اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

بنك معلومات الناجحين فى مقابلات كيبك 2008 و قدمو الفيدرال

Recommended Posts

كل سنه وكل المنتدى طيب وعيد فطر سعيد عليكم يارب

فى سؤال واتمنى اجابه من حد عارف ايه ظروف الميديكال لو واحده حامل

اولا الف مبروك يا ايمي و ربنا معاكي ان شاء الله

بالنسبة للميديكال و ده من تجربة حية لواحد صاحبي

لو جالك الميديكال و كنتي في الشهر السادس او التامن ممكن تعملي الميديكال بس على مسؤوليتك الشخصية و تسافري على طول اول ما تجيلك الفيزا و ان شاء الله تولدي هناك

لو عايزة تولدي في مصر يبقى بتنتظري تولدي و بعدين بصورة جواز سفر المولود الجديد المنفصل اللي حتعمليهوله و اصل مترجم لشهادة ميلاده و شيك فلوس كيبيك 150 دولار تبعتي للمستشار بتاع الهجرة اللي قابلك و يبعتله سي اس كيو و تدفعيله برضه شيك فيدرال 150 دولار و يتضاف على ملفك الفيدرال و يطلعله فيزا زيكم و يسافر معاكم عادي

لو جالك و انت في السابع او التاسع ممكن الدكتور يعديها و مكن لأ لان الوقت ده خطر و ممكن تولدي فيه و حتى لو جاتلك الفيز ممكن الطيران ما يرضوش يحجزولك علشان حامل في وقت خطر و ربنا معاكي

طبعا الميديكال قبل المواعيد دي عادي ما فيش حاجة حتتصرفي طبيعي بس طبعا حسب راي الدكتور لانك بتعملي اشعة على الصدر و اكس راي فممكن يكون وحش للجنين و مممكن لأ فيه ناس عملت الاشعة و الحمد لله ما حصلش حاجة :give_rose:

شكرا جدا لحضرتك يااستاذ متنبى معلومات مفيده جدا كنت محتاجه اعرفها

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

• الردود 5.5k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

اهم حاجة باسبور الجنين و ست صور 4 في 6 بالسونار

:rolleyes:

ضحكتنى بجد ياروك :) :) :) :) :) شكرا

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

لو جالك الميديكال و كنتي في الشهر السادس او التامن ممكن تعملي الميديكال بس على مسؤوليتك الشخصية و تسافري على طول اول ما تجيلك الفيزا و ان شاء الله تولدي هناك

لو عايزة تولدي في مصر يبقى بتنتظري تولدي و بعدين بصورة جواز سفر المولود الجديد المنفصل اللي حتعمليهوله و اصل مترجم لشهادة ميلاده و شيك فلوس كيبيك 150 دولار تبعتي للمستشار بتاع الهجرة اللي قابلك و يبعتله سي اس كيو و تدفعيله برضه شيك فيدرال 150 دولار و يتضاف على ملفك الفيدرال و يطلعله فيزا زيكم و يسافر معاكم عادي

لو جالك و انت في السابع او التاسع ممكن الدكتور يعديها و مكن لأ لان الوقت ده خطر و ممكن تولدي فيه و حتى لو جاتلك الفيز ممكن الطيران ما يرضوش يحجزولك علشان حامل في وقت خطر و ربنا معاكي

طبعا الميديكال قبل المواعيد دي عادي ما فيش حاجة حتتصرفي طبيعي بس طبعا حسب راي الدكتور لانك بتعملي اشعة على الصدر و اكس راي فممكن يكون وحش للجنين و مممكن لأ فيه ناس عملت الاشعة و الحمد لله ما حصلش حاجة :give_rose:

كمية الاشعة اللي بيتعرض ليها الجنين في اشعة للصدر صورة جانبية و خلفية امامية هي 0.00007 راد و دي نسبه ضئيلة جدااا لانه الخطر يبدأ بعد 5 راد.

اذا القرار يبني زي ما قال اخونا أحمد بن الحسين بن الحسن بن عبد الصمد، أبو الطيب الكوفي ((المتنبي)) :) علي انه حضرتك عايزة تولدي فين ؟؟ و حضرتكي في الشهر الكام ؟؟

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

كمية الاشعة اللي بيتعرض ليها الجنين في اشعة للصدر صورة جانبية و خلفية امامية هي 0.00007 راد و دي نسبه ضئيلة جدااا لانه الخطر يبدأ بعد 5 راد.

اذا القرار يبني زي ما قال اخونا أحمد بن الحسين بن الحسن بن عبد الصمد، أبو الطيب الكوفي ((المتنبي)) :) علي انه حضرتك عايزة تولدي فين ؟؟ و حضرتكي في الشهر الكام ؟؟

شكرا ياروك على اهتمامك بس مش انا اللى حامل ده سؤال اتساللى وكان يهمنى الرد

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

:cheer:

لكل اللي عايزين يشتروا دولار كندي في واحد في القاهرة أسمة محمد بدر (أبو ذياد) بيبيع الدولار الكندي بسعر أقل بكثييييير من أسعار الصرافة ممكن تتصلوا بية و تجربوا رقم تليفونة (0129142642).

رابط هذا التعليق

يا جماعة و الله بعت الباسبور لسفارة كندا كان فتحة خير. يعني الواحد بيقعد ملزوق في البلد بالسنين و أول ما بعت الباسبور, كل شوية الشغل عايز يسفرني في حتة, فأنا عايز أعرف, ينفع أبعت للسفارة استعجلهم؟ بيجيب معاهم النظام ده؟

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

لكل اللي عايزين يشتروا دولار كندي في واحد في القاهرة أسمة محمد بدر (أبو ذياد) بيبيع الدولار الكندي بسعر أقل بكثييييير من أسعار الصرافة ممكن تتصلوا بية و تجربوا رقم تليفونة (0129142642).

ابعتلهم عشان ساعات بينسوه عندهم

رابط هذا التعليق

يا جماعة و الله بعت الباسبور لسفارة كندا كان فتحة خير. يعني الواحد بيقعد ملزوق في البلد بالسنين و أول ما بعت الباسبور, كل شوية الشغل عايز يسفرني في حتة, فأنا عايز أعرف, ينفع أبعت للسفارة استعجلهم؟ بيجيب معاهم النظام ده؟

[/qu

ابعتلهم عشان ساعات بينسوه عندهم

رابط هذا التعليق

صباح الخير على الناس الحلوين

ممكن اسال حضرتك استاز متنبى ازاى ابعت للمستشار بتاعى اقدر اوصله ازاى لان المدام عندى حامل واجلنا الكشف لبعد الولاده وهل الورق دا كل المطلوب بس ولا فى ورق تانى

رابط هذا التعليق

ايه يا جماعة مفيش اى اخبار ليه كده مفيش حد جاله ميدكال ولا فيزا ولا اى حاجة هو كلنا رجعنا شغلنا ماعدا السفارة ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

( رفعت عينى الى الجبال من حيث يأتى عونى معونتى من عند الرب )

رابط هذا التعليق

باين كدة اللى فى السفارة كلهم ماتو

البقاء للة وعلية العوض فى البلد الزفت دى

:Head::Head::Head:

تم تعديل بواسطة joo

رابط هذا التعليق

واخيرا السفاره اتصلت وطلبوا الباسبورات عشان الفيزا

انا عملت الميديكال يوم 2 يوليو

عقبال الجميع يا رب

الف مبرووك لحضرتك وعقبالى هما كلموا حضرتك بس ولا بعتوا ايميل كمان

تم تعديل بواسطة توتا عماد

( رفعت عينى الى الجبال من حيث يأتى عونى معونتى من عند الرب )

رابط هذا التعليق

عقبال الجميع يا رب

كلمونى على البيت وقالوا هيبعتوا ميل

رابط هذا التعليق

عقبال الجميع يا رب

كلمونى على البيت وقالوا هيبعتوا ميل

الله يبارك فى حضرتك عقبالكم جميعا واعتقد انهم لما بيبداوا بواحد بيكملوا

رابط هذا التعليق

عقبال الجميع يا رب

ألف مبروك.

ربنا يتملك على خير و عقبال كل المنتظرين.

الله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه

رابط هذا التعليق

عقبال الجميع يا رب

ألف مبروك.

يارب وعقبال كل المنتظرين

رابط هذا التعليق

عقبال الجميع يا رب

مبروووووووووووووك و عقبال الباقي

رابط هذا التعليق

عقبال الجميع يا رب

الف الف مبروك وعقبال كل اللى مستنى

(ليستجيب لك الرب فى يوم الضيق ليرفعك اسم اله يعقوب)

مزمور 1:20

رابط هذا التعليق

عقبال الجميع يا رب

ألف مبروك.

يارب وعقبال كل المنتظرين

الف مبرووووووووووك و عقبال اللاندنج و الباسبور الكندي

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...