اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

Power Point

White heart

Recommended Posts

لاحظت انه ليس لدينا الكثير من العروض المصممة عن طريق برنامج الPower Point، خاصة الكوميدية منها.....

و لهذا و لمن يهوى تلك الطريقة....و على الرغم من ان مدة التحميل تتراوح ما بين دقيقتين او خمس دقائق حسب سرعة الأتصال بالأنترنت و الCPU الخاص بجهازك، الا ان بعضها يستحق .... ابدأ بهذة :

بعد التحميل يمكن التنقل عبر الصفحات بالنقر مرة واحدة...مشاهدة طيبة...

... أن واحدة من آساليب النُظم الديكتاتورية هى :

وهى بكل أسف كانت ومازالت مٌنتشرة ومُستخدمة في بلدنا الحبيب وعلى كافة المستويات بلا إستثناء !

رابط هذا التعليق

عندما حاولت الدخول ظهرت لى تلك الرسالة

Access Locked - Usage Limit Exceeded

--------------------------------------------------------------------------------

This account has exceeded its maximum 24 hour transfer limit. Please try back later.

اعتقد الافضل انك تحمل الملف هنا

http://www.abrajalkuwait.net/upload/upload.php

رابط هذا التعليق

صعيدي كتب:

عندما حاولت الدخول ظهرت لى تلك الرسالة 

Access Locked - Usage Limit Exceeded 

-------------------------------------------------------------------------------- 

This account has exceeded its maximum 24 hour transfer limit. Please try back later.

فعلا يا عزيزى ... و لكنها تعمل الأن... برجاء اعادة المحاولة ...

اعتقد الافضل انك تحمل الملف هنا  http://www.abrajalkuwait.net/upload/upload.php

مع الأسف يا عزيزى فأنواع الملفات التى يتقبلها هذا الموقع هى:

zip  .png  rar  .bmp  .jpg  .jpe  .gif  .swf  .mid  .ram

فكما ترى لم يذكروا ال PPS و هو الخاص بال Power point ?

ثم ما هى فترة بقاء الملف المحمل على هذا السرفر؟

عموما كما ذكرت لك يا عزيزى الوصلة تعمل الأن، و هذة واحدة أخرى فى رأيي انها أفضل من سابقتها ... وشكرا لك على ملاحظتك...

وهى بكل أسف كانت ومازالت مٌنتشرة ومُستخدمة في بلدنا الحبيب وعلى كافة المستويات بلا إستثناء !

رابط هذا التعليق

فعلا عروض شيقة........شكرا

بالنسبة للموقع اللى ذكرته لك ممكن تضغط الملف الى صيغة zip

أما عن فترة بقائه على السيرفر فهما بيقولو على طول "وش واحد بيبتسم بسخرية" و الله أعلم

رابط هذا التعليق

لاحظت انه ليس لدينا الكثير من العروض المصممة عن طريق برنامج الPower Point، خاصة الكوميدية منها.....

و لهذا و لمن يهوى تلك الطريقة....و على الرغم من ان مدة التحميل تتراوح ما بين دقيقتين او خمس دقائق حسب سرعة الأتصال بالأنترنت و الCPU الخاص بجهازك، الا ان بعضها يستحق .... ابدأ بهذة :

بعد التحميل يمكن التنقل عبر الصفحات بالنقر مرة واحدة...مشاهدة طيبة...

مش ممكن الجمال بتاع صور القطط دي ياوايت هارت، انا اصلي باحب القطط جدا... طبعا مش هاقولك علمني عملتهم ازاي، بس الله يرضى عليك ازاي اعرف اعمل منهم كوبي؟؟

إن خوفت ماتقولشي وإن قولت ما تخافشي
رابط هذا التعليق

مش ممكن الجمال بتاع صور القطط دي ياوايت هارت، انا اصلي باحب القطط جدا... طبعا مش هاقولك علمني عملتهم ازاي، بس الله يرضى عليك ازاي اعرف اعمل منهم كوبي؟؟

أنا بستغل الفتره اللى وايت هارت مش موجود فيها و اعلمك ازاى تعملى منه كوبى ، و آهو كله بثوابه

شوفى يا ستى

انتى تنزلى أى سوق قريب منك

2 ـ تشترى Photocopier

3 ـ تحطى الـ Screen على ماكينة التصوير upside down يعنى وش الشاشه على وش ماكينة التصوير

4 ـ شغلى الكمبيوتر

5 ـ شغلى ماكينة التصوير

روحى اشربى فنجان قهوه و لما ترجعى ....... ابقى أسالى وايت هارت و هو يقول لك تعملى ايه

سلام دلوقتى علشان عندى شغل

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

Set_Amina كتبت:

الله يرضى عليك ازاي اعرف اعمل منهم كوبي؟؟

معلهش يا "ست أمينة"، انت تقصدى تعملى "كوبي" بس لصور القطط المختلفة اللى فى داخل العرض، والا العرض نفسة؟

على فكرة انا لاحظت ان "السرفر" المحمل علية "العرض" لا يسمح الا بعدد تحميل محدد فى خلال ال24 ساعة ... فقط 5 ميجابايت، و ان تعداها يوقف الوصلات الخارجية (كتلك التى وضعتها هنا) لمدة 24 ساعة و من ثم يعيد تشغيلها ....

يعنى اللى يحاول ينزل الملف و تأتية الرسالة التى ذكرها العزيز "صعيدى" يفهم ان عدد الذين قاموا بتحميل الملف قد تعدى الحجم المسموح بة ... و علية ان اراد أعاد المحاولة فى خلال 24 ساعة ...!!!! أهو دة عيب "الأستضافة المجانية" ....

معلهش بقى ...We can't all have

رابط هذا التعليق

"صعيدي" كتب:

بالنسبة للموقع اللى ذكرته لك ممكن تضغط الملف الى صيغة zip

أما عن فترة بقائه على السيرفر فهما بيقولو على طول "وش واحد بيبتسم بسخرية" و الله أعلم

أشكرك يا عزيزى، ولكننى اردت التيسير على الأعضاء الأعزاء... فيكفى فترة انتظار التحميل و من ثم مشاهدة العرض مباشرة...

اما لو قمت "بضغط" العرض الى "zip " و من ثم تحميلة، و بعدها من يريد رؤية العرض علية اولا تحميلة و حفظة و من ثم اعادتة كملف طبيعى غير مضغوط حتى يتسنى له مشاهدة... اراها طريقة على انها عملية الا انها طويلة نسبيا، و أخشى ان ليس لدى الجميع المعرفة الكافية او الصبر حتى اذا ما واجهته مشكلة ما فى اثناء هذة العملية يستطيع ان يتغلب عليها... خاصة انه فى النهاية مجرد "عرض كوميدى" أى لا يستحق كل هذا العناء... قد تكون عملية الضغط بسيطة جدا و لكنى لا أعلم مدى معرفة الجميع تقنيا .... و لهذا أفضل هذة الطريقة لسهولتها على الجميع حتى و ان كان بهت هذا العيب...

فشكرا لك ثانية ... و سأحاول البحث عن موقع أخر شبية يكون خالى من هذا العيب .... و لكنى أشك فى وجودة.

رابط هذا التعليق

Set_Amina كتبت:
الله يرضى عليك ازاي اعرف اعمل منهم كوبي؟؟

معلهش يا "ست أمينة"، انت تقصدى تعملى "كوبي" بس لصور القطط المختلفة اللى فى داخل العرض، والا العرض نفسة؟

.We can't all have

أنا قصدي اعمل كوبي لبعض صور القطط التي بداخل الملف.

رابط هذا التعليق

Set_Amina كتبت:

أأأأأأأأأأأأةةةةةةةةةةةةةة....

يا معين ... شوفى يا ستى .... قوليلى انت وراكى حاجة الأول؟

أصلها بصراحة قصة!!! بس سهلة....

انا أعرف طريقتين...

الأولى تعتمد على برنامج بسيط لتصوير ما هو على الشاشة...

ودى طريقة سهلة و بسيطة..

الطريقة التانية، انك تحفظى الملف كاملة فى مكان معروف - مثلا My documents ثم تفتحى برنامج Power Point - قومى باستيراد الملف المذكور - بعدها حولى وضعية البرنامج من وضعية العرض (PPS ) الى وضعية التعديل (PPT )، نقرة واحدة على الصورة المرغوبة لتحديدها - نقرة يمين بالماوس و Copy - سوف تحتاجى برنامج أخر مختلف لمعالجة الصور و ليكن مثلا Picture it - افتحية و ابدأي مشروع جديد عن طريق فتح صفحة بيضاء - نقرة يمين و Paste - و اخيرا لك مطلق الحرية لعمل ما تريدين بالصورة، سواء تكبيرها أو تصغيرها ... الخ ...الخ

أو تركها على حالها و من ثم قومى بتسميتها و تسجيلها بالFormat المطلوبة ... أنصحك بالJMPG او GIF اذا كنت تريدين بعد ذلك ارسالها عبر E-mail او وضعها على Hosting Server فيما بعد ...

و أى خدمة ... اية رأيك ... مش ندور بقى على سعاد ....

يا سعاااااااااااااااااااااااد

رابط هذا التعليق

amir كتب:

تحطى الـ Screen على ماكينة التصوير upside down يعنى وش الشاشه على وش ماكينة التصوير

فعلا ... أهى دى بقى أسهل و أسرع طريقة ... برافو !!!

رابط هذا التعليق

الظاهر أن الواحد لما بيقعد لوحده بتطلع منه أفكار رائعه ، و اليكم

الدليل بالصوت و الصوره

أنظر أعـلاه

بس ازاى عملتها دى يا وايت ؟؟؟

يعجبنى فيك ايمانك بأفكارى النيره

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

amir كتب:

يعجبنى فيك ايمانك بأفكارى النيره

طبعا ... انا أفضل افكارك عن أفكار ناس تانية كتييييييييييييييييييييييير!!

وبعدين معقولة هالاقى أفكار أكثر "نورا" من هذا ... فاكر أخر أفكارك اللى ما وردت و لا هاتورد على حد تاني ؟؟

بقى يا راجل أنصحك تعمل بيت خشب "صغير" لطفلك مفاجئة ... تروح انت شارى مغلق الخشب كلة !!!

رابط هذا التعليق

أنا بستغل الفتره اللى وايت هارت مش موجود فيها و اعلمك ازاى تعملى منه كوبى ، و آهو كله بثوابه

شوفى يا ستى

انتى تنزلى أى سوق قريب منك

2 ـ تشترى Photocopier

3 ـ تحطى الـ Screen على ماكينة التصوير upside down يعنى وش الشاشه على وش ماكينة التصوير

4 ـ شغلى الكمبيوتر

5 ـ شغلى ماكينة التصوير

روحى اشربى فنجان قهوه و لما ترجعى ....... ابقى أسالى وايت هارت و هو يقول لك تعملى ايه

سلام دلوقتى علشان عندى شغل

واسأل وايت هارت تاني ليه ما انت شرحت وافضت ....

ودي وصفة سهلة... ودي وصفة هايلة.. من غير المعلومات دي انا كنت هاعمل ايه ياربي... احمدك واشكرك ان فيه امير في الموقع يدلني على الطريق الصحيح في كيفية عمل الكوبي

رابط هذا التعليق

Set_Amina كتبت:

أأأأأأأأأأأأةةةةةةةةةةةةةة....

يا معين ... شوفى يا ستى .... قوليلى انت وراكى حاجة الأول؟

أصلها بصراحة قصة!!! بس سهلة....

انا أعرف طريقتين...

الأولى تعتمد على برنامج بسيط لتصوير ما هو على الشاشة...

ودى طريقة سهلة و بسيطة..

الطريقة التانية، انك تحفظى الملف كاملة فى مكان معروف - مثلا My documents ثم تفتحى برنامج Power Point - قومى باستيراد الملف المذكور - بعدها حولى وضعية البرنامج من وضعية العرض (PPS ) الى وضعية التعديل (PPT )، نقرة واحدة على الصورة المرغوبة لتحديدها - نقرة يمين بالماوس و Copy - سوف تحتاجى برنامج أخر مختلف لمعالجة الصور و ليكن مثلا Picture it - افتحية و ابدأي مشروع جديد عن طريق فتح صفحة بيضاء - نقرة يمين و Paste - و اخيرا لك مطلق الحرية لعمل ما تريدين بالصورة، سواء تكبيرها أو تصغيرها ... الخ ...الخ

أو تركها على حالها و من ثم قومى بتسميتها و تسجيلها بالFormat المطلوبة ... أنصحك بالJMPG او GIF اذا كنت تريدين بعد ذلك ارسالها عبر E-mail او وضعها على Hosting Server فيما بعد ...

و أى خدمة ... اية رأيك ... مش ندور بقى على سعاد ....

يا سعاااااااااااااااااااااااد

انا قررت ندور على سعاد من تاني سطر في اللي انت كتبته بصراحة

اول ما قلت برنامج باور بوينت بدأ عقلي وقلبي ولساني ينادوا على سعاد

رابط هذا التعليق

Set_Amina كتبت:

بمناسبة "سعاد" .... تعرفي مين صاحبة الصورة دى:

اهو على الأقل أحسن من "المتهمة" سعاد التانية اللى عضت الراجل المسكين ....

انا قلت بدل ماحط صورة حاجة مش مفهومة كوصلة،

احط حاجة لأنسانة كان يحبها ... و سيظل يتذكرها الكثيرين...

رابط هذا التعليق

Set_Amina كتبت:

بمناسبة "سعاد" .... تعرفي مين صاحبة الصورة دى:

اهو على الأقل أحسن من "المتهمة" سعاد التانية اللى عضت الراجل المسكين ....

انا قلت بدل ماحط صورة حاجة مش مفهومة كوصلة،

احط حاجة لأنسانة كان يحبها ... و سيظل يتذكرها الكثيرين...

الف رحمة على روحها .. فعلا كانت ممثلة قديرة وأحبها الكثيرين.. معك كل الحق

بس دي تيجي فين في سعاد كعب الغزال بنتي.. انت بتفكرني ليه بس؟ دانا صوتي التنبح وخلاص مش قادرة انادي..

اعمل لنا صورة منادي بيدور على سعاد تكسب ثواب فيها..

رابط هذا التعليق

Set_Amina كتبت:

اعمل لنا صورة منادي بيدور على سعاد تكسب ثواب فيها..

أما انا وصلتك على واحد....

و لا الفنان "حسن كامى"

رابط هذا التعليق

• بعد 4 أسابيع...

يخلق من الشبه 40 !!!

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 1
      من مدة طويلة لم أكتب في السياسة ، من سنوات طويلة و ثقافتنا أن المهرجانات هي معيار نجاح أي مشروع و آخرها  مهرجان حصاد "قمح التبريد"  و الذي كان مخططا لحضوره خمسة وزراء و محافظ  و هي كانت تجربة تقوم بها وزارة الري  "كتيمي" ... ما علينا في حوار لي اليوم  مع الفاضل عمر الكومي تطرقنا إلى الكساد العالمي في الثلاثينيات حيث أفلست الآلاف من المشروعات ، و لم تؤخذ المسألة بالنوايا الطيبة بل تم تحليل الإحصائيات  .... المهم أصبح تقليدا في كل مشروع جديد أن يتم حساب ما يسمى ال Exit point و هي نقاط في حياة
    • 0
      بســـم الله الرّحمـــن الرّحـــيم احجز نُستختكَ الآن في ذيلِ الموضوعِ روابِط تحميل الفيلم الرّائع و المُميّز (قــوّة الحَــقّ) (the Power of Truth) .. إهداء لأمّة الحقّ .. هَمَسَاتٌ قبلَ البَدءِ Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it ~Adolf Hitler اجعل الكذبة كبيرة, اجعلها بسيطة, ردّدها باستمرار, و في النّهاية سيصدّقونها ~ أدولف هتلر في زَمَنِ الدّجَلِ الرّسميّ و الزّيفِ الإعلاميّ الّذي نعيشُهُ رُغماً عنّا, أصبَحت ا
    • 0
      This is a view of a republican majority congressman Dick Armey and a jerk American media cheif called Emanuel A Winston.Prior to calling for ethnic cleansing of four million palestinians,tolerance and prejudice expert wrote: "in the bible (the Torah) we are instructed to kill frist  however comes to kill us" you see now the Bible with a Holy jewish propagnda became the Talmud!!!.He continueas  to suggest the systematic obliteration of Iraq,Syria,Iran and Libyia city by city as a sensible course
  • أضف...