اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بنك معلومات الناجحين فى مقابلات كيبك 2008 و قدمو الفيدرال

Recommended Posts

هو فيه نفس بقت تضرب التأمينات كمان؟ :blink:

هى سهلة لو تعرف حد عنده شركة... بس بيبقى مكتوب فى ورقة التأمينات كل حاجة.. فبتتكشف بسهولة.

بالنسبة لموضوع التأمينات يا جماعة محدش يقلق منه ويديله أكتر من حجمه في التقديم فيدرال ... المهم أثناء المقابلة يقتنع ضابط الهجرة بإنك فعلاً كنت بتشتغل الفترة دي في المكان ده ... كمان في شركات وصيدليات ومصانع بتشغل الناس بالسركي وبدون تأمينات لكن بتديلك شهادة الخبرة مختومة بختم الشركة ومكتوب فيها المهام الوظيفية بالتحديد والفترة اللي اشتغلت فيها وهكذا ... وممكن يتذكر فيها إنها بدون تأمينات أو بالمكافأة الشاملة دون استقطاعات

على المستوى الشخصي زوجتي كانت المين أبليكانت وقدمت شهادة خبرة بدون تأمينات وقدمت نفس الشهادة في الفيدرال بدون تأمينات والحمد لله خلصنا الميديكال ومنتظرين الفيزا ..

تم تعديل بواسطة Muhammad Zidan

آخر الكلام

دع الأمور تجري في أعنتها ولا تبيتنَّ إلا خالي البال

ما بين غمضة عين وانتباهتها يغير الله حال بحال

رابط هذا التعليق

• الردود 5.5k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ما هذا الهدوء الرهيب مفيش اى جديد

يا رب افرجها علينا وعلى الجميع يا رب

الدعاء أمانه بتيسير الحال

يا رب افرجها يا رب

لا اله الا الله الحليم االكريم لا اله الا الله العلى العظيم

لا اله الا الله رب السموات ورب الارض و رب العرش العظيم

و صلى اللهم على سيدنا محمد

لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

رابط هذا التعليق

انا سمعت انهم بيطلبوا دلف و ايلتس دلوقتي

شكله الباب بيوارب

شدوا حيلكم يا جماعة

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

انا سمعت انهم بيطلبوا دلف و ايلتس دلوقتي

شكله الباب بيوارب

شدوا حيلكم يا جماعة

[/qu

ممكن سؤال . هو انا جاتنى الرساله بتاعه الفيل نمبر والريفرنس نمبر من غير ما مكتوب فيهم اى حاجه من بياناتى يعنى لا أسمى ولا أى حاجه من بياناتى مفيش غير احنا فتحنا الملف بتاعك ... حد يرد عليا ويطمنى بليز

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

هو اية الي حصل يا جماعة للمنتدي

اخر مشاركة في التوبك دة من 16/12/2011 معقول من اكثر من شهر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هم الاعضاء راحوا فين؟

مش ممكن تكونوا سافرتم كلكم كدة وسبتوني لوحدي ؟

تم تعديل بواسطة La nouvelle vie

لا تخف ولا تفكر في الامر كثيرا بل دع الامر لمن بيده الامر

الرب قريب لمن يدعوه

رابط هذا التعليق

في ليا واحد صاحبي جاله الفيزا

هوا عامل الميديكال في اول ديسمبر2011

عقبالك يا رشا جادوللي و يا مدام تسنيم :give_rose:

يارب ميديكال ليا و لكل المنتظرين

كل سنة و أنتم طيبين

رمضان كريم

المتنبي

رابط هذا التعليق

لا ان شاء الله حنتواصل هنا على طول يا نوفل في

ما تخافش

يارب ميديكال ليا و لكل المنتظرين

كل سنة و أنتم طيبين

رمضان كريم

المتنبي

رابط هذا التعليق

لا ان شاء الله حنتواصل هنا على طول يا نوفل في

ما تخافش

أخي د/ متنبي أنا سيكيميكي علي المطاريد و ميكي مانو علي المحاورات و أنا مستغرب جدا من المشاكل المفتعلة من قبل الادارة علي المطاريد

و اتمني يكون فيه وسيلة اتصال بينك و بين اخواتنا اللي في منتدي المطاريد و ياريت تبلغهم و نتجمع هنا كلنا

:WelEgTks::WelEgTks::WelEgTks::WelEgTks::WelEgTks:

لكل شيء تحت السماء وقت

رابط هذا التعليق

يا جماعة حد يعرف السفارة قافلة النهاردة ولا لا اصل مكتوب على السايت الخاص بها انهم قافلين بس انا اتصلت بهم كان جرس مش الرسالة الى بتقول لنهم قافلين فى حد عندة اى معلومات وهل هى فاتحة ولا قافلة بكرة

000000"]

رابط هذا التعليق

هاى ياجماعه فعلا المحاورات اول مكان اتعرفت فيه على ناس كتييير جدعه اوى اوى فى مشوار الهجره ومستغربه جدا من اللى حصل فى منتدى المطاريد من استفزاز بس انا روحت المطاريد لما لقيت الكل اتجمع هناك بس بعد اسلوبهم فى التعامل معانا و التسلط الرهيب من قبلهم وقفل التوبك يومين بدون مراعاة ان فى ناس كتيير التوبك ده بالنسبالها مهم جدا لان احنا فى مشروع مستقبل ومصير مهم بطلب منكم ياريت نتجمع هنا انا مااعرفش رسالة هيلانا اللى بتطلب نتجمع المفروض فين لان ادارة المنتدى المحترمه حذفت اسم الموقع عشان كده ياجماعه ياريت نتقابل هنا ونبلغ باقى التوبك سامى سعد وا.متنبى ود كيمست وكيمسكى ودكتوره بطوط ورشا وتسنيم واكيد ماريان بولا والكل ونتقابل هنا

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

أنا معاكم يا إيمى منين ما تروحوا, أنا بتابع المنتدى بصورة يومية بس فى حالة هدوء رهيب و المنتدى هنا بقى عامل زى البيت المهجور و بقى مهمل جداً.

يا ريت نرجع هنا نتلم تانى زى زمان فى بيتنا الأصلى و يا ريت الإدارة هنا تنظم الباب شوية لأنة بقى فى منتهى عدم النظام و التشتت.

الله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه

رابط هذا التعليق

hello my friends

this is our first home

the Egyptian talk forum

kerob

فينك يا كيروب, عاش من سمع صوتك يا راجل, واحشنى!

الله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه

رابط هذا التعليق

بصراحة يا جماعة انا بحس ان المشكلة فينا قبل ما تكون في المنتدي..يعني لو دخلت المحاورات او رحت المنتدي التاني حتلاقي مجموعة من الاشخاص هما هما...يا اما يحاولوا يظهروا نفسهم فاهمين كل حاجة و محدش فاهم غيرهم..يا اما يفيروا مسار الموضوع لموضوع اخر و غالبا بيكون شخصي و في الاخر تقلب باحقاد و ضغائن و الموضوع يتقفل..حاليا بكتفي بالدخول و متابعة الاخبار لكن قلما اشارك ..لو في حاجة زاحدة مطلوبة من المنتدي ..تبقي تعيين مشرف للباب لحفظ النظام فيه...تحياتي لكم جميعا

"هَا أَنَا مَعَكَ، وَأَحْفَظُكَ حَيْثُمَا تَذْهَبُ، وَأَرُدُّكَ إِلَى هذِهِ الأَرْضِ، لأَنِّي لاَ أَتْرُكُكَ حَتَّى أَفْعَلَ مَا كَلَّمْتُكَ بِهِ" (سفر التكوين 28: 15)

رابط هذا التعليق

هاى ياجماعه فعلا المحاورات اول مكان اتعرفت فيه على ناس كتييير جدعه اوى اوى فى مشوار الهجره ومستغربه جدا من اللى حصل فى منتدى المطاريد من استفزاز بس انا روحت المطاريد لما لقيت الكل اتجمع هناك بس بعد اسلوبهم فى التعامل معانا و التسلط الرهيب من قبلهم وقفل التوبك يومين بدون مراعاة ان فى ناس كتيير التوبك ده بالنسبالها مهم جدا لان احنا فى مشروع مستقبل ومصير مهم بطلب منكم ياريت نتجمع هنا انا مااعرفش رسالة هيلانا اللى بتطلب نتجمع المفروض فين لان ادارة المنتدى المحترمه حذفت اسم الموقع عشان كده ياجماعه ياريت نتقابل هنا ونبلغ باقى التوبك سامى سعد وا.متنبى ود كيمست وكيمسكى ودكتوره بطوط ورشا وتسنيم واكيد ماريان بولا والكل ونتقابل هنا

هاي يا ايمي انتي عندك حق ده بيتنا الاول و احنا كان كلنا اصلنا المحاورات ( سيكيميكي المطاريد سابقا )

لكل شيء تحت السماء وقت

رابط هذا التعليق

كويس ياشباب اننا رجعنا هنا تانى ياريت نتواصل على طول لان زى ماادهم قال ان المنتدى بقى عامل زى البيت المهجور وانا واحده من الناس مش ممكن انسى المنتدى ساعدنى ازاى فى الانترفيو وعرفت فيه احسن ناس

خلينا فى السؤال المهم فى اخبار من السفاره يااااااااااااااااااااااااااارب بكره يبعتوا فيز وميديكالا لكل الناس لاننا مش ضامنين ظروف البلد رايحه لفين وربنا يسترها عليكى يامصر

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...