اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الحضانات بالعليا والرحمانية والضباب وام الحمام

Recommended Posts

اي حد يتكرم لو في حضانات لاطفال سن سنة ونصف تكون بتشتغل دومين ....؟؟؟ من الصبح الى الظهر ومن العصر للعشاء مثلا على سبيل مثال الدوامين ؟؟ بس تكون في اي مكان من هذه التي ذكرتها ربنا يكرمكم ... ويش هي اسعارها ....

وهل ممكن اجيب مربية تجلس مع الطفل في مكتن العمل ولا لقة وه

وهل صاحب العمل بيوفر حضانة عنده اذا بلغ عدد العاملات عنده 50 عاملة حسب قانون العمل السعودي ام ان هذا هراااااااااااااااااااااااء ؟

افيدوني افادكم الله ....

ومعذرة لمنتدانتا الغالي ... على تكرار المشاركات الفائتة ...

معذرة اخي اسد معذرة باقي المشرفيين وشكرا لجميع الاعضاء الذين شاركوا معي والذين لم يشاركوا

تم تعديل بواسطة aboroaa

رابط هذا التعليق

فيه حضانات بالعليا وبكل المناطق دى بس دى مش حضانه بالمعنى المفهوم ف مصر دى ست قاعدة ف بيتها والناس بتودى اطفالها فنفس السن ال حضرتك قولتيه فمقابل انها تهتم بالطفل بمعنى تأكل وتشرب وتنضفه وكده انما تعليميا ده نادر اوى .

انا شخصيا بودى بنتى عند واحد مصرية ب 300 ريال فالشهر وممكن فالمناطق ال ذكرتيها تلاقى اغلى شوية يعنى ممكن توصل ل 400 ريال

انتى شكلك دكتورة وجاية ع مستوصف ؟ وطبعا صاحب العمل لو مستوصف مش هيوافق انك تاخدى طفلك الشغل لانك مش هتكونى مركزة فشغلك وهتكونى قلقانه عالبيبى كل شوية .

اتمنى لك التوفيق

رابط هذا التعليق

في حضانة في عمارات الكويت في تقاطع الضباب مع المعذر امام وزارة الحج .. اسمها " مركز العاب البريك " هي اسمها كده وبتعمل فتترة مسائية من 3 ونص الي الثامنة والنصف .. وبـ 500 ريال شهرياً للطفل

بس ظريفة والقائمات عليها كويسين

موضوع البيوت ممكن ينعكش على طفلك .. حيث انها هاتبقى بيئة مغلقة وممكن الواد يكتسب عادات مش كويسة لو هما مش كويسين ... فهمتني ؟

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

الحضانه ال كنت بودى بنتى هتكون بعيدة عنك بس كان لي صديقة ساكنة فالعليا هسألها بس لو انتى طبيبة زى ما انا متوقعة ممكن تسألى الممرضات ال هيكونو معاك فنفس الشغل ممكن تشوفى ال بتداوم فغير اوقات دوامك وتديها نفس المقابل انا كنت بعمل كده فالاول لغاية ما استقريت .

رابط هذا التعليق

لا شكر على واجب لانى انا كمان طبيبة فحسيت من الحوسة ال انتى فيها بس لما تيجى هتتعدل وتبقى عال العال ان شاء الله

واتمنى لما توصلى بالسلامة تداومى على التواصل . :roseop:

رابط هذا التعليق

ايه اخبار حي الضباب مفيش شقة كده حتى لو غرفة انا خلاص قربت اجي للسعودية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مفيش حد راضي يساعدني من المصريين الاصدقاء اللي هناك ............ انا لله وانا اليه راجعون ..........

رابط هذا التعليق

ليه بس كده ان شاء الله توصلى بالسلامة وتنزلى فشقق مفروشة تكون جنب شغلك كده لغاية مربك يفرجها وبعدين اول ما توصلى تسألى عن اقرب مكاتب عقارات هتلاقى الف شقة اهم حاجة انتى تحددى الشقة يكون ايجارها كام وهتلاقى فمناطق بعيدة وقريبة وانتى وقتها تختارى .

حاولى متتأزميش عشان متحسيش بالغربة وكلنا لما جيينا كنا زيك كده واكتر بس كان فيه فرق انى مكنتش اعرف المنتدى وانى اسأل عن كل حاجة قبل ما اوصل

طيب ده انتى بقى عندك خلفية جامدة اهه عن المكان كله

بالتوفيق ان شاء الله

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 4
      يبدو ان طائر النهضة قد إنكسر جناحه ولم يعد قادرا على حمل خطط الإخوان، فقرر البعض الاستعانة بالحمام الزاجل لاستكمال المهمة، مهمة التآمر الفلولي العلماني الليبرالي الامبريالي الشيوعي الشيعي النوبي القبطي الكوالالمبوري! ولعلي أتعجب من هؤلاء الذين فكروا في استخدام الحمام الزاجل والكتابات المشفرة مشمولة بالميكرو فيلم وتسائلت لماذا لم يفكروا في شراء عبد وحلق شعره بالموسي ثم كتابة الرسالة وترك شعره لينمو ثم يرسلونه في المهمة وبعد قراءة الرسالة يقومون بقتله ولا من شاف ولا من دري. ألم تكن هذه الطريقة
    • 11
      موجود حمام و أرانب (مبرد) في كارفور الشاطيء مول بينزل كل يوم ثلاثاء و بيخلص الخميس جوز الحمام ب 37 ريال و الأرنب ب 38 ريال الحاضر يعلم الغايب و الحمام ما شاء الله كبير الحجم لدرجة اني خفت يطلع عجوز و ما يستويش لكن الحمد لله لسه عملاه اليوم و الأولاد حبوه قوي يلا بألف هنا و شفا مقدما
    • 7
      السادة اعضاء المنتدى الافاضل ، باذن الله سانتقل للعمل فى الرياض ديسمبر القادم و مكان العمل بالعليا العام ، فارجو من الاخوة الافاضل الافادة باسعار الشقق غرفتين و صالة بالعليا او اماكن قريبة و سهلة المواصلات منها ، و ان كان هناك كمبوند شقق عادى ( لا يهم الخدمات ) فكم تبلغ الاسعار . و جزاكم الله خيرا . سلام
    • 3
      ده فيديوا بيوضح الفرق بين صيد الحمام في أسبانيا..و صيد الحمام في السعودية اختلاف أساليب مش أكتر http://www.youtube.com/watch?v=gpzs1Vx8fOw
    • 0
      هش الحمام هشى يا جبال الطور حمامك يا قدس فى القفص مزلول عوز يطوف بصخره ويزور البيت المعمور لكنو سجين وبحبسك يا قدس حمامك حزين هشى الحمام هشى يا جبال الطور حمام السلم فلقفص حزين فلقفص سجين فلقفص بيان وسجنو سنين اطلق صراحك يا حمام القدس رفرف رفرف وابنى بيوتك وانسج خيوطك فى حضن قدسك ومتخفش يوم من العدو يهشك مهما صوب سلحو من نحيتولعشك انت صاحب الارض يا حمام بارضك اتمسك متخفش يوم من قنابلهم ولا اصوات مدافعهم ونسج خيوطك واطلق سراحك فسما ورفرف ورفرف وطير فوق القبه والصخره وقول بصوتك
  • أضف...