اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

اللي يسمع اسمه يرد!!

بنت شعنونة

Recommended Posts

بدل ما نقعد نقول اعضاء نفتقدهم وبتاع وكل واحد يقول اسم

احنا نناااادي على السماااء

وكل اسم يتكتب لو صاحبة بيقرانا ياريت يرد ممكن؟؟

نبدأ ب أول 3 اسماء

كليو انتي فين؟؟ ومش بتكتبي ليييه؟؟

sos انت سامعنا؟؟ طب مش بتكتب ليه؟؟

سكوربيون هل تسمعوني؟؟ طب ليه؟؟

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

ممكن أرد انا يا أبله شعنونة ..

بما إني رئيس فصل 3/1 فممكن أرد نيابة عن التلاميذ اللي غايبين بدون إذن :

1- الطالبة كليو بطليموس : هي موجودة بس مشغولة اليومين دول أصلها وسعت نشاطها وبتكتب في منتديات تانية وربنا فتحها عليها من وسع ومش ملاحقة عالشغل .

2- الطالب إس أو إس : فعلاً بقى له فترة ماجاش وشكله كده ممكن يكون نط من فوق السور وطلع على مصر أجازة .

3- الطالب سكوربيون منكاريوس الثاني عشر : ده حالة خاصة فمن ساعة ما قراله كتابين علم نفس وهو حاسس بعقدة الإضطهاد وإن كل الناس ضده ، فعشان كده حبس نفسه في أوضته وبيدخلوا له الأكل من تحت عقب الباب وعمال يزعق في عياله ويقولهم إنتوا بتكرهوني أنا حلو انا حلو وبقى مطول دقنه وما غيرش البيجاما اللي لابسها من حوالي 3 شهور وحالته بقت حاله .

والبصاصين بتوعي بلغوني معلومات عن بعض الطلبه اللي فجاة الفصل إنشق وبلعهم زي :

- متفائل المعجباني : فحسب كلام البصاصين هو فض الإعتزال وعايش في دور متفرج ومتابع المنتدى اول بأول كقاريء فقط .

- مجرمون الشهير بالرجل الأخضر ( نسبة للدولارات الخضراء ) : برضوا مشغول لشوشته بس بيذاكر من منازلهم .

- هاندي إبن كرافت : ماشي زي الزحالف الذوق بتاعت فيلم نيمو وعامل تارجت لنفسه ... مداخلة واحده كل شهر ميلادي ....

- فيروز أبو العافية : اللي كانت وردة المنتدى المفتحة حالتها النفساوية في الحديد وبتعيد ترتيب البيت من الداخل عشان ترجع بقوة لأن س س مستفرد بالمنتدى عشان مافيش أي فتوة قادر يقف قصادة .

- شعنونة السلومية : دي عشان بتقضي فترة التجنيد الإلزامية في سلاح حرس الحدود فالمرة دي كانت متكدرة ومدورينها مكتب عشان كده طبقت شهرين ورا بعض ومانزلتش، بس الحمد لله بعد الأحداث بتاعت سجن أبو غريب الحكومة قلبها رق وأفرجوا عنها في نص المدة ونزلت اجازة 48 ساعة .

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

- فيروز أبو العافية : اللي كانت وردة المنتدى المفتحة حالتها النفساوية في الحديد وبتعيد ترتيب البيت من الداخل عشان ترجع بقوة لأن س س مستفرد بالمنتدى عشان مافيش أي فتوة قادر يقف قصادة .

لا والله انا حالتى النفساويه فى المعقول جدا الحمد لله ntw:

بس شكرا اوى على البؤين الحلوين اللى قلتهم فى حقى دولهما sch:

زى ما قلت لك يا جناب الحكمدار art:)

انا باحاول اعقل شويه tth:

وباتابع المنتدى تقريبا بصفه يوميه بس انا حاليا فى الويك إند وفى حالة أنتخه عقليه :blink:

وباحاول اقرا تقريبا كل الموضوعات و اطبق مبدا ان كان الكلام من فضه "وفى قول آخر فته" et:( يبقى السكوت من ذهب gt:

نسيت اقول حاجه مهمه قبل ما تبدى استغرابك من بعض الكلمات المستخدمه فى هذه المداخله و تسالنى "انتى متاكده انك كنتى فعلا فى استنجريه "اسكندريه يعنى" mfb: هاقول تلاته بالله العظيم كنت فى اسكندريه mf(

تم تعديل بواسطة فــيــروز

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

زى ما قلت لك يا جناب الحكمدار  art:)

انا باحاول اعقل شويه  tth:

إشهدوا يا خلق ... جيبتش حاجة من عندي .. اهو هي اللي قالت انا ماليش دعوة ..

على العموم ربنا يكملك بعقلك يا فيروز يابنتي وترجعلنا بالسلامه .. وماتخافيش انا هاعتبرلك الأجازة دي مرضية ومش هاتأثر على اعمال السنة .. بس ماتنسينيش في الحلاوة ( أو الجبنة ) الل متوفر يعني ماتتعبيش نفسك .

هات يا جابر التلميذ اللي بعده .

رابط هذا التعليق

فعلا كما قال ابو السيد ان الاخ الفاضل sos في اجازه حاليا بمصر للزواج السعيد ( ربنا يديله الصحه) وهيرجع كمان اسبوعين.

نتمى له من الله الرحمه والمغفره ، ولأهله الصبر.

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

فعلا كما قال ابو السيد ان الاخ الفاضل sos في اجازه حاليا بمصر للزواج السعيد ( ربنا يديله الصحه) وهيرجع كمان اسبوعين.

نتمى له من الله الرحمه والمغفره ، ولأهله الصبر.

وانت الصادق نتمناله كل الخير وربنا يوفقه في بنت الحلال اللي تسعده وتفرح ايامه

رابط هذا التعليق

وانت الصادق نتمناله كل الخير وربنا يوفقه في بنت الحلال اللي تسعده وتفرح ايامه

أمين يا رب العالمين.

وللعلم sos صديق عزيز قوي وصداقتي به مثل صداقه هاندكرافت و س السيد بس من غير هدايا العربيات المكسوبيشي

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

من غير زعل

انا كنت كاتبا الموضوع عشان استفز الناس اللي ما بتكتبش عشان ترد عليا

و لللأسف لقيت الموضوع بقى حوارات خاصة

طيييييب tth: art:) :blink:

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

أبله شعنونة .. أبله شعنونة ...

أنا قفشت سكوربيون بيبص علينا من شراعة الباب ... هو مكسوف يدخل إلا أما ترضي عنه ...

تعالى يا سكوب ماتخافش البوبع مشي .. وأوضة الفيران ( سجن أبو غريب سابقاً ) خلاص قفلناها .

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

الاخوة الاعزاء......شاكر جدا ...محرج جدا من تذكركم لشخصى الضعيف...ادام الله عليكم ومتعكم بالصحة وراحة البال

الدكتورة/ شانا....شكر الله لك ....موجود الان يا افندم...بعد الرجوع من مصر

سى السيد/ انت مباحث والا ايه....اصبت الهدف بدقة شديدة...انار الله بصيرتك ...وبارك لك فى الصحة والمال والاولاد....

الاستاذ ابو فصاد/ شكر الله لك ...وادام الله عليك رقيق المشاعر

سقراط/ كيفك يا راجل....قل لى بالله عليك....ماذا كنت كاتبا...لو لم يكن زواج...على اى حال...يعجبنى ما دعوت به...بغض النظر عما تقصد به

لا

==================================

كل شيىء لابد ان يكون بسيط ولكن ليس ابسط....من اقوال اينشتين

رابط هذا التعليق

مبروك لاخينا SOS ولو انها متاخره حبتين تلاته pps:

بارك الله لكما وبارك عليكما و جمع بينكما فى خير mf) :D ha)

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

فيروز....قصدى....يا اخت فيروز......قصدى يا بشمهندسة فيروز....

اشكرك....وعقبالك فى القريب ان شاء تعالى...ورزقك بمن يتقى الله فيك

لا

رابط هذا التعليق

انا مش عارفه موضوع الالقاب ده عامل قلق لحضرتك ليه بس mf) بس ما علينا :D

لكنى فعلا شاكره جدا لهذه الدعوه الغاليه ha) pps:

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

وبدورى

أهنئ أخونا سوس .. أو أخينا سوس لأنها مفعول به منصوب

وكنا قلقين لعزوبته والحمد لله أنه استقر أخيرا

وأنعم الله عليه بزوجة صالحة

وبالرفاء والبنين

ان شاء الله

مصر أكبر من نظام الحكم الفردى الديكتاتورى الإستبدادى

الذى فرضه علينا عسكر حركة يوليو فى الخمسينات

وصار نظاما لحكم مصر

برنامج الرئيس الإنتخابى لإسكان فقراء الشباب ..

سرقه مسؤولون وزارة الإسكان مع المقاولين ..!

رابط هذا التعليق

أهنئ أخونا سوس .. أو أخينا سوس لأنها مفعول به منصوب

عفوا يا دكتور رجب pps:

الاسماء الخمسه تنصب بالالف و تجر بالياء و ترفع بالواو ha)

و "أخ" من الاسماء الخمسه mf)

لهذا مفترض تكتب : اهنئ أخانا سوس ..

ومعذره للخروج عن الموضوع

نستانف التهانى :D

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

أقفش... الحقي يا لآيت... فيروز بتنمر علي التلاميذ.. والدروس الخصوصية حتضيع يا باشا؟

عالعموم نرجع لموضوعنا...

داروين .... داروين .... داروين.... :)

انت فين القرود رفضوا نظريتك.....أرجع..

أقصد أين أنت...

لقد رفضت القرود نظريتك... فلا تخالف النداء...

اعرب لا تخالف

فعل مضارع تقدمته "لا" و أفادت نهي الداروين عن مخالفة النداء فتسمي "لا الناهية" .. و هكذا يجزم المضارع إذا تقدمته أداة من أدوات جزم المضارع مثل لم - لما - لام الأمر - لا الناهية...

ما احنا حلوين برضه.... الله يمسيك بالخير يا أستاذ حجازي.. لسه صوابع ايدي وارمة من كتر الضرب.. بس جه بفايدة
تم تعديل بواسطة Scorpion

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

أقفش... الحقي يا لآيت... فيروز بتنمر علي التلاميذ.. والدروس الخصوصية حتضيع يا باشا؟

دروس ايه وتلاميذ مين :P

دى شغلانه تقصر العمر :D

ربنا يدى لايت الصحه و تاخد بالها من التلاميذ non::

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

شاكر جدا يا دكتور / رجب.....على التهنئة

وارجو الا يكون اغضبك ما كتب بعدها....

يهيىء لى لو ان الاصلاح كان خلال رسالة خاصة كان سيكون افضل...على اى حال ...كان اصلاح عن نفسى قد لا انساه ابدا....

لا

رابط هذا التعليق

وارجو الا يكون اغضبك ما كتب بعدها....

يهيىء لى لو ان الاصلاح كان خلال رسالة خاصة كان سيكون افضل...على اى حال ...كان اصلاح عن نفسى قد لا انساه ابدا....

انا ايضا ارجو الا يكون الاصلاح الذى كتب بعد تهنئة الدكتور رجب لم يغضبه lmo:

لكن هناك سببان دفعانى لكتابة الاصلاح فى الموضوع وليس فى رساله خاصه non::

الاول ان دكتور رجب سال فى موضوع آخر عن قاعده لغويه اخرى ولم يغضب من التوضيح الذى تم لسؤاله فى نفس الموضوع ولهذا شعرت انه لا يجد غضاضه فى مثل هذه الامور

ده حتى الاستاذ عادل ابو زيد لا يجد غضاضه هو الآخر ان يستعين بخبرات الاخت لايت هاوس اللغويه فى الموضوعات المختلفه التى يشارك بها :P

السبب الثانى هو ان الاصلاح لو كتب فى الموضوع قد يكون مفيدا للبعض بالاضافه للدكتور رجب mc:

على العموم يا دكتور رجب ارجو ان تتقبل اعتذارى على الاصلاح اذا كان الموضوع ازعج حضرتك :D

تم تعديل بواسطة فــيــروز

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

انا ايضا ارجو الا يكون الاصلاح الذى كتب بعد تهنئة الدكتور رجب لم يغضبه :D

لكن هناك سببان دفعانى لكتابة الاصلاح فى الموضوع وليس فى رساله خاصه  non::

على العموم يا دكتور رجب ارجو ان تتقبل اعتذارى على الاصلاح اذا كان الموضوع ازعج حضرتك  :P

ده كله عشان ما بتسمعوش الكلام ... 100 مرة نقول إن الإصلاح لابد ان يكون من الداخل ونحن كدولة مؤسسات لا يمكن ان نقبل الإصلاح المستورد ( ولا المحلي ) ...

س س مشرف وبأصلح بوابير الجاز ..... معــــــــــــــــــــمر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...