اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

انثى والا مسترجلة...!!!!!!!؟؟

بنت شعنونة

Recommended Posts

على قد ما بنشوف بنات ماشاء الله عليهم دلوقتي

و اللي بيعملوه في نفسهم من لبس لمكياج لحركات دلع وضحكات ماشاء الله يعني "وش حقووووووود"

بنشوف على الناحية التانية مجموعة من البنات اعتقد ان معظمهم تاه يعيني

ودول بنسميهم بنات مسترجلة...!!

عاوزا بس افصل نقطتين عن بعض

النقطة الاولى..

مثال

كنت مرة عند ناس قرايبي وكانت بنتهم غريبة الاطوار وهيا في نفس سني

المهم كان ليها واحدا صاحبتها موجودة في اليوم دا بس واقفا طوووووووول اليوم في البلكونة ومش معبرة ايييييي حد مننا؟؟

المهم

كانت لابسا بنطلون وتيشرت ولما شعرها بشدة لورا

ولما جم ينادوها باسمها

فجاة اتنرفزت وزعقت فينا كلنا وقالت

قلتلكم ميييييييت مرة انا اسمي مصطفى.......

؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

خير اللهم اجعله خيييييير

عرفت فيما بعد انها تفعل اي شيء ولالالالالادي

من اللبس لطريقة الكلام للأسم للتدخين كله كلللللله

دي مستررررررجلة فعلا...!!!

النقطة التانية

بنات تايهه

ودول غرضي من الموضوع دا

دول يا عيني لا طالوا سما ولا ارض

يعني تلاقي البنت منهم ماشيا زي الولد كدا ولبسها كله بنطلونات ومش عارفا تلبس كعب ولو لبسته تبقى عاملة زي اللي كان مشلول وربنا كرمه واتعالج

او تلاقيها تتكلم بصوت عالي وضحكتها يا اما جد يا اما هبلة

يعني الخلاصة

مالهاش علاقة بالبنااااات ودلع البنات اللي بنشوووووووفه

طب البنات دول

غلط؟؟

وخلوا بالكم انهم كدا في كل حياتهم يعني حتى لو في بيت اهلها او جوزها هتلاقيها نفس الشكل دا عشان بس ماحدش يقولي ان البنت حرام تدلع برا بيتها

انا بتكلم ع المشكلة كمضمون

وغالبا البنت اللي كدا بتكون مش قاصدااا انها تبقى كدا

انما هيا ما تعرفش تبقى الا كدا؟؟؟؟؟

هل الأنوثة دلوقتي روح؟ والا دلع والا مظاااااهر والا ايه بالضبط؟

وهل البنات دول كدا مسترجلين بجد؟؟؟؟؟

وانا من البلد ديييييييييييي

رابط هذا التعليق

• الردود 46
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ولما جم ينادوها باسمها 

دكتوره شعنونه

أعتقد ان الحاله دى محتاجه شرح من د. ابوحلاوه لأن واضح كده انها مش طبيعيه

اما الحاله التانيه و هى حالة البنت اللى مش عارفه تستمتع بأنوثتها فأعتقد ان ده سببه الخوف الشديد عند الأهل على بنتهم ... الخوف عليها و يمكن كمان الخوف منها !! علشان كده اصبحت قائمة الممنوعات بالنسبه لها طويله جدا فلم يعد امامها سوى محاولة دفن أنوثتها و الأسترجال لعلها ترضى المجتمع المحيط بها و الذى يرى انها عوره يجب سترها ، مجتمعنا للأسف الشديد يحتاج لتصحيح الكثير من مفاهيمه التى أضطربت فى السنوات الأخيره .

و لنا عوده بعد فنجان القهوه و بعد ما نسمع أراء باقى الزملاء

يا وطنى : كل العصافير لها منازل

الا العصافير التى تحترف الحريه

فهى تموت خارج الأوطان

ـ نزار قبانى ـ

رابط هذا التعليق

عندي سوال مش عرفه ده حيكون المكان المناسب ولا لآ بس الموضوع ده فكرني بيه

ليه لما ننده علي واحده ست بننده لها باسم اخوها او ابنها او زوجها اي اسم رجالي عشان اللي يسمع مايعرفش اسمها طيب هو لو عرف حيعمل ايه ،،،وهل حرام معرفت اسم الست ،،،،والله من زمان وانا نفسي اعرف من ايام مكنت بانده لوالدتي باسم اخواتي وسالتها واجابت انهم تعودوا علي كده وبس،،وحفر هذا السوال في ذاكرتي ولم اتذكره الا عندما قراءة هذا الموضوع حد عنده اجابه مختلفه؟؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

ها اقولك يا فرح على تفسيري انا الشخصي

فيه عرف عالمي تقريبا

ان الست لما تنادى باسم زوجها او والدها او عيلتها يبقى دا تفخيم وتكريم ليها

زي مثلا مسيز محمد

او مدام احمد

او مدام السريقوسي

حاجا زي كدا

بس ايييييه السبب الفعلي

مش عارفا

بس تعرفي انا شخصيا بتخانق مع اخواتي لو حد منهم نادالي باسمي كدا علني قدام الناس

بحس بالاحرااااااااااااااج جدا......."وش مكسوف"

اما الحاله التانيه و هى حالة البنت اللى مش عارفه تستمتع بأنوثتها فأعتقد ان ده سببه الخوف الشديد عند الأهل على بنتهم ... الخوف عليها و يمكن كمان الخوف منها !! علشان كده اصبحت قائمة الممنوعات بالنسبه لها طويله جدا فلم يعد امامها سوى محاولة دفن أنوثتها و الأسترجال لعلها ترضى المجتمع المحيط بها و الذى يرى انها عوره يجب سترها ، مجتمعنا للأسف الشديد يحتاج لتصحيح الكثير من مفاهيمه التى أضطربت فى السنوات الأخيره . 

احتمال وارد يا استاذ امير برضه

بس فيه حااجات كمان

دلوقتي صعب جدا في زمانا دا تلاقي بنووووووتة بمعنى كلمة بنوتة!!

هاتركب المواصلات والا ها تتعامل مع شباب ما يعلم بيه الا ربنا والا ها تقف في طابور جمعية او حتى طابور هيئة حكومي وهيا بمواصفات الأنوثة بتتاعتنا؟؟؟؟؟

صععععععب

اعتقد الحياة فرضت علينا نوع من الرجولة "وش قرفان"

سمعت مقولة هنا مرة بتقول ان الحياة الغربية فرضت على المراة الغربية التخلي عن كيانها كامراة لمنافسة الرجال...!!!

رابط هذا التعليق

الموضوع ده شيٍق جداً :shock:

أعتقد إن معظم تصرفات البنات "المسترجلة" بيكون رد فعل تلقائي لكذا حاجة. منهم مثلاً روءيتهم لتفضيل المجتمع (سواء على مستوى العائلة أو فرص العمل) للذكور فبيكون رد فعل البنت إنها ما تقِلٍش حاجة عنهم سواء عائلياً لإنها شايفة إنها ممكن تقوم بدور أكبر من فقط الاعتماد على أخوها أو أبوها ... أو على مستوى العمل سواء لحاجتها إليه أو لإشعار نفسها إنها ممكن تقوم بعمل الرجل في بعض الأعمال ... و تبتدي تصرفاتها تتطبع بالطبع الذكوري تلقائياً إلى أن تلزق الطريقة دي معاها :?

و فيه طبعاً اللي بتتمرد على وضعها كأنثى بدون أي سبب إلا التقليد :cool:

و بصراحة مفيش أحلى من الحياء و الخجل (بدون ضعف) كصفة تتحلى بها الأنثى. :) :)

و بعدين لما البنت يبقى اسمها مصطفي جوزها هايبقى اسمه إيه؟ :mad: :mad: :mad:

رابط هذا التعليق

ليه لما ننده علي واحده ست بننده لها باسم اخوها او ابنها او زوجها اي اسم رجالي عشان اللي يسمع مايعرفش اسمها طيب هو لو عرف حيعمل ايه ،،،وهل حرام معرفت اسم الست .... حد عنده اجابه مختلفه؟؟؟؟؟؟؟

أنا ماعنديش إجابة لكن بأضيف على تساؤلك تساؤل تاني دايماً بييجي على بالي.

ليه اسم الأم مش بيتكتب في البطاقة الشخصية ... يعني ازاي الواحد يقدر ينوب عن أمه (سواء لمرضها أو كِبَر سنها أو حتى بدون سبب إلا إنه عايزها تستريح) في موضوع رسمي و هي مش مذكورة إلا في شهادة الميلاد .. و فيها إيه لما يكتبوا اسم الأم في البطاقة مع إن فيه سطر طوييييييييييييل لإسم الأم و كاتبين محل الميلاد فيه لإن السطر اللي بعده مش مكَفٍي. :?

آسف يا دكتورة للخروج عن الموضوع ... مش هاعمل كده تاني :) :) :oops:

رابط هذا التعليق

برضه كلام حضرتك صح يا استاذ رابسو

بس حضرتك تعرف

انا اعرف بنات بقى يعملوا نفسهم مسترجلين

في المشية مثلا او اللبس عشان يسلموا من اذى الولاد ليهم وتبقى في حالها

لدرجة ان التطبع بالموضوع دا بيقلب معاهم في الأخر بطبع!!!!

وما بتعرفش تتخلص منه

يعني جت تكحلها عمتها؟؟!!

رابط هذا التعليق

يعني تلاقي البنت منهم ماشيا زي الولد كدا ولبسها كله بنطلونات ومش عارفا تلبس كعب ولو لبسته تبقى عاملة زي اللي كان مشلول وربنا كرمه واتعالج 

او تلاقيها تتكلم بصوت عالي وضحكتها يا اما جد يا اما هبلة 

يعني الخلاصة 

مالهاش علاقة بالبنااااات ودلع البنات اللي بنشوووووووفه 

أنا ماحبش حد يتكلم عليا و أنا مش موجودة..!!!!! http://www.egyptiantalks.org/bforums/image...es/icon_mad.gif

:mad: %7Boption%7D

بصى يا شانا... طبيعة الحياة العملية دلوقتى خلت البنت تدور على ملابس أكثر عملية و راحة... يعنى ما ينفعش تبقى طالبة جامعية مثلا معهاش عربية و بتتنطط فى الكواصلات و طو النهار واقفة على رجليها فى المدرج علشان مفيش مكان تقعد و بعدين تطلع من الجامعى تمشى كيلو عشان تروح لبتوع التصوير تصور ورق مثلا و هى لابسالها 5 سم فى رجليها...!!! فطول فترة الجامعة مثلا بتلبس كعب قصير... و بنطلونات تساعدها على هذه العيشة... بعد كدة العملية بتقلب تعود... يعنى بتتعود على كدة و ماتعرفش ترجع تانى للبس الأكثر تعقيدا مثل الكعب العالى..

ده حصل معايا أنا شخصيا... و دلوقتى كل لبسى بنطلونات و جزم كعب قصير لأنى بقعد ساعات طويلة فى الشغل و لاحتاج حاجة عميلة و مريحة...

لكن ده لا يمنع إن لبسى أو مظهرى لا زال يحتفظ بدرجة من الأنوثة (و إن كانت أنوثة مشاغبة...) يعنى جاكت أو بلوزة رقيقة على تسريحة شعر و ميكاب... بيعملوا توازن...

أما حكاية إن البنت تبقى شخصيتها جامدة فده لأن البنت بدأت تخرج للمجتمع الكبير بكل ما فيه من مساوئ و شرور . معادش مجتمعها هو بيت العيلة اللى فيه الجدة و الأم و الخالة و بنات العيلة و بس... فأصبح لازم عليها إنها "تنشف" شوية عشان ماتتاكلش... غير إنه طبيعى إنها تتأثربالمجتمع اللى حواليها..

معايا؟؟

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

معاك يا فندم معاااااااااك

:)

أنا ماحبش حد يتكلم عليا و أنا مش موجودة..!!!!!

خللي الطابق مستوووووووووووررررررررررررررررر

في ناس هنا كدا كماااااااااان وانييييييييل "وش احممممممممممممرررررررررررر"

نرجع للكلام

كلامك صح جدااااااا يا كليو

وانا معاكي

يعني مثلا انا بنزل اجيب خضار من سووووووق بششششع كدا فبضطر امشي زي الرجالة وارجل واجري اجيب طلباتي خطفففف واروح

دا شيء من الحاجات

ايام الكلية ايام ما كنت بحضر كنت دااااايما قاعدا ع الأرض

فبقيت البس بنطلونات عشان اترمي في اي حتة بقى والسلام

اهو ادينا نسمع الراجل بيقول ايه وخلاص

المهم ان الموضوع دا سخيييييف جدا

لآني فعلا ما بعرفشششششششش البس كعب ابدااااا

ولو لبسته ببقى عاملة زي الزرافة اللي لابسوها جزمة وبتعدي الترعة كدااااا!!!!!!!!!!!!

منظر خرافي بعيد عنك

ودايما لبسي زحاااااااافي

طب ابقى كدا مسترجلة؟

والمشكلة انه مافيش امممممممممل في الأصلالالالالالالالاح اصلالالالا

"وش بنت بضفاير بتعيييييييييط عاوزا ماما"

رابط هذا التعليق

الحكاية مش حكاية مسترجلة.... حكاية إن نمط الحياة اتغير و بالتالى لازم احنا كمان نتغير عشان نعرف نجاريه

وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

اصل انا متعقددددددددة من الكلمة دييييييي بعيد عنك

مركب نقصصصصصصصص عندي "وش مفروووووس"

بس لجل الحق

لما بروح اي مول او كافيه واقعد اتفرج ع البنات عاملين ايه في نفسهم

اشي ميك اب واشي ضوافر ما شاء الله ااااااااااااااد كدا

واشي مونكير واشي كعب ماشاء الله عماااااااااااارة وغيره وغيره

وبنيي وبينك انا العدوووووووووة اللدوووودة لكل اللي فات دا

يعني انا طول عمري بكررررررررررررررره الضوافر الطويلة جدااااااا

وجه الطب كمل عليا

مع انها بتدي منظر انيق يعني

وشرحه المونكير والميك اب

طب اولع في نفسي يعني؟؟؟؟؟ "وش حيران"

بس من ناحية في كلمة مسترجلة

اااااااه فيه يعني "وش مكسوف"

احنا فيييييييييييين وفتيات الاعلاناااااااات دول فييييييييين يعني

"وش بيعيط ويخبط دماغه في الحييييييييييط"

رابط هذا التعليق

اصل انا متعقددددددددة من الكلمة دييييييي بعيد عنك

مركب نقصصصصصصصص عندي "وش مفروووووس"

بس لجل الحق

لما بروح اي مول او كافيه واقعد اتفرج ع البنات عاملين ايه في نفسهم 

اشي ميك اب واشي ضوافر ما شاء الله ااااااااااااااد كدا

واشي مونكير واشي كعب ماشاء الله عماااااااااااارة وغيره وغيره

وبنيي وبينك انا العدوووووووووة اللدوووودة لكل اللي فات دا

يعني انا طول عمري بكررررررررررررررره الضوافر الطويلة جدااااااا

وجه الطب كمل عليا

مع انها بتدي منظر انيق يعني

وشرحه المونكير والميك اب

طب اولع في نفسي يعني؟؟؟؟؟ "وش حيران"

بس من ناحية في كلمة مسترجلة

اااااااه فيه يعني "وش مكسوف"

احنا فيييييييييييين وفتيات الاعلاناااااااات دول فييييييييين يعني

"وش بيعيط ويخبط دماغه في الحييييييييييط"

يا بنتى مش لازم نكون كلنا فتيات إعلانات زى ما بتقولى....

أنا شخصيا شوفت إيه اللى بيريحنى و عملته و التزمت به لحد ما بقيت مميزة بين كل زميلاتى و عارفى إنى لى ستايل خاص بى و شخصية مستقلة... مش ماشية على يونيفورم الموضة اللى بيطلع كل سنة و ماتعرفيش تفرقى بنت من التانية...

Just be yourself و خللى عندك ثقة فى نفسك من اللى انتى بتعمليه ما دمتى مقتنعة بيه و بعد كدة هتلاقى الناس كلها بتحترمك و شوية شوية لما يحسوا إنك شخصية مستقلة و كاراكتر خاص هتلاقى اللى بيقلدك كمان...

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

المشكلة انه انا مش زعلالالالالالالانة

اللي حواليا هما اللي تعبانين مش انا والله :)

بس اللي كنت عاوزا اعرفه

هوا

يعني اييييييييه كلمة انثى؟؟؟؟؟ من هي الأنثي اصلالالالالا

عشان اركز بس :)

رابط هذا التعليق

مش عارف ابتدى ازاى لكن كنت بفتش عن مواضيع فى المنتدى و لقيت موضوع ظريف عن عطلة نهاية الاسبوع و ازاى نقضيها و اذا ربطنا الموضوعين ببعض هنلاقى ان البنات مشغوله طول الاسبوع فى الجامعه و فى نهاية الاسبوع وبدل ما تشوف نفسها و تخرج فى فسحه لتغيير الجو و تجديد النشاط مما يستتبعه ذلك من الاهتمام بمظهرها العام نجد العكس فكل المطلوب منها فى هذه العطله هو المطبخ و الاهتمام باخواتها و اراحة والدتها و تكون النتيجه بنت غير واضحة المعالم فهى تتقمص الشخصيه الجاده طوال الاسبوع و شخصية ست البيت فى نهايته و مفيش وقت علشان تعيش شخصيتها الحقيقيه

رابط هذا التعليق

المشكلة انه انا مش زعلالالالالالالانة

اللي حواليا هما اللي تعبانين مش انا والله :)

بس اللي كنت عاوزا اعرفه

هوا

يعني اييييييييه كلمة انثى؟؟؟؟؟ من هي الأنثي اصلالالالالا

عشان اركز بس :)

الناس طول عمرها تشتكى و تنتقد الغريب و المخالف للجماعة....

كبرى دماغك و اعملى اللى بيريحك و يناسبك طالما إنك بتراعى الشرع و التقاليد فى لبسك... يعنى لو بنطلون بس مش محزق يبقى إيع عيبه..؟؟؟

و لو لستى زى بتوع الإعلانات دول برضه هايقولوا "إيه اللى هى عاملاه ده.... حد شافها دى قبل ما تخرج من ال البيت... إيه اللبس و التقاليع الغريبة دى...إلخ"

اللى يمشى ورا رأى الناس و كلامها عمره ما يرتاح

المائدة - 51

الأحزاب - 23

رابط هذا التعليق

؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

مصطفى ولا فوزى؟؟؟!!!

حد فاكر فوزى اللى كان فوزية وبعدين بقدرة قادر بقى فوزى؟؟؟

حد فاكره؟؟؟

:shock:

ربنا لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منا.

With great power comes great responsibility

وحدة المرء خير ......... من جليس السوء عنده

وجليس الصدق خير ... من جلوس المرء وحده

رابط هذا التعليق

Cleo كتبت:

Just be yourself و خللى عندك ثقة فى نفسك من اللى انتى بتعمليه ما دمتى مقتنعة بيه و بعد كدة هتلاقى الناس كلها بتحترمك و شوية شوية لما يحسوا إنك شخصية مستقلة و كاراكتر خاص هتلاقى اللى بيقلدك كمان...

و لو لستى زى بتوع الإعلانات دول برضه هايقولوا "إيه اللى هى عاملاه ده.... حد شافها دى قبل ما تخرج من ال البيت... إيه اللبس و التقاليع الغريبة دى...إلخ" 

اللى يمشى ورا رأى الناس و كلامها عمره ما يرتاح

أتفق تماما مع تلك الكلمات قلبا و قالبا...هذة هى احدى الطرق الفعالة للتخلص من احدى العادات السيئة مثل الناس و أقوال و دس انوف الناس فى شئون غيرهم خاصة فى بلدنا...icon_confused.gif

... أن واحدة من آساليب النُظم الديكتاتورية هى :

وهى بكل أسف كانت ومازالت مٌنتشرة ومُستخدمة في بلدنا الحبيب وعلى كافة المستويات بلا إستثناء !

رابط هذا التعليق

Spider كتب:

مصطفى ولا فوزى؟؟؟!!! 

حد فاكر فوزى اللى كان فوزية وبعدين بقدرة قادر بقى فوزى؟؟؟ 

حد فاكره؟؟؟

طبعا يا عزيزى،

الفنانين معالى زايد و محمود عبد العزيز فى فيلم "الشقة من حق الزوجة"icon_smile.gif

أيضا المشهد الممتع للثلاثى، ....

....."انا اسمى ...سوسن.....و بدلعونى يقولولى يا....."

... أن واحدة من آساليب النُظم الديكتاتورية هى :

وهى بكل أسف كانت ومازالت مٌنتشرة ومُستخدمة في بلدنا الحبيب وعلى كافة المستويات بلا إستثناء !

رابط هذا التعليق

الأنوثة هبة من الله ... فليست كل أنثى أنثى وليست كل جميلة أنثى.

من الصعب تعريف أو وصف الأنوثة حيث أن كل إنسان / أو رجل له المعايير الخاصة به ... على سبيل المثل ... قد تشع العيون مقدارا كبيرا من الأنوثة عن بقية تكوين الجسم والحركة وقد يكون السلوك العام بديلا عن العيون و تكوين الجسم .

الدين لله, المحبة سلام والتعصب خراب

الحياة فيلم لا يعاد عرضه

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      جرت العادة ربما منذ انشاء الحكومة في مصر ان الوزارات و الجهات الةحكومية تتقدم بتقديرات لاحتياجاتها المالية خلال السنة القادمة  ثم تقوم وزارة المالية  بربط الميزانية لكل جهة و عادة هذا الربط اقل بكثير مما طلبته كل جهة  و على ذلك اصبح هنا ما يشبه العرف ان الجهات تغالي في تقدير احتياجاتها تحسبا للربط المتوقع و في آخر السنة يعود الفرق الى وزارة المالية٠ هذا الاسلوب لم ينفع مع الدكتور طارق شوقي  يريد كل شيئ على بلاطة و بيقولك انه وقع على شيكات ليس لها رصيد كان طلب ١١٠ مليار جنيه وزارة المالية قدرت ال
    • 3
      كان الله فى عون أصحاب المبادئ .. إنهم كالماشى فى حقل ألغام أو على حبل  مشدود هذا ما يقوله المتابع للمواقف المصرية .. خصوصا فى الفترة الأخيرة التى شهدت تصاعدا فى الأزمة السورية متزامنا مع انعقاد القمة العربية فى السعودية .. والموقف المتشرذم للدول العربية قبل هذه القمة .. وبالذات موقف البلد المضيف وبعض الدول التى تدخل فى عداد "حلفاء مصر" من الدول العربية قرأت اليوم خبرا فى مصدرين .. الأول باللغة العربية من موقع "روسيا اليوم" .. والآخر باللغة الإنجليزية من موقع ها آرتز
    • 0
      http://www.youtube.com/watch?v=_o24fcRjE44 لو سئلنا الكائن الاخوانى الذى هبط على كوكبنا بالخطأ عن صحه هذه الاتهامات لمرسيهم وجماعته فعلى الفور سيكذب الخبر من دون ان ينظر الى فحواه حسنا ! .. سنقر لك بالتكذيب للخبر .. ولكن سنعيد عليك السؤال بطريقه مباشرة هل نفى او دافع عن نفسه كل من مرسى او الشاطر او ايا من قيادات الا خوان عن هذه الوثيقه التى ظهرت وقام بالتكذيب لها على الفضائيات او فى اى من وسائل الاعلام ؟ وهل نفى كل من اوباما او ادراته الامريكيه هذه الاتهامات فى اى من وسائل ا
    • 22
      لسبب ما .. حاول هؤلاء الصبيه قطع الطريق .. وكان جزاء أحدهم ما سترونه بأعينكم .. فهل كان هذا تصرف صحيح .. وماذا تفعل لو كنت فى نفس موقف سائق السياره ؟ http://www.youtube.com/watch?v=kOjnSpfYy80
    • 62
      مش عايز حد يستغرب ومش عايز حد يزعل من العنوان فكما تم تقسيم الأمة إلى فسطاطين تم تقسيم نساء الأمة إلى فئتين الفئة الأولى تسمى أخوات ومفردها " أخت " والفئة الثانية تسمى " نساء الرصيف " ومفردها " واحدة من على الرصيف " هذا ليس تقسيمي ولكنه تقسيم فضيلة المحامي المفوه والكادر الكبير والقيادي الإخواني البارز وعضو مجلس الشعب السابق عن الإخوان المسلمين. يرى المحامي والخطيب المفوه أن " الأخ " يجب أن يتزوج من " أخت " وليس من واحدة أحبها من على الرصيف. ياترى هل سيتحول الإخوان لـ " جيتو إسلامي " داخل
  • أضف...