اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تغير المرأة بعد الزواج

KWA

Recommended Posts

• بعد 2 أسابيع...

طب معلش انا عندي سؤال مهم بجد

ماهي مسؤوليات الزواج؟؟

يعني

يعني ايه مسؤولية الجواز دي اصلا؟؟

الاكل والشرب والغسيل و المكوة؟؟ هيا دي؟؟

والا ايه هيا بجد؟؟

ممكن تفهموني

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

شانا كتبت:

ماهي مسؤوليات الزواج؟؟

يعني

يعني ايه مسؤولية الجواز دي اصلا؟؟

الاكل والشرب والغسيل و المكوة؟؟ هيا دي؟؟

والا ايه هيا بجد؟؟

ممكن تفهموني

يا نهار ازرق ، انت بجد نتسألي وانت مش عارفه ، ولا بجد يعني.

لو كانت مسئوليات الجواز مكوه واكل وشرب مكنش حد غلب.

الله طيب ما انا كنت في بيت الست الله يمسيها بالخير والدتي باكل وبشرب وزي الفل ، والله طبيخها واللي كنت بتريق عليه طلع نعمه بصحيح ودي حقيقه عرفتها بعد الزواج.

وبعدين اول مشكله بالنسبه للاكل بعد الزواج هو ثقافة المعده.

يعني الواحد متعود على طبيخ الوالده وبعدين يتجوز ويكتشف انه كان في نعمه. طبعا السنه الاولي زواج بتعتبر معده الزوج حقل تجارب حتي يتعود على ثفافة الاكل الجديده.

لا الزواج دا حاجه تانيه ومسئولياته كتيره ،ساوضحها لك بعد اما اسمع رأيي اخي وحبيبي س السيد فهو خبره بالزواج.

مسا الفل يا بو السيد. رد يا باشا على الاستاذه!!

سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

اسف مكرره وحذفت بمعرفتي

تم تعديل بواسطة سقراط المصري

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

دا ايه الفظاعة اللي انتوا فيها دي يا دي الجدع!! :) mf(

يا خراشتي عليكم!! :blink:

طب عرفونا بقى ايه هيا المسؤولية بقى بجد

احسن انا زهقت من كتر ما سمعت عنها واما اسال اي حد طب هيا ايه يا عم المسؤولية دي والا هيا ايه يا ستي المسؤولية

يتنح في وشي!!

شعنونة هانم متعهدة متنحيييين rs:

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

يا شانا اهو التناحه اللي احنا فيها دي هي دي بقى المسئوليه. rs:

مثلاً انت يا دكتوره لما كنت في الكليه طالبه طب قد الدنيا ، كانت فكرتك ان وظيفتك هي تشخيص وعلاج المريض. ومن كلامك عن فترة الامتياز اللي انت بتقضيها الان هل تعتقدي ان مسئوليتك فعلاً والواقعيه هي الكشف والتشخيص ولا فيه امور ذادت عليها ويمكن ابسط الامور اللي تمارسيها هي مزاولة مهنة الطب. :blink:

رابط هذا التعليق

يعتذر عالم الإجتماع الشهير س س عن الرد اليوم وذلك لإنشغالة في بعض مسوليات الزواج ما بين كوي الهوم وشطف الغسيل ( الفوم التاني بس ) وتركيب بعض الزراير المتطايرة نتيجة عدم وضعها بعناية في الفول اتوماتيك ويوعدكم برد شافي كافي وافي بعد الإنتهاء واخذ قسط من الراحة .

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

صحيح المرأة تتغير بعد الزواج ...بس الرجل برضه بيتغير.

وكل رجل متجوز يبص فى المرايه ويشوف ايه اللى اتغير فيه بعد الجواز...يعنى الكرش واللذى منه.

ويقارن بين اسلوبه فى كل شىء مع خطيبته tth: ومعاها بعد ما بقت مراته arg::

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...