اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بتقضي يوم الأجازة إزاي وفين؟

elshafey

Recommended Posts

من كتر الملل اللي بعيشه في الرياض إتخنقت .........

مراتي والعيال في مصر لسه ماجبتهمش .......

فأنا بالتالي من الأفراد مش من العوائل ....

عشان كده كتبت ممنوع دخول العوائل......

المهم ....

الاخوة الأفراد .... أو الاخوة اللي بيزوغوا من بيتهم يوم الاجازة .............

بيقضوا اليوم إزاي .....

بتروحوا فين .

إيه الاماكن اللي يتخرج فيها

والمطاعم الكويسة اللي يتاكل فيه ...

لأني بقيت بحمل هم الغدا ومن زهقي من الاماكن اللي بروح فيها ...........

حد يدلني بدل ما أرمي نفسي من فوق المملكة ...... ولا الفيصلية .... حد يقولي مين الاطول فيهم عشان أرمي نفسي من فوقه .......

طيب تعالو نتكلم بجد .....

بتقضي يومك إزاي؟؟؟؟

بسم الله الرحمن الرحيم

صدق الله العظيم

لعبة جنرالات الحرب لعبة مسلية

رابط هذا التعليق

انا عندى الخميس نص يوم بخلص شغل الساعه 2 وحرى على البيت اتغدى وانام اصحى العصر اصلى العصر وانام تانى اصحى المغرب اصلى المغرب بس منمش تانى اقعد العب فيفا 2008 على الاب توب "" انظر موضوع اتعرفت بشريك حياتك ازاى "" وانت هتعرف بعد كده اصلى العشا وبعدين اقعد على النت اكلم العيله والعيال صحابى اللى كل واحد فيهم فى بلد وكده يوم الخميس راح

يوم الجمعه اما اقضيه عند اى واحد من اقاربى او اطبق نفس النظام بتاع يوم الخميس او اخرج فى اى مكان

طبعا بالنسبه للغدا يوم البيك ويوم ريدان ويوم المطعم المصرى وهكذا

لما الدنيا تقسى عليك اوعى تخاف منها وتكش تربس عترس فيها ياولدى هى كده متجش غير وش

دوس فيها وجمد قلبك بس اياك على ضعيف تفش توصل فيها لاعلى مناصب بس اياك فى يوم تغش

رابط هذا التعليق

انا عندى الخميس نص يوم بخلص شغل الساعه 2 وحرى على البيت اتغدى وانام اصحى العصر اصلى العصر وانام تانى اصحى المغرب اصلى المغرب بس منمش تانى اقعد العب فيفا 2008 على الاب توب "" انظر موضوع اتعرفت بشريك حياتك ازاى "" وانت هتعرف بعد كده اصلى العشا وبعدين اقعد على النت اكلم العيله والعيال صحابى اللى كل واحد فيهم فى بلد وكده يوم الخميس راح

يوم الجمعه اما اقضيه عند اى واحد من اقاربى او اطبق نفس النظام بتاع يوم الخميس او اخرج فى اى مكان

طبعا بالنسبه للغدا يوم البيك ويوم ريدان ويوم المطعم المصرى وهكذا

والله يا أخي إنت عايش نفس الحياة القاتلة اللي انا عايشها

بسم الله الرحمن الرحيم

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

نفسي أعرف أماكن يتخرج فيها في الرياض .......

طيب أماكن القهاوي اللي بتسهر بالليل فين ..... بس تكون نضيفة

تم تعديل بواسطة elshafey

بسم الله الرحمن الرحيم

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

بتقضي يومك إزاي؟؟؟؟

(القراءة - الانترنت - الألعاب الذهنية - تعلم شيء جديد في الكمبيوتر)

وأنا اليومين دول بتعلم برنامج هندسة صويتة رائع جدا اسمه (سامبل تيود)

برنامج راااائع

وربنا يجعل أيامك كلها سعيدة يا أستاذ الشافي

ومــَنْ أَحْســــَنُ مِــنَ اللـَّـــــــهِ حُـكْــــمًا لِقـــــَوْمٍ يُوقِـنــــــــــُونَ

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

بقضى يوم منه فى ممارسة الرياضه :roseop: .. السباحه داخل الصالات المغلقه ..وشوية سونا وحمام بخار لزوم انعاش واسترخاء الجسد المنهك :rolleyes:

اليوم التانى بقضيه نوم وانترنت .. ولو فيه اشعار منزلها فى المنتديات بعقب على الردود

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

بما اني من العوائل فانا حكتب تعليقي واطلع بسرعه

ايه رأيك اني احيان كتير احن للايام الي انت مالل منها دي

اقولك اذاي يوم الخميس ييجي من هنا والمشاوير كلها ترف من هنا

الاولاد طبعا محبوسين طول الاسبوع في البيت علشان كده خميس وجمعه بيكون باقي ايام الاسبوع ارحم منهم

نفسي اعيش خميس وجمعه في الملل ده الي انتم عايشينه

رابط هذا التعليق

الاولاد طبعا محبوسين طول الاسبوع في البيت علشان كده خميس وجمعه بيكون باقي ايام الاسبوع ارحم منهم

ماحدش راضي بحاله

لا المتجوز عاجبه

ولا العزابي عاجبه

على فكره جرب كده تنزل الاولاد اجازة شهرين مثلاً

هاتحس بملل وهاتبقى لا عارف تقضي اجازتك كعازب ولا كمتزوج

متزوج وعارفينها .. اولادك مش معاك فالنظام اتغير وهاترجع لاكل النواشف والمطاعم والدنيا هاتتلخبط

عازب ... مستحيل ترجع عازب لان كل اصدقاءك هياتخلوا عنك لانك ما بقتش واحد منهم وخنت العهد

-----------

لو عايز حاجه كلاس بس القعده هاتبقى محلفطه ومنشيه وممنوع الشيشة يبقى في شارع التحليه .. مرشق قهاوي

لو عايز حاجه ترحرح فيها وتقعد قعده كويسة يبقى عليك وعلى منطقة الثمامة بشمال الرياض وانت رايح المطار

وفي اماكن للعب البلاي ستيشن هناك .. وكمان عندهم شيشه wst::

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

ماحدش راضي بحاله

لا المتجوز عاجبه

ولا العزابي عاجبه

على فكره جرب كده تنزل الاولاد اجازة شهرين مثلاً

هاتحس بملل وهاتبقى لا عارف تقضي اجازتك كعازب ولا كمتزوج

متزوج وعارفينها .. اولادك مش معاك فالنظام اتغير وهاترجع لاكل النواشف والمطاعم والدنيا هاتتلخبط

عازب ... مستحيل ترجع عازب لان كل اصدقاءك هياتخلوا عنك لانك ما بقتش واحد منهم وخنت العهد

-----------

لو عايز حاجه كلاس بس القعده هاتبقى محلفطه ومنشيه وممنوع الشيشة يبقى في شارع التحليه .. مرشق قهاوي

لو عايز حاجه ترحرح فيها وتقعد قعده كويسة يبقى عليك وعلى منطقة الثمامة بشمال الرياض وانت رايح المطار

وفي اماكن للعب البلاي ستيشن هناك .. وكمان عندهم شيشه :give_rose:

متشكرين يا ريس

ونخدمك في الافراح إن شاء الله

بس انا وقعت إمبارح في واحدة جامدة عند الفحص الدوري بس مش فاكر إسمها

بس كانت القعدة جميلة جدا فيها

وشكرا لإهتمامك

بسم الله الرحمن الرحيم

صدق الله العظيم

رابط هذا التعليق

عليك وعلى الثمامة هتجد هناك قعدات تعجبك شيشه وخلافة بس ماتروحشى لوحدك روح مع واحد او اثنين من اصحابك

فيه برده فى محرج 16 شرق قهاوى هناك بس مش متذكر اسمها

لو انت من هواة الشوى ظبط الشواية والمستلزمات وانزل فى بعض الحدائق التى تسمح بالشوى واشوى واديها سهرة للفجر

المولات انزل غرناطة مول الحياة صحارى مول كارفور وسدحان خريص

"‏{‏‏وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا‏} "

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• Guest واحد من أثرياء التعويم
      2
      طبعا ده مصطلح جديد على وزن أثرياء الحرب و حدث فجأة. واحد لا بيه و لا عليه و عنده شوية مدخرات بسيطة دولارات او ريالات  او بلح امهات وقاعد كافي خيرة شرة . و إذ فجأة يعن له. و يعن دي يعني تجيله فكرة و يحول المدخرات دي لجنيه مصري.  يوه يوه يوه. اصبح معه  ارقام بجانبها اصفار كثيرة ... طيب يعمل ايه ؟ يتجوز تاني ؟  يبني بيته بالطوب الأحمر ؟  ده كان زمان لما كانوا بيشتغلوا في العراق  هو دلوقتي قاعد في شقة ايجار قديم.   و الراجل مكانش في باله ابدا  الثراء  و مش على باله ابدا انه يروح وسط الاغني
    • 0
      الأسماء في عنوان الموضوع لكتاب و مفكرين من أوائل القرن العشرين ، في أيامهم لم يوجد الكومبيوتر و لا برمجيات الكتابة (word processor) و لا أي آليات مساعدة. حضرتك أي من مؤلفاتهم  - شغل يد أصلي - شوف فهارس كتاب محمد للكاتب محمد حسين هيكل و تحسر على الزمن الجميل  زمن كانت الحرفية سائدة. شوف حضرتك المعجم الذي وضعه  محمد فؤاد عبدالباقي و تأمل يا سيدي في كتابات أحمد أمين فجر الإسلام و ظهر الإسلام .. إلخ  و كله - شغل يد أصلي - و تطوعا. "عايزنا نرجع  زي زمان  .. قول للزمان إرجع يا زمان
    • 5
      سافرت نهائي وعدت بتأشيرة جديدة طبعاً رخصة القيادة سارية بس عليها إسم الكفيل السابق إيه إجراءات تغيير إسم الكفيل ولكم جزيل الشكر
    • 5
      طبعاً كلنا عارفين إن النظام يمنع تشتغل عند غير كفيلك السؤال دلوقتي : إيه المطلوب علشان يكون وضعك نظامي لما تشتغل في شركة غير الكفيل بمعنى هل بتحتاج ورقة إعارة مثلاً ياريت تفيدوني
    • 4
      منقول من الفيس بوك مع صيحات "يسقط يسقط حكم العسكر" ما معناه و كيفية القيام به على الفيديو http://www.youtube.com/watch?v=TL_fpPXDUq4&feature=endscreen&NR=1
  • أضف...