتراح كويس جدا:rolleyes:

تم تعديل بواسطة صافى

عفا اللة عما سلف

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...