اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

سلالالالالام..

بنت شعنونة

Recommended Posts

• الردود 41
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

خلاص ياشعنونه ، ساعة الفراق حلت ، خلاص هتسبينا وتلبي الواجب المقدس ، ربنا معاكي، ومتخافيش يا بنتي ، هندعي لك ان ربنا يحنن قلب البراغيت عليك ، ويحميكي من السباع، ويلطف بك من السلعوه، ويرحمك من قطاعين الطرق ، قادر ياكريم

شعنونه ، خدي بالك من نفسك ، وربنا معاك بوفقك ويحميك ويرجعك بالسلامه

اخوكي

سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

سلام ايه !!

انت رايحه السلوم بس يعنى سلام مؤقت صح؟ icon_sad.gif كان عندى امل تردى على رسالتى .. بس واضح ان شعارى الفتره القادمه هيبقى يا مطنشين icon_sad.gif ايه الموضوع ده بقىىى icon_sad.gif طيب يا جماعه اى حد غيرى له عند شعنونه خاطر يخش يقول اى حاجه تهدى النفوس .. بس تهدى بجد icon_smile.gif

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

-----------------------------------

قال الصمت:

الحقائق الأكيده لا تحتاج إلى البلاغه

الحصان العائد بعد مصرع فارسه

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

خير إنشاء الله!!

ماذا حدث؟ يوم عودتى الى المنتدى بعد غياب , أرى عضو هام يودعنا؟ ماذا جرى؟؟

دكتورة شعنونة, أفيدينا بالله عليك

مع تحيات محمود تركى..... "متفرج" سابقا

رابط هذا التعليق

آخ

فيروز تواصل العك بنجاح منقطع النظير icon_redface.gif

طيب ممكن طلب بايخ .. علبتين معسل سلوم لعم سيد البواب عشان هو غاوى سلع مستورده icon_smile.gif

"أَمْ مَنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ وَيَجْعَلُكُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِيلًا مَا تَذَكَّرُونٌَ"

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

خلاص ... مسافرة؟!

بالسلامة و أدعوا الله لكي بالتوفيق و النجاح و راحة البال ...

و افكرك و افكر نفسي أن رمضان "يحب قراءة القرآن"

و تروحي و تيجي بألف سلامة أن شاء الله

و أمانة تدوري للواد زعبولة أبني علي عروسة من السلوم ... بس مش من ليبيا !!

رابط هذا التعليق

هو فيه ايه ؟؟

مش عارفة بقالي فترة حاسة اني زي الاطرش في الزفة

على فين العزم ياشنشن ؟؟

وماشية ليه

ياتري ممكن اطلب طلب انا كمان ولا باب الطلبات مقفول ؟؟؟

مٌر الكلام

زي الحسام

يقطع مكان ما يمر

اما المديح سهل ومريح

يخدع صحيح ويغٌر

والكلمة دين

من غير إيدين

بس الوفا

ع الحر

رابط هذا التعليق

شعنونه اوعي تسافري من غير ما تكوني راضيه عن اختك فيروز، احسن والله العصايه جانبي أهي

وانت يا فيروز ، لازم تفهمي ان شعنونه مش زعلانه ولاحاجه ، دي بنت طيبه وقلبها كبير

سلام عليكم

سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

والنبي يا شعنونه هو طلب صغير قوي خالص ، بيقولوا ان السكر هناك رخيص ، شوال شوالين ماتدقيش يعني ،

وكمان شويه تمر عشان العيال ربنا يخليكي ،

ولو شويه سبح وكام سواك على زمزميه ميه معدنيه يبقى فيك البركه،

ومعايا كام دينار ليبي عايز اغيرهم اهو ليبيا جنبك ياعني ومافيهاش حاجه يعني ،

وربنا يسترك سجاده نسيج يدوي شغل البدو اهو يعني إحنا اخوات ،

ولو فيها رزاله شوية معسل والذي منه ، والذي منه لازم يكون ماركة نهارك سعيد بس اصل حشيش كان قالي انه صنف حلو ،

واخر طلب او تقدري تجيبي دبابتين ومدفع يبقى فيك البركه ، وكفايه كده لتقولي بتقل عليكي ولا حاجه يعني.

سقراط

رابط هذا التعليق

سعنونه كتبت

حبيت اقولكم اشوف وشكم بخير.. 

وسلالالالالام عليكم... : )

لالالالا ده كلام .... إحنا معندناش بنات يمشوا كده من غير ما يقولوا رايحين فين ومع مين ؟ طيب ما تخدينا معاكى .

أنصر أخاك ظالما أو مظلوما

رابط هذا التعليق

هيه الأنترنت لسة موصلتش السلوم ؟؟؟

ان شاء الله فى ذكرى ثورة الغامق من سبتمبر اللى جاى العقيد معمر القذافى يفتح خط السايبر السريع اسكندريه-السلوم

صدق الله العظيم

قال الصمت:

يقول لنا كل شئ

دون أن يقول أى شئ

مريد البرغوثى

رابط هذا التعليق

هيه الأنترنت لسة موصلتش السلوم ؟؟؟

ان شاء الله فى ذكرى ثورة الغامق من سبتمبر اللى جاى العقيد معمر القذافى يفتح خط السايبر السريع اسكندريه-السلوم

متعرفيش يا ست فيروز تعدد السلاوم كم يمكن اروح افتحلي سيبر و ابقى صاحب اول سيبر هناك بقى و تبقى سبوبة مية مية و هشوفك با عشرة في المية و لا قولك خمسة بس اه احنا هنبعزق القرشينات

رابط هذا التعليق

شعانينو .. اد يه انا فرحان انك قربتى ناحية كندا .. هاهاها .. اخوكى فرى نفسة فى شوية سودانى متحمص فى الشمس .. على شوية لب وصاية لزوم الملل بس ..

الحاجات اللى قال عليها اخونا سقاريطو حلوة .. يا ريت تجيبيلى من كل حاجة قالك عليها ..

ان شاء الله النقلة الجاية على كندا (فركة كعب من السلوم) .. علشان نعمل معاكى أجدع واجب

دعواتى الخالصة المخلصة بالنجاح و التوفيق .. شفتى مسرحية طبيب رغم انفه ..

بسم الله الرحمن الرحيم .. إن المنافقين فى الدرك الأسفل من النار ولن تجد لهم نصيرا .. صدق الله العظيم ( النساء – 145 )
رابط هذا التعليق

شنشن .... أنا مش عايز حاجة من السلوم ....

أنا بس عايز النت يوصل هناك علشان تفضلي معانا علي طول ...

قولولنا هترجعي إمتي .... و كل أد إيه .... الكلمتين اللي فوق دول لا يسمنوا و لا يغنوا من جوع .... إحنا إتعودنا عليكي طول عمرك ما شاء الله ... المداخلة مداخلة ... حاجة بتاع تلات أربع صفحة فلوسكاب ... إيه اللي حصل .. البنزين خلص .... عايزين شوية تفاصيل علشان الناس تطمئن ....

رحم الله الأفاكاتو وإخناتون وإسكنهم فسيح جناته

__

وجوه في العاصفة - هل تحب عملك - كيف تعمل الأشياء - أزمة الحد الأدني

رابط هذا التعليق

تروحي وترجعي بالسلامه وكل عام وإنت بخير مقدماص بمناسبة شهر رمضان المبارك .. ,ادي إنتي هاتكوني قريبة من إسكندرية وممكن تخطفي رجلك كل فترة وتدخلي على النت تطمنينا ويا ريت المشرفين يفتحوا لنا باب جديد ونسميه " مغامرات شعنونة في السلومه "

مش عارف قلبي حاسس إن شعنونة هاتعجبها القاعده هناك وهاتسيب الطب وتشتغل في تهريب البضايع المستوردة من ليبيا وهاترجع لنا بالجيب الفور باي فور وماحدش هايعرف يكلمها بعد كده ..

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

انا رجعت قرت تاني رسالتك يا شانا الي قبل رسالة منمان عرفت كمان ان مدام سلوى زعلانة

لا لا منقدرش على زعل مدم سلوى والله انا بحب كتابها جدا

وبعدين مين هيبقي يروح يتخانق مع المنتديات التانية لما يكتبوا كلام مش كويس على محاورات المصرين

icon_lol.gifمش قادر أنسي لما مدام سلوى وشانا راحو أتخنقوا علشان المحاورات في منتدي مصريات وعورهم هناك انا صحيح كنت زعلان انكوا بتتخانقو هناك بس وقفتو وقفة ستات صحيح icon_lol.gif

رابط هذا التعليق

مع السلامه

وان شاء الله تروحي وترجعي بالسلامه

بنت شعنونة : كتبت

كل مشاعر الدنيا جوايا دلوقتي 

فرح . زعل.. خوف.. رعب.. استعداد.. طب.. فشل.. حزن.. كلللللل المشاعر هاتلاقوها جوايا

دي مشاعر طبيعيه وان شاء الله حتزول بعد ما تتاقلمي في البلد

وعلي فكره في السفر فوائد كثيره عوزينك تكتبي عليها لما ترجعي

مره ثانيه مع السلامه مع دعواتي

رابط هذا التعليق

لا لا منقدرش على زعل مدم سلوى والله انا بحب كتابها جدا

سامعا يا ماما سلووووووى

اهوووو كله بيحب حضرتك وخايف على زعلك اهووو

تعالي بقى عشان خاطري انا..

وبعدين مين هيبقي يروح يتخانق مع المنتديات التانية لما يكتبوا كلام مش كويس على محاورات المصرين 

مش قادر أنسي لما مدام سلوى وشانا راحو أتخنقوا علشان المحاورات في منتدي مصريات وعورهم هناك انا صحيح كنت زعلان انكوا بتتخانقو هناك بس وقفتو وقفة ستات صحيح

جرررررررر

"وش مفروووووس"

ماتفكرنيششششششش

دا انا متغاظا منك غييييييييييظ

ومن بقية الشعععععب كمااااان

بقى تصدورنا احناااااااااا وانتوا تطلعوا تجرووووووووووووووو

ماااااااااشششششي ماااااااااااشششششي

بس عييييييب برضه

خدنا حقنا تالت ومتلت

ورغدة هانم خلت منظرهم وحششششششش اووووي قدامنا

خصوصا اخونا فواكه البحر اللي صدمني صراحا في رده ما كنتش اتوقع منه كدا

بس يالله بقىىىىى

هارد لك "غمزة خبيثة"

الجولة القادمة بقى نتمنى حظا اوفر للجميييييييييييييييييييع "وش تايسون"

وعلى فكرة

كان معانا جندي مجهوووووول كان بيساعدنا

وهيا مدام سناااااااااااء

"معلش برضه احنا جيششششش منظم"

فرح اليوم

ربنا يخليكي يا سكرررر والله

وان شاء الله انتوا اول ناس ها تعرف ايييييي حاجا وكل حاجا عنييي

ويارب تطلع رحلة وتجربة حلوة ياااااااااارب

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

بالسلامة و أدعوا الله لكي بالتوفيق و النجاح و راحة البال ...

و تروحي و تيجي بألف سلامة أن شاء الله

" إملأ عيناك بوجه من تحب فسوف تفتقده كثيراً فى يومٍ ما"

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...