اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

My name is Khan

pink rose

Recommended Posts

من زووماااااااان اوي بطلت اتفرج على افلام هندي

بس اختي و انا في مصر خنقتني ريمو لازم تتفرجي على الفيلم دا و انا اطنش

المهم النهاردة لقيت نفسي زهقانة و باقلب كده في النت هانزل افلام لقيته في وشي قولت يالا هندي هندي خالينا نتفرج على شوية استعراضات

حملت الفيلم و اتفرجت عليه لقيته غير ما توقعت نهائي

و قولت انزلهلكم و تقولولي رأيكم فيه

hotfile

or

quickupload

تم تعديل بواسطة remo
رابط هذا التعليق

وكتاب الله لو حملته وأتفرجت عليه وما طلعش كويس .... هازعل منكم بجد

أنا .. جابر الشرقاوي .. عم أشقية مصر ... بعد العُمر ده كله أتفرج على فيلن هيندي ؟

ما هم معايا في المكتب وقارفينني ليل نهار ...

عاوز اقول حاجه

كان زمممممممممممممممممان أيام سنجام والفيل صديقي وأميتاب باتشان اللي بينضرب 100 رصاصة وبيجيله صداع نصفي بس ويتألم وهو بيقول " لا إله إلا الله "

الحاجات دي كان لها بهجت ( بهجه يعني ) .. وكان في واحد زي أنيس عبيد كده واخد توكيلات الأفلام الهندي في مصر ومدرمغ بها السوق .. نسيت إسمه ..

لحد ما جت على دماغ اهله يا عيني والتليفزيون حب يعمل معانا واجب في الأعياد .. وبقى يعرض أفلام هنديه ...

ومن ساعتها والناس هرشت الفوله وحست إنه راكنين الفيل على أول الشارع وإن في حد بيقرطسهم وما بقاش لها سوق في مصر وولا بقت تتعرض حتى في حفلات الميد نايت بتاعت سيما سُهير اللي شارع الجيش ... ( ماحدش له دعوه بالإسم ده عشان العيال الأشقاي بتوع زمان عارفين أنا باتكلم عن إيه ........... إييييييييييييييييه كانت أيام - الله لا يعودها )

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

فيلم هايل جدا يا ريمو

لما اتعرض عندنا فى الامارات كنت مصممه ادخله من النقد الجميل الى قريته عنه

لكن للاسف ظروفى ساعتها مسمحتش

اشكرك بجد انك رفعتهولنا

تحياتى :lol:

ما اجمل الانوثه عندما تمتطى صهوه الحياه

رابط هذا التعليق

أنا .. جابر الشرقاوي .. عم أشقية مصر ... بعد العُمر ده كله أتفرج على فيلن هيندي ؟

عاوز اقول حاجه

كان زمممممممممممممممممان أيام سنجام والفيل صديقي وأميتاب باتشان اللي بينضرب 100 رصاصة وبيجيله صداع نصفي بس ويتألم وهو بيقول " لا إله إلا الله "

الحاجات دي كان لها بهجت ( بهجه يعني ) .. وكان في واحد زي أنيس عبيد كده واخد توكيلات الأفلام الهندي في مصر ومدرمغ بها السوق .. نسيت إسمه ..

لحد ما جت على دماغ اهله يا عيني والتليفزيون حب يعمل معانا واجب في الأعياد .. وبقى يعرض أفلام هنديه ...

ومن ساعتها والناس هرشت الفوله وحست إنه راكنين الفيل على أول الشارع وإن في حد بيقرطسهم وما بقاش لها سوق في مصر وولا بقت تتعرض حتى في حفلات الميد نايت بتاعت سيما سُهير اللي شارع الجيش ... ( ماحدش له دعوه بالإسم ده عشان العيال الأشقاي بتوع زمان عارفين أنا باتكلم عن إيه ........... إييييييييييييييييه كانت أيام - الله لا يعودها )

متخفش يا سى السيد

دا مش من الافلام الهندى الى بالى بالك

دا بجد فيلم انسانى

بيتكلم عن التسامح بين البشر مختلفى الاديان فى التعاملات الانسانيه بينهم

متاكده انك هتستمتع بمشاهدته

ما اجمل الانوثه عندما تمتطى صهوه الحياه

رابط هذا التعليق

فيلم جميل والكل اتكلم عليه وحتى ف المنتديات العربية بجد ياريت يبقى عندنا الفكر ده ف وزراتنا وحكومتنا ياجماعه نتعلم ازاي نخاطب الناس ده

ياجماعه هم محدش بيقولهم عننا حاجه عدلة بدل ماعمالين نصرف فلوسنا ف حاجات هايفه ياريت نوصلهم الفكرة اننا مش وحشين كده

وياريت نبقى كلنا MY name is ahmed , mohamed , وكل الاسماء اللي اول ما بيسمعوها بيركبهم مليون عفريت ياريت بجد نحاول نحسن صورتنا والدور ع حكومتنا ف كده

رابط هذا التعليق

الفيلم و الله يا جماعة غاية في الروعة

بجد بجد يستاهل المشاهدة

و على فكرة نضيف جدا جدا جدا ما فيهوش ابدا اي شئ يحدش الحياء

انا عارفه الافلام اللي بتترفع على النت بتكون uncut و فيها بلاوي زرقا و مشاهد ما نقبلهاش اطلاقا

لكن الفيلم دا ما فيهوش اي حاجه نهائي دا فيلم ينفع تشوفه مع مراتك و اولادك و انت مطمن جدا جدا جدا

اتفرجوا عليه و انتوا مطمنين و على ضمانتي

تم تعديل بواسطة remo
رابط هذا التعليق

عاوز اقول حاجه

حمل يا س س و اتفرج عليه بجد هايعجبك

مش نظام الفيل صديقي و مارد و قمر اكبر انطوني :ninja: :lol:

اتفرج و ابقي قولي رأيك ايه

فيلم هايل جدا يا ريمو

لما اتعرض عندنا فى الامارات كنت مصممه ادخله من النقد الجميل الى قريته عنه

لكن للاسف ظروفى ساعتها مسمحتش

اشكرك بجد انك رفعتهولنا

تحياتى :blush2:

يا خسارة يا مغتربة في السينما كان هايبقى روعة بجد

معلش نزليه على الكومبيوتر و لو عندك بروجتكور وصلي دا بدا و اعرضيه و اتفرجي و عيشي كانك في السينما

انا باعمل كده لما الاقي فيلم حلو باحب اعيش مود السينما و اطفي نور البيت كله و اتفرج بمزاج

فيلم جميل والكل اتكلم عليه وحتى ف المنتديات العربية بجد ياريت يبقى عندنا الفكر ده ف وزراتنا وحكومتنا ياجماعه نتعلم ازاي نخاطب الناس ده

ياجماعه هم محدش بيقولهم عننا حاجه عدلة بدل ماعمالين نصرف فلوسنا ف حاجات هايفه ياريت نوصلهم الفكرة اننا مش وحشين كده

وياريت نبقى كلنا MY name is ahmed , mohamed , وكل الاسماء اللي اول ما بيسمعوها بيركبهم مليون عفريت ياريت بجد نحاول نحسن صورتنا والدور ع حكومتنا ف كده

ايه دخل حكومتنا الرشيدة في الموضوع

الحاجات دي من اختصاص مدعي الفن عندنا اللي كل همهم و فكرهم بقى حين مسخرة

منتهى اللا ابداع و اللا فن

زي ما يكون ما فيش افكار محترمة ابدا

كتير باقعد افكر ليه ما بيعملوش فيلم مشترك عربي اسلامي عن التعريف بالاسلام و يحشدوا ليه ميزانية ضخمة بدل ما يصرفوا

الفلوس في الافلام التافهة اللي بيقرفونا بيها

مرة واحدة بس مرة واحدة يعملوا حاجه كويسة يمكن تكون شفيعة ليهم على بلاويهم

نفسي مرة في مؤتمر العالم الاسلامي يوصوا بانتاج فيلم وثائقي عن الرسول عليه الصلاة و السلام

او فيلم يواجهوا بيه العالم ضد الافتراءات عن الاسلام

الناس دي ما بتفهمش غير اللغة دي

باحزن بشكل غير عادي لما الاقي فيلم امريكي بيتصور في الدول العربية و تلاقيه مطلعنا راكبين جمال و عايشين في الصحراء و المصيبة ان بيشارك فيه عرب كانهم موافقين ضمنيا عن الهبل دا

ليه ما يعملوش افلام تواجه فكر اننا بدو متخلفين ماشيين نجري ورا المعيز

مثال بسيط فيلم (يوم الاستقلال) مطلعين العرب و المسلمين هبل كده انما طبعا صاحب الفكرة الرئيسية للنجاح و القضاء على

الفضائيين يهودي

رابط هذا التعليق

عجبتني قوي الحتة دي

على فكرة انا باحب قوي جابر الشرقاوي عم اشقية مصر ( سامي سرحان قوي ) باضحك جدا لما باشوفه

رابط هذا التعليق

الفيلم و الله يا جماعة غاية في الروعة

بجد بجد يستاهل المشاهدة

و على فكرة نضيف جدا جدا جدا ما فيهوش ابدا اي شئ يحدش الحياء

انا عارفه الافلام اللي بتترفع على النت بتكون uncut و فيها بلاوي زرقا و مشاهد ما نقبلهاش اطلاقا

لكن الفيلم دا ما فيهوش اي حاجه نهائي دا فيلم ينفع تشوفه مع مراتك و اولادك و انت مطمن جدا جدا جدا

اتفرجوا عليه و انتوا مطمنين و على ضمانتي

معاكي الف حق يا ريمو....الفيلم في منتهي الروعة

انا اولادي شافوه في السينما....وكل شوية يقولوا لي ياماما الفيلم حلو....يستاهل تشوفيه؟؟؟؟

بس علي مين....انا من ايام فيلم من اجل ابنائي....( حد فاكره يا شباب)....ما شفتش فيلم هندي خالص مالص

في الاخر نزلوه من النت.....واجبروني اني اتفرج عليه.....بس فعلا ...طلع يستاهل الفرجة.

انا كمان مع ريمو برشح لكم الفيلم ده.....ادخل يا سي السيد يا خويا برجلك اليمين....واتفرج براحتك....ومش ح تندم ابدا بتاتا :blush2:

تم تعديل بواسطة somayasaleh

لا تجبر الانسان و لا تخـــــــــيره ........ يكفيه ما فيه من عقل بيحيــــــره

اللي النهارده بيطلبه و يشتهــــيه ........ هو اللي بكره ح يشتهي يغيـــــره

معلومات تهم المسافر حديثا

http://www.egyptiantalks.org/invb/?showtopic=76997&st=30

رابط هذا التعليق

بعد فيلم المليونير المتشرد الذي كانت تكلفته لا تذكر مقارنة بافلام هوليود وبوليود وحصد العديد من الجوائز العالمية وطار بها الهنود فرحا وفخرا زاد أحترامي للسينما الهندية

شاهدت فيلم ماي نيمز خان منذ فترة والفيلم في الاصل يهدف لتحسين صورة الاسلام في أمريكا

شاروخان وصل للعبقرية وتجاوز حدود ابداعه بابداع آخر بإدائه في الفيلم

اسمي خان ولست أرهابي ... كانت اهم جملة في الفيلم وربما كانت هي الحبكة الدرامية للفيلم ككل

علي النقيد الآخر شاهدت منذ ايام فيلم هندي آخر يصور مجموعة اسلامية ( ارهابية ) وكيف للدكتور المسلم قائد الجماعة استغل فتاة هندوسية لديها جنسية امريكا ليوقعها في غرامه ويتزوج بها ليلحق بجماعته هناك في امريكا

ويضجون مضاجع الأمريكان بالتفجيرات والقتل شعرت باستياء كبير من هذا الفيلم وقمت بمسحه من الجهاز

وبما ان الشيئ بالشيئ يذكر شاهدت موخرا فيلم تايلاندي يحكي عن بطلة من فرقة تشبه الكوماندز مكلفة بالذهاب إلي أحد معاقل الأسلاميين( الارهابية ) علي حسب رؤية الفيلم واعتقال قائد الجماعة ودار الفيلم في جو من الحركة القتالية بين بطلة الفيلم وفريقها والجماعة التي يزعمون انها ارهابية

باي حال اعتقد انها نظرة الغرب لنا نحتاج اكتر من فيلم ماي نيمز خان للتعريف بأن الاسلام برئ من القتل والأرهاب

تم تعديل بواسطة سمبا
رابط هذا التعليق

سمبا المثقف الواعى

انتa/1

تم تعديل بواسطة طائر الليل الحزين

وكالريح لا يركن إلي جهه

إلا وهيأ لأخري راحله ...

رابط هذا التعليق

الفيلم رائع

رغم اي كنت بتفرج عليه و بقلب بسرعة .. لكن

ماخدتوش بالكم انه تزوج هندوسية

و ده حرام شرعا

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

مش عارف اودي وشي منكم فين ؟

ده وشي يا ناس وماقدرش امشي من غيره

لم أتمكن من مشاهدة هذا الفيلم الرائع الا اليوم

ولو أن لي عليه ملاحظتين قبل ما ندخل في التفاصيل :

1- زوج خان من مانديرا الهندوسية ... هذا مُحرم شرعاً ولا يجوز في الإسلام .. لأن الهندوسية ليست ديانة سماوية كالمسيحية واليهودية .

2- كل الفيلم كان محاوله لإسترضاء الغرب البريء اللي إحنا جرحناه فى أحداث 11-9

وكإن الغرب حمل وديع كان قاعد في حاله وبعدين حصل اللي حصل

لكن الفيلم أداءً وتمثيلاً للبطل كان شيء في منتهى البساطة والأقناع

ولنا عودة ...

شكراً يا ريمو ... شكراً يا مغتربة لترشيحكم للفيلم

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      الفيلم ده بجد اكتر من رائع لو اتفرجت عليه كل يوم مش هازهق منه الفيلم باختصار بعد احداث 11 سبتمبر عن اضطهاد المسلمين في امريكا وكانت رسالة خان اللي عاوز يوصلها للامريكان كلهم ان مش كل مسلم يبقى ارهابي وان الاسلام لا يدعو للارهاب http://www.youtube.com/watch?v=aOELnAUT1O0
  • أضف...