اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

لو حالتك IN Process ادخل هنا

Recommended Posts

دكتور عماد فوزى

ايه اخر اخبارك

وصلك خطاب الميديكال ام لا ؟

حاولت ارسل لحضرتك رساله و لكنها ممنوعة عندك

لا اعرف هل خدمة الرسائل عندى مغلقة

يارب يكون وصل من زمان

يارب

رابط هذا التعليق

دكتور عماد فوزى

ايه اخر اخبارك

يارب يكون وصل من زمان

يارب

ربنا كريم لسة ولا حس ولا خبر

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...
دكتور عماد فوزى

ايه اخر اخبارك

يارب يكون وصل من زمان

يارب

ربنا كريم لسة ولا حس ولا خبر

رابط هذا التعليق

اختي الفاضله elmadysm

اهنئك علي تغيير عنوان التوبيك ( من جائه جواب التخيير) الي ( تتبع ملفات فيدرالي القاهره ولندن قبل فبراير 2008 ) . ولي ملاحظه ارجو ان تنال اهتمامكم وهي هذا التوبيك( لو حالتك in process ) هل حضرتك تتفقي معايا ان الموضوع ده يا اما يغلق او يتم ضمه للموضوع الاكبر والاشمل (( تتبع ملفات فيدرالي القاهره ولندن قبل فبراير 2008 ). واعتقد ان ده افضل في ترتيب المنتدي بتاعنا كلنا وكمان بيساعدنا اننا نكون مركزين مع بعض في توبيك واحد . :closedeyes: :) :)

تحياتي لحضرتك ويارب تفرحينا قريبا باستلام الجوازات

رابط هذا التعليق

اختي الفاضله elmadysm

اهنئك علي تغيير عنوان التوبيك ( من جائه جواب التخيير) الي ( تتبع ملفات فيدرالي القاهره ولندن قبل فبراير 2008 ) . ولي ملاحظه ارجو ان تنال اهتمامكم وهي هذا التوبيك( لو حالتك in process ) هل حضرتك تتفقي معايا ان الموضوع ده يا اما يغلق او يتم ضمه للموضوع الاكبر والاشمل (( تتبع ملفات فيدرالي القاهره ولندن قبل فبراير 2008 ). واعتقد ان ده افضل في ترتيب المنتدي بتاعنا كلنا وكمان بيساعدنا اننا نكون مركزين مع بعض في توبيك واحد . :) :waf: wst::

تحياتي لحضرتك ويارب تفرحينا قريبا باستلام الجوازات

فكرة رائعة

اتفق معك 100%

انا مع التطوير الدائم للمنتدى

و اتمنى تعديل بعض العناوين او تجميعها حتى لا يدوخ الاعضاء فى البحث عن المعلومة

رابط هذا التعليق

و انا مقدمة من القاهرة فيدرالى 12/2007

و الفايل نمبر فى نفس اليوم

الاخت الفاضله الطنطاويه

اهلا بك في باب كندا

كان من الافضل اضافه هذه المداخله في موضوع ( تتبع ملفات فيدرال القاهره و لندن) لان موضوع ( لو حالتك ان برسيس) سيتم غلقه او دمجه من قبل الاداره وذلك لتكراره مع موضوع تتبع ملفات القاهره ولندن.......( وش د التهامي وهو في المنتدي بعد الاشراف :closedeyes: :blink: wst:: ..... واخدلي بالك يا ريس صباح الورد )

رابط هذا التعليق

• بعد 1 سنة...

شباب ياللاه كملوا عالموضوع ده ولاتجعلوه يتا.... معرفش يتداثر او يعني يقدم ويهمل :)

ما في المقام لذي عـقـل وذي أدب من راحة فدع الأوطان واغتـرب

سافر تجد عوضـا عمن تفارقــه وانْصَبْ فإن لذيذ العيش في النَّصب

إني رأيت ركـود الـماء يفســده إن ساح طاب وإن لم يجر لم يطب

والأسد لولا فراق الغاب ما افترست والسهم لولا فراق القوس لم يصب

والشمس لو وقفت في الفلك دائمة لملَّها الناس من عجم ومن عـرب

والتِّبرُ كالتُّـرب مُلقى في أماكنـه والعود في أرضه نوع من الحطب

فإن تغرّب هـذا عـَزّ مطلبـــه وإن تغرب ذاك عـزّ كالذهــب

الإمام الشافعى

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

يا جماعة انا فعلا تعبت وزهقت خالص . انا مقدم فدرالى مكتب القاهرة 8/2008 جالى طلب الابديت 4/2009 والى الان لا حس ولا خبر ولا اى حاجه انا اعمل حاليا بالكويت وبعت لهم طلب تحديث العنوان اتحدث اوك وكل حاجه لكن حالة الملف بتاعى مازالت In Process

هتفضل كده لحد امتى ؟ حد يعرف يا جماعة ليه التأخير ده كله

رابط هذا التعليق

يا جماعة انا فعلا تعبت وزهقت خالص . انا مقدم فدرالى مكتب القاهرة 8/2008 جالى طلب الابديت 4/2009 والى الان لا حس ولا خبر ولا اى حاجه انا اعمل حاليا بالكويت وبعت لهم طلب تحديث العنوان اتحدث اوك وكل حاجه لكن حالة الملف بتاعى مازالت In Process

هتفضل كده لحد امتى ؟ حد يعرف يا جماعة ليه التأخير ده كله

الامور متوقفة تماما من شهر يوليو الماضي في مكتب لندن تحديدا واعتقد سيتم استئنافها في شهر 1 2011 حسب توقع المحامي اللي انا مقدم معاه لان اجازة نهاية السنة والكرسميس حتبدا في بداية ديسمبر لغاية 5 /1/2011

رابط هذا التعليق

• بعد 4 أسابيع...
  • بعد 3 أسابيع...

مساء الخير عليكم جميعا

سؤال لأهل الخبرة

لو حد مقدم فيدرال فى السفارة & in process دلوقتى

وهيتجوز ومكنش ضايف طبعا خطيبته قبل كده

هل ممكن يتجوز و يضيفها قبل الميديكال؟

ولا ده هيأخر الميديكال ولا كأنه هيبتدى من الأول تانى

ولا الافضل انه يسافر لوحده ويعملها دعوة من هناك ولا ايه؟

ياريت لو حد يعرف او شاف حالة مشابهة قبل كده يفيدنا

وشكرا لردكم

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

وانا كمان مازلت ان بروسيس

مقدم من شهر سبتمبر 2005 وجانى الفايا نمبر

فى شهر أكتوبر 2005

ولسه على فيض الكريم منتظر اى شئ

سلام عليكم جميعا منتظرين الجديد

تاريخ تقديم الملف : 10/1/2008

تاريخ استلام الفايل نمبر : 10/1/2008

in processفى : 13/1/2008

تاريخ وصول خطاب التخيير : 9/10/2008

تاريخ وصول خطاب من حكومة البرتا :27/3/2010

مكان التقديم : مكتب القاهرة

نوع الملف : فيدرالى

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

اناارسلت الملف في 4\2010

وصلني الفايل نمبر في 7\2010

ارسلت الابديت في اكتوبر 2010 -مكتب القاهرة

لغاية دلوقتي الحالة Recieved by visa office

رابط هذا التعليق

• بعد 1 شهر...

اخواني ارجوا توضيح معنى ان بروسسنك ؟

هل تعني انها الموافقه على الملف ؟

هل جائز الرفض او القبول بعدها ولا انها تعني الملف مقبول وننتضر الفحص الطبي ؟

[استغفر الله واتوب اليه

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 6
      الحمد لله .. فقدت جواز السفر بعد تصريح العمل من وزارة الداخلية  السؤال هنا بعد استخراج جواز سفر بدل فاقد ... حالياً في اجراءته ما هي خطوات الحصول علي التأشيرة مرة اخري  علماً باني قرأت رداً من الاستاذ  خالد شحاته علماً باني قرأت رداً من الاستاذ   بتاريخ  06أكتوبر 2010 - 01:03 م            برنت من المنافذ هنا من السعوديه بان الشخص لم يدخل   اين هذه المنافذ في السعودية ؟؟ ما يقصد بالمنافذ هل هي في المطار ؟؟ وشهادة تحركات من المجمع التحرير وخطاب من كفيلك ورقم النت القديم ونت جديد هل سأ
    • 3
      استاذ خالد ... أنا عندي مشكلة صغيرة - أنا اعمل بالسعودية في جدة - وزوجتي وبناتي الاثنتين كلهم تحت كفالتي . المشكلة إن من فترة وزوجتي وبناتي في مصر - فوجئنا بفقدان الجوازات المصرية - المهم بعد جهد والحمد لله تم استخراج الحوازات ليهم وتم الحصول علي موعد من شركة تسهيل وتم الحصول من السفارة علي تاشيرة بدخول زوجتي وبناتي .. السؤال اللي عايز اساله ، زوجتي وبناتي الاثنين تحت كفالتي ، سوف يأتون إن شاء الله بعد شهر الي جدة لتجديد الاقامة ، السؤال هنا بالنسبة ليهم ، هما مسجلين في الجوازات السعودية
    • 22
      الاخوة المحامين المهاجرين لمقاطعة كيبيك... مستعد للاجابة علي استفساراتكم...في كل ما يخص دبلومة محامين الهجرة ومعادلة الشهادة...ونظام الدراسة للمقيمين الدائمين او حاملي الجنسية الكندية...
    • 0
      منذ تقريباً اليومين اعلنت الحكومة المصرية عن طريق وزارة القوي العاملة المصرية عن وصولها الي إتفاق بين دولة العراق الشقيق بموجبة ستعمل العراق علي إرسال مبلغ مالي بقيمة 408 مليون دولار الي الحكومة المصرية ليتم صرف المستحقات لكل المستفيدين من الحوالة الصفراء, علي أن يتم جلب الاوراق التالية حال عزمك صرف الحوالة الصفراء : 1- أصل الجواز أثناء المغادرة 2- أصل الحوالة أو صورة منها 3- صاحب التحويل 4- أثبات شخصية المستفيد 5- إعلام وراثة ( فى حالة وفاة صاحب الحق ) إذا كان صاحب الحوالة متوفى 6- شه
    • 3
      شغل عالى جدا على موقع اللجنة العليا للانتخابات ... بروفيشونال بحق وحقيقى فى اول موقع مصرى تحديث كل ساعة لاعداد المصريين بالخارج اللى سجلوا بياناتهم بخريطة تقدر منها تعرف عدد اللى سجلوا فى دولتك وكل دولة فى العالم حاجة تفرح بجد السعووووووووووووووووووووووودية المركز الاول 58268 تم نقل مقرهم الانتخابى للخارج عايز اضحكم شوية لانى مبسوط دلوقتى : كان فى واحد رخم على الفيس بوك بيقول اعلى نسبة تصويت من امريكا واوروبا لانهم ناس متحضرين وعندهم ثقافة واللى فى السعودية متوسطى الثقافة والتعليم ..
  • أضف...