اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الحمد لله استلمت الفيزا

Recommended Posts

الف مبروك اختي دعاء هل قررت المكوث علي طول او اللاندنج وبس ولو انك لن تمكثي لماذا لا تكون بعد مدارس الاولاد? تمنياتي لك بتوفيق

الف شكر اختى العزيزة ام ريهام وعقبالكم ان شاء الله

وان شاء الله الهجرة للاستقرار

وانا بناتى لسة صغيرين ومش مهم لو عادوا السنة طالما هايتعلموا صح

رب اشرح لى صدرى 00ويسر لى امرى 00واحلل عقدة من لسانى00 يفقهوا قولى

رابط هذا التعليق

• الردود 72
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

الف الف الف مبررررررررررروك اخت دعاء علي الفيزا

وربنا يوفقكم في باقي المشوار ان شاء الله

ولا تنسي تكتبي لنا عن الاندنج ان شاء الله

:happy: :happy: :lol:

اختى الفاضلة سمية اشكرك شكرا جزيلا وعقبالك ان شاء الله

وبجد انا اسفة على التاخير بس والله مشغولين كتير فى التجهيز للسفر وعمل الاستعدادات الخاصة بالاستقرار هناك

وان شاء الله اكتب عملت ايه فى رحلة اللاندينج

رابط هذا التعليق

الاخت الفاضلة مدام دعاء

الاولمبية بتطلع الساعة اربعة الا ربع صباحا من المطار الجديد مبنى الركاب 2 وبتوصل اتينا (اليونان)) تقريبا سته الا ربع وبتعملى ترازيت الى الساعة 8ز55 صباحا وبتوصلى كندا بتوقيت مصر الساعة سته وربع اى بتوقيت مونتريال الساعة 12 وخمسة

العيب هو الترانزيت 3 ساعات لكن كله بيشكروا فى الخدمة وفى عدم التدقيق فى الوزن الفرد الواحد مسموح لع 46 كيلوجرام بالتوفيق ان شاء الله

الف شكر يا دكتور ايمن على المعلومات القيمة

ان شاء الله تكون رحلة موفقة وتوصل بالف سلامة الى الاراضى الكندية

رابط هذا التعليق

ياخبر ابيض دانا في نص هدومي. معلش واسف على التاخير. الف الف الف مليون مبروووووك. وكفارة وعقبال ماتوصلي كندا بالسلامة انشاء الله. :happy: :happy: :lol: :wub:

"قُل لَّن يُصِيبَنَا إِلاَّ مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلانَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ "

رابط هذا التعليق

ألف مبروك يا سيدتي الفاضلة .... ربنا يسهل لك الامر كله بفضله و رحمته

الحقيقة أنا كل تجارب سفري لكندا كانت علي أير فرانس و KLM ما عنديش معلومات كفاية عن أولمبيك غير انها كانت في أزمة اقتصادية عنيفة بقالها سنين مما أثر علي سمعتها خصوصا المواعيد و الخدمة انما كل ده كان كلام جرايد ما أعرفش الحقيقة إيه

:happy:

Her şey kişisel bir

رابط هذا التعليق

ياخبر ابيض دانا في نص هدومي. معلش واسف على التاخير. الف الف الف مليون مبروووووك. وكفارة وعقبال ماتوصلي كندا بالسلامة انشاء الله. :happy: wst:: :) :)

ولا يهمك يا استاذ سامح ومافيش بين اعضاء الاسرة الواحدة اسف

ومبروك لحضرتك كمان وعقبال ما توصل كندا بالف سلامة

رابط هذا التعليق

ألف مبروك يا سيدتي الفاضلة .... ربنا يسهل لك الامر كله بفضله و رحمته

الحقيقة أنا كل تجارب سفري لكندا كانت علي أير فرانس و KLM ما عنديش معلومات كفاية عن أولمبيك غير انها كانت في أزمة اقتصادية عنيفة بقالها سنين مما أثر علي سمعتها خصوصا المواعيد و الخدمة انما كل ده كان كلام جرايد ما أعرفش الحقيقة إيه

يا خبر والله موضوعى اتشرف بمرور حضرتك الكريم يا دكتور هشام

الف شكر على المباركة وممنونة جدا على معلوماتك

وربنا يسهلها معانا ونستقر على الطيران قريب ان شاء الله

رابط هذا التعليق

ياخبر ابيض دانا في نص هدومي. معلش واسف على التاخير. الف الف الف مليون مبروووووك. وكفارة وعقبال ماتوصلي كندا بالسلامة انشاء الله. :blush2: :lol: :sad: wst::

ولا يهمك يا استاذ سامح ومافيش بين اعضاء الاسرة الواحدة اسف

ومبروك لحضرتك كمان وعقبال ما توصل كندا بالف سلامة

امين يارب.

"قُل لَّن يُصِيبَنَا إِلاَّ مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلانَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ "

رابط هذا التعليق

:blush2:

اخوانى واخواتى اعضاء المنتدى الكرام

ازف اليكم خبرا سارا وهو الحمد لله وبفضل الله استلمت الفيزا الكندية للمرة التانية ولكن ان شاء الله المرة دى من غير الغاء

ارجوا ان يكون هذا الخبر بشرى سارة وفاتحة خير لكل من هو على طريق الهجرة الى كندا ومنتظر انهاء الاجراءات

وفى هذا الاطار احب ان اشكر كل من ساهم فى هذا المنتدى ولو بمعلومة كانت بارقة امل فى موضوع الهجرة الى كندا لكثيرين منا

وارجوا من الله ان يوفقنا جميعا فى هذا الطريق وان يكون فعلا قرارا صائبا وفيه خير لنا ولاولادنا قبلنا

وفقكم الله جميعا وسدد على طريق الصلاح خطاكم

الاخت العزيزة / ام ياسين

الف الف مبروك و معلهش متأخرة شوية بس العتب على النظر

الله يكتب لكم اللي فيه الخير و يرضيكم به ثم يبارك لكم فيه

بالتوفيق لكي و لكل افراد الاسرة الكريمة :lol:

مع خالص التحية للجميع

م / احمـد صالـــــح

رابط هذا التعليق

الاخت دعاء

الف الف مبروك وان شاء الله توصلي بالسلامة وتستقري انتي والاولاد ,

بصي ياستي انا جربت الاولومبية وهي كويسة جدا بس خلي بالك عشان الوزن 46 كجم فعلا للفرد بس لازم يكونوا شنطتين كل واحدة 23 كجم ولو في زيادة في وزن الشنطة الواحدة عن 23 كجم بيحسبوه زيادة وزن .

Who can manage his kids can manage anyone else

رابط هذا التعليق

الاخت دعاء

بصي ياستي انا جربت الاولومبية وهي كويسة جدا بس خلي بالك عشان الوزن 46 كجم فعلا للفرد بس لازم يكونوا شنطتين كل واحدة 23 كجم ولو في زيادة في وزن الشنطة الواحدة عن 23 كجم بيحسبوه زيادة وزن .

انا لي سؤال

طب ال 46 كيلول لكل فرد في الاسره

يعني الاطفال اقل من12 سنه برده ليهم لكل واحد 46 كيلو

شكرا علي تعاونك

l'important dans la vie

c'est de quelle maniére tu te perçois

انااااااااااااااااااااااااااا انا مش هرد

لالالا

وانا بعرف اصد

ده انا وانا رافع ايدي بكتب علي الكيبورد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

:blink:

اخوانى واخواتى الافاضل والفضليات

ahmed saleh - Queen - wafa

شكرا جزيلا لكم وكامل امتنانى لشعوركم الطيب وربنا ييسر الامور للجميع

رابط هذا التعليق

الاخت دعاء

شكرا يا lunalola

ربنا يبارك لك على معلوماتك واكيد هاخد بالى من موضوع الوزن ده باذن الله

وعقبالكم كمان علشان تستقروا فى كندا ان شاء الله

رابط هذا التعليق

اخوانى واخواتى الافاضل

تم بفضل الله حجز تذاكر الطيران على الخطوط الاوليمبية يوم 14 مارس وان شاء الله نوصل مونتريال على الظهر بتوقيت كندا

اتمنى من حضراتكم انكم تدعولنا تكون رحلة موفقة باذن الله

وان شاء الله اذا كان لي عمر اسرد لكم تفاصيل الرحلة فى وقت لاحق

رابط هذا التعليق

اخوانى واخواتى الافاضل

تم بفضل الله حجز تذاكر الطيران على الخطوط الاوليمبية يوم 14 مارس وان شاء الله نوصل مونتريال على الظهر بتوقيت كندا

توصلوا بالسلامة باذن الرحمن .......رحلة موفقة سالمة باذن الله و عايزين تفاصيل الرحلة كلها بقي :)

تحياتي يا سيدتي الفاضلة و أطيب الأمنيات لحضرتك و لاسرتك الكريمة

wst::

Her şey kişisel bir

رابط هذا التعليق

اخوانى واخواتى الافاضل

رحله موفقه انشاء الله

وربنا يطمنا عليكم

والحمد لله ليكي معزه كبيره في قلوب كل اعضاء المنتدي

الكل هيدعيلك انشاء الله

احنا في انتظار اخبارك

l'important dans la vie

c'est de quelle maniére tu te perçois

انااااااااااااااااااااااااااا انا مش هرد

لالالا

وانا بعرف اصد

ده انا وانا رافع ايدي بكتب علي الكيبورد

نصار ابو اللينك

عاوز تهاجر الي امريكا

مينا ممكن يساعدك

رابط هذا التعليق

اختى العزيزه دعاء رحله موفقه انشاء الله ولا تنسى

هذه الا دعيه

الله أكبر، الله أكبر، الله أكبر، ] سبحان الذي سخر لنا هذا وما كنا له مقرنين ` وإنا إلى ربنا لمنقلبون[ (( اللهم إنا نسألك في سفرنا هذا البِر والتقوى، ومن العمل ما ترضى، اللهم هوِّن علينا سفرنا هذا واطو عنا بُعْدَهُ، اللهم أنت الصاحب في السفر، والخليفة في الأهل، اللهم إني أعوذ بك من وعثاء السفر، وكآبة المنظر، وسوء المنقلب في المال والأهل)).

وإذا رجع قالهن وزاد فيهن: (( آيبون، تائبون، عابدون، لربنا حامدون )).

دعاء دخول البلد (( اللهم رب السماوات السبع وما أظللن، ورب الأرضين السبع وما أقللن، ورب الشياطين وما أضللن، ورب الرياح وما ذرين. أسألك خير هذه القرية وخير أهلها، وخير ما فيها، وأعوذ بك من شرها، وشر أهلها، وشر ما فيها )).

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      كنت قد عدت من مدرستى قرب العصر وكنت تعبا للغاية فقد لعبت الكرة مع الأولاد فى الحوش الواسع وجريت كثيرا وكعرض الصفحة
    • 0
      حقيقى الحمد والرضا بالمقسوم من أروع ما يميز الإنسان..ففى عام 1993 كان من بين صفوف منتخب زامبيا لاعب محترف اسمهعرض الصفحة
    • 0
      يا جماعة رجاء المساعدة سريعا ، باسبوري اترفض في السفارة السعودية بعد ما انهيت كل الإجراءات وذلك بسبب اختلاف المهنة في الباسبور. انا مهندس والفيزا مهندس مشروع ولكن الباسبور مهندس ثالث بشركة كزا ، وهي شركة حكومية ولن أستطيع ان احصل علي اخلاء طرف حتي أقوم بتغيير الباسبور ، والمكتب مش لاقي حل . رجااااااااااااء المسااااااااااعدة
    • 1
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حصلت على عقد عمل وتاشيرة بمهنة اختصاصى تسويق وعلمت انه لازم يكون المؤهل عالى انا حاصل على دبلوم فنى ادارة وخدمات قسم مطبخ العقد بالفعل اتوثق من السفارة السعودية فى مصر والمكتب قالى ماتبعتش التفويض عليا عشان الفيزا هتترفض لان مؤهلك متوسط ياترى فى حد يقدر يساعدنى واخلصها بالفلوس او بأى طريقة لانى محتاج السفر جدااا اذا تكرمتم ارجو المساعده بارك الله فيكم  
    • 6
      الحمد لله كم هي ثرية حياتي و كم هي جميلة تحدياتي الحمد لله على حياتي و عافيتك لبدني و سمعي و بصري الحمد لله على القدرة على التسامح الحمد لله على القدرة على الحب اللامشروط الحمد لله أنني إن أحببت شيئا أوليته كامل اهتمامي جعلته عشقي و اختزلت به وجودي و كياني الحمد لله على كل شيء لمس قلبي و أعطيته وقتي وحبي اللانهائي و الحمد لله أنني ما وجهت وجهي أيما وجهة إلا وكان التوفيق حليفي تحدوني دعوات والدي رحمهما الله الحمد لله على رضاهما الحمد لله على أولادي بهجة عمري الحمد لله على ح
  • أضف...